Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Death Valley of niet?
- Trientje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Death Valley of niet?
Hey allemaal!
Op 19 augustus vertrek ik met een vriendin voor de derde keer naar de USA. We starten met een rondtrip van 10 dagen, met als begin- en eindpunt Las Vegas. Hotels en vluchten liggen al vast. Na heel wat uitpluizen op dit forum, heb ik lijstje gemaakt met alles wat ik graag zou willen zien op die 10 dagen. Het probleem is, dat ik niet zo goed weet of dit lijstje wel realistisch is. Heb ik, zoals ik al zo dikwijls gedaan heb, er veel te veel in gestoken of heb ik nog tijd voor andere dingen ook?
Ik zal misschien best nog vermelden dat wij geen types zijn die graag hele dagen in natuurparken rondwandelen. Er mag een wandeling tussenzitten, maar echte trekkers zijn we niet.
Alvast bedankt!!
woensdag 19 augustus: aankomst in Las Vegas om 16u15
donderdag 20 augustus: Las Vegas -> Flagstaff: Hoover Dam, in Kingman stuk Route 66 nemen
vrijdag 21 augustus: Flagstaff -> Page: Grand Canyon, dinosaur tracks in Tuba City, Marble Canyon met Navajo Bridge
zaterdag 22 augustus: Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, Paria, eventueel Marble Canyon deze dag in plaats van op vrijdag
zondag 23 augustus: Page -> Mexican Hat: Monument Valley, Goosenecks State Park, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods
maandag 24 augustus: Mexican Hat -> Moab: Natural Bridges National Monument, Edge of the Cedars State Park, Newspaper Rock
dinsdag 25 augustus: Moab: Canyonlands, Arches National Park, Dead Horse Point State Park
woensdag 26 augustus: Moab -> Torrey: Capitol Reef, Lower Calf Creek Falls
donderdag 27 augustus: Torrey -> Bryce Canyon: langs UT-12, Bryce Canyon
vrijdag 28 augustus: Bryce Canyon -> Las Vegas: langs Glendale/Springdale rijden, Zion National Park
zaterdag 29 augustus: vertrek naar San Francisco om 12u10
Ik zou graag nog ergens Death Valley willen tussenproppen, maar ik zie niet direct waar ik dat zou kunnen doen. Het zou sowieso de eerste of de laatste dag moeten zijn, maar wat zou de beste keuze zijn (als we er al tijd voor gaan hebben)?
Op 19 augustus vertrek ik met een vriendin voor de derde keer naar de USA. We starten met een rondtrip van 10 dagen, met als begin- en eindpunt Las Vegas. Hotels en vluchten liggen al vast. Na heel wat uitpluizen op dit forum, heb ik lijstje gemaakt met alles wat ik graag zou willen zien op die 10 dagen. Het probleem is, dat ik niet zo goed weet of dit lijstje wel realistisch is. Heb ik, zoals ik al zo dikwijls gedaan heb, er veel te veel in gestoken of heb ik nog tijd voor andere dingen ook?
Ik zal misschien best nog vermelden dat wij geen types zijn die graag hele dagen in natuurparken rondwandelen. Er mag een wandeling tussenzitten, maar echte trekkers zijn we niet.
Alvast bedankt!!
donderdag 20 augustus: Las Vegas -> Flagstaff: Hoover Dam, in Kingman stuk Route 66 nemen
vrijdag 21 augustus: Flagstaff -> Page: Grand Canyon, dinosaur tracks in Tuba City, Marble Canyon met Navajo Bridge
zaterdag 22 augustus: Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, Paria, eventueel Marble Canyon deze dag in plaats van op vrijdag
zondag 23 augustus: Page -> Mexican Hat: Monument Valley, Goosenecks State Park, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods
maandag 24 augustus: Mexican Hat -> Moab: Natural Bridges National Monument, Edge of the Cedars State Park, Newspaper Rock
dinsdag 25 augustus: Moab: Canyonlands, Arches National Park, Dead Horse Point State Park
woensdag 26 augustus: Moab -> Torrey: Capitol Reef, Lower Calf Creek Falls
donderdag 27 augustus: Torrey -> Bryce Canyon: langs UT-12, Bryce Canyon
vrijdag 28 augustus: Bryce Canyon -> Las Vegas: langs Glendale/Springdale rijden, Zion National Park
Ik zou graag nog ergens Death Valley willen tussenproppen, maar ik zie niet direct waar ik dat zou kunnen doen. Het zou sowieso de eerste of de laatste dag moeten zijn, maar wat zou de beste keuze zijn (als we er al tijd voor gaan hebben)?
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Death Valley of niet?
Pfoeh, een hele volle vrij vermoeiende route, je wilt wel erg veel zien in korte tijd!
Maar het is te doen als je echt zo'n vol schema wilt.
Ik zou alleen niet proberen Death Valley er nog tussen te proppen. Dat is de hele andere kant uit en je hebt er absoluut geen tijd voor.
Ik zou Goosenecks State Park, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods en Natural Bridges National Monument niet allemaal bezoeken maar een keuze maken. Allemaal is echt teveel.
Bovendien komen al deze parken na Mexican Hat dus je kunt ze beter inplannen op weg naar Moab.
wij hebben de route Mexican Hat -Gooseneck State park- Moki Dugway- Muley point- Moab gereden. Zie ons reisverslag 2006 (dag5)
Marjon
Maar het is te doen als je echt zo'n vol schema wilt.
Ik zou alleen niet proberen Death Valley er nog tussen te proppen. Dat is de hele andere kant uit en je hebt er absoluut geen tijd voor.
Ik zou Goosenecks State Park, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods en Natural Bridges National Monument niet allemaal bezoeken maar een keuze maken. Allemaal is echt teveel.
Bovendien komen al deze parken na Mexican Hat dus je kunt ze beter inplannen op weg naar Moab.
wij hebben de route Mexican Hat -Gooseneck State park- Moki Dugway- Muley point- Moab gereden. Zie ons reisverslag 2006 (dag5)
Marjon
Een heleboel in relatief weinig tijd, maar als je meer van rijden dan van wandelen houdt, moet het wel te doen zijn.
vrijdag 21 augustus: Flagstaff -> Page:
zaterdag 22 augustus: Page:
Horseshoe Bend kun je als 'reserve' nemen, zeker als je later nog van plan bent Goosenecks te bezoeken.
zondag 23 augustus: Page -> Mexican Hat
Probeer Monument Valley mee te nemen op weg naar Mexican Hat, hoef je de volgende dag niet meer terug te rijden.
maandag 24 augustus: Mexican Hat -> Moab:
Als je Natural Bridges eruit laat krijg je een logischere route van Mexican Hat naar Moab. Je kunt vanaf Monticello ook nog binnendoor - Abajo Mountains - naar Newspaper Rock. Dezelfde route hebben wij vorig jaar makkelijk in een dag gereden.
woensdag 26 augustus: Moab -> Torrey:
Ik zou in ieder geval Goblin Valley en evt. Little Wild Horse Canyon toevoegen.
Een echt korte wandeling: net voor de tunnel in Zion NP de Canyon Overlook Trail.
Jaap
vrijdag 21 augustus: Flagstaff -> Page:
zaterdag 22 augustus: Page:
Horseshoe Bend kun je als 'reserve' nemen, zeker als je later nog van plan bent Goosenecks te bezoeken.
zondag 23 augustus: Page -> Mexican Hat
Probeer Monument Valley mee te nemen op weg naar Mexican Hat, hoef je de volgende dag niet meer terug te rijden.
maandag 24 augustus: Mexican Hat -> Moab:
Als je Natural Bridges eruit laat krijg je een logischere route van Mexican Hat naar Moab. Je kunt vanaf Monticello ook nog binnendoor - Abajo Mountains - naar Newspaper Rock. Dezelfde route hebben wij vorig jaar makkelijk in een dag gereden.
woensdag 26 augustus: Moab -> Torrey:
Ik zou in ieder geval Goblin Valley en evt. Little Wild Horse Canyon toevoegen.
Een echt korte wandeling: net voor de tunnel in Zion NP de Canyon Overlook Trail.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Poeh, dat wordt inderdaad rijden en niet wandelen. zoals hierboven gemeld: KIES
Je hotels liggen al vast geloof ik dus veel te schuiven valt er niet meer?
je zou anders inderdaad Gooseneck, Muley etc kunnen kiezen op weg naar Moab, en van Moab naar Torrey onderlangs gaan via de 95 (al eerder op forum aan de orde geweest).
je kunt dan Newspaper Rock en /of Edge of the Cedars, Natural Bridges op weg naar Torrey aandoen. Dan doe je Capitol Reef op het eind van de dag, mooie zonsondergangen.
De wandeling naar Lower Calf Creek Falls duurt 3 uur dacht ik heen en weer, dus best lang voor mensen die niet zulke wandelaars zijn?
Als je zo tijd over hebt ga je supervroeg op weg in Las Vegas (lekkere temperatuur) en kun je Zabriskiepoint en Badwater voor tienen gedaan hebben zonder flauw te vallen en bovendien heb je dan mooier licht van de vroege zon.
maar een erg druk program is het echt.
succes
Je hotels liggen al vast geloof ik dus veel te schuiven valt er niet meer?
je zou anders inderdaad Gooseneck, Muley etc kunnen kiezen op weg naar Moab, en van Moab naar Torrey onderlangs gaan via de 95 (al eerder op forum aan de orde geweest).
je kunt dan Newspaper Rock en /of Edge of the Cedars, Natural Bridges op weg naar Torrey aandoen. Dan doe je Capitol Reef op het eind van de dag, mooie zonsondergangen.
De wandeling naar Lower Calf Creek Falls duurt 3 uur dacht ik heen en weer, dus best lang voor mensen die niet zulke wandelaars zijn?
Als je zo tijd over hebt ga je supervroeg op weg in Las Vegas (lekkere temperatuur) en kun je Zabriskiepoint en Badwater voor tienen gedaan hebben zonder flauw te vallen en bovendien heb je dan mooier licht van de vroege zon.
maar een erg druk program is het echt.
succes
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik begrijp het niet;
Wat doe je op 29 augustus? (mijn verjaardag!)
Je eindigd toch in LV?
Je eindigd toch in LV?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- lelie
- Amerika-expert
Ik begrijp die laatste dag ook niet. Je vliegt terug vanuit Las Vegas, maar die dag ga je naar SF?
Het is een erg druk programma. In mijn ogen té druk.
Het is een erg druk programma. In mijn ogen té druk.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Zie hier:José schreef:Ik begrijp het niet;
Je eindigd toch in LV?
viewtopic.php?f=17&t=21139&p=333103#p333103
Marjon
- lelie
- Amerika-expert
Aha, vliegen van LV naar SF.
- Trientje
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips! Nu kan ik weer een beetje gaan puzzelen. Het resultaat zal ik over een paar dagen posten!
Greetzzz!!!
Greetzzz!!!
Ik wil ook nog even reageren. Vorige week zijn we in Death Valley geweest (en in grand Canyon en Valley of Fire). Wanneer je nog tijd hebt is Death Valley wel echt de moeite waard, ik vond het prachtig!
- Trientje
- Amerika-ontdekker
Daarom wil ik Death Valley er zo graag nog tussenproppen! Het lijkt mij een heel mooie plaats te zijn om eens te bezoeken. Ik hoop echt dat het ons gaat lukken.
Hi, wij zijn net bij goosenecks geweest, maar er was geen drupje water te bekenen, wij vonden horseshoebend leuker.
groetjes barbara en sander
groetjes barbara en sander
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zullen dan de goosenecks in Capitool reef geweest zijn, want Gooseneck statepark stond water genoeg. 
- Trientje
- Amerika-ontdekker
Hier is mijn tweede poging. De dingen die tussen haakjes staan, zou ik nog willen doen als we er op die moment tijd voor hebben. Die kunnen dus nog geschrapt worden.
donderdag 20 augustus: Las Vegas naar Flagstaff: Hoover Dam, in Kingman stuk Route 66 nemen
vrijdag 21 augustus: Flagstaff naar Page: Grand Canyon, dinosaur tracks in Tuba City
zaterdag 22 augustus: Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Marble Canyon, (Horseshoe Bend)
zondag 23 augustus: Page naar Mexican Hat: Monument Valley, Goosenecks State Park, Muley Point
maandag 24 augustus: Mexican Hat naar Moab: Moki Dugway, Natural Bridges National Monument, (Valley of the Gods, Edge of the Cedars State Park, Newspaper Rock)
woensdag 26 augustus: Moab naar Torrey: Capitol Reef, Goblin Valley, (Little Wild Horse Canyon)
donderdag 27 augustus: Torrey naar Bryce Canyon: langs UT-12, Bryce Canyon
vrijdag 28 augustus: Bryce Canyon naar Las Vegas: langs Glendale/Springdale rijden, Zion National Park
Kunnen jullie jullie deskundig oog hier nog eens over laten gaan?
Thx!
donderdag 20 augustus: Las Vegas naar Flagstaff: Hoover Dam, in Kingman stuk Route 66 nemen
vrijdag 21 augustus: Flagstaff naar Page: Grand Canyon, dinosaur tracks in Tuba City
zaterdag 22 augustus: Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Marble Canyon, (Horseshoe Bend)
zondag 23 augustus: Page naar Mexican Hat: Monument Valley, Goosenecks State Park, Muley Point
maandag 24 augustus: Mexican Hat naar Moab: Moki Dugway, Natural Bridges National Monument, (Valley of the Gods, Edge of the Cedars State Park, Newspaper Rock)
woensdag 26 augustus: Moab naar Torrey: Capitol Reef, Goblin Valley, (Little Wild Horse Canyon)
donderdag 27 augustus: Torrey naar Bryce Canyon: langs UT-12, Bryce Canyon
vrijdag 28 augustus: Bryce Canyon naar Las Vegas: langs Glendale/Springdale rijden, Zion National Park
Kunnen jullie jullie deskundig oog hier nog eens over laten gaan?
Thx!