Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog wat tips gevraagd voor verblijf in LA en Page.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Nog wat tips gevraagd voor verblijf in LA en Page.

Bericht door looydesign »

Nog 17 dagen en dan is t zover. Dan hopen wij onze eerste reis naar Amerika te mogen maken. Iets waar we allebei al jaren van dromen. Alleen zat ik nog met het volgende.
1. De dag dat we aankomen doen we niet veel meer uiteraard en overnachten we in Anaheim (bij Disney). Hier blijven we de volgende (volle dag) en nog een nacht voordat het mooiste gaat beginnen. Wat raden jullie aan om deze ene dag nog te doen? Disney, Hollywood, San Diego of downtown Los Angeles? Het is eigenlijk iets te weinig die ene dag, maar goed het is nu al bepaald en we verbleven liever iets langer in Las Vegas en San Fransisco. Wat raden jullie aan om echt NIET te missen voor zo'n eerste keer?
2. We verblijven ook een volle dag in Page en hier ben ik ook nog niet echt uit wat we zouden moeten doen.

Ik hoop dat jullie goeie tips hebben voor 2 jongens (gewoon 'vrienden') van 23 en 25 jaar. Misschien handig om er bij te vertellen. Ik heb uiteraard in die vele weken dat ik hier op het forum zit al vele dingen gezien die we zouden kunnen doen en uiteraard in een word bestand alle op een rij gezet. Maar we kunnen niet alles in 1 dag proppen natuurlijk. Bedankt alvast voor de tips en we hebben er zin in :dance:
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nog wat tips

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in Anaheim zit ligt Disneyland of California Adventure Park (of een combinatie) voor de hand natuurlijk. Vanuit Anaheim ben je wel even onderweg voor je bij Hollywood of Downtown LA bent - afhankelijk van de drukte 1 a 2 uur.
Voor een dag LA zou ik een studiotour aanraden (Warner Bros) en misschien Hollywood, of een hele dag Universal Studios, maar dan kun je beter een hotel bij het vliegveld of in Hollywood nemen.

Marianne
Joycee
Amerikakenner

Re: Nog wat tips

Bericht door Joycee »

Ik zou in Page zeker naar Antelope Canyon gaan. Vond dat echt helemaal super.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Nog wat tips gevraagd voor verblijf in LA en Page.

Bericht door Yeehaw »

Voor de dag in LA zou ik naar Hollywood gaan en daar rondstruinen en als je eens iets bizonders wil zien ga dan naar Watts Towers (geen chique wijk...)
Voor Page zou ik de dag als volgt indelen:
Eerst naar Hoseshoebend overlook. Mooiste uitzichten tussen 10 en 12. Dan naar Antelope Upper Canyon, een hapje eten bij Stromboli en 's middags naar Glen Canyon Dam en Lake Powell.
Yeehaw.
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

In LA vonden wij Venice Beach (muscle beach) ook leuk om gezien te hebben
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Ik kan ook zeker de Lower Antelope Canyon aanraden, wij vonden het er geweldig. Zeer avontuurlijk en heel bijzonder.

Ook een powerboat huren bij Lake Powell vonden wij absoluut de moeite waard. Lees anders ons verslag bij 3 en 4 mei wat we hebben beleefd in Page.

Jullie heel veel plezier en geniet!!!

http://steijntjestothewest.blogspot.com ... t-dag.html
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

@De Steijntjes: IK heb even bij jullie gekeken en dat lijkt ons inderdaad ook wel t mooiste om te kijken bij de Antelope Canyon. Een powerboat huren houden we ook in ons achterhoofd, want dat is ook wel heel erg leuk geloof ik.

Verder allemaal bedankt voor de reacties zover
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Een ritje over Sunset boulevard geeft je een goede indruk van LA, je kunt dan de auto parkeren en uitstapjes hier en daar maken. Op Melrose Blvd vind je een aantal hippe kledingzaken (ook voor heren en niet alleen maar peperdure design), je kunt naar Hollywood Blvd (niet mijn favoriet maar er is wel vanalles te zien) of loop Rodeo Drive even op en neer (wel peperduur!). Je vindt er ook allemaal leuke restaurantjes/terrasjes voor de lunch of diner.

LA downtown heeft ook een hoop interessants! Bijvoorbeeld de multi-culti Grand Central Market waar je vanalles kunt eten en het El Pueblo Historical Monument met het oudste gebouw van LA (Avila Adobe) en Mexicaanse stalletjes. Er is de Walt Disney Concert Hall (spectaculair gebouw van Frank Gehry). En dan is er nog The Standard Hotel met een bar op het dak (met zwembad!) vanuit waar je een fantastisch uitzicht hebt over de stad. Daarnaast nog een fashion-district en een galerie-route.
Pfff, er is zoveel te doen in LA!

Mijn tip: Focus je op 1 wijk waar veel binnen handbereik is (zoals bovenstaande tips) eventueel gecombineerd met een extra attractie. Sunset en omgeving kun je bijvoorbeeld combineren met een bezoekje aan Griffith Park (evt incl The Observatory), of een ritje over Mulholland Drive.

Ja...en nothing beats the vibe of Venice Beach! Zeker de moeite van het ritje er naar toe waard!

Het is echt afhankelijk van je eigen voorkeur. Van mij zul je in ieder geval nooit de tip krijgen om 1 dag LA in een attractiepark door te brengen, doodzonde van wat je allemaal links laat liggen aan stad en indrukken. Maarja, anderen denken daar weer anders over :wink:
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Dat is nog eens een tip ;). Ik ben zelf ook niet van de attractieparken hoor dus dat gaat m waarschijnlijk ook niet worden. Onze zinnen staan tot nu toe t hoogst op de Hollywood kant. Dat is toch wel iets waar je eigenlijk naar toe MOET. Venice beach gaan we ook even in het lijstje zetten.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

looydesign schreef:De dag dat we aankomen doen we niet veel meer uiteraard en overnachten we in Anaheim (bij Disney). Hier blijven we de volgende (volle dag) en nog een nacht voordat het mooiste gaat beginnen. Wat raden jullie aan om deze ene dag nog te doen? Disney, Hollywood, San Diego of downtown Los Angeles? Het is eigenlijk iets te weinig die ene dag, maar goed het is nu al bepaald en we verbleven liever iets langer in Las Vegas en San Fransisco. Wat raden jullie aan om echt NIET te missen voor zo'n eerste keer?
looydesign schreef:Dat is nog eens een tip ;). Ik ben zelf ook niet van de attractieparken hoor dus dat gaat m waarschijnlijk ook niet worden. Onze zinnen staan tot nu toe t hoogst op de Hollywood kant. Dat is toch wel iets waar je eigenlijk naar toe MOET. Venice beach gaan we ook even in het lijstje zetten.
Kan je dan niet beter voor de eerste overnachting een hotel in Hollywood boeken, als daar de interesses naar uitgaan?
Vanuit Anaheim is het nogal even rijden naar Hollywood.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

Wij hebben vorig jaar een tocht (halve dag) over de colorado rivier gedaan vanuit Page via deze organisatie:

https://www.raftthecanyon.com/con_home.cfm

Ik vond dit zeer de moeite waard en had het zeker niet willen missen. Zeker een aanrader. Dan kan je daarna bij de Horseshoe Bend kijken waar je gevaren hebt en hoe diep het is. Vnaaf het water heb je een totaal andere belevenis. Ik ben de tocht nog niet echt tegen gekomen op het forum, maar voor degenen die een hele dag in Page hebben zou ik zeker deze tocht doen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De smooth river raft is zeker de moeite waard maar neemt een halve dag. Met de bezoeken aan Horseshoebend, Antelope Canyon en Glen Canyon Dam zou je in tijdnood kunnen komen. Maar als je nog een halve dag extra voor Page hebt zou ik deze tocht zeker overwegen.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Voor de ware rivierfanaat is er dan ook nog de kayak trip over hetzelfde stukje van de Colorado: http://www.kayakpowell.com/index.php?op ... &Itemid=27 (is wat wij volgend jaar van plan zijn!).
Of kayaken op Lake Powell, ziet er ook geweldig uit.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

wij gaan in Page ook de smooth river raft doen in de ochtend, daarna rijden we verder naar Bryce. Juist zulke activiteiten vinden we erg leuk om tussendoor te doen en zullen dat eerder kiezen dan rijden naar het uitzichtspunt van horseshoeband. Ook omdat we met twee tieners reizen die de rivier op leuker vinden dan een uitzichtspunt bewonderen. Dus als iemand nog goede tips heeft voor leuke activiteiten, graag!

Groetjes,
Annaa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer