Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen download TOMTOM

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ed09
Amerika-ontdekker

Problemen download TOMTOM

Bericht door Ed09 »

Beste,

IK doe al de ganse namiddag mijn best om de kaart van het westen te downloaden voor mijn TOMTOM GO 630.

Het lukt niet; steeds loopt het programma vast.
Naar de support line van TomTom gebeld; 2x 30min naar muziek geluisterd zonder gehoor.

Nu heb ik ook al enkele winkels gebeld om te vragen of ze de SD kaart verkopen met de data. Tevergeefs.

Probleem is dat ik maandag vertrek (ja ik weet het :banghead: - ik ben een man van de laatste minuut - zegt mijn vrouw steeds :oops: )

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing.

Vraag1: weet iemand waar ik in de omgeving van Belgisch limburg (Hasselt) of Nederlands Limburg (Maastricht ) de SD kaart kan kopen?

Vraag2: Of heeft er iemand een oplossing om het downloaden toch te laten werken.

Vraag3: Kan je de SD kaart ook kopen in de omgeving van LAX?

Ik hoop dat ik toch nog in het bezit van de kaart kan komen ander volgen er zeker weer discussies in de wagen :? .

Weer eens Bedankt!

Mvg

Eddy
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Problemen download TOMTOM

Bericht door tcoppers »

Het eigenlijk heel simpel koop een 2GB SD kaart zal toch wel ergens in Hasselt te krijgen zijn anders ergens in bij
een Media Markkt ergens in de buurt. Dan ga je naar de TomTom website selekteer kaarten en dan klik op downloadbare kaarten.
Selekteer je TomTom 630 en daarna het land dus Noord-Amerika kost €50,00 kun je met een creditcard betalen dus moet nog
kunnen voor maandag.

Succes en alvast een pretiige vakantie.
Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Ed09
Amerika-ontdekker

Bericht door Ed09 »

Ik had dit gehoopt Theo.
Maar noch in Mediamarkt Maastricht, nog in Mediamarkt Hasselt zijn de kaarten te koop.

En de website doet het niet, loopt vast bij het kopen.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Een foutmelding of screenshot zou heel handig zijn :-)

TomTom verkoopt geen SD kaarten meer in winkels, je moet de kaart downloaden en zelf op een SD kaart zetten. Ik heb in mijn One net een nieuwe 2GB kaart zodat ik Europa en VS & Canada erop kan draaien.

Ik had ook problemen een maandje terug om die kaart te downloaden met TomTom home, gewoon later nogmaals geprobeerd en toen de kaart binnengehaald.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hmm, dat SD kaarten met de kaart van de VS hier niet te koop zijn vind ik niet zo raar.
Ik kan de kaart online gewoon bestellen maar op een gegeven moment moet je inloggen
maar dat wil ik niet doen anders heb is zo een kaart gekocht. Als het niet online lukt kun
je misschien nog eens op het vliegveld je gelukt proberen. Anders bij BestBuy maar daar
krijg je ook alleen maar een download code of in LA na aankomst. Veel succes.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Gewoon via TTH kopen, betalen met creditcard oid., kaart downloaden en op de SD kaart zetten en klaar is kees :beerchug:
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Wellicht heb je iets aan onderstaande.........Heb ik zelf ook gedaan van de week en dat ging prima!
Dit heb ik van een medeforummer........... :D

Je begint met een back up maken via TThome.
Als je de back up hebt gemaakt is dus alles wat nu op je TT staat veilig gesteld.
Deze back-up is waarschijnlijk opgeslagen op je PC onder de map 'Mijn Documenten\TomTom\Home\Back-up'

Stap 1.
Zoek deze op en hernoem de map naar bijvoorbeeld 'Back-up-Europa'.

Als je de kaart via internet besteld en download, dan wordt deze als ik me goed herinner gewoon geinstalleerd op je TT.
Je kunt gewoon de aanwijzingen op de site volgen dan is het een eitje.

Na het installeren heb je dus een TomTom met de USofA kaarten erop.

Stap 2.
Maak via TomTom HOME weer een nieuwe back-up.
Deze back-up wordt dan weer opgeslagen op je PC onder de map 'Mijn Documenten\TomTom\Home\Back-up'

Stap 3.
Zoek deze weer op en hernoem de map naar bijvoorbeeld 'Back-up-USA'.

Je hebt nu op je PC een back-up staan van zowel de Europa als de USA kaarten.
Als je nu de back-up van Europa wilt terugzetten, dan hernoem je simpelweg de betreffende map en noemt deze weer 'Back-up'.

Vervolgens zet je deze via TomTom HOME weer terug.
Wil je de Amerikaanse kaart weer dan doe je hetzelfde maar dan met de Amerikaanse back-up.

Je map 'Mijn Documenten\TomTom\Home\' ziet er daarna ongeveer zo uit. (zie plaatje)
Je kunt dan net zo vaak wisselen als je wilt.
Je kunt ook alle bestanden van je TT handmatig kopiëren naar je hard-disk zonder TomTom HOME.

Succes
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Ed09
Amerika-ontdekker

Bericht door Ed09 »

Disney schreef:Wellicht heb je iets aan onderstaande.........Heb ik zelf ook gedaan van de week en dat ging prima!
Dit heb ik van een medeforummer........... :D
Hier heb ik zeker veel aan gehad. Het is gelukt!!!! :dance:

Vermoedelijk lukte het namiddag niet omdat teveel volk aan het downloaden was op de Tomtom site.

Kan ik gerust op vakantie :D

Bedankt
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Mooi zo!! :D
Een hele fijne vakantie en geniet ervan :dance:

Groetjes,
Arianne.
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!