Is onze route te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stefannelies
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
Locatie: Eindhoven

Is onze route te doen?

Bericht door stefannelies »

Hallo,

zoals je misschien al ergens hebt gelezen gaan Stefan (mijn man) en ik in september een rondje in het Zuidwesten maken.
Het gaat ons vooral om de NPs met daarnaast de steden San Francisco en Las Vegas.
Ik had graag Sequoia NP nog in de route gepland maar dat is ons niet meer gelukt.
We komen nu tot onderstaand plaatje. Ik weet inmiddels dat er veel kennis en ervaring op dit forum is dus laat aub weten
wat jullie er van vinden. Alvast bedankt!

maandag 7 Amsterdam - San Francisco
dinsdag 8 San Francisco
woensdag 9 San Francisco
donderdag 10 San Francisco - Monterey Bay (rijden via de kustlijn)
vrijdag 11 Monterey Bay - Santa Barbara (eerst whale watchen en daarna doorrijden naar SB - tot aan LA is te ver dachten we)
zaterdag 12 Santa Barbara - Los Angeles (stukje rijden naar LA en daar wat rondkijken)
zondag 13 Los Angeles - Needles (rondkijken in LA en daarna door naar Grand Canyon en daar hebben we zondag en maandag voor om naar toe te rijden)
maandag 14 Needles - Tusayan
dinsdag 15 Grand Canyon
woensdag 16 Grand Canyon - Page (rijden naar Page)
donderdag 17 Page - Moab (Antelope Canyon en door naar Moab)
vrijdag 18 Moab (Arches)
zaterdag 19 Moab - Bryce (rijden naar Bryce NP)
zondag 20 Bryce (Bryce NP)
maandag 21 Bryce - Zion (rijden naar Zion NP en daar rondkijken, -rijden en -lopen)
dinsdag 22 Zion - Las Vegas (rijden naar Vegas - via Valley of Fire)
woensdag 23 Las Vegas (Hooverdam en Vegas)
donderdag 24 Las Vegas - Lone Pine (rijden richting Yosemite met tussenstop in Lone Pine)
vrijdag 25 Lone Pine - Yosemite NP (naar Yosemite NP)
zaterdag 26 Yosemite NP - San Francisco (naar SF)
zondag 27 San Francisco
maandag 28 San Francisco
dinsdag 29 San Francisco - Amsterdam
marjolein59
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 jan 2009, 20:01
Locatie: Badhoevedorp

Re: Is onze route te doen?

Bericht door marjolein59 »

Hey Annelies,

Wij gaan over 1,5 week (1 juli) net zo´n soort rondje doen! Alleen beginnen en eindigen wij in Los Angeles. Page slaan we over en gaan vanaf GC naar Mexican Hat en dan door naar Capitol Reef ipv Moab. Op de route zoals jij voorsteld in ontzettend veel te zien! Je zult vele bruikbare tips op dit forum krijgen.
Heel veel plezier met de voorbereiding; ik ben vanaf januari ermee bezig geweest en vond het geweldig om met behulp van dit forum de hele reis samen te stellen en om alles zelf te regelen (tickets/auto/hotels).

Succes !
Marjolein
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1009
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Kokopelli »

Hoe leuk San Francisco ook is, ik zou er in deze route toch voor kiezen om een dag minder SF te doen. Dan heb je dag extra voor bijvoorbeeld Zion of nog een dag in Moab.
Ik weet niet of jullie echt een lange wandeling in de Grand Canyon willen gaan maken, anders zou je daar ook korter kunnen verblijven. Als je alleen de viewpoints gaat bezoeken heb je voldoende aan een middag en een ochtend. Die dag kan je dan weer gebruiken om een extra overnachting te doen in Yosemite, want anders krijg je daar erg weinig van mee.

Succes met plannen!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook een dag minder SF doen, en doe alle dagen SF achterelkaar, dat lijkt me handiger. Dan hoef je vanaf Yosemite niet meer de stad in te gaan, maar kun je in de buurt van het vliegveld overnachten. Ik zou een nacht Yosemite extra doen, je hebt nu helemaal geen tijd voor het park.
Het stuk Monterey - Santa Barbara lijkt me ook wat veel als je eerst nog gaat whalewatchen.
Ik ben ook wel voor wat meer tijd in Zion, misschien kun je in Bryce aan het eind van de middag vertrekken, dan heb je meer tijd voor Zion. Bovendien is Springdale een leuke plaats om te overnachten.

Marianne
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Is onze route te doen?

Bericht door jta »

allo,
wikken en wegen, en iedereen heeft zo zijn voorkeuren.
Die twee dagen SF zou ik wel behouden, maar zoals Kokopelli stelt : indien geen grote wandeling in de Grand Canyon kun je daar wat tijd winnen.

Iets anders :

donderdag 17 Page - Moab (Antelope Canyon en door naar Moab)
vrijdag 18 Moab (Arches)
zaterdag 19 Moab - Bryce (rijden naar Bryce NP)

is veel rijden door prachtige streken maar weinig tijd hebben om van die natuur te genieten. Het is hier al vaak vermeld : heb je geen 2 of 3 dagen voor Moab, doe dan die (meestal) vele kilometers niet. Indien Moab geen absolute must is kun je van Page direkt naar Bryce rijden en komen er een aantal dagen vrij, waarvan zeker eentje voor Yosemite.

jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

jta schreef:allo,
wikken en wegen, en iedereen heeft zo zijn voorkeuren.
Die twee dagen SF zou ik wel behouden,
Het zijn er 4 nu, en verspreid over het begin en het einde, dat leek me wat minder handig.

Marianne
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Is onze route te doen?

Bericht door jta »

Allo,
inderdaad, niet goed gekeken : 4 dagen SF, dan kan er eentje van af.

Jacques
stefannelies
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
Locatie: Eindhoven

Re: Is onze route te doen?

Bericht door stefannelies »

Super dat jullie meedenken. Bedankt!

4 hele dagen San Francisco is misschien inderdaad wat veel. Ik ga er eentje uithalen en ergens anders ruimte maken.

Wordt vervolgd. :wink:
Gebruikersavatar
vtveen
Amerikakenner
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 jul 2008, 12:20
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door vtveen »

Ik zou in jouw schema ook nog eens goed kijken naar twee lange reisdagen (waarin je 'noodgedwongen' een aantal mooie dingen onderweg niet kunt zien): Page - Moab en Moab - Bryce.
Ik geloof dat ik zou kiezen om de uithoek Moab deze keer over te slaan. Het kan dan zoiets worden:
Page - Monument Valley (of slapen in Mexican Hat)
MonumentValley/Mexican Hat - Torrey
Torrey - Bryce

Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 20 jun 2009, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2009, 19:46

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Hellen »

Persoonlijk vind ik het een vrij pittige route. Er is weinig tijd voor rust en genieten van je omgeving.
Wij doen het in ieder geval altijd rustig aan en proberen heel veel te zien onderweg. Dit betekent over het algemeen minimaal 2 dagen op een lokatie verblijven. We hebben altijd tijd om aan het eind van de dag even lekker bij het zwembad te liggen.
Maar als je graag veel rijdt is het natuurlijk geen probleem.

Tip:
Als je naar Alcatraz wilt, wat wij 2 jaar geleden ook hebben geprobeerd, dan kun je de boot beter van tevoren reserveren. Het is nl. erg druk. Als je dit niet doet, dan is de wachttijd minimaal 3 dagen, maar misschien is het in september beter.

Ik zie Needles op jullie programma staan. In augustus rijden wij op onze 4e Amerika rondreis o.a. van Flagstaff naar Lake Havasu via Kingman en Oatman.
Oatman is een plaatsje waar elke ochtend wilde ezeltjes op zoek naar voedsel zijn. http://www.desertusa.com/oatman/du_oatman.html.

Hellen
markus
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2008, 19:55
Locatie: liessel

Re: Is onze route te doen?

Bericht door markus »

ik geloof dat ik er ook voor zou kiezen om moab te laten vallen en die dagen in te vullen voor oa zion en yosemite,
stonden vorig jaar ook voor die keuze en hebben uiteindelijk rondje LA-GC-page-bryce-zion-LV-Yosemite-SF en via de kust weer naar LA.
vond dat we op sommige plekken nog weinig tijd hadden maar daarom gaan we gewoon volgend jaar terug en nemen we dan moab en MV wel mee in route.
groeten mark
stefannelies
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
Locatie: Eindhoven

Re: Is onze route te doen?

Bericht door stefannelies »

We zijn om. :wink: Moab gaat uit de route.
stefannelies
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
Locatie: Eindhoven

Re: Is onze route te doen?

Bericht door stefannelies »

We hebben er nu dit van gemaakt: (1 dagje San Francisco eruit, Moab eruit en meer tijd in de parken)

maandag 7 Amsterdam - San Francisco
dinsdag 8 San Francisco
woensdag 9 San Francisco
donderdag 10 San Francisco - Monterey Bay (rijden via de kustlijn)
vrijdag 11 Monterey Bay
zaterdag 12 Monterey Bay - Santa Barbara
zondag 13 Santa Barbara - Los Angeles
maandag 14 Los Angeles - Needles (rondkijken in LA en daarna door naar Grand Canyon en daar hebben we zondag en maandag voor om naar toe te rijden)
dinsdag 15 Needles - Tusuyan
woensdag 16 Grand Canyon
donderdag 17 Grand Canyon - Page
vrijdag 18 Page - Bryce NP
zaterdag 19 Bryce NP
zondag 20 Bryce NP - Zion NP
maandag 21 Zion NP
dinsdag 22 Zion - Las Vegas (rijden naar Vegas - via Valley of Fire)
woensdag 23 Las Vegas (Hooverdam en Vegas)
donderdag 24 Las Vegas - Lone Pine (rijden richting Yosemite met tussenstop in Lone Pine)
vrijdag 25 Lone Pine - Yosemite NP (naar Yosemite NP)
zaterdag 26 Yosemite NP
zondag 27 Yosemite NP - San Francisco
maandag 28 San Francisco
dinsdag 29 San Francisco - Amsterdam

Tickets en eerste nachten in San Francisco zijn geboekt.
De auto gaan we ook nog vastleggen.
Verder waarschijnlijk al bezoek Alcatraz en tickets voor Whalewatching in Monterey.
De rest doen we ter plekke.

Wat denken jullie ervan?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7220
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Dude »

Prachtig Annelies.
Ik zou hier niet meer te veel aan sleutelen. Een volle dag Bryce is niet perse nodig om het park te bezichtigen maar je zal je er niet vervelen. Ik zou hem persoonlijk inruilen voor een dagje Page of Monument Valley ertussen gooien (tussen GC en Page) Voor de rest ziet het er prima uit vind ik.
Als je pas laat naar Monterey vertrekt kan je die laatste volle dag in SF eventueel ook nog inruilen elders ...
Veel plezier

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
stefannelies
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
Locatie: Eindhoven

Re: Is onze route te doen?

Bericht door stefannelies »

Domme vragen bestaan niet, toch? :oops:

Zit onze route ergens ruimte voor een stukje Route 66?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6828
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Stan.Gobien »

JA zeker !

Vanuit Needles naar Oatman, een route66 stadje met ezels.
vanuit oatman naar Kingman over route 66.
Als je wenst kun je van Kingman naar Seligman de volledige oude R66 volgen, maar dat kost tijd.
Ik zie dat de meesten in Kingman de I40 opgaan en dan afrijden in Seligman.
In williams is er ook nog de historical route 66, een klein origineel stukje dwars door het centrum.

indien je nog meer wilt kun je ook vanuit LA naar Needles ergens R66 oppikken dicht bij Amboy.
Neem je de I10 vanuit LA, dan ga ja via Joshua NP en 29Palms omhoog naar Amboy (beetje spookstadje, met bekende ROY's reclame bord), en vanuit Amboy over R66 naar de I40.
Neem je de I40 vanuit LA da kun je afslaan naar de R66 door Amboy en verder weer de I40 op. Hangt beetje af hoeveel tijd je hebt.

PS: Ook flagstaff heeft nog een stuk R66
meer info: http://www.historic66.com/description/

PPS: Ik weet dit zo goed, omdat we dit binnen enkele dagen zelf gaan doen !
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 22 jun 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1009
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Kokopelli »

Prima route zo! Meer tijd voor de parken inderdaad, dat is lekker. Zo als GoBieN al aangeeft heb je ruimte voor de 66, zou ik dus zeker iets van mee pakken.
Als je wilt overnachten in Yosemite (wel aan te raden) zal ik dat ook proberen te boeken. Wij waren er vorig jaar ook in september, en ook dan kan het er nog druk zijn.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

De route is heel mooi zo! Maar die laatste dag in SF doe je niets meer denk ik, die zou ik liever nog in Yosemite doorbrengen en dan vandaaruit naar een hotel bij SFO in de buurt rijden.
Jammer dat Yosemite in een weekend valt, je moet echt iets reserveren daar, want in september is het in de weekenden ook nog druk.

Marianne
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Rob »

Het leukste/mooiste stuk van R-66 is tussen Topock (net na Needles) en Kingsman.
Bij exit 1 (net in Arizona) van de I-40 af en bij exit 44 (net voor Kingsman) kom je dan weer op de I-40
Wij hebben dit stuk vorig voorjaar gedaan zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6828
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Is onze route te doen?

Bericht door Stan.Gobien »

Rob schreef:Het leukste/mooiste stuk van R-66 is tussen Topock (net na Needles) en Kingsman.
Bij exit 1 (net in Arizona) van de I-40 af en bij exit 44 (net voor Kingsman) kom je dan weer op de I-40
Wij hebben dit stuk vorig voorjaar gedaan zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24
Is het stuk topoc-oatman de moeite ?
Of kan ik tijd uitpsaren door vanuit Needles/Laughlin direct naar oatman te rijden en daar te beginnen aan R66 ?

ps: Sorry voor het kleine topic hijacken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer