Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze rondreis (juni 2009) - SF -> Yosemite, etc

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
klaus
Amerikafan

Onze rondreis (juni 2009) - SF -> Yosemite, etc

Bericht door klaus »

Hallo,

Na m'n reis in 2007 (zie viewtopic.php?f=7&t=8488) ga ik nu terug naar diezelfde regio. Nu ga ik echter met m'n vriendin en voor haar is het allemaal gloednieuw! Adhv m'n vorige reis weet ik al wat beter welke plekken de moeite waard zijn en welke niet, dus nu hebben we ook wat tijd voor zaken te bezoeken die ik zelf ook nog niet heb gezien. (Grand Canyon, Zion, San Diego etc)

Vluchten zijn reeds geboekt, hotels in LA en Cabin in Yosemite ook. Reis ziet er nu voorlopig zo uit :

donderdag 11 juni - Brussel -> San Francisco
vrijdag 12 juni - San Francisco
zaterdag 13 juni - San Francisco
zondag 14 juni - San Francisco -> Yosemite ('s ochtends vertrekken en 's middags in Park toekomen)
maandag 15 juni - Yosemite
dinsdag 16 juni - Yosemite (volledige dag uitgetrokken voor de hike naar Half Dome!)
woensdag 17 juni - Yosemite -> ?
donderdag 18 juni - ? DV, LV, ZION, GC..
vrijdag 19 juni - ?
zaterdag 20 juni - ?
zondag 21 juni - ? -> San Diego ('s middags toekomen)
maandag 22 juni - San Diego -> Los Angeles (overnachting Wilshire Plaza)
dinsdag 23 juni - Los Angeles (overnachting Mariott LAX)
woensdag 24 juni - Los Angeles -> Philadelphia en dan met Amtrak naar New York
donderdag 25 juni - New York
vrijdag 26 juni - New York
zaterdag 27 juni - New York naar Philadelphia met Amtrak -> Brussel = terug thuis op zondag en maandag = werkdag! :(

Gekleurd : Ligt al vast omwille van vlucht, of hotelboeking.

UPDATE : 21 maart, nieuwe reisschema te vinden onderaan.

Yosemite tijdens de week komt wel goed uit, voor de drukte maar vooral het stuk na Yosemite tot de 21ste 's middags ligt nog open. De 21ste zouden we graag in San Diego toekomen, daar overnachten en de dag erop San Diego gaan verkennen om dan 's avonds richting LA te rijden voor onze overnachting in Wilshire Plaza (ligt reeds vast)

Zaken die we daarin eig willen doen is :
Death Valley waypoints meepikken, mss overnachting in Furnace Creek, tenzij we in 1x doorrijden van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas, maar dat is wel een erg lange tocht en vermijden we best Vegas niet op een zaterdag? Het is ook in 1 stuk makkelijk zo'n 7-8 uur zonder te stoppen..

Daarnaast minimum 1 overnachting in Vegas, en eventueel Zion en Grand Canyon meepikken..

Ik zal dit topic ook gebruiken om nieuwe info te delen, zo kunnen er andere mensen misschien ook iets van opsteken, suggesties van jullie zijn heel zeker welkom, vooral over die "open" periode in m'n route! :-)

Alvast bedankt! Klaus
Laatst gewijzigd door klaus op 23 mar 2009, 21:39, 3 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Onze rondreis (juni 2009) - SF -> Yosemite, etc

Bericht door hekkie »

Leuk Klaus om nu je vriendin al die mooie plekjes te kunnen laten zien en er samen van te genieten.

Las Vegas zou ik, als het kan , vermijden in het weekend. Het is er dan nog drukker dan normaal en de prijzen van de hotels zijn dubbel zo duur.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Ja, vandaar dat ik Vegas eventueel meteen na Yosemite zou doen, of ten laatste na 1 nacht in Furnace Creek door te brengen.
Onze volle dagen in Yosemite zijn ook na het weekend, dus normaliter ook wat minder druk.

Ik kijk er erg naar uit m'n vriendin al dat moois te tonen, voor haar is het een stap in het onbekende maar ze begint stilaan warm te lopen en te verlangen. Lijkt me ook leuk om haar de plaats te tonen waar ik haar in 2007 al wat smsjes heb gestuurd ( we waren toen nog geen koppel ;))

Ik heb trouwens nog een topic lopen om haar met iets speciaals (nog specialer dan de reis zelf) te verrassen, daar kijk ik tussendoor wat voor rond.

Prettige avond!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

woensdag 17 juni - Yosemite -> ? Lone Pine
donderdag 18 juni - Lone Pine? DV, LV,
vrijdag 19 juni - ? LV > Zion
zaterdag 20 juni - ? Zion > Grand Canyon
zondag 21 juni - Grand Canyon? -> San Diego ('s middags toekomen) is een lange rit maar te doen.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Bedankt Rob,

De rit van GC naar SD is idd een lange, zo'n 8,5 uur volgens Google Maps. Misschien moet ik wel ergens iets schrappen om het allemaal wat makkelijker in elkaar te krijgen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

klaus schreef:zondag 14 juni - San Francisco -> Yosemite ('s ochtends vertrekken en 's middags in Park toekomen via Tioga)
Die Tioga (Pas?) klopt hier niet, je zult het park via de west entrance binnenkomen.

Marianne
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Je hebt gelijk, die moeten we pas bij het vertrekken richting DV allicht? Was ik even vergeten..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoe belangrijk is San Diego voor jullie? Als je die zou schrappen houd je weer een dag over die je kunt gebruiken voor Death Valley, Las Vegas, Zion NP en Grand Canyon NP.

Het zou er dan als volgt uit kunnen zien:

woensdag 17 juni - Yosemite - Death Valley
donderdag 18 juni - Death Valley - Las Vegas
vrijdag 19 juni - Las Vegas - Zion NP
zaterdag 20 juni - Zion NP
zondag 21 juni - Zion NP - Grand Canyon
maandag 22 juni - Grand Canyon - Los Angeles ('s middags toekomen)

Je zou op 19 juni wat later op de dag naar Zion NP kunnen gaan zodat je 's ochtends nog wat van Las Veges zou kunnen zien. De volgende dag heb je dan 1 volle dag voor Zion NP. Je kunt dan een leuke wandeling maken, bijv. de hike naar Angels Landing? Lijkt mij wel wat voor jullie gezien de hike naar Half Dome in Yosemite NP. De rit van Zion NP naar Grand Canyon NP (south rim) is zo'n 250 mijl en qua reistijd doe je er volgens http://maps.google.com zo'n 5 uur over (excl. stops). Je komt dan halverwege de dag bij de Grand Canyon aan zodat je de rest van die dag en de vroege ochtend de dag erna van de Grand Canyon kunt genieten. Dan een lange rit naar Los Angeles.

Het zou op die manier te doen zijn maar dan moet je dus San Diego schrappen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

We hebben die dagen nog eens onder de loep gelegd, en als we 1 overnachting Yosemite minder doen, kunnen we het volgende realiseren:

idem ...
zondag 14 juni - San Francisco -> Yosemite ('s ochtends vertrekken en 's middags in Park toekomen)
maandag 15 juni - Yosemite en volledige dag voor hike naar Half Dome
dinsdag 16 juni - Yosemite -> Death Valley ('s avond toekomen zodat we overdag nog wat Yosemite en omstreken knn doen)
woensdag 17 juni - Death Valley -> Las Vegas
donderdag 18 juni - Las Vegas (dagje relaxen, zwemmen, niets doen, op vraag van vriendin en gun ik haar wel :))
vrijdag 19 juni - Las Vegas -> Zion
zaterdag 20 juni - Zion - Grand Canyon
zondag 21 juni - Grand Canyon -> San Diego ('s middags toekomen)
maandag 22 juni - San Diego
dinsdag 23 juni - San Diego -> Los Angeles (overnachting Mariott LAX)
... idem

Hiervoor moet ik wel 1 nacht Curry Village annuleren, dat zal wel geen probleem zijn. Ik hoop ook dat ik een hotel van LA kan verplaatsen naar San Diego via het reisbureau.

De trip van Grand Canyon naar San Diego is de langste die we zullen doen, maar de dag nadien blijven we in de stad, en dan nemen we die ene lange rit er wel bij.
We konden ook 1 dag LV doen, daarna via Zion naar GC, en dan terug 1 dag LV als tussenstop, maar dan zitten we in het weekend in LV en dat wil ik wel wat vermijden.

Deze route lijkt me wel te doen, indien niet dan hoor ik het graag :-)
Zijn er wat interessante stops onderweg van Grand Canyon (South Rim) via Kingman naar San Diego?

Edit : Misschien kunnen we die rit nog wat inkorten door in Palm Springs te overnachten, en dan 's morgens door te rijden naar San Diego en daar de ganse dag doorbrengen. Ik lees even nog wat reisverslagen door met Palm Springs op de route tussen GC en SD.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Intussen worden we meer en meer overtuigd door Palm Springs. We kunnen daar een leuk hotel met zwembad/spa boeken om de lange toch te onderbreken.

Ik check even met het reisbureau of we de reservering van LA kunnen verplaatsen, en dan kan ik ook meteen onze helikoptervlucht boeken als vastligt op welke dag we de Grand Canyon gaan bezoeken!
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

We zijn er ondertussen al wat beter uit, onder andere door het lezen van meerdere reisverslagen en topics op dit forum. Geweldige schat aan info hier.

donderdag 11 juni - Brussel -> San Francisco
vrijdag 12 juni - San Francisco
zaterdag 13 juni - San Francisco
maandag 15 juni - Yosemite (Hike naar half dome)
dinsdag 16 juni - Yosemite naar Death Valley (Furnace Creek Ranch)
woensdag 17 juni - Death Valley naar Las Vegas
donderdag 18 juni - Las Vegas naar Zion (allicht Spring Dale)
vrijdag 19 juni - Zion naar Grand Canyon
zaterdag 20 juni - Grand Canyon -> Palm Springs
zondag 21 juni - Palm Springs naar San Diego
maandag 22 juni - San Diego (en kust langs LA)
dinsdag 23 juni - Los Angeles (overnachting Mariott LAX)
woensdag 24 juni - Los Angeles -> Philadelphia en dan met Amtrak naar New York
donderdag 25 juni - New York
vrijdag 26 juni - New York
zaterdag 27 juni - New York naar Philadelphia met Amtrak -> Brussel

We zullen hiervoor een hotel annuleren in LA, maar dat is geen probleem voor het reisbureau en m'n vriendin is nu ook tevreden dat ze een dag extra heeft in San Diego om wat aan het strand te liggen, te relaxen etc.
We vermijden Las Vegas in het weekend en de super-rijdag is beperkt tot 1, en dat is van Grand Canyon naar Palm Springs.

Nu kunnen we verdergaan met het boeken van hotels dus dat wordt weer veel vergelijk- en leeswerk!

Bedankt allemaal, ik post hier wel de additionele info als die er komt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Klaus, waarom wil je eigenlijk Half Dome beklimmen? Het is een lange, zware tocht (reken op een uur of 10 of meer), het kan erg druk zijn, en je hebt geen tijd om andere dingen te doen. En dat terwijl het in juni overal zo prachtig is.

Marianne
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Dag Marianne,

Ik ben in 2007 al eens in Yosemite geweest in mei, en toen had ik een voorsmaakje gekregen door naar de top van de falls te gaan, toen al stond het eig vast dat ik de volgende keer de trial naar Half Dome zou doen. Ben ook nogal avontuurlijk aangelegd en de uitdaging zie ik (en m'n vriendin ook wel..) zeker zitten.

Die dag zal er inderdaad niet veel anders te doen vallen dan de hike, maar de hike zelf brengt ons zowiezo ook al langs vele prachtige punten. Daarnaast zullen we de dag ervoor erg vroeg uit San Francisco vertrekken zodat we 's middags al in het park toekomen en daar al een paar trials kunnen lopen. Ik zou oa de Meadows willen gaan bezoeken rond de schemer/zonsondergang.

Bij het wegrijden van het park zouden we dan nog de viewpoints langs de Tioga Pass willen doen.

Initiëel hadden we nog een volledige dag in Yosemite, maar deze zullen we annuleren, grotendeels omdat ik een evenwicht moet zoeken tussen dagen in een stad en dagen in de natuur. M'n vriendin wil dat voornamelijk en dat respecteer ik ook, moest het van mij afhangen zou ik enkel maar parken doen, maar daarom zijn we ook met 2 :-)

We zullen nooit alle plekjes kunnen doen, daarvoor zou je bijna een week in Yosemite moeten zijn, en dat zal er allicht nooit inzitten, omdat we door onze job nooit langer dan 3 weken kunnen op reis gaan. Daarnaast heeft m'n vriendin ook een dochtertje (3 jaar, dus nog te jong) die bij haar vader zal blijven en langer wil (en hoeft) ze die niet missen.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Met nog 15 dagen te gaan even onze definitieve route en hotels:

donderdag 11 juni - Brussel -> San Francisco - Hotel Diva
vrijdag 12 juni - San Francisco - Hotel Diva
zaterdag 13 juni - San Francisco - Hotel Diva
zondag 14 juni - San Francisco -> Yosemite ('s ochtends vertrekken en 's middags in Park toekomen) - Curry Village - Canvas Tent
maandag 15 juni - Yosemite (Hike naar half dome) - Curry Village - Canvas Tent
dinsdag 16 juni - Yosemite naar Death Valley - Furnace Creek Ranch
woensdag 17 juni - Death Valley naar Las Vegas (Skydive in Boulder City) - Bellagio
donderdag 18 juni - Las Vegas naar Zion (Spring Dale) - Canyon Ranch Motel
vrijdag 19 juni - Zion naar Grand Canyon - Yavapai Lodge
zaterdag 20 juni - Grand Canyon -> Palm Springs - Royal Sun Inn
zondag 21 juni - Palm Springs naar San Diego - Best Western Bayside Inn
maandag 22 juni - San Diego - Best Western Bayside Inn
dinsdag 23 juni - Los Angeles - Mariott LAX
woensdag 24 juni - Los Angeles -> Philadelphia en dan met Amtrak naar New York - Wingate
donderdag 25 juni - New York - Wingate
vrijdag 26 juni - New York - Wingate
zaterdag 27 juni - New York naar Philadelphia met Amtrak -> Brussel Overnachting in eigen bedje op zondag

Na de reis kom ik hier terug met m'n ervaringen en foto's :dance:

Bedankt alvast voor de vele steun!

Gr, Klaus
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mooie route!
Ik zou alleen de dag extra dag San Diego hebben omgewisseld voor een extra dag Las Vegas, maar dat ligt aan mij.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Ja, maar dat komt omdat ik er vorige keer al 2 dagen was geweest, en m'n vriendin (en ikzelf) ook eens wat langer op dezelfde plaats wilden blijven en San Diego leek me wel geschikt met z'n mooie stranden.

Gokken gaan we toch doen hoor 8)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie reis, van Zion naar Grand Canyon zou ik de 89a pakken over de Navajo Bridge, dat is de mooiste route wat mij aangaat.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Inderdaad, was ik van plan. Google maps stuurt je trouwens zowiezo langs daar. Blijkbaar is daar veel picknick-mogelijkheid dus daar stappen we zeker even uit.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vlak voor de Navajo Bridge kan je trouwens even naar Lee's ferry rijden, zeker doen, leuk om te zien, en zo'n beetje de enige kans die je hebt om even je hand in de Colorado te steken.
Is de lanceerplaats van alle rafting trips door de Grand Canyon, en was ooit de plek waar een ferry de rivier overstak.

Erg leuk om te zien,en neemt hooguit 45 minuten in totaal.
Navajo Bridge natuurlijk ook bekijken en oplopen,vanaf de parkeerplaats aan de Utah kant, mooie foto's vanaf de oude brug!
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Jammer genoeg ben ik alweer een weekje terug van deze schitterende reis!

Hier een (kort) verslagje, die ik later zal aanvullen met een uitgebreider (dag per dag) verslag, met foto's erbij! Ik heb er hier al 2 geplaatst, maar de rest moet ik nog doen..

San Francisco was erg aangenaam, de eerste dag was het weer niet zonnig, beetje bewolkt maar de volgende dagen werd het voor de middag steeds zonnig dus dat was meegenomen. We hebben lopen shoppen, cable car op en af, ontbeten in Sears etc. De dag nadien hebben we bij Bike and Roll (100 euro waarborg ipv de afzetters bij Blazing Saddles) 2 fietsen gehuurd en hebben we de ganse dag gefietst. Eerst over de brug richting Sausalito, dan met de Ferry terug, dan de pier afgereden tot aan het gezellig marktje aan Financial District.

Daarna met de fiets richting Golden Gate Park en daar wat vertoefd, softdrugs worden daar blijkbaar getolereerd, je werd er bijna high van door gewoon ook in het park te zitten :).

's Avonds de fiets teruggebracht en dan m'n vriendin verrast met een etentje in het heel erg goede (ook volgens reviews) seafood restaurant aan Pier 39 (zeeleeuwen). Neptune's Palace. Hieronder het uitzicht die we hadden aan ons tafeltje:

Afbeelding

De dag erop de auto afgehaald (personeel knalde bijna onze spiegel eraf..), supermarkt en op weg naar Yosemite.
In Yosemite voor het eerst een beer langs de weg gezien (vorig jaar niet) en dan richting CV. Onze tent in en op het gemak gegeten in het buffet.
's morgens om 6u opgestaan om de hike naar Half Dome aan te vatten, na een superlange wandeling (11 km) kwamen we aan net voor Half Dome, aan de kabels. We waren dan al bijna 6 uur aan het klimmen. M'n vriendin zag de kabels niet echt zitten, en dan ben ik maar alleen naar boven gegaan. Was lastig aangezien je je moet optrekken aan je handen, gelukkig had ik handschoenen aan. Het uitzicht boven was magnifiek, het afdalen daarna ging iets minder vlot omdat er dan al meer volk was. Het is wel een gevaarlijk iets, dat laatste stuk, en eigenlijk snap ik niet zo goed dat mensen daar hun kinderen mee naar toe nemen, zonder echte beveiligingen (harnas met musketons).
Daarna nog een lange afdaling, die ook erg pijn doet in de benen trouwens, en om 18u moe maar voldaan in het kamp teruggekomen.

De dag erop gereden naar Death Valley, rit was wat langer dan gedacht, maar DV was weer ontzettend mooi (en warm).

Volgende dag stond de parachute-sprong op het programma in Boulder en daar kwamen we om 12u aan om dan te horen dat hij niet kon doorgaan omwille van de slechte wind. Ze dachten dat ze elke reservatie hadden bereikt, niet dus.. Dan maar de volgende ochtend, maar dat betekende wel dat we al om 6u30 wegmoesten uit onze prachtige hotelkamer in Bellagio. We hadden gratis een upgrade gekregen naar een full lakeside view (zie beeld hieronder). Nog nooit in zo'n ruime en mooie hotelkamer geslapen :).

Afbeelding

Wat gegokt 's avonds en dan 's morgens na de parachutesprong (die geweldig kicken was!!) op weg naar Zion, via Valley of Fire SP. Dit is een supermooi park en mag je zeker niet overslaan als je die kant op gaat. Zion zelf trok me heel erg aan, omwille van de relatieve korte afstanden van de mooie zichten en plaatsjes. Voor Angels' Landing hadden we jammer genoeg geen tijd maar hier kom ik zeker terug.

Volgende stop was Grand Canyon, daar kwamen we 's avonds toe en moesten we even wachten tot een Ranger een mannelijk hert van de baan kreeg. Heel erg mooi! 's ochtends gingen we wat korte Rim-wandelingen doen, maar het was bewolkt toen en de mooie kleuren bleven dan wat achterwege.

Na die wandeling stond onze lange rit naar Palm Springs op de planning, aangekomen in Palm Springs konden we genieten van het zwembad en het warme weer daar.

San Diego ligt dicht bij Palm Springs en dit was een heel erg aangename verrassing. De eerste dag zijn we naar het strand gegaan en daar wat gerelaxed, de dag erop SeaWorld bezocht en onder de indruk geraakt van de Shamu shows, wat kunnen ze die beesten toch allemaal aanleren zeg, fantastisch! 's morgens ook de USS Midway bezocht, (ik ben een oorlogsfanaat :)).

LA viel me weer wat tegen, maar dat kwam voornamelijk door de enorme files die je telkens weer hebt. Het was nu wel mooi weer en we hebben van Venice beach tot aan Santa Monica Pier gewandeld en terug.

Vliegtuig in LAX richting NY gepakt en daar nog 3 hemelse dagen achter de rug gehad. 's morgens wat bewolkt, maar als we buitenkwamen leek het of die opzij gingen voor ons en dan kwam de zon uit. Hemelse tijd in Central Park, op de Great Lawn relaxen. Winkels gedaan, kleren gekocht, Empire State Building. De herdenkingsplaats aan Ground Zero is er wel niet meer, daar zijn ze nu volop aan het werk.

En dan naar huis..

Superreis, zoals ik al zei, al waren de dagen vanaf Vegas tot Palm Springs wat te kort, in die zin dat het teveel autorijden was, en we konden ter plaatse niet zo heel veel meer doen 's avonds, aangezien het er al snel donker is. Volgende dagen zeker 1 dag meer in Grand Canyon, 1 of 2 extra in Zion, en zeker 1 extra als we nog eens in zo'n mooie Vegas kamer zitten.

Nu gaan we morgen nog een weekje naar Spanje (app van m'n zus rond Benidorm) en dan zit het verlof er helemaal op en is het weer werken geblazen.

Voor al wie nog moet vertrekken, prettige reis en geniet ervan!!

Klaus

ps : ik post later nog links naar al m'n fotos, uitgebreid verslag en video van de parachutesprong.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer