Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik krijg de zenuwen.... (alles goed geregeld?/vlucht/douane)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik krijg de zenuwen.... (alles goed geregeld?/vlucht/douane)

Bericht door Disney »

Ik moet het heel even kwijt hoor......
Over 6 nachtjes slapen gaat ons avontuur beginnen en ik begin het nu echt op mijn heupen te krijgen. :blink:
Heb ik alles goed geregeld, ben ik niks vergeten enz enz.
En ik zie vreselijk op tegen 11 uur vliegen. Ik heb van de huisarts al pilletjes gekregen om wat "rustiger"te blijven, want ik wil mijn angsten niet uitstralen naar mijn kids toe. Er zijn tenslotte in korte tijd een paar vliegtuigen neergestort en ik weet wel dat het de veiligste manier van vervoer is maar toch .......
Ik moet zeggen dat valt niet mee :cry: !
Ik zie ook op tegen de douane in San Francisco. Je hoort altijd van die vreselijke verhalen, vingerafdrukken, wachtrijen en noem maar op.
Je zou het niet zeggen, maar buiten dit alles heb ik wel vreselijk veel zin in ons avontuur hoor :wink: .
Laatst gewijzigd door markro op 13 jul 2009, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de titel aangepast.
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ik krijg de zenuwen.......

Bericht door Pete.Z »

Het vliegen kan ik je niet mee helpen, maar de douane is geen enkele reden om je zorgen te maken, die zijn absoluut niet zo streng als je wel eens hoort, ik heb zelf nog nooit een onvriendelijke of onredelijke meegemaakt.

En vliegen, het is hooguit vreselijk saai, meer niet.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Spreek je behoorlijk Engels en heb je een creditcard? Dan is alles wat je ev. vergeten bent ter plekke te fixen.

De vliegtijd zul je gewoon doorheen moeten. Niks aan te doen. Beetje rondlopen, in de staart lekker een beetje naar beneden staren, fimpje kijken. Uiteindelijk komt er wel een eind aan.

Maak je om die douane niet druk. Je hoort alleen de horrorstories, maar die maken nog geen promille uit van het totaal aan ervaringen.
Wachtrij? Goeie kans. Maar wat maakt het uit? Je hoeft toch niet over te stappen. Je staat daar in ieder geval nooit alleen :wink: .
Vingerafdrukken. Ja, dat moet. Iedereen, niet alleen jij. Het doet geen pijn. Ik wist vorig jaar niet dat het moest en vond het wel bijzonder. Vooral dat ze bij onze jongste zoon maar geen afdruk konden krijgen en dus wel 10 minuten aan het klooien zijn geweest.

Vliegangst. Er is een topic hierover op dit forum. Persoonlijk had ik veel aan deze site.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

je kan een i-pod meenemen. Goed boek om de vliegtijd door te komen.

Douane: dat komt gewoon goed.

Tot slot, geniet van je vakantie. :P

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zie ook op tegen de douane in San Francisco. Je hoort altijd van die vreselijke verhalen, vingerafdrukken, wachtrijen en noem maar op.
Wij vinden juist in San Franciso de mensen bij immigrations en douane altijd erg vriendelijke en ontspannen.
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Geeft me weer een beetje moed!! :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ga over 4 dagen weg, WHAAAAAAAA, ja dat gevoel heb ik ook, zucht....

En dat zonder vliegangst :wink:

Ik maak me het meest zorgen over het kwijtraken van koffers. Het is ons nog nooit overkomen, maar toch, je hoort het zo vaak. En wat moet ik dan zonder mijn kleding, make-up, schoenen etc. En nieuw kopen....ik heb een limiet op mijn credit card en die heb ik hard nodig.
En dan moeten we ook nog langs de douane met de schilderijen van Marin....wat als......pffff. Het zal allemaal wel weer goed gaan, zegt mijn rationele ik. Zoals altijd!
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Wij gaan over een week en ook ik heb last van deze verschijnselen. Gewoon vakantiestress! Een mens denkt vaak aan de dingen die er allemaal mis kunnen gaan maar probeer te denken hoe je daar gaat genieten.... Moet ik zeggen, meestal doe ik dat pas, als ik weer thuis ben en alles goed is verlopen. Dan pas kan ik met een gerust gevoel nagenieten, met alle foto's. Fijne vakantie al vast.

Gr. Ingrid
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Beste tip, hou echt belangrijke dingen in je handbagage, en neem zo'n rolkoffer mee die net binnen de handbagage maten valt, daar past voor een week kleding in!
Je mag daarnaast nog een persoonlijk item,ik heb zelf altijd een grote laptoptas bij me zonder laptop,maar met boeken en zo voor onderweg.
Verder je spullen verdelen over elkaars bagage, dan zit tenminste niet 1 persoon zonder al zijn spullen, mocht er toch een koffer kwijtraken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik merk wel dat ik elke Amerikareis meer relaxt van huis ga hoor. Vroeger was ik ook zo vreselijk gestrest, ik word er elke keer makkelijker in.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Disney schreef:Ik moet het heel even kwijt hoor......
Over 6 nachtjes slapen gaat ons avontuur beginnen en ik begin het nu echt op mijn heupen te krijgen. :blink:
Heb ik alles goed geregeld, ben ik niks vergeten enz enz.
Ik heb al zeker 20 x de US bezocht en elke keer krijg ik 14 dagen tevoren dat onbestemde gevoel dat ik die keer iets heel belangrijks heb vergeten.
Ik vrees dat daar niets aan te doen is, vooraf een checklist maken en alles tig keer kotroleren.
Bij mij is het nog nooit fout gelopen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Hoi,
Erg herkenbaar hoor! Wij hopen a.s. woensdag naar Denver te vliegen en heb behoorlijk de kriebels.... Hoe doen de kinderen het? Hebben we alles? hoe gaat het met de jetlag? Landen we veilig?kunnen we nog betere stoelen bij het raam krijgen, (zitten nu precies in het midden) Enz enz... Ik had woensdag even de huisarts gebeld en die schreeft gelijk oxazepam voor. :blink: Voor mij wel weer een beetje teveel van het goede.. heb nu pilletjes van de drogist (nervovit forte) en het werkt prima ( of is het het placebo effect... :lol: )
Ik bergrijp je helemaal, je gaat tenslotte met je kinderen en voelt je extra verantwoordelijk. Even verstand op nul, en als je er bent genieten maar!!!!
(ps veel vriendinnen van mij vliegen helemaal niet en hebben ook de zenuwen... als we allemaal thuis zijn moeten we weer bijkomen van het vakantie vieren :lol: )
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Sorry als ik hier de pret bederver ben. :twisted:
Vakantie stress of hoe je het wil noemen ken ik niet omdat ik het naar Amerika gaan beleef als naar (t)huis gaan ervaar...
Ik versta het wel maar begrijp het niet goed.
Een U.S.A. trip boek je toch als ontspanning en als je het als stress ervaart begrijp ik het niet dat je er heen gaat.
Of je moest stress leuk vinden natuurlijk! :mrgreen:
Voor mij telt enkel; heb ik m'n paspoort bij, is ESTA ingevuld en heb ik voldoende "credit" op m'n "cards".
Maar ik besef dat ik hiermee wel alleen sta, laat ik nou net een partner hebben die net als jullie 14 dagen voor vertrek er als een "stresskip" bijloopt als we weer eens naar de V.S. gaan. :banghead:
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Een fijne vakantie Disney!
Het is toch een hele voorbereiding en anders dan een weekje Kos.
Ik snap wat je bedoeld.
We staan hier niet alleen in en gaan straks gewoon heerlijk genieten.
Mede dankzij dit fijne forum waar je zo veel tips en info vandaan kunt halen.
Super!!
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Moet ik zeggen, meestal doe ik dat pas, als ik weer thuis ben en alles goed is verlopen. Dan pas kan ik met een gerust gevoel nagenieten, met alle foto's.
Hahaha....heel herkenbaar!!
Ben allang blij om te lezen dat ik niet de enige ben.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Disney-Golf schreef:Sorry als ik hier de pret bederver ben. :twisted:
Je bent geen pretbederver. Je komt alleen met een reply waar de topic-starter niets aan heeft.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Matrox schreef: Beetje rondlopen, in de staart lekker een beetje naar beneden staren, fimpje kijken.
Hoe !!! Kan dat dan ?? :D :D

Ik heb nog wat tijd eer we vertrekken , maar ik ben ook zo'n stresskip :lol:
Na het lezen van die kofferhistory bij Delta , zit ik me hier ook zorgen te maken over die ene koffer die ik maar mag meenemen en terug (of bijbetalen ) :roll:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het is soms ook niet alleen stress voor dingen die fout kunnen gaan maar ook een vorm van extreme opwinding (bij mij dan). Zodra ik plaatsgenomen heb in het vliegtuig, of na aankomst, glijd dat automatisch van me af en ga ik genieten.

Tja, je gaat natuurlijk niet 6 keer per jaar op vakantie naar Amerika en een rondreis door de VS is ook wat anders dan 2 weken Griekenland in een appartementje aan zee. Je gaat routes rijden, je hebt je huurauto, je moet berekent zijn op verschillende weersomstandigheden en activiteiten (bergschoenen en dito outfit voor de hikes, cocktailjurkje met hoge hakken voor de cocktailbar :lol: ), en je legt grote afstanden af. Ja....er komt heel wat bij kijken. Maar de ervaring is er dan ook naar!!!!!
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Gerd schreef:
Matrox schreef: Beetje rondlopen, in de staart lekker een beetje naar beneden staren, fimpje kijken.
Hoe !!! Kan dat dan ?? :D :D
Het halve vliegtuig loopt rond. Wat moet je anders? Zo ruim zijn de economy-plaatsen niet (ooops, dat helpt niet echt ben ik bang).

En wat bedoel je 1 koffer? In mijn boeking (ook met Delta) staat duidelijk 2 koffers pp. + handbagage (bagagevrijheid 2pc). We gaan met zijn drieën. Dat betekent dat we zo'n beetje onze halve klerenkast mee kunnen slepen als we zouden willen.
Laatst gewijzigd door Matrox op 12 jul 2009, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nou, pas op: het komt geregeld voor dat mensen gevraagd worden om weer te gaan zitten. Lopen mag wel even, maar ik weet dat het een paar jaar terug verboden was om met meer dan twee passagiers tegelijk ergens achterin het vliegtuig te staan. Leuk, zo'n samenscholingsverbod in het vliegtuig... :wink:

Tijdens de vlucht richting Denver enkele weken terug werd de mensen ook nog vriendelijk verzocht om niet rond te lopen of ergens te staan als het niet per se noodzakelijk was.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer