van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
remenclau
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jan 2009, 11:59

van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door remenclau »

Hallo,
Nu m'n route klaar is ben ik bezig m'n dagroutes te maken. Is het de moeite om binnendoor van Seqouia naar Yosemite te rijden, langs bijvoorbeeld Pine Flat Lake, Kerckhoff Lake, Bass Lake (of andere binnendoormogelijkheden) of kan ik beter de snellere weg via Fresno nemen?
Groet Remco
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door thebes »

Dat kun je met google maps eenvoudig zelf bekijken.
Geef het begin- en eindpunt aan. Dan komt de snelste route terug met een blauwe lijn. Die lijn kun je "slepen" langs de meren die jij opnoemt.
Het aantal mijlen en de duur van de rit worden automatisch aangepast.
Gebruikersavatar
loekie
Amerika-ontdekker
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:59
Locatie: Ubachsberg

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door loekie »

Zelf zou ik kiezen voor de snelste route om dan zo veel mogelijk tijd te hebben voor Yosemite.
Hellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2009, 19:46

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door Hellen »

Wij zijn vanaf Lee Vining, waar je Mono Lake (een prachtig meer)hebt door Yosemite gereden naar Fresno. Je hebt dan de tijd voor het park. Vervolgens van Fresno naar Sequoia over route 180 en 198 door het Park. Overnacht in Three Rivers net buiten het park. Route 180 gaat langs allerlei fruitteelt. Ook weer eens wat anders.
Het ligt er helemaal hoe snel je iets wilt doen. 2 parken in een dag lijkt me wat veel.
Succes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door Martin & Marianne »

Hellen schreef: Het ligt er helemaal hoe snel je iets wilt doen. 2 parken in een dag lijkt me wat veel.
Succes
Ik ga ervan uit dat dat niet de bedoeling is, 1 park per dag is al veel. De vraag ging alleen over de route tussen beide parken.
Ik ken alleen de snelste route tussen Yosemite en Sequoia. Is niet spectaculair, maar ik zou ook zeggen: gewoon zo snel mogelijk rijden, en genieten van Yosemite en Sequoia zelf.

Ik heb eens hier op het forum of in een reisverslag gelezen dat iemand de route binnendoor nam of wou nemen, maar ik kan het nu niet terugvinden.

Marianne
remenclau
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jan 2009, 11:59

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door remenclau »

Martin & Marianne schreef:
Hellen schreef: Het ligt er helemaal hoe snel je iets wilt doen. 2 parken in een dag lijkt me wat veel.
Succes
Ik ga ervan uit dat dat niet de bedoeling is, 1 park per dag is al veel. De vraag ging alleen over de route tussen beide parken.
Het gaat me er inderdaad alleen om of de route binnendoor qua natuur / omgeving de moeite is. In beide parken hebben we voldoende tijd ingepland om te genieten. Dus als iemand weleens binnendoor gereden is hoor ik het graag.
Remco
pushirubiano
Amerikakenner
Berichten: 1262
Lid geworden op: 18 okt 2008, 02:03

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door pushirubiano »

Helemaal binnendoor gereden van Sequoia naar Yosemite hebben wij niet gedaan (ik neem aan dat je dan bedoeld via de CA168?) maar wij zijn wel via Pine Flat Reservoir naar de Kings River gereden voor onze raft trip (dichtbij Sequoia). Deze weggetjes zijn tweebaans, door veel landbouw (velden, velden en nog eens velden... :wink: ) heen en zeer kronkelig! Het relatief kleine stuk van Fresno via Sanger naar Piedra naar de rivier nam eeeeeuwen (naar ons gevoel althans). Pine Flat Reservoir was wel aardig om te zien zo tussen de heuvels (watersport/vissen is er populair) maar voor de rest was er niet echt veel te zien. Misschien is dat anders voor de andere stukken maar als dat stukje representatief is zou ik zeggen: neem de snellere weg.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: van Seqouia naar Yosemite / hoe rijden?

Bericht door Martin & Marianne »

Ten oosten van Bass Lake heb je de Sierra Vista Scenic Byway maar dit is meer een loop vanaf Bass Lake. Wil je op je gemak tussen sequoia's doorwandelen zonder de mensenmassa's die je bij de Mariposa Grove hebt, dan is Nelder Grove een goede keus.
Ik heb een Lonely Planet en een Rough Guide van Yosemite, beide aanraders, en hierin staat ook aardig wat over nabijgelegen plaatsen en forests.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer