Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vraagjes en tips over bezienswaardigheden gevraagd
vraagjes en tips over bezienswaardigheden gevraagd
ik heb enkele vraagjes over het bezoeken van natuurparken en andere bezienswaardigheden, graag had ik even jullie mening geweten.
in juli en augustus zouden we graag:
- yosemite park bezoeken, is dit goed te doen met eigen wagen of moet er een bustrip geboekt worden? (prijs)
- kayak in Moab ter plaatse of op voorhand reserveren en bij welke maatschappij? (halve dag) en arches NP en canyonland bezoeken
- Monument Valley de trip door het park (met eigen wagen of daar met een bus?) en de prijzen
- Antylope canyon : het beste tijdstip en de prijzen en waar reserveren indien nodig
- universal studios: is het beter op voorhand te reserveren of terplaatse? is dit een TE DRUK park of af te raden?
- graag had ik nog even geweten of ALCATRAZ de moeite is of niet zo speciaal is alsook de HOOVERDAM
alvast bedankt
- yosemite park bezoeken, is dit goed te doen met eigen wagen of moet er een bustrip geboekt worden? (prijs)
- kayak in Moab ter plaatse of op voorhand reserveren en bij welke maatschappij? (halve dag) en arches NP en canyonland bezoeken
- Monument Valley de trip door het park (met eigen wagen of daar met een bus?) en de prijzen
- Antylope canyon : het beste tijdstip en de prijzen en waar reserveren indien nodig
- universal studios: is het beter op voorhand te reserveren of terplaatse? is dit een TE DRUK park of af te raden?
- graag had ik nog even geweten of ALCATRAZ de moeite is of niet zo speciaal is alsook de HOOVERDAM
alvast bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: vraagjes en tips over bezienswaardigheden gevraagd
Bekijk eens wat reisverslagen (bv die van ons) en kijk eens op de NPS site bij de verschillende parken (http://www.nps.gov) om een idee te krijgen van de parken en de mogelijkheden per park. En Yosemite kun je heel goed met de auto verkennen, maar de vallei doe je het beste met de shuttlebus, lopend of op de fiets (te huur in het park). Kijk ook eens op http://www.yosemitepark.com voor excursies en andere activiteiten. Ik zou alleen voor de Panorama Trail overwegen om een bus te nemen, verder zou ik alles op eigen gelegenheid doen. Hoeveel dagen heb je in Yosemite? Heb je al accommodatie geboekt?diet'n schreef:ik heb enkele vraagjes over het bezoeken van natuurparken en andere bezienswaardigheden, graag had ik even jullie mening geweten.
Je hoeft niets te regelen/reserveren voor een bezoek aan de parken tenzij je de Fiery Furnace Walk in Arches wilt doen (zie ons reisverslag 2008 of kijk op de NPS site).diet'n schreef: - en arches NP en canyonland bezoeken
Als je de zoekfunctie gebruikt zul je op het forum al heel veel informatie kunnen vinden. Voor de Lower Antelope canyon hoe je niet te reserveren, voor de Upper is het wel an te raden.diet'n schreef: - Antylope canyon : het beste tijdstip en de prijzen en waar reserveren indien nodig
Wel druk maar met een Front of Line Pass heel goed te doen. Kun je van te voren reserveren.diet'n schreef: - universal studios: is het beter op voorhand te reserveren of terplaatse? is dit een TE DRUK park of af te raden?
Heb je nagedacht over andere studio's zoals Warner Bros, of wil je echt iets pretpark-achtigs?
Alcatraz, ja, Hooverdam weeet ik niet. Wij hebben vorig jaar de Glen Canyon dam bezocht, erg interessant, is misschien ook een optie voor jullie (goedkoper en ligt op de route als je naar Page gaat).diet'n schreef: - graag had ik nog even geweten of ALCATRAZ de moeite is of niet zo speciaal is alsook de HOOVERDAM
Marianne
diet'n schreef: - kayak in Moab ter plaatse of op voorhand reserveren en bij welke maatschappij? (halve dag) en arches NP en canyonland bezoeken
Als ik het goed lees wil je alle drie dingen op één dag doen. Dat lijkt me absoluut teveel van het goedé; als je maar 1 dag hebt zou ik me concentreren op Arches (dichter bij Moab) en evt de kayak.
Wij hebben dat met een gewone auto gedaan en dat was ten tijde van ons bezoek - 2e helft juni/,mooi weer - absoluut geen probleem.
Ik zou bij Page de Glen Canyon Dam en het bezoekerscentrum doen; rondleiding moet tegenwoordig worden betaald (slechts USD 5,- pp).
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hooverdam. Wanneer je er langs rijdt moet je er alleen vanuit historisch perspectief al even een paar uurtjes aan besteden. Als je nog nooit een grote stuwdam hebt gezien moet je zeker even parkeren en er overheen lopen.

-
trucker jack
- Amerika-ontdekker
hallo
,ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen met uw vragen
yosemite is zeer goed te doen met de eigen wagen,er zijn verscheidene stopplaatsen,waar je de bezienswaardigheden hebt
wat betreft monument valley kun je best de eigen wagen gebruiken,dan krijg je een schema waar je moet rijden, je kan er ook met een jeep door maar
de indianen zitten in de cabine en jij achteraan in de laadbak,weliswaar omgebouwd met bankjes,maar toch,je zit in het stof,en stuiven doet het daar wel heel erg
,maar je komt dan wel op plaatsen waar je met de eigen wagen niet mag komen,je kan er ook per paard door,ook met gids,de prijzen weet ik zo niet,het is al een tijdje geleden dat wij er waren.
UNIVERSAL is wel druk,maar het is wel de moeite,je kan wel kaarten kopen in kiosken of hotel,of aan de kassa, zeker meenemen voor een leuke dag :dance:
alcatraz, je moet er vroeg voor opstaan, zeker om 6 UUR aan pier 39 ZIJN VOOR UW TICKETTEN,BEPERKT AANTAL PER DAG
IS HET DE MOEITE...tja :dunno: , erg veel is er niet te zien,het is een gevangenis hee,de cellen zie je van al capone birt men enz
mooi uitzicht op de skyline van san francisco,maar als je gaat neem zeker een warme pull mee want het kan er koud zijn,ook in juli
zo,hopelijk ben je nu al wat wijzer geworden
grotjes trucker jack
yosemite is zeer goed te doen met de eigen wagen,er zijn verscheidene stopplaatsen,waar je de bezienswaardigheden hebt
wat betreft monument valley kun je best de eigen wagen gebruiken,dan krijg je een schema waar je moet rijden, je kan er ook met een jeep door maar
de indianen zitten in de cabine en jij achteraan in de laadbak,weliswaar omgebouwd met bankjes,maar toch,je zit in het stof,en stuiven doet het daar wel heel erg
UNIVERSAL is wel druk,maar het is wel de moeite,je kan wel kaarten kopen in kiosken of hotel,of aan de kassa, zeker meenemen voor een leuke dag :dance:
alcatraz, je moet er vroeg voor opstaan, zeker om 6 UUR aan pier 39 ZIJN VOOR UW TICKETTEN,BEPERKT AANTAL PER DAG
IS HET DE MOEITE...tja :dunno: , erg veel is er niet te zien,het is een gevangenis hee,de cellen zie je van al capone birt men enz
mooi uitzicht op de skyline van san francisco,maar als je gaat neem zeker een warme pull mee want het kan er koud zijn,ook in juli
zo,hopelijk ben je nu al wat wijzer geworden
grotjes trucker jack
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van te voren online reserveren dus!trucker jack schreef: alcatraz, je moet er vroeg voor opstaan, zeker om 6 UUR aan pier 39 ZIJN VOOR UW TICKETTEN,BEPERKT AANTAL PER DAG
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 6219 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-