Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar overnachten tussen Death valley en Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nnbellie
Amerika-ontdekker

Waar overnachten tussen Death valley en Yosemite?

Bericht door nnbellie »

We zitten erg te twijfelen waar we gaan overnachten tussen Death Valley en Yosemite.
Wat raden jullie aan: Lee Vining, Mammoth Lakes of Bishop?
Cisca
Amerikakenner

Re: Waar overnachten tussen Death valley en Yosemite?

Bericht door Cisca »

Alledrie zijn leuke plaatsen om te overnachten. Toch zal mijn voorkeur uitgaan naar Bishop. Even weer het gevoel van onder de mensen te zijn tussen 2 parken in.
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

Wij zijn vorig jaar op het eind van de dag aangekomen in Lee vinning en hebben daar geslapen. Er is niet veel te doen daar ( ja Mono lake) maar voor ons was het slapen en de volgende ochtend naar death valley.

Het voordeel van op het eind van de dag daar aankomen is dat je de hele dag nog had in Yosemite NP
En de volgende dag ook nog tijd had voor eventueel de Alabama Hills ( Toppertje ) en een goed gedeelte van de dag voor death valley.

Jan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lone Pine.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er van af wat je onderweg allemaal wilt doen, hoeveel tijd je nog in Death valley wilt doorbrengen (welke tijd van het jaar ben je er?), en of het je alleen om een overnachtingsplek gaat of dat je nog enig vertier zoekt.
Als je tussen DV en Yosemite nog naar Bodie wilt, zou ik zo ver mogelijk naar het noorden rijden, dus voor Lee Vining kiezen. Ga je niet naar Bodie maar wil je nog wat tijd in DV doorbrengen dan is Lone Pine een mogelijkheid. Je hebt dan de dag erna weer minder tijd voor Yosemite.
In Lee Vining is niet veel te doen, maar een zonsondergang bij Mono Lake is wel mooi natuurlijk.
Wij hebben al 2 keer overnacht in Mammoth Lakes, heel betaalbaar in de Motel6, met een prima restaurant ertegenover. Zie ons 2004 (29 juli) en 2006 verslag (11 augustus) voor onze route tussen Las Vegas en Yosemite.

Marianne
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Kent er trouwens iemand de plaats 'Independence tussen Death Vally en Yosemite'? Er blijkt daar een ouder hotelletje te zijn dat uitgebaat wordt door supervriendelijke mensen die 's ochtends een ontbijtje voor je klaar maken. Het heet Mount Williamson Motel? Iemand al eens geweest... het lijkt me zo oer authentiek Amerikaans, het lijkt wel een decor uit een film...lijkt me leuk om te logeren. Ik weet alleen niet of het duur is, maar zo lijkt het niet...http://www.mtwilliamsonmotel.com/index.html
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

bibitv schreef:Kent er trouwens iemand de plaats 'Independence tussen Death Vally en Yosemite'? Er blijkt daar een ouder hotelletje te zijn dat uitgebaat wordt door supervriendelijke mensen die 's ochtends een ontbijtje voor je klaar maken. Het heet Mount Williamson Motel? Iemand al eens geweest... het lijkt me zo oer authentiek Amerikaans, het lijkt wel een decor uit een film...lijkt me leuk om te logeren. Ik weet alleen niet of het duur is, maar zo lijkt het niet...http://www.mtwilliamsonmotel.com/index.html
Op tripadvisor staan veel goede reviews (hoewel ook erg veel van mensen met maar 1 post...). In een van die reviews wordt een prijs van $55 per nacht incl ontbijt genoemd.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

The city of Independence, CA was the film location for the film Trial and Error starring Michael Richards and Jeff Daniels. It was also the shooting location for a brief scene of Gone in Sixty Seconds. Independence also appeared in Daft Punk's Electroma.

Misschien heb je vorige films gezien, maar er schijnt erg veel gefilmd te zijn Tussen Lone Pine en Bisshop.

Independece vonden we een leuk plaatsje, prachtig gelegen, met een helaas wat minder leuke gschiedenis rond het fort wat nu een indianenreservaat is en o.a een camping bevat. De mensen waren zoals zovaak erg vriendelijk.

http://www.fortindependence.com/
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Wij hebben vanacht in Bishop overnacht, erg leuk dorpje en ik was blij dat we niet in Lee vining geslapen hebben.
We hebben overnacht in het 'Elms motel' ik kon er vantevoren weinig info over vinden, maar het was prima verzorgd, en veel goedkoper dan alle andere motels in Bishop!!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een voordeel van overnachten in Lee Vining kan zijn dat je dan de uitstapjes Bodie en Mono Lake over twee dagen kunt verdelen. En als je er op een donderdag of zondagavond bent, vergeet dan niet om te eten bij Whoa Nellie Deli. Op deze dagen is er life muziek (juni t/m sept). Erg lekker en gezellig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

E-line schreef:Wij hebben vanacht in Bishop overnacht, erg leuk dorpje en ik was blij dat we niet in Lee vining geslapen hebben.
Kun je misschien ook aangeven waarom je blij was dat je niet in Lee Vining hebt geslapen? Als uitgangspunt voor Yosemite of Bodie ligt het prima, qua motels kan ik er niet over oordelen.

Marianne
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Bedankt voor de info over Independence. Het lijkt me wel leuk en sympathiek om daar te overnachten... dat verhaal over het indianenreservaat is nieuw, maar ik ga het zeker eens bekijken. De natuur ziet er adembenemend mooi uit.
Zijn er trouwens ook restaurants in Independence? Of zijn het maar enkele huizen op een rijtje....
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

weet ik niet meer helaas, wij aten in de camper die dag.
het is wel niet groot maar wel meer dan een rijtje huizen en even op internet vond ik al een restaurant gerund door een franse familie.
succes ermee
http://www.independence-ca.com
http://www.tripadvisor.com/Restaurant_R ... ornia.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

bibitv schreef:Bedankt voor de info over Independence. Het lijkt me wel leuk en sympathiek om daar te overnachten... dat verhaal over het indianenreservaat is nieuw, maar ik ga het zeker eens bekijken. De natuur ziet er adembenemend mooi uit.
Zijn er trouwens ook restaurants in Independence? Of zijn het maar enkele huizen op een rijtje....
Ik ben er wel 4 keer doorgereden, maar kan me er eerlijk gezegd helemaal niets van herinneren. Even googelen, of kijk eens op deze site.

Marianne
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Wij hebben overnacht in Virgnia Creek Settlement, Bridgeport. Wel een eindje vanaf DV maar vrij dichtbij Yosemite. Bodie is om de hoek en zeker de moeite waard. Ook niet duur...
Sofie Creemers
Amerikafan

Bericht door Sofie Creemers »

hallo, wij hebben in lone pine geslapen, in de best western daar. Zeer rustig stadje waar je op je gemak wat kan eten!
juli '08 NY en ZW Amerika
http://www.everyoneweb.be/usatrip2008/
sept '09 denver - denver
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Mijn post is verdwenen :?: :?: Nog maar een keertje dan.

Wij sliepen in Mammoth Lakes en dat was een aangename verrassing. Prachtige omgeving en omdat we vroeg in de middag aankwamen was er nog uitgebreid gelegenheid een leuke en niet al te zware wandeling te maken naar Devil's Postpile en Rainbow Falls.

De volgende ochtend hoef je niet extreem vroeg op pad want je zit al vrij snel op de Tioga Pass.

Oh ja, mijdt de lokale Travelodge. Wij zijn niet echt kieskeurig maar dit was een smerige tent.Kamers met flinterdunne muren en onvriendelijk management.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
nnbellie
Amerika-ontdekker

Bericht door nnbellie »

bedankt voor al jullie tips!
Ik ga het eens rustig bekijken allemaal
Ik neig nu naar Mammoth Lakes, omdat het volgens mij wel erg mooi is daar

iemand toevllig nog tips voor een hotelletje daar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Daar had ik een aantal berichten hierboven al een suggestie voor gedaan.

Van Mammoth Lakes heb ik niet veel gezien, het is een Europees aandoend wintersportdorp. Je gaat echter toch vooral voor de overnachting, er is in Yosemite en in Death Valley al zoveel te zien dat ik niet te veel tijd in ML zou doorbrengen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer