Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplan Oktober 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fly Fort
Amerika-ontdekker

Re: Reisplan Oktober 2009

Bericht door Fly Fort »

nieuwenoord schreef: Wij gaan trouwens deze zomer voor het eerst met 4 personen in die A-klasse (wel twee stellen, dus bij elkaar slapen is geen punt en we kennen de camper goed
Kennen jullie het andere stel goed?
Want ik heb ook 2 stellen mee, ze kennen elkaar niet, maar ik wil ze graag in 1 camper steken.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, het zijn hele dierbare vrienden die wel al heel lang kennen. Ik zou niet zomaar met een ander stel op vakantie gaan, daar is heel lang over nagedacht :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Fly Fort schreef: Kennen jullie het andere stel goed?
Want ik heb ook 2 stellen mee, ze kennen elkaar niet, maar ik wil ze graag in 1 camper steken.
Dat zou ik echt niet zo snel doen, in een camper gaan met een stel wat ik niet ken. Samen overdag in een auto lijkt me al niet zo prettig, maar 's avonds en 's nachts bij elkaar in één camper en ook nog slapen in één kleine ruimte zou ik nooit doen. Stel dat je niet zo goed met elkaar op kunt schieten, dan is je vakantie mooi verpest. Bovendien heb je helemaal geen privacy meer.
Om een hele vakantie zo close met elkaar te zijn moet je elkaar wel heel goed kennen, en dan nog kan het mis gaan (weet ik uit ervaring)

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou het nooit doen met 2 stel in 1 camper.
We hebben nu 2 reizen door Amerika gemaakt, waarbij we veel met Marjan (hekkie) en Jan (Jhek) op getrokken hebben, maar wel allebei een camper of net als vorig jaar zij met de tent.
Vorig jaar zijn we samen naar Tenerife geweest, maar dan ook ieder in een eigen appartement.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik weet dat het fout kan gaan, maar zij willen graag mee en niet in een eigen camper, we gaan het er gewoon op wagen. Ik ken hen goed genoeg om te durven zeggen dat ik alleen wil zijn of samen met Albert. Bovendien huren we een aantal keren ook een auto erbij om dingen apart te kunnen doen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het gaat ook niet altijd fout.
Maar mijn ouders gingen altijd met een zus en zwager op vakantie en dit is zo uit de hand gelopen dat er een verschrikkelijke ruzie is ontstaan.
Wat nooit meer is goed gekomen.
En de ruzie ging over een zoutvaatje wat niet snel genoeg doorgegeven werd, en dan komen ineens alle frustraties los, die blijkbaar al vele jaren aan het sudderen waren.
Maar als je er zelf een goed gevoel over hebt gewoon doen en als je ze zo goed kent, dat je ook meteen alles kan zeggen, zal het ook wel mee vallen.
Fly Fort
Amerika-ontdekker

Bericht door Fly Fort »

Dat is natuurlijk weer wat anders, dat die ruzie al enkele jaren aan het sudderen was.

Maar we nemen sowieso een groot risico, daar dat we met 24 wildvreemden op pad gaan, maar ik weet niet of jullie echte vliegtuigspotters kennen, maar dat is een héél hechte groep en daar hou ik me aan vast.
En mochten er wrijvingen ontstaan, dan kan men nog altijd van RV verwisselen.

Verder had ik ook gedacht aan een soort Teambuilding dag, zodat iedereen elkaar wat beter kan leren kennen.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Fly Fort schreef:Verder had ik ook gedacht aan een soort Teambuilding dag, zodat iedereen elkaar wat beter kan leren kennen.
Lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Kan iedereen elkaar alvast leren kennen.

Voor de rest, maak goede afspraken onderling. Weet uit ervaring dat dat al veel problemen kan voorkomen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fly Fort
Amerika-ontdekker

Bericht door Fly Fort »

Het zijn trouwens niet alleen de koppels waar we rekening mee moeten houden, maar ook met 20 wildevreemde mensen bij elkaar van alle leeftijden en klasses, maar lijkt me op zich wel een mooie uitdaging.

Heb ook eindelijk een besluit kunnen nemen over de camper die we gaan huren.

Ik heb mijn oog laten vallen op 1 van de nieuwste campers van El Monte, nl de FS31.
Maar opgelet.

Had eerst navraag gedaan bij El Monte zelf daar Tioga blijkbaar de wagen nog niet in de lijst had staan.
Volgens de offerte rechtstreeks van El Monte door mijzelf aangevraagd, ging de camper maar liefst $ 4,717.35 (aan de huidige dollarprijs €3660)

Nu heb ik deze papieren doorgestuurd naar Tioga en heb vandaag prijs van hen gekregen voor dezelfde camper, prijsverschil is zomaar eventjes €1260 in het voordeel van Tioga, + natuurlijk nog de verzekering erbij, maar daar dat we met 6 mensen deze camper kunnen bezetten, komen we uit aan een kleine €450 pp.
Dus bij deze staat mijn besluit vast en zullen we volgend jaar met deze camper de amerikaanse wegen onveilig gaan maken :wink:
Afbeelding
karinsnails
Amerika-ontdekker

Bericht door karinsnails »

ik zag dit topic voorbij komen toen ik zoch op miramar, en ik zag in je reisschema staan dat jullie naar de Miramar Airshow wilden op 18-10-'09.
Nu is het zo dat wij daar ook heen willen en zelfs onze vakantie erop af hebben gestemd.
Maar de dagen dat de airshow er is, zijn 3-4 & 5 october.

groetjes

Karin
1991 - New York - Orlando (21 dgn)
2006 - L.A - Las Vegas - L.A (16 dgn)
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
2011 - L.A - Las Vegas (got married on 17-08-2011) - L.A (10 dgn)
Fly Fort
Amerika-ontdekker

Bericht door Fly Fort »

Inderdaad daar ben ik reeds van op de hoogte.

Is al enige tijd een nieuwe planning opgemaakt
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer