Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
What to do in LA: Tips en Trucs
-
- Amerika-ontdekker
What to do in LA: Tips en Trucs
Hallo allen,
Wij gaan binnenkort ook naar Amerika en zijn onder andere in Los Angeles. Ik hoor veel verschillende verhalen van LA (ook hier op het forum, de ene forummer is er weg van en de ander juist weer niet) dus wilde graag hier een topic openen waarin iedereen op het forum al zijn / haar tips en trucs voor LA (en directe omgeving) kan geven om het een onvergetelijke ervaring te maken. Wat moet je zien / doen, wat zijn aanraders of juist afknappers? Ik denk dat niet alleen ik, maar vele anderen op het forum daar erg veel aan kunnen hebben.
Dit topic in navolging van het topic What to do in Vegas!
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Jasper
Wij gaan binnenkort ook naar Amerika en zijn onder andere in Los Angeles. Ik hoor veel verschillende verhalen van LA (ook hier op het forum, de ene forummer is er weg van en de ander juist weer niet) dus wilde graag hier een topic openen waarin iedereen op het forum al zijn / haar tips en trucs voor LA (en directe omgeving) kan geven om het een onvergetelijke ervaring te maken. Wat moet je zien / doen, wat zijn aanraders of juist afknappers? Ik denk dat niet alleen ik, maar vele anderen op het forum daar erg veel aan kunnen hebben.
Dit topic in navolging van het topic What to do in Vegas!
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Jasper
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: What to do in LA: Tips en Trucs
Ik ben een van de personen die enthousiast is over LA. De tip die ik elke persoon geef die nog niet in LA is geweest is Griffith Observatory. Naast een geweldig gebouw met alles over het heelal moet je vooral niet vergeten er een zonsondergang & LA by night te kijken. Uitzicht is magnifique. Vanuit hier kun je trouwens ook een hike doen naar het Hollywood Sign.
Loop over Hollywood Blvd, verwacht er niet teveel van maar neem alle gekte in je op. De sterren op de grond, de hand & voet afdrukken en natuurlijk de lookalikes van bekende figuren die er rond lopen. Ga een stukje westelijker gezien vanaf Hollywood/Highlands (hét gedeelte) en op de crossing Hollywood/La Brea is het begin van Hollywood Blvd. Niet super bijzonder, maar weer leuk om gezien te hebben. Je kunt ook een tour doen door het Kodak Theatre, waar elk jaar de Oscars gehouden worden. Mocht je niet naar Universal Studios gaan maar toch de sfeer willen proeven is de City Walk errug leuk. Wat ik vaak aanraadde was de auto te parkeren in Hollywood & Highlands (laten valideren en dan betaal je voor 4 uur 2 dollar) en vanuit de metro te pakken naar 1 halte verder, Universal Studios. Leuk om wat te winkelen, rond te kijken en evt wat te eten. Mocht je niet naar Universal Studios willen gaan maar wel graag een tour willen doen door studios, Warner Bros bied deze ook aan. Deze is wel alleen doordeweeks te doen.
Het openbaar vervoer in LA sucks. Raad ook ten zeerste aan om er een auto te hebben. Ja natuurlijk, je kunt wel overal komen met de metro & bussen, maar je doet er (inclusief de files) vaak 3 keer langer over. Zo ook naar Santa Monica. De pier & 3rd street promenade zijn allebei zeker de moeite waard om gezien te hebben. Mocht je een auto hebben, neem Sunset Blvd en rijd hem helemaal af tot aan het strand. Het duurt wat langer dan Santa Monica Blvd maar de straat is én rustiger, en je rijd langs Beverly Hills & Bel Air. Rodeo Drive is ook weer leuk om gezien te hebben. Parkeer de auto en loop langs de winkels, te dure auto's en het Beverly Wilshire Hotel (hét hotel uit Pretty Woman, ze zijn er gewend dat mensen binnenlopen om het toilet te gebruiken, leuk om de receptie te zien). Deze staat op de kruising van Rodeo/Wilshire. Loop je de andere kant de straat uit, rechts bij Santa Monica Blvd, staan daar de bekende Beverly Hills letters. Mocht je het leuk vinden!
Koop op Hollywood Blvd een foute kaart met de huizen van de sterren en trek zelf Beverly Hills & Bel Air in. Ook al zie je geen enkel huis, de straatjes, grote hekken en heggen, de auto's en de attitude van de mensen die je er wel ziet rondlopen zijn al een beleving op zich.
Venice Beach. Hier ben ik zelf niet heel enthousiast over, al is het leuk om dé Baywatch lifeguard huisjes te zien. Muscle Beach was niks te doen toen ik er was, maar zeker een must see als het er drukker is. Mocht je voldoende tijd hebben, de Board Walk is geweldig, huur een fiets of skates en ga bijv ricting Santa Monica.
De Farmers Market vond ik ook super. Parkeer je auto bij The Grove (gratis! we blijven Hollanders
) en loop erdoorheen, hier zitten verschillende winkels. Een mooi winkelcentrum! Farmers Market vind ik een erg gezellig sfeertje hangen, verschillende restaurantjes en heerlijk foute souvenir winkeltjes. UCLA vond ik leuk om gezien te hebben, voornamelijk omdat het zo heerlijk Amerikaans is, en voornamelijk heel anders dan wat ik hier in Nederland gewend ben. Mocht je met het openbaar vervoer reizen en langs Union Station komen, even binnenspieken, erg mooie hal! The Getty center is ook heel gaaf en op een super locatie!
Zo, kort de dingen die ik het gaafst vind in LA.
Loop over Hollywood Blvd, verwacht er niet teveel van maar neem alle gekte in je op. De sterren op de grond, de hand & voet afdrukken en natuurlijk de lookalikes van bekende figuren die er rond lopen. Ga een stukje westelijker gezien vanaf Hollywood/Highlands (hét gedeelte) en op de crossing Hollywood/La Brea is het begin van Hollywood Blvd. Niet super bijzonder, maar weer leuk om gezien te hebben. Je kunt ook een tour doen door het Kodak Theatre, waar elk jaar de Oscars gehouden worden. Mocht je niet naar Universal Studios gaan maar toch de sfeer willen proeven is de City Walk errug leuk. Wat ik vaak aanraadde was de auto te parkeren in Hollywood & Highlands (laten valideren en dan betaal je voor 4 uur 2 dollar) en vanuit de metro te pakken naar 1 halte verder, Universal Studios. Leuk om wat te winkelen, rond te kijken en evt wat te eten. Mocht je niet naar Universal Studios willen gaan maar wel graag een tour willen doen door studios, Warner Bros bied deze ook aan. Deze is wel alleen doordeweeks te doen.
Het openbaar vervoer in LA sucks. Raad ook ten zeerste aan om er een auto te hebben. Ja natuurlijk, je kunt wel overal komen met de metro & bussen, maar je doet er (inclusief de files) vaak 3 keer langer over. Zo ook naar Santa Monica. De pier & 3rd street promenade zijn allebei zeker de moeite waard om gezien te hebben. Mocht je een auto hebben, neem Sunset Blvd en rijd hem helemaal af tot aan het strand. Het duurt wat langer dan Santa Monica Blvd maar de straat is én rustiger, en je rijd langs Beverly Hills & Bel Air. Rodeo Drive is ook weer leuk om gezien te hebben. Parkeer de auto en loop langs de winkels, te dure auto's en het Beverly Wilshire Hotel (hét hotel uit Pretty Woman, ze zijn er gewend dat mensen binnenlopen om het toilet te gebruiken, leuk om de receptie te zien). Deze staat op de kruising van Rodeo/Wilshire. Loop je de andere kant de straat uit, rechts bij Santa Monica Blvd, staan daar de bekende Beverly Hills letters. Mocht je het leuk vinden!

Koop op Hollywood Blvd een foute kaart met de huizen van de sterren en trek zelf Beverly Hills & Bel Air in. Ook al zie je geen enkel huis, de straatjes, grote hekken en heggen, de auto's en de attitude van de mensen die je er wel ziet rondlopen zijn al een beleving op zich.
Venice Beach. Hier ben ik zelf niet heel enthousiast over, al is het leuk om dé Baywatch lifeguard huisjes te zien. Muscle Beach was niks te doen toen ik er was, maar zeker een must see als het er drukker is. Mocht je voldoende tijd hebben, de Board Walk is geweldig, huur een fiets of skates en ga bijv ricting Santa Monica.
De Farmers Market vond ik ook super. Parkeer je auto bij The Grove (gratis! we blijven Hollanders

Zo, kort de dingen die ik het gaafst vind in LA.

Hoi Loes,
Goed verhaal en goeie tips! Heb het één op één overgenomen in mijn reis-'draaiboek', bedankt!
groetjes,
Christa
Goed verhaal en goeie tips! Heb het één op één overgenomen in mijn reis-'draaiboek', bedankt!
groetjes,
Christa
West-Canada/ VS juli/aug 2011 http://christajohankurtnaarcanada.reismee.nl
ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

In juli zijn wij 1 volledige dag in LA.
Dit is onze planning; in deze volgorde:
- Mulholland Drive ('s morgens rit)
- Warner Bros studios VIP tours (voormiddag)
- rondrijden in Beverly Hills (welke straten?)
- Walk of Fame
- Rodeo Drive
- Venice Beach ('s avonds als afsluiting)
Volgens Google maps valt de totale afstand nogal mee (50 miles).
Is dit mogelijk op 1 dag? Tips?
Bedankt.
Ed
- Walk of Fame
- Rodeo Drive
Volgens Google maps valt de totale afstand nogal mee (50 miles).
Is dit mogelijk op 1 dag? Tips?
Bedankt.
Ed
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hmmm ik ga dit topique in de gaten houden, wil in Augustus ook een dag of 2 dagen naar L.A. met m'n grandparents, dusss. (:
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
-Een wedstrijd van de Dodgers bijwonen, geweldige sfeer, hotdogs eten een bier drinken in de knetterende zon, het volkslied en...je zou het bijna vergeten; de game zelf!
-Venice Beach is mijn favoriet, maar natuurlijk ook vanwege de sfeer van de Abbot Kinney met zijn bijzondere winkeltjes, lunchrooms en artistieke vibe.
- The Getty Center, niet alleen vanwege de enorme kunstcollectie maar ook vanwege het gebouw zelf, het uitzicht over de stad en de tuin
- MOCA, museum of contemporary art, klein museum met een geweldige collectie moderne kunst
- (als je toch in downtown bent) The Wallt Disney Concert Hall, bijzonder mooi gebouw van Frank Gehry
- ritje door Topanga Canyon gecombineerd met een ritje langs de Pacific Coast Highway richting of naar Malibu. De canyon is erg mooi en langs deze slingerende weg wonen veel hippie-achtigen die veggie-lunches serveren in kleine 'stalletjes'.
-naast een bezoek aan Giffith park schijnt de wijk Los Feliz en de Sunset Junction ook heel leuk te zijn. Ga ik deze zomer ontdekken!
Dit voor nu. Komt vast nog meer aan!
-Venice Beach is mijn favoriet, maar natuurlijk ook vanwege de sfeer van de Abbot Kinney met zijn bijzondere winkeltjes, lunchrooms en artistieke vibe.
- The Getty Center, niet alleen vanwege de enorme kunstcollectie maar ook vanwege het gebouw zelf, het uitzicht over de stad en de tuin
- MOCA, museum of contemporary art, klein museum met een geweldige collectie moderne kunst
- (als je toch in downtown bent) The Wallt Disney Concert Hall, bijzonder mooi gebouw van Frank Gehry
- ritje door Topanga Canyon gecombineerd met een ritje langs de Pacific Coast Highway richting of naar Malibu. De canyon is erg mooi en langs deze slingerende weg wonen veel hippie-achtigen die veggie-lunches serveren in kleine 'stalletjes'.
-naast een bezoek aan Giffith park schijnt de wijk Los Feliz en de Sunset Junction ook heel leuk te zijn. Ga ik deze zomer ontdekken!
Dit voor nu. Komt vast nog meer aan!
Mulholland Drive is inderdaad erg leuk om te rijden.
Een bezoek aan het Eames House vond ik ook erg de moeite waard. Charles en Ray Eames zijn twee van de grootste naoorlogse Amerikaanse ontwerpers. Het Eames House is een soort van prototype dat een paar jaar geleden een nationaal monument is geworden.. Als je het huis wil bezoeken (alleen van buiten, helaas) moet je 48 uur van te voren aanmelden.
Een bezoek aan het Eames House vond ik ook erg de moeite waard. Charles en Ray Eames zijn twee van de grootste naoorlogse Amerikaanse ontwerpers. Het Eames House is een soort van prototype dat een paar jaar geleden een nationaal monument is geworden.. Als je het huis wil bezoeken (alleen van buiten, helaas) moet je 48 uur van te voren aanmelden.
-
- Amerika-ontdekker
Wil je deze volgorde aanhouden? Beverly Hills & Rodeo Dr liggen namelijk dichterbij elkaar en de Walk of Fame & Mulholland. Ik neem aan dat je die laatste wilt doen voor het Hollywood sign? Houd er dan rekening mee dat deze 'officieel' aangegeven staat als Mulholland Hway. Ik zou eerst de Warner Bros tour dan, door naar Mulholland, dan de Walk of Fame, Rodeo Drive en Beverly Hills. De straten daar ligt er maar net aan wat je wilt zien.. Zoals ik al zei zijn er op de Walk of Fame kaarten te koop voor 2 dollar waar alle huizen van de sterren op staan. Dan kun je zelf het beste bekijken wat je interessant genoeg vind! Als je Rodeo Dr uitrijd (oversteken bij Santa Monica in de richting van Carmelita) zit je al in Beverly Hills. Rodeo uitrijden kom je meer in the hills terecht waar de grootste stulpjes staan!Ed09 schreef:In juli zijn wij 1 volledige dag in LA.
- Walk of Fame
- Rodeo Drive
Groetjes!
-
- Amerika-ontdekker
Dit is wel een leuke trip! Is leuk voor de eerste dag zo...Loes88 schreef:Wil je deze volgorde aanhouden? Beverly Hills & Rodeo Dr liggen namelijk dichterbij elkaar en de Walk of Fame & Mulholland. Ik neem aan dat je die laatste wilt doen voor het Hollywood sign? Houd er dan rekening mee dat deze 'officieel' aangegeven staat als Mulholland Hway. Ik zou eerst de Warner Bros tour dan, door naar Mulholland, dan de Walk of Fame, Rodeo Drive en Beverly Hills. De straten daar ligt er maar net aan wat je wilt zien.. Zoals ik al zei zijn er op de Walk of Fame kaarten te koop voor 2 dollar waar alle huizen van de sterren op staan. Dan kun je zelf het beste bekijken wat je interessant genoeg vind! Als je Rodeo Dr uitrijd (oversteken bij Santa Monica in de richting van Carmelita) zit je al in Beverly Hills. Rodeo uitrijden kom je meer in the hills terecht waar de grootste stulpjes staan!Ed09 schreef:In juli zijn wij 1 volledige dag in LA.
- Walk of Fame
- Rodeo Drive
Groetjes!
-
- Amerika-ontdekker
He Jasper! Heb je maar 1 dag? Ik zou zelf namelijk Venice vervangen voor Griffith. Daar een zonsondergang en LA by night gaan bekijken. Dat is natuurlijk maar net waar je voorkeur naar uitgaat. 

-
- Amerika-ontdekker
Nee hoor Loes, heb 2 dagen LA en daarna nog 1 dag voor Universal Studios!
- RiverCola
- Amerika-expert
Venice schijnt ook niet echt een avond-bestemming te zijn. Heb weleens gehoord dat het daar na zonsondergang wat schimmiger wordt. Dus Venice beter overdag wanneer het er erg leuk is.
Loes, ik ga deze zomer naar LA/Griffith Park/Los Feliz. Heb veel leuks gelezen over deze omgeving en het lijkt me leuk om even te shoppen rondom Sunset Junction, een mooi wandeling te maken door Griffith Park en ik hoor ook veel goede dingen over de observatory. Maar als het dan donker geworden is... waar dan heen te gaan? Is het ook leuk om hier in het park, als dan kan, of in de buurt te gaan eten?
Loes, ik ga deze zomer naar LA/Griffith Park/Los Feliz. Heb veel leuks gelezen over deze omgeving en het lijkt me leuk om even te shoppen rondom Sunset Junction, een mooi wandeling te maken door Griffith Park en ik hoor ook veel goede dingen over de observatory. Maar als het dan donker geworden is... waar dan heen te gaan? Is het ook leuk om hier in het park, als dan kan, of in de buurt te gaan eten?
Een paar tips voor Los Angeles van mijn broertje. Niet voor iedereen even geschikt.
LOS ANGELES
uitzicht vanaf griffith observatory. 's nachts zie je het meest.
tenminste waar LA ophoudt en de oceaan begint.
broadway is fijn. dat is downtown LA. hier is clifton's, een aangename
cafetaria met rotsen en opgezette dieren.
ook downtown is de MOCA en daar is dit:
Many many geniuses of art films showing
there. Whitney bros, Fischinger, Smith, Brakhage,
Belson, etc... Joseph Hammer even has a piece, one of
the only modern artists featured. the theme is
synesthesia, and really it's a mindblowing look into
the cream of the crop of vintage psychedelia. It's on
Grand in downtown LA in between 2nd and 4th st. the
exhibit is up til may 22nd.
voor pastrami ga je niet naar NYC, wel naar Canter's op fairfax. iets
verder zuidelijk op fairfax is een ethiopische buurt, mocht je trek
hebben in goeie koffie.
twee platenzaken:
Aron's is on Highland just north of Santa Monica Blvd,
in Hollywood.
Amoeba Records is even bigger and more ridiculous.
On Sunset in between Vine and Cahuenga.
in silverlake, aan het begin van hollywood blvd, bij ron hubbard blvd,
zit het mexicaans restuarant los burritos. zit ook op hollywood en
vermont (vrijwel om de hoek). dat is fijn. verder is silverlake ook erg
ok.
hollywood forever is het kerkhof van robert valentino, mel blanc ('thats
all folks'), tomato du plenty en vele andere sterren. santa monica en
gower
4427 sunset blvd: tiki ti. voor cocktails etc.
de walk of fame moet je natuurlijk ook even zien, als je toch daar bent.
op hollywood is daar ook ergens fredrick's of hollywood, lingerie museum.
venice beach is ook zoiets. leuk voor een keer.
Laatst gewijzigd door sweatbox op 12 mei 2009, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik las hier dat het Griffith Observatory veel dingen bevat over het heelal.
Heb je hier ook (zoals je ook wel eens in films ziet) mogelijkheden om sterren te kijken; als in door een telescoop oid??
Dat lijkt me echt heeeeel mooi!
Heb je hier ook (zoals je ook wel eens in films ziet) mogelijkheden om sterren te kijken; als in door een telescoop oid??
Dat lijkt me echt heeeeel mooi!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Loes88 schreef:Wil je deze volgorde aanhouden? Beverly Hills & Rodeo Dr liggen namelijk dichterbij elkaar en de Walk of Fame & Mulholland. Ik neem aan dat je die laatste wilt doen voor het Hollywood sign? Houd er dan rekening mee dat deze 'officieel' aangegeven staat als Mulholland Hway. Ik zou eerst de Warner Bros tour dan, door naar Mulholland, dan de Walk of Fame, Rodeo Drive en Beverly Hills. De straten daar ligt er maar net aan wat je wilt zien.. Zoals ik al zei zijn er op de Walk of Fame kaarten te koop voor 2 dollar waar alle huizen van de sterren op staan. Dan kun je zelf het beste bekijken wat je interessant genoeg vind! Als je Rodeo Dr uitrijd (oversteken bij Santa Monica in de richting van Carmelita) zit je al in Beverly Hills. Rodeo uitrijden kom je meer in the hills terecht waar de grootste stulpjes staan!Ed09 schreef:In juli zijn wij 1 volledige dag in LA.
- Walk of Fame
- Rodeo Drive
Groetjes!
Bedankt voor jullie tips; aan de hand hiervan heb ik mijn enige dag in LA bijgesteld.
- Warner Bros studios VIP tour (voormiddag)
- Walk of Fame
- rondrijden in Beverly Hills (welke straten? –-> plan kopen aan Walk of fame)
- Rodeo Drive
- Venice Beach
- zonsondergang bij Griffith Observatory
- als er nog energie en tijd over is nog even langs Universal CityWalk.
Is dit haalbaar? Ik denk dat dit zo een beetje de mustdo's zijn; of niet?
Enkel bijkomende punten:
- Mulholland Drive heb ik 's morgens ingepland omdat het onze eerste volledige dag is en wij vermoedelijk vroeg wakker gaan zijn door de jetlag.
- Dit zal misschien ook het probleem zijn voor de zonsondergang; gaan wij zo lang kunnen wakker blijven? Iemand een idee rond hoe laat de zon ondergaat in juli? Ik heb dit opgezocht op het net; volgens deze informatie gaat de zon op rond 6u00 en onder om 20u00. Klopt dit?
- Ergens zou ik nog een Walmart (of andere winkel) moeten passeren om onze inkopen voor de aanvang van de reis ('s anderdaags) de doen (Frigobox, drank en iets etenswaren voor ontbijt).
Bedankt voor jullie hulp!
Eddy
- RiverCola
- Amerika-expert
Dit ga je echt niet redden op 1 dag, 2 dagen voor deze activiteiten zou een realistischer beeld zijn. Venice Beach en Griffith Park liggen bijvoorbeeld redelijk ver uit elkaar en in LA is het ook vaak behoorlijk druk op de wegen.
Ik denk dat je die zonsondergang trouwens wel gaat halen qua jetlag.
Ik denk dat je die zonsondergang trouwens wel gaat halen qua jetlag.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
wij hebben op één dag gedaan:
wandeling downtown LA (broadway, city hall, financial district, walt disney concert hall)
venice beach
wandeling rodeo drive
ritje door beverly hills. aan te raden dit niet tussen 4 en 6 savonds te doen. wij hadden een paar adressen van celebrities opgezocht en moesten vaak terug over sunset boulevard waar het toen ontzettend druk was als je terug richting de highway reed.
wandeling hollywood boulevard. parkeer hem idd in het winkelcentrum, kan je goedkoop parkeren.
dag erna hebben wij universal studios, mulholland drive en nog eens hollywood boulevard gedaan
ik vond LA meevallen maar het had bijlange niet de charme die Sf heeft
wandeling downtown LA (broadway, city hall, financial district, walt disney concert hall)
venice beach
wandeling rodeo drive
ritje door beverly hills. aan te raden dit niet tussen 4 en 6 savonds te doen. wij hadden een paar adressen van celebrities opgezocht en moesten vaak terug over sunset boulevard waar het toen ontzettend druk was als je terug richting de highway reed.
wandeling hollywood boulevard. parkeer hem idd in het winkelcentrum, kan je goedkoop parkeren.
dag erna hebben wij universal studios, mulholland drive en nog eens hollywood boulevard gedaan

ik vond LA meevallen maar het had bijlange niet de charme die Sf heeft
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Wat ook heel leuk is: een fiets huren in Santa Monica en dan via Venice, Marina del Rey richting Redondo beach.
Het is een leuke route die je zo lang kunt maken als je wilt.
Wij hebben op de dag van vertrek nog 3 uurtjes gefietst, daarna naar de luchthaven, dat is ruim een half uur rijden.
We vonden de Ronald Reagan Library in Simi Valley ook heel interessant! http://www.reaganlibrary.com/
Het is een leuke route die je zo lang kunt maken als je wilt.
Wij hebben op de dag van vertrek nog 3 uurtjes gefietst, daarna naar de luchthaven, dat is ruim een half uur rijden.
We vonden de Ronald Reagan Library in Simi Valley ook heel interessant! http://www.reaganlibrary.com/
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk ook dat dit iets te veel van het goede is. Ik zou als ik jou was of Venice Beach schrappen of Griffith. Vergis je er niet in, de afstanden zijn wel kort maar de tijd om het te bekijken moet je ook niet onderschatten. Helemaal als je er ook nog een Wal Mart bezoekje tussen wilt gooien. De enige die trouwens een beetje in de buurt zit is op 4101 South Crenshaw Blvd. Mocht je naar Venice gaan kun je daar evt een omweg voor nemen, maar ook hier gaat weer meer tijd inzitten! Er zit wel een Target wat dichterbij Hollywood Blvd, 7100 Santa Monica Blvd Ste 201. Ik denk dat je die zonsondergang ook wel zult halen!Ed09 schreef: Bedankt voor jullie tips; aan de hand hiervan heb ik mijn enige dag in LA bijgesteld.
- Warner Bros studios VIP tour (voormiddag)
- Walk of Fame
- rondrijden in Beverly Hills (welke straten? –-> plan kopen aan Walk of fame)
- Rodeo Drive
- Venice Beach
- zonsondergang bij Griffith Observatory
- als er nog energie en tijd over is nog even langs Universal CityWalk.
Is dit haalbaar? Ik denk dat dit zo een beetje de mustdo's zijn; of niet?
Enkel bijkomende punten:
- Mulholland Drive heb ik 's morgens ingepland omdat het onze eerste volledige dag is en wij vermoedelijk vroeg wakker gaan zijn door de jetlag.
- Dit zal misschien ook het probleem zijn voor de zonsondergang; gaan wij zo lang kunnen wakker blijven? Iemand een idee rond hoe laat de zon ondergaat in juli? Ik heb dit opgezocht op het net; volgens deze informatie gaat de zon op rond 6u00 en onder om 20u00. Klopt dit?
- Ergens zou ik nog een Walmart (of andere winkel) moeten passeren om onze inkopen voor de aanvang van de reis ('s anderdaags) de doen (Frigobox, drank en iets etenswaren voor ontbijt).
Eddy
-
- Amerika-ontdekker
In het observatory zelf zit een cafe/restaurant. Je kunt er eten, maar leuk? Mwa. Het eten is op zich wel oke, maar ernstig duur. In het park zelf moet ik eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee. Ben er vaker geweest maar eerlijk gezegd nooit iets gezien. Hollywood zelf is op zich nog wel drukker in de avond uren. Mels Diner zit vlakbij Hollywood & Highlands, op Highland ave. Een echt typisch Amerikaans tentje. Als je het niet erg vind wat verder te gaan, ik ben groot fan van El Compadre, 7408 W Sunset Blvd. Het is een Mexicaans restaurant / bar waar ik het nooit rustig heb gezien. Ik vind dat je er heerlijk kunt eten met (fout) Mexicaans sfeertje. Heb hier ooit zo'n 4 uur gezeten, eerst lekker gegeten en toen nog wat biertjes genuttigd. We zaten buiten, maar vond dit erg uitzonderlijk voor de USA! In Hollywood&Highlands zit overigens ook bijv een California Pizza Kitchen, sushi, grill, eigenlijk ook van alles. Weet natuurlijk niet waar je precies naar op zoek bent!RiverCola schreef: Loes, ik ga deze zomer naar LA/Griffith Park/Los Feliz. Heb veel leuks gelezen over deze omgeving en het lijkt me leuk om even te shoppen rondom Sunset Junction, een mooi wandeling te maken door Griffith Park en ik hoor ook veel goede dingen over de observatory. Maar als het dan donker geworden is... waar dan heen te gaan? Is het ook leuk om hier in het park, als dan kan, of in de buurt te gaan eten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht