Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis: Lezolas terug thuis NYC,SF,Yosemite,Zion,Bryce,..., LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Planning en budget voor onze reis in juli 2010

Bericht door Lezolas »

Neen! :D

New York is een blijver! :P
Dan skip ik liever de GC dan NY!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

http://www.hostels.com/hosteldetails.ph ... mber.35075

dit is een kanshebber!
Mixed dorm betekent toch dat mijn vriendin en ik in dezelfde kamer/bed mogen slapen eh?
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Ok, Bryce wordt gekickt uit de reis.
Dat geeft ons al terug iets meer ademruimte!
Larie
Amerika-ontdekker

Bericht door Larie »

Ik zou Bryce Canyon er zeker niet uitkicken.
Volgens mij kun je beter maar één nacht tussen GC en LA plannen.
Bryce Canyon er in laten en tussen Bryce Canyon en GC Page als extra tussenstop toevoegen.
Op die manier wordt je reisafstand tussen BC en GC beter, waardoor je meer tijd hebt bij de GC.
Maar wat nog belangrijker is, je kunt naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Wij zij afgelopen mei voor het eerst naar het westen van Amerika geweest (helaas slechts 15 dagen) en nadat ik veel op dit forum had gelezen, hebben wij op het laatste moment Page aan onze route toegevoegd en daar hebben wij absoluut geen spijt van gekregen.
Antelope Canyon en Horseshoe Bend is wat mij betreft echt een aanrader!

Groetjes
Lara
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ten gunste van wat zou je dan Bryce schrappen?? Persoonlijk vind ik Bryce zo uniek vgl met de andere parken (GC, Zion, Yosemite) dat ik dat niet zou doen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Omdat we niet alles kunnen doen he.
Ons schema staat nu al vrij druk vind ik, toch voor een eerste reis in Amerika.

NY, SF, Yosemite, LV en LA kicken we nooit, dat willen we absoluut zien/doen.

Als ik dan naar het schema kijk, spreekt Bryce mij het minste aan.
De foto's op internet zeggen me niet zo veel. Ok ja, het is mooi maar pff.. De Rocky's zijn dat ook.. en dat gaat ook niet.
We moeten keuzes maken, en als we Bryce kicken geeft dat meer ademruimte naar ons gevoel.

Voordelen:
+ Het geeft 24h extra ademruimte
+ Het is 200km minder rijden (benzine, tijd)
+ Een overnachting minder boeken en zoeken. Dit klinkt mss vreemd, maar ik vind het niet vanzelfsprekend om een 10tal overnachtplaatsen te zoeken hoor. Zeker niet omdat ik helemaal niet weet en besef welke ik zeker ruim opvoorhand ik mag boeken en welke ik ter plaatste kan aanvragen...

Nadelen:
- Geen bryce canyon gezien

Persoonlijk vind ik dat nadeel niet zo erg.

Ik ben blij dat iedereen ons tips en raad geeft, en dat appreciëer ik ook ten zeerste!!
Daarom kom ik ook hier kijken en dingen posten.
Maar we moeten nu eenmaal knopen doorhakken en doordacht selecteren van wat we gaan doen.
Als je naar ons kaartje kijkt is Bryce de vreemde eend in de bijt, want dat is een uitsteekseltje...

Edoch... bedankt!
Verdere updates volgen wel deze week! Thx!
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Komende werkweek zal ik m'n creditcard hebben, en dan zou ik dus graag enkele slaapplaatsen willen vastleggen.
Een zeer concrete vraag voor jullie:
Van in het onderstaande lijstje, welke slaapplaatsen MOET je voor de periode 1 juli tot 31 juli (om het "ruim" te bekijken) 2010 vastleggen.
(De bedoeling is dus om concreet te weten welke ik de dag zelf bij het arriveren kan vastleggen en welke niet)

Willen jullie aub verder aanvullen?
- Yosemite
- Grand canyon
- New york
-

Dag 1: Vertrek naar NY: Aankomstuur onbekend, gevolg: rustige jetlag dag.
Dag 2: Dagje NYC
Dag 3: Dagje NYC
Dag 4: Dagje NYC
Dag 5: Dagje NYC
Dag 6: Half dagje NYC en vertrek naar SF + aankomst in SF
Dag 7: Dagje SFC
Dag 8: Dagje SFC
Dag 9: Dagje SFC
Dag 10: SF => Yosemite
Dag 11: Dagje Yosemite
Dag 12: Dagje Yosemite
Dag 13: Yosemite => Mammoth Lakes
Dag 14:Mammoth Lakes => Death valley
Dag 15: Death Valley => Las vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas => Springdale/Zion
Dag 18: Springdale/Zion
Dag 19: Zion => Bryce canyon
Dag 20: Bryce Canyon => Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon => Los Angeles
Dag 22: Overnachting in een goudzoekersdorpje + doorrijden naar Joshua tree
Dag 23: Dagje Joshua Tree + doorrijden naar LA
Dag 24: Dagje LA
Dag 25: Dagje LA
Dag 26: Dagje Santa Monica Beach
Dag 27: Bufferdag
Dag 28: Vertrek naar huis (Amsterdam of Zaventem)
Bedankt!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Reisje: NYC, San Francisco, YNP, GC, LA juli 2010

Bericht door Coyote »

Ik begrijp uit bovenstaand bericht dat je de vlucht op dit moment nog niet vastgelegd hebt? Is het dan niet verstandiger te wachten met het boeken van overnachtingen totdat de vlucht geboekt is? Wie weet scheelt het enorm qua ticketprijs als je enkele dagen eerder of later vertrekt. Tenzij je echt gebonden bent aan bepaalde data en dus MOET vertrekken op een bepaalde datum.

New York (je bent er met 4 juli), Grand Canyon NP en Yosemite NP zijn de plaatsen die ik zou vastleggen als ik aankomst data zou weten. De overige plaatsen kan best nog wel even wachten. Voor Las Vegas bijv. komen misschien nog wel mooie aanbiedingen voorbij.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Tot 30 juni kan mijn vriendin nog examens hebben op de universiteit en vanaf 1 augustus willen we vrij houden voor eventuele herexamens. (We weten dat pas begin juli, dus iets te laat..)
Dus de data zullen sowieso tussen 1juli en 31 juli liggen.
Bedankt.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Een offerte voor de vluchten en de huurwagen:
VLIEGTICKETS
2 personen
Amsterdam - New York JFK op 1-7-2010
New York JFK - San Francisco op 5-7-2010
Los Angeles - Amsterdam op 30-7-2010
Tarief p.p.: EURO 747,00

Excl. tax/toeslagen:
- volw, 265 euro p.p.

We hebben nog geen prijzen voor vluchten vanaf Brussel. Deze prijzen komen waarschijnlijk in het najaar.

AUTOHUUR
Autoverhuurder: Alamo USA (Fully Incl)
Autotype: compact 4d
Ophalen in San Francisco op 08-07-2009
Inleveren in Los Angeles op 30-07-2009
Aantal dagen: 23

Huurprijs: 552,00
Dossierkosten: 15,00
Totaal: EURO 567,00
(Incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, 1 bestuurder. Min. leeftijd voor autohuur is 25, anders wordt een toeslag berekend.)

Geen one-way kosten.

Ik heb de prijzen van 2009 berekend ter indicatie, de prijzen voor 2010 zijn waarschijnlijk in oktober bekend.
1012euro voor de vluchten per persoon incl de tax (voorlopig dan toch).
Ik had het graag onder de 1000euro gezien, al was het maar 999,99euro.. psychologisch é :P
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vind het een flinke prijs per ticket. Maar ja, je zit aan het hoogseizoen gebonden. Ik weet niet wat de prijzen van tickets dit jaar was rond 1 juli. Misschien kun je dat nagaan in het topic Wie, Wanneer en Hoe naar Amerika in 2009. Daar staat bij veel forumleden ook de prijs van het ticket vermeld en de boekdatum. Dan heb je een indicatie (maar meer ook niet omdat prijzen zo op en neer gaan).

Het is nog ver weg, ik zou de komende maanden zelf de ticketprijzen op internet in de gaten houden, bijv. via http://www.kayak.com. Met een beetje geluk zakken de prijzen straks nog. Autohuur kun je bij wijze van spreke een week van te voren nog wel regelen al heeft http://www.usareisen.de straks wellicht wel weer aanbiedingen als je boekt t/m eind maart 2010.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lezolas schreef: Van in het onderstaande lijstje, welke slaapplaatsen MOET je voor de periode 1 juli tot 31 juli (om het "ruim" te bekijken) 2010 vastleggen.
Het klinkt wel erg, maar ik zou Yosemite nu al vastleggen. Desnoods een extra dag als je de aankomstdag nog niet precies weet. Annuleren kan gratis of soms betaal je een klein bedrag. Als je kijkt op www.yosemitepark.com zul je zien dat voor juli 2010 al veel accommodatie vol is, vooral de meer betaalbare accommodatie.
Is kamperen een optie? Met een tent en motels ben je heel flexibel. Kamperen in de parken is leuk en heel goedkoop. Campings in Yosemite kun je (en moet je) 5 maanden van te voren reseveren.

Marianne
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Coyote schreef:Ik vind het een flinke prijs per ticket. Maar ja, je zit aan het hoogseizoen gebonden. Ik weet niet wat de prijzen van tickets dit jaar was rond 1 juli. Misschien kun je dat nagaan in het topic Wie, Wanneer en Hoe naar Amerika in 2009. Daar staat bij veel forumleden ook de prijs van het ticket vermeld en de boekdatum. Dan heb je een indicatie (maar meer ook niet omdat prijzen zo op en neer gaan).

Het is nog ver weg, ik zou de komende maanden zelf de ticketprijzen op internet in de gaten houden, bijv. via http://www.kayak.com. Met een beetje geluk zakken de prijzen straks nog. Autohuur kun je bij wijze van spreke een week van te voren nog wel regelen al heeft http://www.usareisen.de straks wellicht wel weer aanbiedingen als je boekt t/m eind maart 2010.

Roland
Bedankt voor de tip!
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Martin & Marianne schreef:
Lezolas schreef: Van in het onderstaande lijstje, welke slaapplaatsen MOET je voor de periode 1 juli tot 31 juli (om het "ruim" te bekijken) 2010 vastleggen.
Het klinkt wel erg, maar ik zou Yosemite nu al vastleggen. Desnoods een extra dag als je de aankomstdag nog niet precies weet. Annuleren kan gratis of soms betaal je een klein bedrag. Als je kijkt op http://www.yosemitepark.com zul je zien dat voor juli 2010 al veel accommodatie vol is, vooral de meer betaalbare accommodatie.
Is kamperen een optie? Met een tent en motels ben je heel flexibel. Kamperen in de parken is leuk en heel goedkoop. Campings in Yosemite kun je (en moet je) 5 maanden van te voren reseveren.
Marianne
In Yosemite WILLEN we zelfs camperen! :D
Ik zou graag al boeken maar het probleem is dat mijn kredietkaart wat achter blijft, ik zou ze pas de eerste week van augustus voor het eerst kunnen gebruiken.
Wachten op een soort van activatienummer.

Ik heb gisteren nog op die site gekeken Marianne, en er was in Curry Village nog veel vrij, wat ik betaalbaar vond.
Het is allemaal zo stressy vind ik brrr.

Hoe werkt zo'n annulering precies? Kan je dan gewoon doodleuk zeggen dat je een dag later aankomt en een dag vroeger vertrekt?

Bedankt!
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Ik had hem in mijn New York topic gepost, maar het is mss dezelfde genre vraag als met yosemite.
Mss dat hier iemand kan antwoorden?
Lezolas schreef:
Lezolas schreef:Nota voor mezelf (zodat alle info voor mij handig bij elkaar blijft):
http://www.ymcanyc.org/index.php?id=1097
Naar aanleiding van deze post:
Martin & Marianne schreef:Ja, Yosemite zo snel mogelijk boeken, kijk even of het nu al kan, meestal is het een jaar van te voren mogelijk. Neem desnoods wat meer dagen als je de precieze data nog niet weet, je kunt gratis annuleren.

Marianne
Ik heb daarvoor een e-mail gestuurd naar de hostel ( http://www.ymcanyc.org/index.php?id=1097 ) maar ze reageren niet.
Op de site heb'k ook al rond gekeken bij de Terms and Conditions e.d. maar ik vind het niet direct.
Geldt dat idee van 'boek enkele dagen meer, je kan gratis dagen annuleren' hier ook? Of hoe werkt dat?

We zouden graag al wat slaapplaatsen willen vastleggen, maar ja.. de vluchten willen we nog niet boeken wegens te vroeg (11maanden..)
Hannibal04
Amerika-newbie

Bericht door Hannibal04 »

Ik zou toch liever eerst die vlucht boeken....
Dan hebben we die dagen toch al en de rest is dan maar "inkleuren"....
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Maar de vluchten kunnen toch nog van dag veranderen enzo?
Of kan je jezelf er op 1 of andere manier van garanderen dat je niet in de zeik gezet wordt door vluchtveranderingen?
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

Vluchten naar de States zijn veelal lijnvluchten, en die veranderen ze niet zo frequent hoor, dat is een groot verschil met charters.

Vind het trouwens ook nog behoorlijk vroeg, en behoorlijk aan de prijs, met de offerte die je nu hebt. Ik heb zelf de vroegboekkortingen van connections en zo afgewacht, en dan geboekt. Wij gaan nu half augustus, en ik heb de vluchten geboekt eind januari (moest voor 2 of 3 februari, als ik het me goed herinner), voor net geen 500 euro pp. (BXL-SFO heen en LA-BXL terug)
Laatst gewijzigd door AnSofie op 27 jul 2009, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik vind dat je zeker nog wat moet wachten met je vluchten. Deze offerte is echt nog veel te duur. (Wij betaalden dit jaar (in juni) 380 €pp tax included voor onze vluchten (heen naar denver,terug uit las vegas)). Ik vind hier nu bv vluchten met klm met vertrek uit antwerpen centraal naar NY en terug van LA naar Antwerpen centraal in de maand juni 2010(gaat nog niet verder) voor 480€ pp alles inbegrepen. Tel daar nog een binnenlandse vlucht bij (die komen op $185) en je komt een stuk goedkoper uit dan de 1000€ die je nu hebt. Geduld hebben en regelmatig checken is de boodschap!

Ook de prijs die je voor de wagen hebt kan zeker een stuk goedkoper. Je kan ook de wagen maar 19 dagen huren want in SFO kan je beter alles met het openbaar vervoer en te voet doen en je moet er meestal nog serieuze parkeerkosten betalen. Wij hadden dit jaar voor quasi dezelde prijs gedurende 2 weken een full size SUV gehuurd. De goedkoopste wagens komen voor 19 dagen meestal rond 350-400€ voor 19 dagen. Ik zie trouwens dat je in de buurt woont (ik woon in Aartselaar). Als je wat extra info zou willen of foto's of boeken zien mag je altijd eens langskomen.

Greetz

Peter
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

@Vlucht:
Laat boeken is zo onhandig.. we willen zo snel mogelijk een hostel in NY (4th of july!), slaapplaats in Yosemite (enorm beperkt aan plaats in juli) en Grand Canyon (dito als Yosemite) vastleggen.
Als je dan moet wachten tot januari.. vooral in Yosemite en de GC zie ik de plaatsen zo inkrimpen.
Echt handig wordt het dan ook niet om alles in te plannen..

Een kennis van me werkt bij Jetair in Gent, en zij vond die offerte van 1012 euro voor de 3vluchten incl tax niet zo duur..
Deze offerte komt van de concurentie dus nja.. ik hoor overal verschillende dingen.
Goedkoper is altijd welkom, maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit en het plezier.

@Huurwagen: Ik hou het liefst op die 23dagen. Een huurwagen geeft je toch net iets meer vrijheid.
Ook rekening houden met het feit dat wij beiden (Hannibal04 en ik) -25jaar zijn als we de auto huren.
Met de Alamo Gold Underage zou een comfort 2deurs (1niveau duurder dan de economy) ons een kleine 800euro kosten voor 23dagen auto, 400euro per persoon dus. Terwijl die offerte zonder de -25j toeslag is (20$ per dag = 460$ er nog eens bij :? )
Als het goedkoper kan: Graag! Maar onze leeftijd speelt nooit in het voordeel.

Eind deze week gaan we eens naar Jet Air Mortsel en Inforeizen (http://www.inforeizen.be/) in Deurne, wat informatie verschaffen.

Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer