Navajo Permit en overnachtingen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Remski
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 20 jun 2009, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Rotterdam

Navajo Permit en overnachtingen

Bericht door Remski »

Hallo,

Ik ga over 2 weken met 4 vrienden een rondreis maken van 4 weken door het westen van de VS. Vlakbij Page (Arizona) willen we de Waterholes Canyon bezoeken. Hiervoor is een permit nodig. Ik las dat deze bij de Tribal Parks Office gehaald moet worden, betekent dat dat er geen toegangskaarten bij de ingang van de canyons gekocht kunnen worden?

Daarnaast heb ik nog twee korte vragen:
- We hebben alleen de overnachtingen voor de eerste 10 dagen geboekt. Is het noodzakelijk om ook de rest te boeken? We willen namelijk een beetje vrijheid houden, maar beseffen wel dat het goed druk kan worden in de nationale parken (zoals Yosemite, Bryce, Grand Canyon etc.). Wat adviseren jullie?
- In hoeverre zijn de reistijden op google maps betrouwbaar? Hebben jullie de ervaring dat het redelijk opschiet en dat je gewoon de max. snelheid kunt aanhouden of moet je ook op de wegen in het zuidwesten rekening houden met opstoppingen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Navajo Permit en overnachtingen

Bericht door pollyblue »

Remski schreef:- In hoeverre zijn de reistijden op google maps betrouwbaar? Hebben jullie de ervaring dat het redelijk opschiet en dat je gewoon de max. snelheid kunt aanhouden of moet je ook op de wegen in het zuidwesten rekening houden met opstoppingen?
enkel in de steden kan je al eens een file tegenkomen, voor de rest is het zalig rijden. zelfs in juli!
Laatst gewijzigd door hekkie op 20 jun 2009, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gedeeltelijk verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Navajo Permit en overnachtingen

Bericht door hekkie »

Remski schreef:Ik ga over 2 weken met 4 vrienden een rondreis maken van 4 weken door het westen van de VS. Vlakbij Page (Arizona) willen we de Waterholes Canyon bezoeken. Hiervoor is een permit nodig. Ik las dat deze bij de Tribal Parks Office gehaald moet worden, betekent dat dat er geen toegangskaarten bij de ingang van de canyons gekocht kunnen worden?
Bij de ingang naar Waterholes Canyon is niemand aanwezig. De permits kun je halen bij het hokje bij de start van de tour naar Upper Antilope Canyon tegenover de fabriek met de drie schoorstenen. Vanaf dit punt naar Waterholes is maar een klein stukje rijden, zo'n 4 mijl schat ik en binnen tien minuten ben je er.

In april hebben wij deze WHC nog gelopen en een verslag van die dag incl. het afhalen van de permits kun je lezen in mijn liveverslag van die dag. Er staan oook foto's bij voor je beeldvorming.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2009, 19:46

Re: Navajo Permit en overnachtingen

Bericht door Hellen »

Bij ons klopten de reistijden via google maps altijd prima. We hebben een keer lang moeten wachten in Sequoia, maar dit was voor wegopbrekening. Voor de rest is het vrij rustig op de wegen.

De hotels in de parken zijn meestal snel vol. Maar je zou vantevoren wat hotels op kunnen zoeken, zodat je een keuze hebt. Net buiten de parken zijn meestal ook voldoende hotels.

Hellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer