Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze rondreis (juni 2009) - SF -> Yosemite, etc
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Onze rondreis (juni 2009) - SF -> Yosemite, etc
Welkom terug Klaus.
Leuk dat de wandeling naar Half Dome gelukt is. Was het weer wel goed in Yosemite. Wij hadden rond die periode heel wat bewolking en dreiging van onweer.
het naar beneden wandelen is volgens mij nog vemoeiender dan naar boven wandelen. Wij hebben de panorama trail gedaan dit jaar en vanaf de Nevada Falls tot beneden ontplofte mijn benen en knieën bijna. Mijn vriendin heeft nadien 3 dagen moeite gehad met stappen.
Hans
Leuk dat de wandeling naar Half Dome gelukt is. Was het weer wel goed in Yosemite. Wij hadden rond die periode heel wat bewolking en dreiging van onweer.
het naar beneden wandelen is volgens mij nog vemoeiender dan naar boven wandelen. Wij hebben de panorama trail gedaan dit jaar en vanaf de Nevada Falls tot beneden ontplofte mijn benen en knieën bijna. Mijn vriendin heeft nadien 3 dagen moeite gehad met stappen.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Dag Hans,
We hebben eig heel goed weer gehad in Yosemite toen wij daar waren. Toegekomen de 14de juni 's middags en dan de 15de naar Half Dome gegaan. Er waren wel af en toe wat wolkjes maar de zon was steeds van de partij maar scheen ook niet te hard, want dan is zo'n wandeling al helemaal niet te doen. Onweerachtig was het niet op Half Dome, want dan is het wat te gevaarlijk omwille van blikseminslagen.
De dag erna was het ook weer mooi weer, al kwamen er opnieuw wat wolkjes maar die zaten nooit (lang) voor de zon, met als resultaat dat we mooi weer hadden op de idyllische Tioga Pass.
Op de foto's die ik binnenkort zal posten zal je zien dat het weer echt goed meeviel bij ons.
Ja, afdalen is heel erg vermoeiend, deels ook omdat je dan al die lange trip naar boven hebt gedaan en je al vermoeid bent in je benen. We hebben af en toe gerust en ik had voor de zekerheid ibuprofen mee voor kniepijn maar dat hebben we beide niet gehad. We waren wel heel erg leeg toen we aankwamen en de dag erop wat stram. Vriendin was een dag later nog wat stijf maar daarna liep het wel vlot.
Heb je je vriendin dan moeten dragen die 3 dagen?
Klaus
We hebben eig heel goed weer gehad in Yosemite toen wij daar waren. Toegekomen de 14de juni 's middags en dan de 15de naar Half Dome gegaan. Er waren wel af en toe wat wolkjes maar de zon was steeds van de partij maar scheen ook niet te hard, want dan is zo'n wandeling al helemaal niet te doen. Onweerachtig was het niet op Half Dome, want dan is het wat te gevaarlijk omwille van blikseminslagen.
De dag erna was het ook weer mooi weer, al kwamen er opnieuw wat wolkjes maar die zaten nooit (lang) voor de zon, met als resultaat dat we mooi weer hadden op de idyllische Tioga Pass.
Op de foto's die ik binnenkort zal posten zal je zien dat het weer echt goed meeviel bij ons.
Ja, afdalen is heel erg vermoeiend, deels ook omdat je dan al die lange trip naar boven hebt gedaan en je al vermoeid bent in je benen. We hebben af en toe gerust en ik had voor de zekerheid ibuprofen mee voor kniepijn maar dat hebben we beide niet gehad. We waren wel heel erg leeg toen we aankwamen en de dag erop wat stram. Vriendin was een dag later nog wat stijf maar daarna liep het wel vlot.

Klaus
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Leuk verslag Klaus! Stoer dat je Half Dome hebt beklommen. Wist je dat twee dagen eerder iemand naar beneden is gevallen daar
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.c ... 1870H9.DTL

Wel, ik wist het niet op voorhand, ik hoorde het net voor ik de kabels opging. Leuk is anders 
Nuja, het was toen slecht weer en aan het regenen, de meeste doden daar zijn omwille van onvoorzichtigheid, zeg maar roekeloosheid. Maar toch zou ik daar m'n kinderen niet op willen laten gaan, sommige volwassenen gaan er al totaal onvoorbereid op (met gewone sandalen, zonder handschoenen etc)

Nuja, het was toen slecht weer en aan het regenen, de meeste doden daar zijn omwille van onvoorzichtigheid, zeg maar roekeloosheid. Maar toch zou ik daar m'n kinderen niet op willen laten gaan, sommige volwassenen gaan er al totaal onvoorbereid op (met gewone sandalen, zonder handschoenen etc)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
neen toch niet, af en toe verder duwen wel....klaus schreef:

Wij zijn de 15de het park ingekomen in de late namiddag via de tioga pass en het was zwaar bewolkt toen. De volgende dag 's ochtends zeer mooi, maar dan ook weer zwaar bewolkt en fris in de namiddag.
Maar de dag erop de wandeling van panorama gemaakt en toen was het weer van dat dachten we, maar deze keer viel het 's middags zeer goed mee. De afgelopen twee jaar zal ik te veel verwend geweest zijn

BTW: welcome in de club van de Half Dome "beklimmers"
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey Klaus,
jij bent met de trein van LA naar New York geweest? Hoe lang ben je onderweg geweest en hoeveel kostte dat?
Zou het omgekeerde ook gaan?
Maar dan van NY naar San Francisco?
Mvg
Lesley
jij bent met de trein van LA naar New York geweest? Hoe lang ben je onderweg geweest en hoeveel kostte dat?
Zou het omgekeerde ook gaan?
Maar dan van NY naar San Francisco?
Mvg
Lesley
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Hey Lezolas,
Nee hoor, ik ben vanuit LAX gevlogen naar Philadelphia, en daar eerst de SEPTA trein genomen naar het Amtrak station in Philadelphia (30th Street). Vandaaruit de Amtrak richting NYC die stopt in Penn Station NYC. Ons hotel (Windham) lag daar 1,5 blok vandaan, prima dus.
Met de trein van Oost naar West zou ik niet zien zitten...
Nee hoor, ik ben vanuit LAX gevlogen naar Philadelphia, en daar eerst de SEPTA trein genomen naar het Amtrak station in Philadelphia (30th Street). Vandaaruit de Amtrak richting NYC die stopt in Penn Station NYC. Ons hotel (Windham) lag daar 1,5 blok vandaan, prima dus.

Hey Klaus,klaus schreef:onze definitieve route en hotels:
donderdag 18 juni - Las Vegas naar Zion (Spring Dale) - Canyon Ranch Motel
Gr, Klaus
Hoe is dit motel jullie bevallen ? Ik ben al even over en weer aan het mailen om er te reserveren.
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
klaus schreef:Hey Lezolas,
Aaah, dan heb ik een post ergens verkeerd geïnterpreteerd!
Ik vond het al zo demotiverend om van West naar Oost te gaan met de trein

bedankt.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Erg goed eigenlijk, het zijn eigenlijk allemaal losse huisjes met een zwembad ergens middenin. Airco is in orde, parkeerplaats voor je auto. Gratis ijs.Dude schreef:Hey Klaus,
Hoe is dit motel jullie bevallen ? Ik ben al even over en weer aan het mailen om er te reserveren.
Alvast bedankt
Bart
De gastheer en vrouw zijn erg vriendelijk, op het eerste zicht zou je ze aanzien als wat rare kwibussen maar dat gaat snel weg

Ik heb even snel wat foto's erbij gehaald van de huisjes en de plaats zelf. Elk huisje herbergt 2 kamers overigens. En ze hebben er mss een stuk 10.

Ok bedankt Klaus, dat ziet er goed uit !
Bart
Bart
Grts, Bart
Geen probleem Bart, moest je er boeken en je ziet de gastheer, zeg hem dat je advies hebt gekregen van "the belgian dude that didn't drink beer, and his girlfriend that only drinks cherry beer". haha
Hij wou ons trakteren met bier maar daar zijn we niet zo happig op 

haha zal ik zeker doen
Als ik morgen geen mail terug heb ga ik eens bellen
Bart
edit: als hij bij mij met bier afkomt is em zenne kelder leeg
Als ik morgen geen mail terug heb ga ik eens bellen

Bart
edit: als hij bij mij met bier afkomt is em zenne kelder leeg

Grts, Bart