Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Six Flags Magic Mountain

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Robkuh
Amerikafan

Six Flags Magic Mountain

Bericht door Robkuh »

Hallo Allemaal

Is er ooit iemand naar het pretpark Magic Mountain geweest van Six Flags bij Los Angeles?

Zo ja, kunnen jullie iets vertellen over de volgdende vragen:
- Hoe zit het met de drukte (wachttijden voor een atrractie)
- Hoe zit het met de 2 atracties waarvoor je schijnbaar extra moet betalen (X2 & terminator Salvation) wat zijn dit precies en hoeveel kost dit?
- Wat is de goekdoopste manier om aan tickets te komen? via internet zijn ze nu +/- 29 dollar, maar ik hoorde dat je via coupons e.d. ook korting krijgt.
- hoe is de bereikbaarheid?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

Gr. rob
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Six Flags Magic Mountain

Bericht door Njit »

Robkuh schreef:Is er ooit iemand naar het pretpark Magic Mountain geweest van Six Flags bij Los Angeles?
Ben er 1x geweest.

Zo ja, kunnen jullie iets vertellen over de volgdende vragen:
- Hoe zit het met de drukte (wachttijden voor een atrractie)
Ga door de week en je hebt geen enkele wachttijd. Ga op een vrijdag/zaterdag/zondag en je staat gegarandeerd LANG te wachten. SF:MM staat bekend om zeer trage operators.

- Hoe zit het met de 2 atracties waarvoor je schijnbaar extra moet betalen (X2 & terminator Salvation) wat zijn dit precies en hoeveel kost dit?
Terminator: Salvation is een houten achtbaan. X2 is een 4D achtbaan. Zie http://www.sixflags.com/magicMountain/rides/index.aspx
Je hoeft hier niet extra voor te betalen. Enkel als je een Flashpass wilt aanschaffen en deze ook wilt gebruiken voor deze achtbanen. Als je deze wilt aanschaffen, ga dan voor een Gold Flashpass. De normale Flashpass is geldverspilling, je wacht namelijk nog net zo lang, je hoeft alleen niet in de rij te staan. Maar je kunt dus beter gewoon door de week gaan. Dan heb je heel die Flashpass niet nodig.

- Wat is de goekdoopste manier om aan tickets te komen? via internet zijn ze nu +/- 29 dollar, maar ik hoorde dat je via coupons e.d. ook korting krijgt.
Ik zou zeggen via de Website. De Gate price ligt altijd wat hoger.

Per auto prima. Als je met het openbaar vervoer wilt dan wordt het wat lastiger denk ik.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Hartstikke bedankt, wordt dus online boeken voor een doordeweekse dag.

Wat moet ik me voorstellen bij een 4d achtbaan?

Mochten er mensen nog meer nuttige informatie over dit park hebben, hoor ik dit graag.
mec
Amerika-ontdekker

Bericht door mec »

Als je niet van tevoren wilt bestellen:

http://www.visitcalifornia.com/media/pa ... coupon.jpg

Mec
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Wij zijn afgelopen september naar SFMM geweest. Wij waren er op Labor Day (nationale Amerikaanse feestdag) omdat het voor ons helaas niet anders ging en hadden enorme drukte verwacht. Achteraf is ons dat reuze meegevallen, met name in de ochtend vielen de wachttijden echt reuze mee. In de middag werd het wel drukker, maar niet zo extreem als we verwacht hadden.
Het lijkt me dus dat het op een normale doordeweekse dag prima te doen moet zijn.

Wij hadden de tickets vooraf via de website gekocht. Was voor ons toen het meest voordelig.
Ik zie dat ze nu via de website $ 26,99 kosten. Dat is $ 33 goedkoper dan aan de kassa van het park. Ik denk niet dat je zoveel voordeel met een coupon kunt behalen.

Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar houd er rekening mee dat na Labor Day (dit jaar op maandag 7 september) het park alleen nog maar in het weekend open is!
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

Robkuh schreef: - Hoe zit het met de drukte (wachttijden voor een atrractie)
Tijdens het weekend zijn de wachttijden inderdaad belachelijk lang. Tijdens de vakantieperiode is het de rest van de week ook nog behoorlijk druk, dus maak je geen illusies dat er geen wachtrijen zullen zijn. Zulke pretparken maken er een kunst van om kunstmatig wachtrijen te creeeren wanneer het minder druk is...

Online zijn ze de helft van de prijs momenteel... Soms kan je ook gewoon met een blikje van een of ander coca-cola product aan de kassa zelf eentje kopen en eentje gratis krijgen.

Vanuit Los Angeles moet dat geen probleem zijn aangezien je in de andere richting gaat dan de rest van het verkeer... Maar het kan geen kwaad om extra vroeg te vertrekken om toch voor rush hour de stad uit te zijn.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wij waren er afgelopen 5 mei (een dinsdag) en het was echt enorm rustig. We hebben alleen voor de X2 in de rij moeten staan, daar hebben ze echt een ongelooflijk lage loading speed. Verder was het ongeveer zó rustig en konden we overal meteen instappen:

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Robkuh schreef:Wat moet ik me voorstellen bij een 4d achtbaan?
De karretjes van X2 kunnen draaien in de bewegingsrichting. Dat levert een heel aparte ritbeleving op. Er bestaan maar twee van deze banen in de hele wereld. X2 is de ene, de andere staat in Japan (die heb ik dit jaar gedaan - da's helaas een auw auw auw baan :( )

POV:
[youtube]eOnsrPTzEfo[/youtube]

Off-ride:
[youtube]P3U1BHKaSaM[/youtube]
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Njit, en daar ga jij in? :blink:
Heel wat anders dan europapark !
Groetjes,
Carine
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je moet alles een keer gedaan hebben in je leven :)
Die in Magic Mountain is erg leuk, die in Japan is helaas alleen pijnlijk.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

De X2 is echt een zeer aparte ervaring, die moet je gewoon een keer gedaan hebben!
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

De X2 hadden wij ook heel graag willen doen vorig jaar.
Helaas was hij op de dag dat wij er waren de hele dag gesloten :banghead:

Daar balen we nog steeds van!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

vergeet ook de "Tatsu" niet, met de "inverted loop",
ook indrukwekkend
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij zijn ook naar SF:MM geweest, maar ik heb weinig toe te voegen aan de adviezen van de anderen hier. Wij vonden het een leuk park met een aantal heel mooie attracties. De 4d achtbaan is erg mooi, al heette hij in onze tijd nog gewoon X, volgens mij is er in de tussentijd wel een en ander veranderd.

Wij waren er trouwens in oktober op een vrijdag, toen was het park al opgemaakt in Halloween stijl, en het was niet zo enorm druk dat de wachtrijen enorm waren. Alleen bij X liep de wachtrij op, bij de andere achtbanen hebben we nergens heel lang hoeven te wachten. Wij hebben ook voor geen enkele achtbaan extra hoeven te betalen.

Wat betreft de Flash Pass, wij hebben daar geen ervaring mee, maar wel met een soortgelijk systeem in Dollywood dit jaar: de Q-bot. Omdat Martijn adviseert de Gold Pass te nemen -als je hem al wilt aanschaffen- en niet de andere pas omdat je daarmee nog steeds moet wachten, wil ik je attenderen op onze ervaringem met de Q-bot, die lijkt er namelijk heel erg op. Wij vonden het wel de moeite waard namelijk! Je wacht inderdaad nog steeds, maar kunt intussen wel andere dingen doen, je staat dus niet nutteloos in de rij. Je reserveert een achtbaan vantevoren, nog voordat je er bent, de wachttijd kun je dus nuttig doorbrengen.

Ik heb uitgebreid geschreven over onze ervaring in Dollywood, hierkun je die lezen. Wellicht helpt het in de keuze voor een flash-pass (of niet).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmino schreef:Omdat Martijn adviseert de Gold Pass te nemen -als je hem al wilt aanschaffen- en niet de andere pas omdat je daarmee nog steeds moet wachten, wil ik je attenderen op onze ervaringem met de Q-bot, die lijkt er namelijk heel erg op. Wij vonden het wel de moeite waard namelijk! Je wacht inderdaad nog steeds, maar kunt intussen wel andere dingen doen, je staat dus niet nutteloos in de rij. Je reserveert een achtbaan vantevoren, nog voordat je er bent, de wachttijd kun je dus nuttig doorbrengen.
Zal dit nog even toelichten. Op de dagen dat het druk is kan de wachttijd in SF:MM voor de X oplopen tot 3 uur. Als de wachtrijen bij de andere attracties ook lang zijn dan kun je wel de Flashpass gebruiken maar die gebruik je dan dus maar voor 1 of 2 attracties.
Maar goed, je hoeft in ieder geval niet in de zon te wachten :)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Martijn,

Ik begrijp je toelichting, en in dat geval is het ook zeker het geld niet waar, maar ik vraag me af of voor de pass dezelfde wachttijden worden gehandhaaft. Bij de Q-bot was dat dus niet zo. Hoewel de wachtrijen bij de attracties gemiddeld een half uur tot een uur waren, hoefden wij nooit langer te wachten dan 10 minuten. Dan loont het dus wel! Maar als de wachttijd met zo'n pass nog steeds 3 uur, dan is het niet de moeite waard. Je kunt tijdens het wachten namelijk geen andere attractie reserveren. Het hangt ook af van de werkwijze, misschien is die bij DOllywood wel heel anders dan bij Six Flags. Ik zou me dus zeker in het park ook goed laten voorlichten, dat hebben wij bij Dollywood ook gedaan. Ik wilde gewoon de ervaringen delen, dan kan de TS zelf vergelijken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer