Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Universal studio in Los Angeles - kort bezoek

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Universal studio in Los Angeles - kort bezoek

Bericht door SpaceAce »

jta schreef:die set van Friends : wij mochten wel achter de bar en in de zetel
En wanneer was dit? Wij zijn er in 2006 geweest en toen mocht het dus ook. Maar de vraag is, mag het nu nog steeds?
Ofwel: is de foto recent?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

was ook in 2006, misschien is het - zou spijtig zijn voor de toekomstige bezoekers- intussen verboden.

Jacques
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

is universal studios ook in het weekend qua tours gesloten? Op hun website staat nl dat ze alle dagen open zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Universal is in het weekend open, ook de tramtour. Zoals eerder gezegd is Universal eigenijk een pretpark en dus heel anders dan de andere studio's. De andere studio's zijn werkende studio's waar ze tussen de bedrijven door ook wat mensen rondleiden.

Marianne
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in LA en heb vanochtend met mijn vriendin de WB Studio Tour gedaan. De sets van Gilmore Girls zijn er nog! Ze hebben alleen een en ander veranderd omdat ze de huizen enzo nu voor andere films en series gebruiken. Wij zijn in de huizen van een aantal personages geweest. Ook zijn wij bij de set van Friends geweest (Central Perk) en hebben op de Friends bank gezeten en achter de bar gestaan en bij Phoebe's microfoon waar ze het lied Smelly Cat zingt! Foto's volgen nog als we weer in Nederland zijn (eind juni). Ook zijn we op de set geweest van Two and a half Man met Charlie Sheen.

Volgens de tour guide overigens is vanaf mei al de zomer break tot september. In die periode word er bijna niets opgenomen en kun je dus meer dingen bekijken omdat de gidsen geen / minder rekening hoeven te houden met opnames. Dit is dus volgens onze gids de beste periode om de tour te doen en het meeste te zien. Wil je celebs zien is het misschien niet de beste periode ;)

Morgen gaan we naar Universal Studios!!! Heb er zin in!

Groetjes Jasper en Barbara
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

Ha Jasper en Barbara,

Is de set van ER er nog of is die al afgebroken?

Groet,
Annaa
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Nou ja zeg, wij hebben de set van Friends helemaal niet meer gezien (we waren er 4 mei). Ik dacht dat die er dus gewoon niet meer was.... stom zeg! :cry:

De set van ER waren ze aan het afbreken toen wij er waren, we hebben dus nog wel delen gezien, maar mochten al niet meer in de opnamehal.
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

Alleen de voorkant van het ziekenhuis staat er nog van ER en een deel van de metro. Je kan nergens in van ER, in ieder geval, wij konden nergens in...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Dat was in 2005 ook zo al, waarschijnlijk dus niets veranderd.

Jacques
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Marjol schreef:Nou ja zeg, wij hebben de set van Friends helemaal niet meer gezien (we waren er 4 mei). Ik dacht dat die er dus gewoon niet meer was.... stom zeg! :cry:
Nog even hierop terugkomend:

Nav het feit dat wij de Friends set helemaal niet mochten bezoeken heb ik WB eerst een mailtje en toen daarop geen antwoord kwam een brief gestuurd met de vraag hoe dit mogelijk was. Gisteren kreeg ik een mailtje terug waarin ze schreven ook geen idee te hebben waarom wij de Friends set niet hadden gezien, dit zat nog wel in het programma. We krijgen nu een full refund van onze tour, heel erg netjes! (typisch Amerikaans ook, erg service gericht!) :)
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

SpaceAce schreef:
jta schreef:die set van Friends : wij mochten wel achter de bar en in de zetel
En wanneer was dit? Wij zijn er in 2006 geweest en toen mocht het dus ook. Maar de vraag is, mag het nu nog steeds?
Ofwel: is de foto recent?
Ik heb 3 weken geleden nog op de bank van Friends gezeten. Mag nog steeds dus, maar ik zou wel even aangeven van tevoren dat je graag naar die set wil.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Wij hebben 3 dagen geleden (we zijn nu helaas weer terug in Nederland) ook nog op de bank van de "Friends"set gezeten, en daar is ook een foto van gemaakt! (komt nog) Geheel spontaan. de tourleider nodigde ons er zelfs voor uit! :dance:
The USA...what else?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat is wel weer hele nette service Marjol. Kunnen jullie ooit nog een keer terug om de set wel te zien.
karinsnails
Amerika-ontdekker

Bericht door karinsnails »

Ik heb gelijk even op de site van de WB tour gekeken, alleen kan je in Oktober alleen de Deluxe tour van $195 dollar doen.
Dus dat feest gaat helaas niet door.

heeft iemand de tour bij paramount pictures toevallig gedaan..??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar een tour bij Sony en bij Paramount gedaan, zie ons 2008-verslag.
Warner Bros blijft wat mij betreft de leukste tour, maar zowel Sony als Paramount waren ook zeer de moeite waard.

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij mochten helaas ook niet op de bank zitten en niet achter de bar
Ik vond het jammer want we werden sowieso een beetje gerushed door onze tourguide. Ik kon nog net een foto van mezelf laten maken naast de bank want we moesten er alweer uit

Ook hebben wij zo ongeveer alle props uit de Harry Potter films gezien. Was onwijs gaaf, alleen ook hier weer weinig tijd. Vond toch dat ze wel erg snel door alles heen gingen. Het wandelen over de sets van Gilmore girls en E.R vonden wij ook erg gaaf!

Reserveren is niet erg nodig
Er vertrekt elke 10 minuten zo'n treintje met mensen. Wij kwamen gewoon om 2 uur 's middags binnenlopen en konden met de tour van kwart over 2 mee. Ik vond het prettiger om niet te reserveren omdat je anders meteen zo vast zit. Nu hebben we gewoon bekeken wanneer het ons het beste uitkwam.
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Wij hadden wel gereserveerd voor WB, maar omdat de rit er naartoe veel sneller verliep dan verwacht, waren we te vroeg en mochten we met een eerdere tour mee.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer