Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley "Via Valley drive" mogelijk met een camper?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
snamesoc
Amerika-ontdekker

Monument Valley "Via Valley drive" mogelijk met een camper?

Bericht door snamesoc »

Hallo,

een tijdje geleden heb ik een geanimeerde discussie opgestart over The Valley of the Gods en Moqui Dugway. De conclusie was voor mij dat het niet aangeraden is om met een camper Moqui Dugway op te rijden owv de verzekering. The valley of the Gods werd al helemaal afgeraden om met een camper af te rijden.

Maar heeft er iemand al ervaring met de "Via Valley drive" in Monument Valley zelf? Kan je en mag je met een camper deze weg afrijden?

Groetjes,

Peter
Afbeelding
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Monument Valley "Via Valley drive" mogelijk met een camper?

Bericht door tcoppers »

Peter,

ik zou het niet doen met een camper de conditie van de Valley Road is niet echt goed er zitten flinke gaten in. Ik was in 2007 blij dat ik
een Trailblazer had daarmee was het geen probleem. Maar toch blijft het voorzichtig rijden.

groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het kan als ze het eerste stuk een beetje fatsoenlijk gemaakt hebben, meestal is dat stuk in zeer slechte conditie.
Groter dan 27 ft is niet aan te raden.
Van de verhuurder mag je ivm verzekeringen niet over (ongenummerde) gravelroads rijden.
Dus onder goede omstandigheden kan het wel maar mag het niet.
snamesoc
Amerika-ontdekker

Bericht door snamesoc »

Jammer, jammer, jammer.

Dan zullen we Monument Valley moeten verkennen ofwel te voet (Sandal Trail), ofwel een dure excursie.
Iemand een andere suggestie?

Peter
Afbeelding
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Wij hebben dat met de auto gedaan maar zijn blij dat het goed afgelopen is. Het begon namelijk heel hard te regenen en we hadden geen zicht meer. En de weg is inderdaad slecht. Te voet is het niet te doen. (als je de hele valley wilt zien).
Vanuit het visitors center krijg je ook al een goed beeld van Monument Valley, maar ik zou een tocht boeken. Volgens mij vallen de kosten hiervan wel mee.
Deze kun je boeken bij het visitors center ter plekke of bij je hotel.

Groetjes Susanne
jor
Amerika-ontdekker

Bericht door jor »

Wij hebben deze rit met onze camper van Cruise America een aantal km bereden (tot aan de lus). Erg hobbelig, maar als je rustig rijdt en
de gaten in de weg een beetje ontwijkt dan is het naar onze mening een uiterst plezierige rit. De voordelen zijn dat je je niet scheel betaalt
aan de tickets voor de jeeps (ben je dit wel van plan, ding dan af op de totaalprijs). Op de jeeps zit je op houden bankjes in de open lucht.
Dit betekent een pijnlijk achterwerk na het einde van de rit, een hoop stof in je longen (als je geen zakdoek voor knoopt) en dan heb ik het
nog niet eens over de temperatuur gehad. In een camper heb je hier geen last van, en kun je in alle rust overal stoppen waar je wilt. Een
nadeel is natuurlijk wel dat je onverzekerd bent, als je (zoals hierboven al genoemd) op onverharde wegen rijd. Buien zie je aankomen (wij
stonden keurig op tijd, vlak voor de bui losbarste op de bijgelegen primitieve camping. Kom je toch onverwacht in een bui terecht, dan blijf
je gewoon een nachtje staan en met een beetje geluk hervat je je tocht de volgende dag weer. Een beetje waaghalserij en spanning zijn nooit
weg, en als je rustig rijd gebeurt er niets. Een aanrader dus!
Boothill Graveyard Tombstone:

He was right
We was wrong
But we strung him up
and now he's gone
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kom je toch onverwacht in een bui terecht, dan blijf je gewoon een nachtje staan en met een beetje geluk hervat je je tocht de volgende dag weer.
Heb je wel een probleem want je mag niet in het park overnachten en de camper er uit laten slepen gaat veel $$$ kosten.
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

De Via Valley drive zou ik echt niet met een camper doen, mij veel te hobbelig, dus hier zijn we met een jeep ingegaan. Voordeel van een jeeptour is ook dat je niet alleen het rondje rijd waar de gewone auto's ook mogen komen, maar ook van de weg afgaat en dus wat meer ziet.

Maar de Moqui Dugway hebben wij ook met een cruise america camper gedaan en wil niet zeggen dat het hetzelfde is als een asfalt weg maar met de camper echt helemaal geen probleem.
Wij hadden ons er van te voren erg druk over gemaakt of we hem zouden rijden. Uiteindelijk besloten ter plekke te bekijken. Maar het was echt geen probleem. misschien is het bij slecht weer anders maar bij goed weer raad ik je aan er gewoon op te rijden.

Gr Niels
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Met de Jeep kom je wel een een stuk van het parcour waar je met je eigen wagen neit mag komen natuurlijk. Maar ik weet niet of het de moeite is om hiervoor speciaal die jeep-tour te boeken. Ik heb het zelf met de eigen wagen gedaan, en afgezien van het steile stukje in het begin (waar ik denk dat een camper het wel eens lastig kan krijgen als die op het einde hier terug omhoog moet in het soms mulle zand), was het goed te doen. Hier en daar een put, maar dat kan je makkeljk ontwijken. Pas wel op voor overstekende hagedissen :lol:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
jor
Amerika-ontdekker

Bericht door jor »

@ Rob:
Je kunt eventueel een ticket halen voor de campground ($5,- als de prijs nog niet is gestegen) die naast deze Via Valley drive is (misschien accepteren ze dan dat je blijft staan op de Via Valley drive i.p.v. de campground zelf :wink: ).

Men gebruikt het woord campground, maar het is gewoon een platgemaakt stukje grond zonder sanitaire voorzieningen. Er staan wel overdekte bankjes 8) . Als je een leuk plekje aan de rand van de campground uitzoekt dan heb je grote kans dat je 's nachts wakker word, en een kort ogenblik denkt: 'waar ben ik', door het raampje naar buiten kijkt en oog in oog ligt met een van de rotsmassa's van Monument Valley die word beschenen door de maan, en je dan weer alles herinnert en dan met een tevreden gevoel in slaap valt.
Laatst gewijzigd door jor op 18 apr 2009, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Boothill Graveyard Tombstone:

He was right
We was wrong
But we strung him up
and now he's gone
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind dat er nogal lichtzinnig gedaan wordt over het rijden van gehuurde voertuigen in MV Tribal Park. De weg kan erg slechts zijn en ik zou er zeker geen gehuurde RV aan wagen. Er zijn zelfs mensen die niet verder durfden te rijden met een sedan. Als er hier iets met een huurwagen gebeurt sta je voor hoge kosten en je bent niet verzekerd. Dat wil niet zeggen dat ik hem zelf nooit gereden heb, 2 keer zelfs en met een huurauto. Maar een waarschuwing is wel op zijn plaats denk ik.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kunt eventueel een ticket halen voor de campground ($5,- als de prijs nog niet is gestegen) die naast deze Via Valley drive is (misschien accepteren ze dan dat je blijft staan op de Via Valley drive i.p.v. de campground zelf ).
Het Tribel Park is voor de indianen heilige grond ik zou er dus maar niet op rekenen dat men het goed vind dat er een bleekgezicht gaat overnachten. :)
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Yeehaw schreef:Maar een waarschuwing is wel op zijn plaats denk ik
Inderdaad, ik heb deze wegen ook altijd gereden met huurwagens, maar weet inderdaad goed dat je met zulke wagens niet verzekerd bent op dirt roads. Zo stond het toch in ons huurcontract. Daarom ook altijd best op voorhand vragen naar de staat van de weg vooraleer je erop gaat. De weg kan er in het begin goed uitzien, maar voor hetzelfde geld ligt hij er 1 km verderop onbegaanbaar bij. Altijd even navragen dus.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer