Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: zuidwesten 31-08 tm 18-09

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis zuidwesten 31-08 tm 18-09

Bericht door Chi Sin X »

Sing schreef:Neem aan dat Palm Springs wel leuk genoeg is om even doorheen te wandelen toch? - als je de tijd toch hebt...
Wij hebben daar echt helemaal niets gewandeld, veel te heet. Het was een kwestie om uw auto zo dicht mogelijk bij de deur van ingangen te parkeren zodat je niet te lang in de buitenlucht "moest" zijn. Dat jaar vond ik het in Death Valley beter uit te houden dan in Palm Springs. Maar dat komt misschien omdat we in Palm Springs die hitte niet zo verwacht hadden en in Death Valley wel natuurlijk.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat we het verder niet hebben verkend, gewoon snel een restaurantje gezocht en dat was het.
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Jammer dat ik dit topic nu pas zie. Had misschien wel een leuke route voor je.
Wij gaan ook 'maar' 2,5 week, alleen wij gaan een rondje LA-LV-SF-LA maken. En dan precies een weekje eerder dan jullie :P , we gaan 25-8 weg, en komen 11-9 weer terug.
mocht je er nog wat aan hebben...dit word onze route ( alleen vanaf SF-LA weten we nog niet helemaal zeker waar te overnachten)

1 (di.25aug) / amsterdam--->LA
2 (wo.26aug) / LA--->Palm springs--->Josua tree park--->Needles
3 (do.27aug) / Needles--->Oatman--->grand Canyon
4 (vr.28aug) / Grand Canyon--->Peach Springs--->LV
5 (za.29aug) / Las Vegas
6 (zo.30aug) / Las Vegas
7 (ma.31aug) / Las Vegas,Shoshone,Deathvalley,Lonepine.
8 (di.1sept) / Lonepine--->Lee vining--->(evt.Bodie)--->Yosemite
9 (wo.2sept) / Yosemite
10 (do.3sept) / Yosemite
11 (vr.4sept) / Yosemite--->San Fransisco
12 (za.5sept) / San Fransisco
13 (zo.6sept) / San fransisco
14 (ma.7sept) / San fransisco--->BigSur
15 (di.8sept) / Bigsur--->Santa barbara
16 (wo.9sept) / Santa Barbara--->LA
17 (do.10sept) / LA
18 (vr.11sept) / LA--->amsterdam
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ok Palm Springs gaan we dus gewoon overslaan tenzij we ff snel een eettentje willen zoeken. Bedenk me net dat we ook door een drive thru kunnen gaan.. dat is ook echt "typisch" natuurlijk :P En zijn we lekker op tijd in LA om daar nog een beetje te rusten. Prima!

Leuke route, wij doen niet een heel rondje dus kan deze niet volgen.

Hoop dat iemand nog iets over de vineyards weet te vertellen!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nog een vraagje! Wij gaan op een doordeweekse dag naar Universal.. nu zag ik dat wij heel makkelijk van ons hotel met de metro kunnen en je je in/rond Universal goed kunt vermaken (na bezoek park uit eten en filmpje) dus metro is wel lekker makkelijk (als je ook beide een drankje doet ;)) Wij zitten bij Vermont/Sunset.. ik ben niet zo heel snel bang.. maar kunnen we als tourist na 10-en met de metro terug van Universal naar Vermont/Sunset? (We zitten volgens mij in de Los Angeles Travelodge)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als je graag uitrust tijdens je vakantie kan dat ook prima tijdens een rondreis. Het is een kwestie van relaxed inplannen. Geen zeven parken bezoeken in 2,5 week, maar vier bijvoorbeeld. En per park/plaats minstens twee overnachtingen inplannen. In grotere parken/plaatsen plannen wij er zelfs drie of vier in.
Op deze manier zit je echt minder lang in de auto en is er tijd om je ontspannen, te zwemmen en een boekje te lezen op je balkon/terras.
Wij gaan na een dagje autorijden of wandelen altijd weer tijdig naar ons hotel/motel om nog even in de zon te zitten of zelfs een dutje te doen. Om dan 's avonds weer helemaal fris op pad te gaan. Maar we gaan ook vaak vroeg slapen.
Van zo'n relaxte rondreis (inmiddels 5 x) kom ik eerlijk gezegd meer ontspannen thuis dan van twee weken strandvakantie in Europa.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi Thebes,

Bedankt voor je reactie! We zijn er inmiddels al uit dat we ook zeker kunnen relaxen tijdens deze vakantie :) Dus dat komt wel goed!

Niemand verder ervaringen met de "rode lijn" metro in LA tussen Universal en Vermont/Sunset?
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ik heb al even op het forum gezocht, maar kon zo geen concreet antwoord vinden.

Pech onderweg
Wij hebben een auto gehuurd, wat moet je doen als je pech onderweg hebt? Bel je dan het verhuurbedrijf?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dan bel je het verhuurbedrijf, en die sturen hulp, meestal in de vorm van een andere auto.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Da's snel, thanx!
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Alle routes met Tyre gemaakt en op de TomTom gezet... (map a.k.a. de bible) helemaal vol en ready for action... eerste dollars binnen (vrijdag 25 jaar geworden en wist heel goed wat mijn wensen waren:)) nog 15 dagen... :shock: Niet te geloven!!!
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Wat ik eigenlijk nog wel zou willen zien is een echte 'suburb' wijk, zoals deze
http://www.wired.com/images_blogs/autop ... burb_2.jpg
Waar alles zo perfect is dat het bijna fake is, een beetje als Desperate Housewives :) Weet iemand zo'n straatje tussen LA en SF?
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Het gevreesde forumbericht... we zijn weer thuis!
Na een super vakantie die voorbij is gevlogen! Onze vluchten gingen goed (1.30 overstap heen in Chicago en 40 min. terug) en koffers zijn ook meegekomen :)
Het vooraf routes maken met Tyre en deze op de Tomtom zetten is echt de uitvinding!! Je stapt je auto in, tikt de route aan.. en off you go met alle stops en bezienswaardigdheden die je van te voren al hebt aangegeven! BTW, zonder Tom hadden we het echt niet gered.. (de weg kwijt en elkaar denk ik :D).

Auto ophalen en wegbrengen ging ook soepel. WIlde nog wel een verzekering aansmeren, maar dankzij het forum wist ik dat we voldoende verzekerd waren.
We reden een dodge avenger, prima voor ons en meer dan we hadden geboekt :)

Kort en krachtig (poging tot)

Las Vegas: SUPER! We hadden een aanbieding voor de Celibrity Spa Suite met buffet access. HEERLIJKE kamer met jacuzzi, lekker makkelijk eten wanneer je wilt en het kost niks! Als je wilt schieten op een range is Center Mass Firearms echt een aanrader, deze kerel nam echt de tijd voor ons. We hadden eigenlijk maar een half uur de baan maar zijn volgens mij wel een uur bezig geweest. Super ervaring!
29 Palms: Mocht iemand hier ook een overnachting doen, ga naar de Drive Inn! Kost bijna niets, en is echt een Amerikaanse belevenis!!
Los Angeles: Inderdaad een beetje vergane glorie, walk of fame is geinig.. maar niet super bijzonder. Toen ik het Hollywood sign zag, had ik wel zoiets.. JA DIT IS HET!
Santa Maria: Uhm, hier valt niet veel over te zeggen, was alleen een overnachting :) Route er naar toe natuurlijk wel mooi! Toch nog even de stop gemaakt bij Neverland.. voelt toch raar!
Big Sur: WAUW. Wauw wauw. We hebben 2 nachten geslapen in Ripplewood en het was echt geweldig! We hebben een paar hikes gedaan (heb het nog niet ergens gelezen, maar werd er niemand GEK van alle vliegjes???!!! Dit hadden we nog nooit meegemaakt maar we konden wel wegrennen -alleen tijdens de hikes trouwens, niet waar we sliepen hoor)!) en alles is daar zoooo mooi! Heel indrukwekkend!
Monterey: De rit ernaartoe (en naar Big Sur) zijn super mooi, veel plekjes waar je goed kunt stoppen en kijken. Ene dag hadden we veeeel mist en andere dag was het gelukkig weer clear. Whalewatch gedaan.. alleen niet veel gezien :(
San Francisco: Sommige delen zijn echt heel mooi en voelen echt aan als San Francisco. Andere delen vond ik echt verschikkelijk en gewoon eng, al die zwervers..bah. Alcatraz de (engelse - op aanraden van het forum :)) audiotour gedaan, heel indrukwekkend! Kabeltram echt super leuk en handig als je een passport koopt, kun je ook nog met de bus.

Al met al hebben we 2066km gereden (peanuts vergeleken met anderen ;)) en hebben we ontzettend genoten!!! Voor ons beide was het verblijf in de cabin in Big Sur het mooiste en leukste en als 'belevenis' de drive inn en het schieten op de range.

Stiekem heb ik deze vakantie al wat hints laten vallen dat ik volgend jaar voor de laatste keer (jaja, dat zal wel) naar de USA wil. Een soortgelijke trip maken, ik zou alleen niet weten wat! Iemand nog tips qua routes en parken? (Florida en Miami hoeft niet zo van mij).

In ieder geval, wederom bedankt voor alle tips!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Reis Sing: zuidwesten 31-08 tm 18-09

Bericht door Stan.Gobien »

Utah met Moab, Colorado met de Rockies en Wyoming met Yellowstone & Grand Teton vallen leuk te combineren in een rondje of een enkeltje.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sing schreef:Het vooraf routes maken met Tyre en deze op de Tomtom zetten is echt de uitvinding!! Je stapt je auto in, tikt de route aan.. en off you go met alle stops en bezienswaardigdheden die je van te voren al hebt aangegeven! BTW, zonder Tom hadden we het echt niet gered.. (de weg kwijt en elkaar denk ik :D).
Leuk hè dat plannen met Tyre. :D Ik maak er ook al een aantal vakanties gebruik van. Vind het zelf ook erg handig omdat je zo je eigen route kan rijden zonder dat TomTom je via de snelste of kortste route wil sturen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sing
Amerikafan

Re: Reis Sing: zuidwesten 31-08 tm 18-09

Bericht door Sing »

Yups.. zo hebben wij veel alternatieve routes gereden ipv alleen maar highways. Soms kijk je rond en denk je.. uhmmm hadden we maar een highway :D Maar de meeste keren ging je dan lekker door wijken of mooie stukken landschap! Veel beter!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer