Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op heenreis 1, op terugweg 2 koffers weg

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Joyce24
Amerikafan

Re: Op heenreis 1, op terugweg 2 koffers weg

Bericht door Joyce24 »

Texas Boy schreef:Blijkbaar moet je tegenwoordig 10 adresstickers op je koffer plakken, ook aan de binnenkant voor de zekerheid :?
Het is niet handig om aan de buitenkant van je koffer je huisadres te zetten.. Dan weet iedereen dat je op vakantie bent :wink:
Wij doen er altijd een sticker/briefje in met ons adres. Als ie kwijt is moeten ze 'm toch openmaken.

Groetjes Joyce
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Joyce24 schreef: Dan weet iedereen dat je op vakantie bent

Ach, dat lijkt me allemaal sterk overdreven. Als je op een luchthaven bent, zien ze toch sowieso dat je op vakantie bent. En tegenwoordig laat niemand nog zijn bagage alleen achter.

En ik denk ook niet dat bagage afhandelaars tijd hebben om adressen te noteren als de valiezen passeren.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Koffers kwijt !!! Wat doe je dan als je op je bestemming bent en de dag erna opgehaald wordt door het camperbedrijf ? Niet iedereen kan het zich veroorloven om een paar dagen om dezelfde bestemming te blijven om op de koffers te wachten .
Dit is maar een veronderstelling van wat er kan gebeuren op onze eerste Amerikareis . :roll:
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

nou...je wacht dan drie dagen en beslist dan om verder te gaan . Op de terugweg ga je nog eens bij dat hotel langs waar je de eerste nacht geslapen hebt, om te horen te krijgen dat je koffer daar is geweest maar omdat je er zelf niet meer was ( 2 weken nadat je was aangekomen ) hebben ze jou koffer naar je vakantie adres in nederland gestuurd :blink:
Je gaat vervolgens naar huis waar je een brief vind van b.a dat je koffers naar je huisadres in amerika zijn gestuurd ( het eerste hotel ) na zeker een keer of 10 bellen en mailen word de koffer teruggevonden ,en sturen ze hem naar jou op ...na een week of 2 word je wat ongerust en bel je maar weer eens een keer......je koffer staat nu in londen omdat niemand wist waar hij naar toe moest, maar hij komt er nu echt aan !
na weer 2 weken bel je nog maar eens....ze snappen er niets van , de koffer is naar jouw huisadres in amerika gestuurd en niemand wilde ervoor tekenen ! IK WOON NIET IN AMERIKA IK GA ERHEEN OP VAKANTIE !! goed ...de koffer staat inmiddels in londen , je geeft je huisadres nog maar eens door ...en je hoopt op het beste. Omdat het inmiddels herfstvakantie is ( dit geeft je door aan b.a ) komt je er na 3 weken achter dat je koffer er nog steeds niet is. Je belt weer met b.a en ook maar weer eens met je reisverzekering ( die helemaal gaar van je worden )
B.a antwoord dat de koffer bij je is afgeleverd en de reisverzekering antwoord dat het te lang geleden is en dat je direct aangifte had moeten doen bij de politie :banghead: :banghead: :banghead:

m.a.w ....de clou van dit verhaal ...uhm...uhm..ik heb geen idee !
gymnastics; just do it !
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tjonge, je zal een koffer zijn :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Harry schreef:
trapson schreef: ze waren doorgelabeld naar de treinvlucht.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?, een trein met vleugels? :mrgreen: :lol:
:lol: :lol:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

druppel schreef:m.a.w ....de clou van dit verhaal ...uhm...uhm..ik heb geen idee !
Beter heb je een woning in zowel de VS als in NL? :roll: :mrgreen:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Gerd schreef:Koffers kwijt !!! Wat doe je dan als je op je bestemming bent en de dag erna opgehaald wordt door het camperbedrijf ? Niet iedereen kan het zich veroorloven om een paar dagen om dezelfde bestemming te blijven om op de koffers te wachten .
Dit is maar een veronderstelling van wat er kan gebeuren op onze eerste Amerikareis . :roll:
Vorig jaar juli misten wij een koffer in Seattle na een vlucht met Lufthansa. Gelukkig was meteen bekend waar de koffer was. Wij hadden een routebeschrijving met overnachtingsadressen bij ons. Twee dagen later werd de koffer bezorgd in Packwood,Wa.
Het zal wel moeilijker worden als je met een camper reist en geen enkele camping hebt vastgelegd.
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgens mij gaat Gerd wel campings reserveren toch? Ik weet dat een verloren koffer van Ingrid (Gypsygirl) vorig jaar ook netjes op een camping is afgeleverd (in Durango, terwijl de vlucht naar Denver ging).
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ja hoor dat klopt, je kan het beste, als je met een camper reist, het adres opgeven waar je ongeveer 4 dagen later bent, dan sturen ze de koffer daarna toe en als je dan aankomt is je koffer er. (hopenlijk)
Zo hebben wij het inderdaad vorig jaar gedaan toen de koffer weg was op Denver. Hij is gebracht naar de camping in Durango.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Harry schreef:
trapson schreef: ze waren doorgelabeld naar de treinvlucht.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?, een trein met vleugels? :mrgreen: :lol:
Tsjah dat vroef ik me dus ook af en was er dus best pissed om.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Gelukkig zijn wij niet de enigen die de koffers kwijtraken maar 2 keer op een reis komt schijnbaar niet zo veel voor. Inmiddels hebben wij de koffers van onze terugreis thuisbezorgd gekregen, dus dat viel weer mee :D . Wat tegenviel was dat als service de kleding niet even hadden gewassen :mrgreen: Dus moesten we zelf nog even aan de bak. Zullen wel gedacht hebben, we hebben vakantie of net gehad dus doen ze de was ook zelf maar.
De koffer op de heenweg is nog steeds pleite. Ze zouden hem gevonden hebben en ons berichten als hij afgestuurd werd maar nog niets gehoord. Afwachten een anders laten ze hem maar staan, vergoeden zij de ticket en halen wij hem volgend jaar wel op kunnen we gelijk een weer een (camper) reisje maken. :lol: :lol:
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer