Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stovepipe wells - yosemite
Stovepipe wells - yosemite
beste USA-kenners,
even wat info van jullie vragen!
De beste route om van LV naar stovepipe wells te gaan en :
wat is de mooier? via indian springs en beatty?of via pahrump?
of is er nog een mooiere route die jullie ons kunnen aanraden?
en vanaf stovepipe wells via de tioga pass naar omgeving mariposa?
is dat te doen in 1 dag? (met de nodige plas/tank/rust en foto pauzes?)
bedankt voor de reactie
martijn en marlous!
even wat info van jullie vragen!
De beste route om van LV naar stovepipe wells te gaan en :
wat is de mooier? via indian springs en beatty?of via pahrump?
of is er nog een mooiere route die jullie ons kunnen aanraden?
en vanaf stovepipe wells via de tioga pass naar omgeving mariposa?
is dat te doen in 1 dag? (met de nodige plas/tank/rust en foto pauzes?)
bedankt voor de reactie
martijn en marlous!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Stovepipe wells - yosemite
Voor het stuk van LV naar Stovepipe Wells is hier al vele geschreven, mijn vorokeur gaat uit naa de route via Shoshone en Badwater.
Het is van Stovepipe Wells naar Mariposa een behoorlijk eind rijden, jammer om dat in 1 dag te moeten doen. Je zult geen tijd hebben voor Bodie, misschien wel even een kijkje bij Mono Lake, en vergeet ook niet dat je door en prachtig stuk Yosemite rijdt langs de Tioga Road, met veel wandelmogelijkheden en uitzichtpunten (Tenaya Lake, Dog Lake, Tuolumne Meadows, Olmsted Point).

Is het niet mogelijk om iets te vinden dat in of dichter bij het park ligt dan Mariposa? Ga je de volgende dag weer terug het park in?
Marianne
Het is van Stovepipe Wells naar Mariposa een behoorlijk eind rijden, jammer om dat in 1 dag te moeten doen. Je zult geen tijd hebben voor Bodie, misschien wel even een kijkje bij Mono Lake, en vergeet ook niet dat je door en prachtig stuk Yosemite rijdt langs de Tioga Road, met veel wandelmogelijkheden en uitzichtpunten (Tenaya Lake, Dog Lake, Tuolumne Meadows, Olmsted Point).

Is het niet mogelijk om iets te vinden dat in of dichter bij het park ligt dan Mariposa? Ga je de volgende dag weer terug het park in?
Marianne
beste Marianne,
vandaar mijn vragen, is het beter om vanaf stovepipe wells voor of na de tioga pass te stoppen(overnachten)?
we vertrekken 17 sept vanuit stovepipe wells op het gemakje richting tioga pass,qua kilometers is het te doen (qua uitzicht,stoppen,genieten,enz,enz is het indd krap,denk ik)
we blijven vr. 18 sept ook nog in yosemite om vervolgens op za. 19 sept het park weer te verlaten,ook op het gemakje,we hebben geen haast!
bedankt voor advies!
Martijn en Marlous!
vandaar mijn vragen, is het beter om vanaf stovepipe wells voor of na de tioga pass te stoppen(overnachten)?
we vertrekken 17 sept vanuit stovepipe wells op het gemakje richting tioga pass,qua kilometers is het te doen (qua uitzicht,stoppen,genieten,enz,enz is het indd krap,denk ik)
we blijven vr. 18 sept ook nog in yosemite om vervolgens op za. 19 sept het park weer te verlaten,ook op het gemakje,we hebben geen haast!
bedankt voor advies!
Martijn en Marlous!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf Stovepipe Wells (vanuit Las vegas is via Shoshone en de Bawater road zeker het mooist) naar de Tioga Pass ga je over de 395, op zich al een mooie route waarlangs veel te zien is, dus voor de Tioga stoppen in b.v. Lee Vining geeft je wat extra tijd.
Hier wat meer info:
http://www.395.com/
Hier wat meer info:
http://www.395.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had niet begrepen dat dat een vraag was, maar inderdaad, ene stop voor de Tioga Pass is aan te raden, of eventueel ergens centraal in het park. Mariposa ligt aan de andere kant van het park.tinus1975 schreef:beste Marianne,
Het blijft wel krap, waar je ook overnacht! Overnachten voor de oostingang betekent dat je nog tijd hebt voor Mono Lake en Bodie, en dat je meer tijd hebt voor de Tioga Road. Maar als je daarna in Mariposa overnacht, hou je bijna geen tijd over voor Yosemite valley, Glacier Point, Mariposa Grove, etc.tinus1975 schreef: we vertrekken 17 sept vanuit stovepipe wells op het gemakje richting tioga pass,qua kilometers is het te doen (qua uitzicht,stoppen,genieten,enz,enz is het indd krap,denk ik)
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1338 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-