Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies voor wandeling in parken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tonnie
Amerika-ontdekker

Advies voor wandeling in parken

Bericht door tonnie »

Beste mensen,

Volgende week is het dan eindelijk zover. Ik probeer me nu te verdiepen op goede wandelingen voor aan aantal parken.

Grand canyon: We rijden van sedona naar GC met een stop bij papillon helicopters. We hebben een tour van 30 minuten dat om 11:30 begint. Daarna willen we de hoogte punten van de GC zien/bewandelen. We logeren in maswik lodge. Wat moeten we zien in grand canyon en is haalbaar om na 12:30 nog te doen?

Bryce: Van de GC rijden we de volgende dag naar Bryce. Dit is een behoorlijke rit. We overnachten in Bryce view lodge. We willen ongeveer om 13:00 in Bryce aankomen. Wat kunnen we zien en bewandelen en moet je echt niet missen?

Zion: Na Bryce rijden we naar Zion. Wat moeten we echt doen deze dag?

Yosemite: Na dead valley en een overnachting in Lone Pine rijden we naar yosemite via de Tioga Pass. We hebben na deze dag nog 1 hele dag voor yosemite. Wat moeten we echt niet missen en welke route is nou echt mooi om te lopen?

Heeft iemand genoeg inzicht om mij hierover een advies te kunnen geven?

Groeten Tonnie
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Advies voor wandeling in parken

Bericht door vtveen »

tonnie schreef: Bryce: Van de GC rijden we de volgende dag naar Bryce. Dit is een behoorlijke rit. We overnachten in Bryce view lodge. We willen ongeveer om 13:00 in Bryce aankomen. Wat kunnen we zien en bewandelen en moet je echt niet missen?
Ik kan in ieder geval aanbevelen een wandeling die een combinatie is van Queens Garden Trail en Navajo Loop. Daarbij ga je de canyon in tot dichtbij en zelfs door de hoodoos. Echt schitterend mooi. Verder een zonsonder- of opgang meepikken.

Jaap

Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

er staat hier al wel veel over hikes in deze parken maar in bryce zou ik idd de navajo loop met queens garden trail doen. start met de navajo loop dan moet je het steilste stuk eerst naar onder (richting wallstreet dus)

als je van bryce naar zion rijd kan je net voor de tunnel parkeren en de canyon overlook trail wandelen. in zion zijn er ook leuke wandelingen nog zoals the narrows, angels landing, observation point, emerald pools trail. kijk even op de site van zion en zie wat je aanspreekt ;)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Wij waren vorige maand in deze parken. Het is al heel snel erg warm. Wij hebben de kortste hike in de bryce gedaan. Om half 11 waren we in de canyon, helemaal naar beneden gelopen, en toen moesten we nog omhoog. Zorg echt dat je vroeg begint!!!
In Yosemite en de grand canyon vonden wij het veel te warm om nog een hike te doen, wij kwamen eind van de ochtend aan en toen was het echt al zo heet!
Dus bereid goed voor en maak keuzes. Begin vroeg (wij zijn 1 keer om 5uur uit het hotel vertrokken) zodat het nog niet al te warm is en ga niet op het heetst van de dag lopen. En neem heel veel water mee! In elk park heb je een visitors centre en zij kunnen je van dag tot dag vertellen wat de moeite is en zij weten ook welke wegen er goed begaanbaar zijn en welke veel dalingen en stijgingen hebben.
Heel veel plezier!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
eltigro
Amerika-ontdekker

Bericht door eltigro »

Ik denk dat het beste advies is om per park bij aankomst te bekijken wat haalbaar is.
Bij de ingangscontrole van het park krijg je heel wat informatie mee, waaronder een folder met alle wandelingen in het betreffende park.
Afhankelijk van hoe laat je aankomt en het weer kan je dan bekijken wat voor wandeling je wilt/gaat doen.
Zo is de genoemde wandeling in Bryce prima te doen, en zeker een van de mooiste. Als je iets meer tijd hebt kan je ook denken aan de PeekAboo-trail (pittig maar mooi)

Bij de GC zou ik na 12.30 alleen nog maar langs de Rim lopen. Uitgaande van het feit dat het waarschijnlijk erg warm is zou ik niet om 13.00 uur nog beginnen aan (een stuk van) de Bright Angel Trail. Deze hike is overigens wel de moeite waard, dus als het weer het een beetje toelaat zeker doen.
Het eerste stuk tot aan het 1e rustpunt is vrij druk, maar dat neemt daarna snel af, bedenk alleen wel dat alles wat je naar beneden loopt ook weer omhoog moet (ze zeggen altijd 1 uur naar beneden is 2 uur omhoog).

Als je er de energie nog voor hebt, zou ik in Zion de hike Angels Landing doen. Je moet zeker geen hoogtevrees hebben ivm het laatste stukje. In Zion zijn een hele hoop wandelingen te doen op elk niveau dus hier is zeker keuze genoeg.
Wij waren alleen in het weekend in Zion en vonden het er erg druk, misschien wel een beetje te.

Nogmaals: bekijk in het park zelf wat haalbaar is; het is gekkenwerk om om twee uur bij 30-35 graden te gaan beginnen aan een lange trail met veel hoogteverschil. En wellicht ten overvloede: neem veel water mee!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

tonnie schreef:Yosemite: Na dead valley en een overnachting in Lone Pine rijden we naar yosemite via de Tioga Pass. We hebben na deze dag nog 1 hele dag voor yosemite. Wat moeten we echt niet missen en welke route is nou echt mooi om te lopen?
Langs de Tioga Road kun je al mooie wandelingen doen of wat uitzichtpunten bekijken. Loop bijvoorbeeld nar Soda Springs (aan de rechterkant van de weg, ter hoogte van het Tuolumne Meadows Visitor Center). Daarna aan de linkerkant Tenaya Lake. Verderop links Olmsted Point (al mooi vanaf de parkeerplaats maar maak ook de korte wandeling naar het uitzichtpunt). Ook mooi: de wandeling naar May Lake. Als je naar Yosemite Valley rijdt is Bridalveil Fall mooi om even mee te nemen.
Er mooi om te doen is de Panorama Trail. Je gaat dan ’s morgens vroeg met de bus naar Glacier Point (reserveren in het hoogseizoen), en van daar kun je terug naar de vallei lopen (voor een groot deel naar beneden). Onderweg zie je meerdere watervallen, en in juni zullen de Nevada Fall en de Vernal Fall geweldig mooi zijn! Langs de Mist Trail (het laatste stuk van de Panorama Trial langs de Vernal Fall) is prachtig, maar wel uitkijken omdat de rotsen glad kunnen zijn door het opspattende water.
De PT is wel een lange wandeling. Je kunt ook vanuit de vallei wandelingen maken, zoals de Mist Trail omhoog, naar de Vernal fall of nog verder. Erg kort maar wel mooi is de wandeling naar Yosemite Falls. En gewoon lekker door de vallei lopen, langs de Merced River is ook al prachtig. Of ga fietsen of raften (verhuur bij Curry Village).
Al je niet de PT gaat doen, rijd dan met de auto naar Glacier Point voor het uitzicht, of stop iets eerder en maak de wandeling naar Sentinel Dome.

Kijk ook op www.yosemitehikes.com voor meer tips.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Leuke tip de panorama trail. bedankt !
Maar met steepest part, hoe steep bedoelen ze dan eigenlijk. Mijn vriendin heeft namelijk een beetje hoogtevrees, en is ook geen goede klimmer/daler.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

en is ook geen goede klimmer/daler.
MIsschien beter dan de Mist trail te doen, omhoogstappen op natte stenen lijkt me iets makkelijker dan dalen. en eenmaal boven kun je langs de andere weg ( geen trappen of rotsen) terug naar beneden.

jacques
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wij wilden dit jaar ook de Panorama Trail doen, maar dat is helaas niet gelukt.
Het vergt nogal een goede voorbereiding, nl. de auto parkeren bij de one day parking, met de shuttle naar Yosemite Lodge en van daar de shuttle nemen naar Glacier Point, die je van tevoren moet reserveren. Die shuttle gaat helaas niet om de 10 minuten naar Glacier Point. Wij konden pas om half 2 met de shuttle naar boven waardoor de Panorama Trail eigenlijk niet te doen was. Als alternatief hebben wij de Four Mile Trail gelopen. Wij hebben er twee en een half uur over gedaan en dat was ook lang genoeg uiteindelijk. :)

Als je van Lone Pine af komt en je wilt dus nog op tijd naar Glacier Point geraken met de shuttle bus dan moet je echt heel vroeg vertrekken. Als ik jullie was zou ik me focussen op Yosemite Village en daar een paar trails lopen zoals bv. naar Lower Yosemite Falls. Eventueel kun je daarna zelf nog naar Glacier Point rijden want het uitzicht is echt adembenemend, het kost alleen wel een uur om daar te geraken. Bridalveil Fall is ook echt schitterend. Volgens mij kom je daar langs als je via het zuidwesten het park uit rijdt. Ook de Valley Overlook net voor de tunnel is een prachtig uitzichtpunt. Een dag is eigenlijk te kort voor Yosemite. Als je nog een extra dag hebt zou je de volgende dag de Panorama Trail kunnen doen, maar reserveren is echt aanbevolen! Waar overnacht je? Wij zaten in het Wawona Hotel (geen aanrader) en waren dus al drie kwartier kwijt om in Yosemite Village te geraken.
tonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door tonnie »

MichelH schreef:Als je nog een extra dag hebt zou je de volgende dag de Panorama Trail kunnen doen, maar reserveren is echt aanbevolen! Waar overnacht je? Wij zaten in het Wawona Hotel (geen aanrader) en waren dus al drie kwartier kwijt om in Yosemite Village te geraken.
Hoi Michel,

Wij hebben na aankomst in Yosemite de volgende dag nog 1 hele dag. We overnachten 2 dagen in curry village in een tent.

Gr Tonnie
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Oh, dan is de Panorama Trail zeker te doen, zorg alleen wel dat je de avond ervoor vòòr 7 uur reserveert voor de shuttle bus naar Glacier Point. Deze gaat om half 8, 10 uur en half 2 en zeker in het hoogseizoen zit deze snel vol. Als je gereserveerd hebt en je plaatsen zeker zijn zorg dan dat je je auto neerzet op de one day parking (staat aangegeven) en dat je rond half 10 de shuttle bus naar Yosemite Lodge hebt (althans, mits je de bus van 10 uur wil nemen). Van daaruit vertrekt de shuttle naar Glacier Point.

Wij hadden de pech dat er nog maar 3 plaatsen vrij waren voor de shuttle bus van 10 uur en wij waren met zijn vieren. Daarnaast hadden wij de auto bij Yosemite Village neer gezet en daar mocht hij schijnbaar maar een half uur staan. Dit was nogal slecht aangegeven vond ik. Wij kwamen er pas achter toen we met de shuttle bus weer langs die parkeerplaats kwamen en toen de borden pas zagen. Hierdoor moesten we terug naar de parkeerplaats lopen, de auto ergens anders wegzetten (one day parking) en vervolgens weer de shuttle bus nemen naar Yosemite Lodge en daar kwamen we toen te laat aan om de bus van 10 uur nog evt. te nemen. Ik vond het erg jammer want de Panorama Trail had ik echt willen lopen en komt langs watervallen die je vanuit de uitzichtpunten niet kunt zien. Je kunt de eerste dag dan gebruiken om de korte hikes die beginnen in Yosemite Village te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De bus naar Glacier Point kun je ook van te voren reserveren, zie hiervoor deze link. Toen wij de bus namen hebben we ter plekke een dag van tevoren gereserveerd, maar bellen kan ook. Als je in het park overnacht hoef je niet met de auto, dat heeft zelfs helemaal geen zin, je pakt gewoon de shuttlebus vanuit Curry Village naar Yosemite Lodge.
Het is aan te raden om de eerste bus te pakken (8.30), dan begin je lekker vroeg. Je kunt op tijd naar de Lodge gaan, daar ontbijten en dan op de bus stappen, dan weet je zeler dat je er op tijd bent.

Voor degenen die de Mist Trail naar beneden te steil vinden: de John Muir Trail is dan een goed alternatief. Dat geldt voor als je de PT loopt, maar ook als je vanuit de vallei naar de Vernal Fall gaat. Mist trail omhoog en JMT naar beneden is een mooie combinatie.

Marianne
loekie
Amerika-ontdekker

Bericht door loekie »

Wij hebben 7 juni de Panorama Trail gelopen,werkelijk schitterend.
Auto parkeren,ontbijt bij de Yosemite Lodge genomen,bus om 8.30 uur (was gereserveerd,absoluut noodzakelijk),onderweg nog gestopt want er zaten 3 beren op de El Capitan meadow. Bij Glacier Point rustig genieten van het geweldige panorama en naar onderen wandelen richting Curry Village.Onderweg bij Vernall Fall een "picknickje" en een uurtje in de zon liggen. Rond 17.30 uur waren we weer in de vallei.
Deze dag was echt TOPPIE. De hele dag wandelend met uitzichten die je bijna alleen op ansichtkaarten ziet.
Mijn idee: Gaan voor deze wandeling, kan er spijt van krijgen als je het niet doet. (zorg wel voor opgeladen batterijen en genoeg ruimte op je sd kaart).
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Geweldig, al die tips! Is Panorama Trail ook te doen voor mensen met hoogtevrees? Ik kan prima stijgen en dalen (vooral ook met hulp van mijn onlangs in Oostenrijk aangeschafte stokken, die zeker meegaan) maar hou niet van afgronden en vooral niet van smalle paadjes erlangs, zonder hekjes....... :roll:
loekie
Amerika-ontdekker

Bericht door loekie »

Geen enkel probleem denk ik. Mijn vrouw heeft ook hoogtevrees en zij heeft nergens last van gehad.
Alleen boven aan de Vernall Fall niet aan het hek gaan staan en langs de waterval omlaag kijken.Voor de rest moet het gewoon kunnen.
Succes en geniet.
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Wat een geruststelling, ik geloof namelijk dat alleen mensen die zelf hoogtevrees hebben of al jarenlang wandelen met een partner met hoogtevrees kunnen inschatten wanneer iets eng is, dus ik ben heel blij met deze feed-back!
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

Nog even een Yosemite vraagje: Is de Panorama trail ook leuk met kinderen of is er een spannendere trail om met puber meiden te lopen? Wandelen vinden ze wel ok, maar dan wel het liefst als er geklommen of geklautert moet worden. En nat worden is natuurlijk helemaal een feest....Welke raden jullie ons dan aan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onze kinderen vonden het wel leuk, maar het is natuurlijk wel een lange wandeling, en echt veel water is er niet, behalve bij de watervallen, maar daar wil je niet te dicht bij komen. Vooral het laatste stuk langs de Mist Trail moet er geklauterd worden, dat is zeker leuk om te doen.
Je kunt ook kiezen voor meerdere kortere wandelingen, bijvoorbeeld de Mist Trail naar de Vernal Fall en weer terug, of door de vallei langs de Merced River, of naar de Yosemite Falls (afhankelijk van wanneer je er bent). Fietsen vinden onze kinderen ook leuk, en raften natuurlijk.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

tonnie schreef: Bryce: Van de GC rijden we de volgende dag naar Bryce. Dit is een behoorlijke rit. We overnachten in Bryce view lodge. We willen ongeveer om 13:00 in Bryce aankomen. Wat kunnen we zien en bewandelen en moet je echt niet missen?
Ambitieus!
Er is onderweg zoveel te zien op die route, dat je nooit om 13.00 in Bryce bent.
De mooiste route loopt over de 89A, verplichte stop bij Navajo brdige, eigenlijk ook even naar Lee's ferry direct daarna, stop bij jacob's Lake voor koffie, Coral Pink Sand Dunes, ik zou er niet op rekenen dat je om 13.00 bij Bryce bent, tenzij je alles overslaat onderweg. :(
tonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door tonnie »

hej,

Hoelang is die panorama trail lopen? ik ga hem zeker doen nu! Kan je ook per e-mail reserveren? Of nu al bellen voor een reservatie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer