Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Surfen Pismo Beach
-
Highwerf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Surfen Pismo Beach
Ik ben samen met mijn vriendin van plan om volgende maand te gaan surfen in Pismo Beach. Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben?
Ik weet namelijk niet of het nodig is om les te nemen of gewoon alleen een plank te huren. Ik heb vorige week op Scheveningen voor het eerst gesurfd en dat ging vrij aardig, maar het lijkt mij dat het in de Oceaan toch wat lastiger is! Aan de andere kant is de basis mij wel duidelijk, dus ik weet niet of een les iets toevoegd. Nu hoor ik ook geluiden dat lokale surfers niet echt van beginners (zonder les) gediend zijn. Wat denken jullie dat verstandig is?
Gr,
Marco
Ik weet namelijk niet of het nodig is om les te nemen of gewoon alleen een plank te huren. Ik heb vorige week op Scheveningen voor het eerst gesurfd en dat ging vrij aardig, maar het lijkt mij dat het in de Oceaan toch wat lastiger is! Aan de andere kant is de basis mij wel duidelijk, dus ik weet niet of een les iets toevoegd. Nu hoor ik ook geluiden dat lokale surfers niet echt van beginners (zonder les) gediend zijn. Wat denken jullie dat verstandig is?
Gr,
Marco
Laatst gewijzigd door Highwerf op 18 jun 2009, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Surfen Pismo Beach
Hoi Marci,
Op zich denk ik dat het niet nodig is om les te nemen, als je denkt de techniek van het overeind komen en richting strand surfen voldoende te snappen. Een les voegt dan niet zoveel toe, het is dan vooral een kwestie van oefenen. Maar zorg wel dat je op de hoogte bent van de 'verkeersregels' van het surfen, dus wanneer je iemand anders voor moet laten gaan als er een goede golf aankomt. Als je die regels goed opvolgt, zal je minder last hebben van 'localism', dus de vaste surfers. Die regels kan je ook uit een boekje halen, of van internet.
Veel surfplezier daar, en 'hang loose'!
groetjes,
Christa
Op zich denk ik dat het niet nodig is om les te nemen, als je denkt de techniek van het overeind komen en richting strand surfen voldoende te snappen. Een les voegt dan niet zoveel toe, het is dan vooral een kwestie van oefenen. Maar zorg wel dat je op de hoogte bent van de 'verkeersregels' van het surfen, dus wanneer je iemand anders voor moet laten gaan als er een goede golf aankomt. Als je die regels goed opvolgt, zal je minder last hebben van 'localism', dus de vaste surfers. Die regels kan je ook uit een boekje halen, of van internet.
Veel surfplezier daar, en 'hang loose'!
groetjes,
Christa
West-Canada/ VS juli/aug 2011 http://christajohankurtnaarcanada.reismee.nl
ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

Mijn kinderen (13 en 16 toen) hebben vorig jaar in Pismo Beach eerst anderhalf uur surfles gehad. Daarna hebben ze een plank gehuurd en de hele dag tot 's avonds laat gesurfd. Het is niet zo heel druk met surfers. Het lijkt mij dus geen probleem. Als je maar niet te dicht bij de pier gaat zitten, dat schijnt gevaarlijk te zijn (stroming ofzo??).
-
Highwerf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt voor de reacties!
Ik ga waarschijnlijk toch gewoon een plank huren zonder les! Wel nog even de regeltjes opzoeken mbt voorrang verlenen.
Marco
Ik ga waarschijnlijk toch gewoon een plank huren zonder les! Wel nog even de regeltjes opzoeken mbt voorrang verlenen.
Marco
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1584 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman
-