Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringend advies gevraagd over Toyota Sienna of Dodge Durango

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gesloten
noa_d
Amerika-newbie

Dringend advies gevraagd over Toyota Sienna of Dodge Durango

Bericht door noa_d »

03 jun 2009, 08:14

Hallo allemaal,

Wij, 5 volwassenen en 2 kinderen van 13 en 15 jaar (dus eigenlijk ook geen kinderen meer) gaan eind Juni voor 21 dagen naar Californie. Wij willen een Toyota Sienna 8 pers. of een Dodge Durango 7 pers. huren. We nemen 7reistassen mee i.p.v.
koffers. Weet iemand welke bagageruimte groot genoeg is voor ons en of je op San Diego airport je auto zelf mag uitzoeken.

B.v. dank,

Vriendelijke groet,

Noa
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dringend advies gevraagd over Toyota Sienna of Dodge Durango

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Noa,

Een 7-persoonswagen lijkt me te klein voor alle bagage. Maestal geven de verhuurbedrijven wel aan hoeveel je in een bepaalde categorie auto kwijt kunt qua koffers en tassen, zoek daar eens naar.

Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat je voldoende hebt aan 7 tassen, je zult toch ook de nodige rugzakken, fototoestellen etc bij je hebben, en een koelbox is eigenlijk ook onmisbaar. Zelfs een 8-persoonswagen lijkt me krap.

Hoe het in San Diego gaat weet ik niet, maar je kunt altijd ter plekke een upgrade nemen als het niet blijkt te passen, maar of ze dergelijke modellen ruim op voorraad hebben vraag ik me af.
Misschien kun je in het Vervoer in en naar Amerika forum wat meer informatie vinden.

Marianne
noa_d
Amerika-newbie

Bericht door noa_d »

Hoi Marianne,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad het web al agezocht, maar soms staan er verschillende aantallen voor dezelfde auto, dus dat brengt me aan het twijfelen.
Ook heb ik geprobeerd om bij de dealer te gaan kijken maar deze auto's hebben ze niet staan.

Groetjes,

Noa
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij autobedrijf Vema in Den Bosch staat een Dodge Durango (import occasion) in de showroom. Dus áls je in de buurt woont ... Een Sienna heeft Petra hier op het forum, die kan je vast verder helpen.

Maar eerlijk is eerlijk: 7 personen mét bagage in 1 auto??? Wordt altijd lastig denk ik. De enige waarmee het misschien lukt is een full size SUV als een Nissan Armada, Ford Expedition of Chevrolet Surbarban, maar je laatste stoelenrij snoept altijd veel bagageruimte af.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Hoi Noa,

Wij hebben met 5 volwassenen en 3 koffers en wat losse rommel in een dodge Durango gereisd. Als je de achterste bank (die wij hadden neergeklapt) ook nog moet gebruiken om mensen op te laten zitten heb je echt onvoldoende ruimte voor je bagage. De Durango zou ik dus niet nemen als je met 7 mensen bent.

Groetjes! Martine
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben in 2007 ook met de Dodge Durango gereden (2 volw./2 kinderen). Net als Martine hadden wij de laatste 2 zitplaatsen neergeklapt. Ik zou zeker niet kiezen voor een Durango als ik met 7 personen + bagage zou moeten reizen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Die indicaties op de website, daar klopt geen hout van. Ze geven altijd meer aan dan dat er volgens onze normen in past.

Je geeft aan dat je drie weken op reis gaat, dus ik neem aan dat iedereen minimaal één flinke tas met 20 - 23 kilo mee neemt. Het is niet vreemd dat iedereen ook nog wat handbagage meeneemt (camera, laptop, leesvoer voor in het vliegtuig, vrouwendingetjes etc, zoals Marianne al zei). Gedurende de reis koop je ook nog eens de nodige dingen, want ik neem aan dat iedereen gaat shoppen. Met 7 personene mag je gerust op 3 extra tassen rekenen voor de terugweg. En als je dan ook nog een (niet overbodige) koelbox mee wilt nemen......

Al met al moet je de auto dus huren op basis van 7 personen, een stuk of 10 reistassen en 7 kleine rugzakjes / tasjes. Waarom huur je dan niet twee gewone auto's ? Meer ruimte en meer flexibiliteit. De benzine kost ongeveer 0,50 euro per liter, dus van de benzinekosten wordt je niet echt arm.

Kijk even op www.usareisen.de voor de beste prijzen.

Succes,
Iwan
noa_d
Amerika-newbie

Bericht door noa_d »

Héél hartelijk bedankt allemaal.

We hebben aan 2 auto's gedacht maar omdat er maar 2 personen kunnen rijden leek het ons makkelijker om 1 auto te huren.
Zo'n 12 pers. busje heb ik ook voor gekeken, maar is bijna niet te huur op San Diego airport.

Weet iemand of je op San Diego airport je auto zelf mah uitkiezen?

Vriendelijke groet,

Noa
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Mijn Amerikaanse zus heeft zo'n Durango, daar gaat het echt niet in passen, allemaal. Bovendien slurpt dat ding zo vreselijk dat je om de haverklap moet tanken, afgezien van het geld word je ook niet blij van al die bezoeken aan benzinepompen. Wij hebben hem eens voor een vakantie van haar geleend en mogen dus eigenlijk niet klagen over die auto hoor, maar toch...

Wat dacht je van een Dodge-Chrysler Caravan, daar moet het wel in passen, met enig propwerk, groter hebben ze niet, anders toch idd 2 auto's, wat ook fijn kan zijn als je eens wat apart wilt ondernemen.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik denk, ben ik nou poco geworden, maar deze vraag staat toch ook al bij 'vervoer in en van USA'?

Dubbele post!
noa_d
Amerika-newbie

Bericht door noa_d »

Staat inderdaad ook bij vervoer in usa. Ik ben hier nieuw op het forum en wist niet dat dit niet toegestaan is.
Ik ga usa reisen en eautohuur bellen.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

De Dodge Durango ken ik uit ervaring en 7 tassen kunnen er echt niet in als de achterste bank in gebruik is.

Maar als ik op onderstaande link ga kijken krijg je die in een Sienna ook niet hoor! :banghead:
http://wikicars.org/en/Image:Siennainterior.jpg
rogier&jose
Amerika-ontdekker

Bericht door rogier&jose »

noa_d schreef:Staat inderdaad ook bij vervoer in usa. Ik ben hier nieuw op het forum en wist niet dat dit niet toegestaan is.
Ik ga usa reisen en eautohuur bellen.
Hier op het forum krijg je een eerlijker advies dan van de mensen van Eautohuur en usareisen.de hoor.
De mensen hier geven geen antwoord vanuit winstoogpunt (hoop ik tenminste....)

Het ligt ook aan je reis. Ga je grote stukken rijden of elke dag maar een paar uur. In dat geval zijn 2 auto toch wel een optie denk ik.
Afbeelding
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Dit topic gaat op slot omdat dezelfde berichten in meerdere fora niet toegestaan zijn. Het onderwerp kan hier verder besproken worden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer