Jammer genoeg ben ik alweer een weekje terug van deze schitterende reis!
Hier een (kort) verslagje, die ik later zal aanvullen met een uitgebreider (dag per dag) verslag, met foto's erbij! Ik heb er hier al 2 geplaatst, maar de rest moet ik nog doen..
San Francisco was erg aangenaam, de eerste dag was het weer niet zonnig, beetje bewolkt maar de volgende dagen werd het voor de middag steeds zonnig dus dat was meegenomen. We hebben lopen shoppen, cable car op en af, ontbeten in Sears etc. De dag nadien hebben we bij Bike and Roll (100 euro waarborg ipv de afzetters bij Blazing Saddles) 2 fietsen gehuurd en hebben we de ganse dag gefietst. Eerst over de brug richting Sausalito, dan met de Ferry terug, dan de pier afgereden tot aan het gezellig marktje aan Financial District.
Daarna met de fiets richting Golden Gate Park en daar wat vertoefd, softdrugs worden daar blijkbaar getolereerd, je werd er bijna high van door gewoon ook in het park te zitten

.
's Avonds de fiets teruggebracht en dan m'n vriendin verrast met een etentje in het heel erg goede (ook volgens reviews) seafood restaurant aan Pier 39 (zeeleeuwen). Neptune's Palace. Hieronder het uitzicht die we hadden aan ons tafeltje:
De dag erop de auto afgehaald (personeel knalde bijna onze spiegel eraf..), supermarkt en op weg naar Yosemite.
In Yosemite voor het eerst een beer langs de weg gezien (vorig jaar niet) en dan richting CV. Onze tent in en op het gemak gegeten in het buffet.
's morgens om 6u opgestaan om de hike naar Half Dome aan te vatten, na een superlange wandeling (11 km) kwamen we aan net voor Half Dome, aan de kabels. We waren dan al bijna 6 uur aan het klimmen. M'n vriendin zag de kabels niet echt zitten, en dan ben ik maar alleen naar boven gegaan. Was lastig aangezien je je moet optrekken aan je handen, gelukkig had ik handschoenen aan. Het uitzicht boven was magnifiek, het afdalen daarna ging iets minder vlot omdat er dan al meer volk was. Het is wel een gevaarlijk iets, dat laatste stuk, en eigenlijk snap ik niet zo goed dat mensen daar hun kinderen mee naar toe nemen, zonder echte beveiligingen (harnas met musketons).
Daarna nog een lange afdaling, die ook erg pijn doet in de benen trouwens, en om 18u moe maar voldaan in het kamp teruggekomen.
De dag erop gereden naar Death Valley, rit was wat langer dan gedacht, maar DV was weer ontzettend mooi (en warm).
Volgende dag stond de parachute-sprong op het programma in Boulder en daar kwamen we om 12u aan om dan te horen dat hij niet kon doorgaan omwille van de slechte wind. Ze dachten dat ze elke reservatie hadden bereikt, niet dus.. Dan maar de volgende ochtend, maar dat betekende wel dat we al om 6u30 wegmoesten uit onze prachtige hotelkamer in Bellagio. We hadden gratis een upgrade gekregen naar een full lakeside view (zie beeld hieronder). Nog nooit in zo'n ruime en mooie hotelkamer geslapen

.
Wat gegokt 's avonds en dan 's morgens na de parachutesprong (die geweldig kicken was!!) op weg naar Zion, via Valley of Fire SP. Dit is een supermooi park en mag je zeker niet overslaan als je die kant op gaat. Zion zelf trok me heel erg aan, omwille van de relatieve korte afstanden van de mooie zichten en plaatsjes. Voor Angels' Landing hadden we jammer genoeg geen tijd maar hier kom ik zeker terug.
Volgende stop was Grand Canyon, daar kwamen we 's avonds toe en moesten we even wachten tot een Ranger een mannelijk hert van de baan kreeg. Heel erg mooi! 's ochtends gingen we wat korte Rim-wandelingen doen, maar het was bewolkt toen en de mooie kleuren bleven dan wat achterwege.
Na die wandeling stond onze lange rit naar Palm Springs op de planning, aangekomen in Palm Springs konden we genieten van het zwembad en het warme weer daar.
San Diego ligt dicht bij Palm Springs en dit was een heel erg aangename verrassing. De eerste dag zijn we naar het strand gegaan en daar wat gerelaxed, de dag erop SeaWorld bezocht en onder de indruk geraakt van de Shamu shows, wat kunnen ze die beesten toch allemaal aanleren zeg, fantastisch! 's morgens ook de USS Midway bezocht, (ik ben een oorlogsfanaat

).
LA viel me weer wat tegen, maar dat kwam voornamelijk door de enorme files die je telkens weer hebt. Het was nu wel mooi weer en we hebben van Venice beach tot aan Santa Monica Pier gewandeld en terug.
Vliegtuig in LAX richting NY gepakt en daar nog 3 hemelse dagen achter de rug gehad. 's morgens wat bewolkt, maar als we buitenkwamen leek het of die opzij gingen voor ons en dan kwam de zon uit. Hemelse tijd in Central Park, op de Great Lawn relaxen. Winkels gedaan, kleren gekocht, Empire State Building. De herdenkingsplaats aan Ground Zero is er wel niet meer, daar zijn ze nu volop aan het werk.
En dan naar huis..
Superreis, zoals ik al zei, al waren de dagen vanaf Vegas tot Palm Springs wat te kort, in die zin dat het teveel autorijden was, en we konden ter plaatse niet zo heel veel meer doen 's avonds, aangezien het er al snel donker is. Volgende dagen zeker 1 dag meer in Grand Canyon, 1 of 2 extra in Zion, en zeker 1 extra als we nog eens in zo'n mooie Vegas kamer zitten.
Nu gaan we morgen nog een weekje naar Spanje (app van m'n zus rond Benidorm) en dan zit het verlof er helemaal op en is het weer werken geblazen.
Voor al wie nog moet vertrekken, prettige reis en geniet ervan!!
Klaus
ps : ik post later nog links naar al m'n fotos, uitgebreid verslag en video van de parachutesprong.