Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 daags rondje Las Vegas --> Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Corné
Amerika-ontdekker

5 daags rondje Las Vegas --> Las Vegas

Bericht door Corné »

Hallo,

in september willen wij een dag of 5 naar Las Vegas gaan met daaraan voorafgaand een 5-daagse "road-trip". Nu zijn we vorig jaar al in LA, Death Valley, Yosemity en San Francisco geweest dus willen we nu meer naar het Oosten gaan (BV ZIon, Bryce, Moab en Page). Heeft iemand suggesties voor een mooi/leuk rondje dat te doen is in 5 dagen van en naar Las Vegas ?

Alvast Bedankt !

Groeten,

Corné
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: 5 daags rondje Las Vegas --> Las Vegas

Bericht door Rob »

Moab is wat ver in vijf dagen maar een rondje Valley of Fire SP, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon en op de terugweg een beetje Route-66 sfeer opsnuiven kan wel goed.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Dat is dus zoiets!

Dag 1: Las Vegas - Kanab met bezoek aan Zion
Springdale kan ook, maar Kanab heeft meer mogelijkheden om te overnachten.

Dag 2: Kanab - Tropic met bezoek aan Bryce Canyon

Dag 3: Tropic - Page via Cottonwood Canyon road en onderweg langs Kodachrome State Park

Dag 4: Page - Grand Canyon South Rim

Dag 5: GC - Las Vegas
Is een lange rit (480km), maar prima te doen als je op tijd vertrekt.

Als je een dagje Vegas inlevert dan zou je in Page een extra nachtje kunnen nemen voor Antelope Canyon.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Gerben Steeg »

Dat klinkt als een spoedje en daar ben ik gek op (hoewel dit wel erg kort is...). Uiteraard zijn bovenstaande adviezen prima trips, maar je hebt het over een road trip (= km's maken??), dus dan is richting Moab zeker niet onmogelijk:
1. de knop om en via de Interstates direct naar Moab (+/- 850 km); de I-70 is op zich ook al een mooie met wat viewpoints, het is iig geen saaie A12 zoals hier.
2. Arches (Delicate Arch hike); 's middags Dead Horse Point & Canyonlands (Island in the Sky).
3. van Moab naar Monument Valley (17 mile offroad?), daarna door naar Page.
4. North Rim Grand Canyon, door naar Kanab (beter nog Panguitch of hotel bij Bryce zelf)
5. Bryce canyon (Navajo Loop), en terug naar Vegas (door Zion, hoewel je dan niet echt het park beleefd; dit park vergt veel tijd).

Intensieve dagen (vooral de 2e zal je niet voor het donker in je hotel zijn), maar in Vegas kan je weer 5 dagen 'rustiger' aan doen! Wel besteed je zo weinig tijd aan de mooie parken, maar op deze manier doe je in een paar dagen wel hele mooie indrukken op! Wellicht kom je er nog eens terug. Ook zou ik in dit geval alle hotels van tevoren boeken, zodat je geen tijd kwijt bent aan het zoeken van hotels daar.

Succes.

Gr, Gerben
Gr, Gerben
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

of zoiets:

1 LV - GC south rim (daar overnachten) 276 mijl +-5u

2 GC- monument Valley , valley of the gods,... - Kayenta 210 mijl +-4u

3 Kayenta - Page (antelope, glenn canyon, lake powell,...) - kanab 175 mijl +- 4u

4 Kanab - bryce Canyon - Kanab 160 mijl +- 3.30u

5 Kanab - zion - Las Vegas 210 mijl +- 4u

Dit lijkt mij goed te doen om een idee van de omgeving op te doen. Je kan altijd 's morgens een stuk rijden, bezoeken in de dag en 's avonds naar de overnachtingsplaats rijden.

Greetz

Peter
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Kijk, hier kan ik wat mee, bedankt allemaal. Het zal waarschijnlijk een mengelmoes worden van bovenstaande reacties :D . Ik ben al wel bezig om een dag eerder te vertrekken, zodat we een dagje meer voor onze minitrip hebben en we ook (makkelijk) Monument Valley aan kunnen doen.

Wat me wel opviel is dat veel hotels in Page en in Bryce/Zion al volgeboekt zijn. Onze vorige trip heb ik eigenlijk niets geboekt, dit was nu ook de bedoeling maar nu begin ik toch te twijfelen. Ik hoef niet in een luxe hotel te overnachten gedurende de trip (dit doen we in Vegas wel :dance: :dance: ), een keten hotel voldoet, zou ik deze ook vooraf moeten boeken ? Misschien iemand nog tips voor Hotels in /rond Zion, Bryce, MV en Page ( prijsklasse +/- 100 dollar) ?

Groeten,
Corné
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hotels in Monument Valley wordt moeilijk, zeker voor die prijs. De keuze is zeer beperkt daar in de buurt, eigenlijk alleen Gouldings en het nieuwe The View. Je zou wellicht een cabin op Gouldings kunnen proberen? Iemand hier (ben vergeten wie) was er erg over te spreken en haar fotos zagen er leuk uit. Of anders toch Kayenta?
Bij Zion iets in Springdale? Hier op het forum zijn al een aantal aanbevelingen van hotels in Springdale gegeven. En v.w.b. Bryce: heb je Ruby's al gecheckt?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Gerben Steeg »

pushirubiano schreef:Hotels in Monument Valley wordt moeilijk, zeker voor die prijs.
Mocht je het rondje met Moab overwegen (zeker met 1 dag extra!), dan kan je in Mexican Hat in de Hat Rock Inn verblijven. Niet spectaculair, maar degelijk en schoon. Dit is niet ver meer van MV verwijdert (van die kant rij je ook nog die zo bekende weg richting MV).
Gr, Gerben
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door A3 »

Hampton Inn in Kayenta schijnt erg goed te zijn en kost rond de 100 dollar.

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Hampton Inn in Kayenta is inderdaad een prima hotel. Wij hebben in het hotel ook erg lekker gegeten, met een voor deze regio verassend vriendelijke en attente bediening.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Die cabins bij Goulding zijn erg basic en aan de krappe kant als je wat langer bent uitgevallen.
Met 2.04 paste ik alleen diagonaal in het bed en dan staken mijn voeten nog uit :D
De cabins hebben een twijfelaar en een stapelbed met nogal dunne matrassen.
Als je van kamperen houdt is het er verder prima toeven en je staat tussen de RV's.

Afbeelding
Hier een foto van zo'n cabin met mijn ouders ervoor.

Er zit daar ook een klein winkeltje en een overdekt zwembad.
Een paar stappen lopen en je kijkt zo uit over Monument Valley, wat natuurlijk ook een pluspunt is.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Na een beetje puzzelen kom ik met de volgende indeling:

Ma 7-9 AMS --> Las Vegas
Di 8-9 Las Vegas (beetje bijkomen van reis)
Wo 9-9 Las --> Zion (Springdale)
Do 10-9 Zion --> Bryce
Vr 11-9 Bryce --> Page (via Cottonwood Canyon road en onderweg langs Kodachrome State Park, met dank aan Bertorelli :D )
Za 12-9 Page
Zo 13-9 Page --> Monument Valley --> Page
Ma 14-9 Page --> Las Vegas
Di 15-9 Las Vegas
Wo 16-9 Las Vegas
Do 17-9 Las Vegas
Vr 18-9 Las Vegas --> Ams

Zondag 13-9, van Page naar Monument Valley en terug, is dat te doen en is het de moeite waard ?
Andere suggesties en tips zijn nog altijd welkom !

Groeten,
Corné
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Waarom ga je na Monument valley terug naar Page? Ga je nadien vanuit Page rechtstreeks terug naar Las Vegas of wil je die dag nog iets bezoeken? Als je via GC terug naar Vegas wil gaan zou ik eerder in Tuba City gaan slapen en dan via een kort bezoek aan de grand canyon terug naar Vegas met een stukje route 66 erbij.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Goede tip, dank je. Ik had eigelijk GC eruit gelaten omdat we die vorig jaar hebben aangedaan, maar zo is de route wel een stuk afwisselender. Het stuk route 66 ligt toch tussen Kingman en Williams ?

Aangepaste route:
Ma 7-9 AMS --> Las Vegas
Di 8-9 Las Vegas (beetje bijkomen van reis)
Wo 9-9 Las --> Zion (Springdale)
Do 10-9 Zion --> Bryce
Vr 11-9 Bryce --> Page (via Cottonwood Canyon road en onderweg langs Kodachrome State Park, met dank aan Bertorelli )
Za 12-9 Page
Zo 13-9 Page --> Monument Valley --> Tuba City
Ma 14-9 Tuba City --> GC --> route 66 --> Las Vegas
Di 15-9 Las Vegas
Wo 16-9 Las Vegas
Do 17-9 Las Vegas
Vr 18-9 Las Vegas --> Ams
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Ik heb wat moeite met een beschikbaar hotel/motel te vinden in/rond Tuba City, zijn er eigenlijk motels aan de Navajo trail / route 160 waar we op de bonnefooi terecht zouden kunnen ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kijk eens even op google, daar zit mogelijk wel wat tussen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=tub ... =tuba+city
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Dat zijn de ( 3 !) hotels die ik kon vinden, hiervan zijn er 2 niet beschikbaar en de ander niet te bereiken. Ik heb ondertussen al wel iets gevonden in Cameron, een stukje verder maar dat moet wel te doen zijn.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Vergeet ook zeker het Valley of Fire State Park niet onder weg van LV naar Zion. Prachtig park vonden wij dat.
Maandag 14/9 wordt wel een lange rijdag lijkt mij maar als je de GC al gezien hebt is dat misschien idd wel een mooi alternatief met ook nog een stukje route 66 erin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer