Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Curry Village problemen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
klaus
Amerikafan

Re: Curry Village problemen

Bericht door klaus »

Hey Hans, ik heb ook nog niet gebeld, geld is in ieder geval al afgeboekt. Als ik gebeld heb zal ik het hier zeker melden.

Ciao
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Ik heb verleden week gebeld om de reservaties nog even te controleren en alles was in orde.
Als ik mijn naam opgaf zagen ze meteen de 2 reservaties staan, en de operator geeft ze terug gebracht naar 1 reservatie.

Door de 2 verschillende reservaties zaten we in 2 verschillende tenten, maar het was geen probleem om ze samen te brengen.
Het voorschot van mijn 2de reservatie wordt terug gestort, het voorschot van mijn eerste reservatie blijft gewoon staan.

Allemaal vriendelijke mensen ginder daar btw, vorige week nog gebeld naar Universal Studios en daar was het wel iets minder.
Mijn overnachting in Cedar Lodge moet ik wel nog annuleren, dat zal iets voor deze week zijn.

Ik heb nog vlug even gevraagd of er een idee is wanneer de Tioga Pass zou open gaan dit jaar, en de operator vermoedde dat dit nog voor Memorial Day (4 juni) zou zijn...
Anyhowz, tot in Curry Village!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Evi&Kenny schreef:Ik heb nog vlug even gevraagd of er een idee is wanneer de Tioga Pass zou open gaan dit jaar, en de operator vermoedde dat dit nog voor Memorial Day (4 juni) zou zijn...
Memorial Day is volgende week maandag al, 25 mei. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Coyote schreef:
Evi&Kenny schreef:Ik heb nog vlug even gevraagd of er een idee is wanneer de Tioga Pass zou open gaan dit jaar, en de operator vermoedde dat dit nog voor Memorial Day (4 juni) zou zijn...
Memorial Day is volgende week maandag al, 25 mei. :wink:
Oeps, idd mijn fout Roland, vlug even gegoogled en eerste datum die ik vond was 4 juni :)
Zie nu staan, dat het steeds laatste maandag van mei is...
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Dat zou mooi zijn, wij moeten er 1 juni over heen!
Goed in de gaten houden wanneer deze open gaat.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

klaus schreef:Hey Hans, ik heb ook nog niet gebeld, geld is in ieder geval al afgeboekt. Als ik gebeld heb zal ik het hier zeker melden.

Ciao
Ik heb net gebeld en alles is inorde met de reservatie. Dus geen annulatie meer.

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

De mijne is ook ok. M'n eerste reservatie gecanceled en dan nog even geverifieerd of m'n 2e (met 2 overnachtingen) volledig in orde was, en dat was het gelukkig!

Yosemite View Lodge per e-mail gecontacteerd om te cancellen, ik hoor het wel als ik dat nog telefonisch moet doen. Daar was wel een cancellation fee van $7.5 maar dat neem ik er wel bij.

Nog 15 dagen en ik vertrek. Mexicaanse griep of niet ;)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

klaus schreef:
Nog 15 dagen en ik vertrek. Mexicaanse griep of niet ;)

Ik heb nog tien dagen voor de boeg en nog ongeveer 3 weken vooraleer in Yosemite toe te komen.

Ik heb een reservatie staan in Yosemite Lakes, maar krijg de laatste 2 dagen geen contact via telefoon. Altijd antwoordapparaat. Ik spreek dan wel iets in, maar niemand belt terug. Een e-mail adres staat nergens op hun site, dus bellen is de enige mogelijkheid. Ik hoop dat ik het gecancelled krijg.

Hans
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Van goeie communicatie gesproken.. Hopelijk krijg je hen in ieder geval nog aan de lijn. Is er al een voorschot van je rekening gegaan?
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

klaus schreef:Van goeie communicatie gesproken.. Hopelijk krijg je hen in ieder geval nog aan de lijn. Is er al een voorschot van je rekening gegaan?
Neen nog niet. Maar ik denkt dat ze de eerste nacht aanrekenen als je niet tijdig cancelled.

Hans
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Voor de mensen die, zoals ik, hun reservatie in de Valley verplicht moesten wijzigen, er is nog hoop !

Na de laatste weken enkele keren per dag online gekeken te hebben of er opnieuw iets vrijkwam, was het daarnet zo ver.
Zo hebben we nu alsnog een kamer in de Yosemite Lodge kunnen boeken voor begin juli.
Wel wat duurder dan de oorspronkelijke Curry Village Cabin, maar in de Canvas Tent moeten gaan slapen en 's morgens aanschuiven voor de douche vond ik maar niets.

Zonet even naar de Central Office gebeld om de tent te cancellen, geen wachttijd en na 2 minuten een mailtje met de annulatienummer in de bus.

Luc
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

Ik ben benieuwd of er iemand ondertussen al geslapen heeft in de "Signature tenten" die Yosemite ons aangeboden heeft in plaats van de cabin die we in eerste instantie geboekt hadden. Zijn ze identiek aan de gewone tenten of is er toch een verschil. Op de site kan ik het verschil er niet uithalen.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Sunnygoeswest schreef: "Signature tenten" die Yosemite ons aangeboden heeft in plaats van de cabin die we in eerste instantie geboekt hadden.
Wij hebben vorige week in zo een Signature tent geslapen. Van buitenaf ziet het hetzelfde uit als een canvas tent, maar binnenin heb je houten wanden. Eigenlijk zijn het houten wanden (bovenaan deels open) met een doek er rond als bescherming. We hebben het wel enorm koud gehad, maar dat zal vooral met het weer te maken hebben gehad. Na de eerste nacht sliepen we al met 6 dekens :roll:

We zijn ook eens gaan kijken naar het gebied dat afgesloten is. Dat is wel een serieus stuk hoor. Wie zich een beetje Curry Village kan inbeelden. Je hebt de Dining room en het amphiteather, alles wat vandaar af vertrekt tot tegen de rotswanden is afgesloten. Dat zijn grotendeels de houten cabins maar ook een pak tenten.

Op de rotswand kan je ook duidelijk zien welk deel er naar beneden gekomen is.

groeten,
Hans
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

6 Dekens!!!!! Brrrrrrr dat moet wel heel koud geweest zijn.

Doen ze niet moeilijk daar als je voor 6 dekens per persoon komt vragen? Ik zie me daar aan die balie al vragen om 24 dekens :lol:
Ik ben echt een mega-koukleun....ik denk dat ik er wel 7 nodig heb dan :lol:
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Sunnygoeswest schreef:6 Dekens!!!!! Brrrrrrr dat moet wel heel koud geweest zijn.

Doen ze niet moeilijk daar als je voor 6 dekens per persoon komt vragen? Ik zie me daar aan die balie al vragen om 24 dekens :lol:
Wij hadden 3 bedden in onze tent staat. Eén dubbel en twee klein. We hebben alleen het dubbel bed gebruikt en konden dus alle dekens gebruiken :-)
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Nou, dan hebben wij er 30 nodig met 5 personen....... :(
Ik mag toch aannemen dat het op 3 augustus te doen is met 1 deken?? of hebben jullie daar andere ervaringen mee?
De zaklamp ligt al klaar, maar of ik mijn bed uit durf om naar het toilet te gaan??? Hoe doen jullie dat? Emmertje mee?

Ingrid
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik dacht dat er 2 dekentjes per bed liggen. Vorig jaar had ik daar ruim genoeg mee. Maar sliep ik ook met een fleece
aan. Het was toen in juni ook veel warmer in Yosemite dan dit jaar. Ik vemoed dat het in augustus al wel veel beter zal zijn.

Naar toilet gaan was geen probleem. Voor het slapengaan nog eens gaan. Wij kropen altijd tussen 9 en 10 in bed. En dan kon ik het zeker ophouden tot ik opstond rond 6 uur en dan is het al helemaal klaarlichte dag.

Hans
angi666
Amerika-ontdekker

Bericht door angi666 »

Het uitzicht vanaf onze cabin was op het verwoeste gedeelte. Wij hadden dus echt net geluk dat onze cabin nog stond blijkbaar! Ze waren wel volop bezig met de herbouw hoor.
Ben wel blij dat wij in een cabin sliepen met een eigen douche en een heerlijk dekbed. Zo'n koud tentje waar alles wat tussen jou en de beren inzit een doekje is....bbrrrrrr, niks voor mij!
Vond het wel geweldig om beren te zien grazen langs de weg hoor :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer