Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp bij route (Denver + Nationale parken)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Flowster
Amerika-newbie

Hulp bij route (Denver + Nationale parken)

Bericht door Flowster »

Hallo allemaal,

Over een maand vertrekken mijn vriend en ik voor onze 1e reis naar Amerika! We hebben er superveel zin in en ik heb al veel aan deze site gehad! Alleen de voorpret is al super :D

Ik kom alleen niet uit een bepaald stukje van onze reis en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen. Ik kijk voornamelijk op google maps en daar kan ik moeilijk vinden waar bepaalde ingangen van nationale parken zijn enzo.

Onze planning is als volgt:

Dag 1 t/m 7 rijden naar Denver vanaf Chicago
Dag 8 Denver - ?
Dag 9 t/m 11 geen idee maar ’s-avonds aankomst in Grand Canyon (deze nachten zijn besproken, onze route was eerst iets anders)
Dag 12 Dag Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas – LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA – Santa Barbara
Dag 18 Santa Barbara – Big Sur
Dag 19 Big Sur – Santa Cruz
Dag 20 Santa Cruz – San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco – Amsterdam

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de dagen 8 t/m 11.
We verwachten dat we dag 7 in Denver aankomen.
Alvast bedankt!!
martinenelsa
Amerikafan

Re: Hulp bij route (Denver + Nationale parken)

Bericht door martinenelsa »

Oeps, er is zoveel te zien in die 3 dagen dat het moeilijk wordt keuzes te maken, zeker als je voor de eerste keer gaat.

Mijn advies zou zijn om Rocky Mountain NP over te slaan en dag direct van Denver naar Moab te rijden. Dag 9 in Moab te blijven en daar Arches te bezoeken. Dag 10 's morgens naar Dead Horse State Park en dan via b.v. Goblin Valley en Capitol Reef naar Bryce te rijden (via HW 12). Zorg dat je heel vroeg vertrekt want dit is een lange dag, maar wel één met heel veel moois onderweg. Dag 11 begint met een halve dag Bryce en dan via Page naar de Zuidrim van de Grand Canyon (ga er van uit dat je aan de zuidkant zit). Als je een high clearance auto hebt gehuurd, adviseer ik vanaf Bryce via de Cottonwood Canyon Road naar Page te rijden. Kost je een uur of 2 incl. fotostops, daarna is het nog iets van 2,5 uur naar de Grand Canyon. Als je via Kanab rijdt naar Page stop dan even bij de Paria Movie Set. Je vind daar de mooiste badlands van het zuidwesten.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Oeps, er is zoveel te zien in die 3 dagen dat het moeilijk wordt keuzes te maken, zeker als je voor de eerste keer gaat.
het wordt puzzelen en kiezen om hier en daar wat met deze streek kennis te maken. Na de rijdag van Denver naar Moab : drie dagen om tot aan de Grand Canyon te geraken. Zoals al vermeld : een dagje Moab mag niet ontbreken. Daarna is er de keuze : via Bryce/Page, of via Kayenta/Monument Valley/Page. Gezien de beperkte tijd is de kleine 300 miles langs Monument Valley een mogelijkheid, langs Bryce heb je een groter aantal kilometers.

Jacques
eelde1904
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eelde1904 »

Misschien kun je hier wat vinden.

http://home.concepts.nl/~honest/usa2000/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer