Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Curry Village problemen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Curry Village problemen

Bericht door Martin & Marianne »

Een verslag van een klimmer die het zag gebeuren: :rockon:
Hey Guys! Pretty Excited because my buddy and I were up on The Column when this happened! I got to see it first hand. It was totally spectacular and really massive!

It first woke me up while sleeping on dinner in the middle of the night, early morning hours. I woke up to hear some rock fall, jerked awake and looked around quickly spotting the rock fall. The first time it woke me up it was a pretty large fall coming down the side, the sparks at the lead end of the smoke cloud were what really blew me away. After it hit the floor I looked around a while then fell asleep.

This process went on for what seemed like all night. I kept waking up to small-ish falls coming down in a similar fashion. Then at the pre-dawn hours I woke to a HUGE cannon fodder of a boom, jerked up, looked over to see the entire side of Ahwiyah point shrouded in a massive dust cloud falling down, the lead end looked like a massive fireworks show. When it slammed into the floor it crashed down into a huge ploom of dust that went upwards nad pushed out all the way across the valley floor.

It was pretty amazing. I am stoked to have been able to see it
Martin
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

Ik voel me toch lichtelijk genaaid. Toen ik belde zeiden ze expliciet dat de Curry Canvas Tenten sectie geheel gesloten was van 9 tot 27 juni. Nu lees ik hier dat er toch mensen zijn die gewoon hun reservering doorgang hebben kunnen laten vinden. Dat betekent dus dat NIET die hele sectie gesloten is. Ik ga morgen toch nog maar even bellen. Vind het zo raar.

Het is sowieso raar vind ik, want we hadden gebeld en ze zeiden dus dat het allemaal niet meer mogelijk was en dat het allemaal gecancelled moest worden. Krijg ik een mail dat IK alles gecancelled heb... Maar zo is het niet gegaan natuurlijk. Zij kunnen mij niet aanbieden wat ik geboekt heb en dus word alles gecancelled, maar dan moeten ze niet doen alsof ik alles heb afgezegd...
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Wordt interessant daar, met al die glijdende rotsen ;-)

Even een update ivm het verhaal van de sluitende tenten/cabins. Ik had ook een topic geopend op RoadTrip America (zie http://www.roadtripamerica.com/forum/sh ... hp?p=76594), en daar kwam plots reactie op van iemand die bij DNC werkt, het bedrijf die de logementen daar aanbiedt.

Het officële verhaal luidt :
Thank you for your correspondence regarding the recent Curry Village reservations email sent on the morning of Tuesday, March 31. We truly appreciate your feedback and want to assure you we are fully engaged to remedy guest concerns related to the closure of 234 lodging units in the Curry Village area of Yosemite Valley.

Our intention was to send an email only to guests with reservations for hard-walled cabins, with and without bath. However, we mistakenly sent the email to all guests who have Curry Village lodging reservations through June 30. This resulted in an unexpected call volume for which we were not prepared.

Our central reservations office has received hundreds of calls and emails, and we are answering each and every inquiry as expediently as possible. Please note we are simply advising everyone who holds upcoming reservations in Curry Village that we are seeking assistance through the alteration of their accommodation type, if at all possible.

Als dat idd het officiële verhaal is, waarom werd mijn tent dan geannuleerd en kan ik nu maar 1 overnachting daar blijven? Hebben ze mijn tent gewoon weggegeven aan andere mensen dan? Ik ga hen nog eens contacteren en vragen hoe het juist zit want als mijn reservatie gewoon veilig was afgaande uit de bovenstaande tekst, dan zou ik toch helemaal geen problemen mogen gehad hebben. En allicht andere mensen hier ook niet?

Nog mensen met een canvas tent die hun reservatie gedeeltelijk of volledig geannuleerd zagen?
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Jasper1979 schreef:Het is sowieso raar vind ik, want we hadden gebeld en ze zeiden dus dat het allemaal niet meer mogelijk was en dat het allemaal gecancelled moest worden. Krijg ik een mail dat IK alles gecancelled heb... Maar zo is het niet gegaan natuurlijk. Zij kunnen mij niet aanbieden wat ik geboekt heb en dus word alles gecancelled, maar dan moeten ze niet doen alsof ik alles heb afgezegd...
Uit mijn telefoongesprek kon ik afleiden dat een aantal van de tenten gesloten moesten worden, en ik maar voor 1 van de 3 nachten onderdak kon vinden in een andere tent.

Maar als ik dus het bericht lees van die persoon die bij DNC zelf werkt, dan concludeer je ook iets helemaal anders. Net zoals ze aan jou ook iets anders hebben verteld. Misschien bedoelden ze gewoon dat het ganse tentenpark vol zat en je dus niet verplaatst kon worden naar ergens anders, maar dan moeten ze dat ook wel iets beter gaan communiceren.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wellicht nog een hotel tip voor mensen die nu zonder accomodatie zitten:

ik heb zelf erg prettige ervaringen met de Narrow Gauge Inn in Fish Camp. Dat is net onder de zuidelijke entrance van Yosemite. Het is ongeveer 30 tot 35 minuten rijden tot in de vallei en het hotel heeft een erg goed restaurant. Kamers zijn klein maar cosy en hebben een balkon met schommelstoelen en uitzicht op de bossen.

In Fish Camp zelf kun je 's ochtends voordat je naar de vallei afreist ook leuk paardrijden op een mooie trail door de bossen.

Roel.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

klaus schreef: Als dat idd het officiële verhaal is, waarom werd mijn tent dan geannuleerd en kan ik nu maar 1 overnachting daar blijven?
Nog mensen met een canvas tent die hun reservatie gedeeltelijk of volledig geannuleerd zagen?
Ja, dat vind ik dus vreemd. Ik had zo een canvas tent geboekt van 15 tem 18 juni, ik lees hier dat er mensen zijn waarvan de reservatie wel doorgaat. Ik kreeg aan de telefoon ook de melding dat alle tenten gesloten werden.... er is hier wat vreemd aan de hand hé....

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Wij hebben nu toch gekozen voor de bunkhouse cabin in yosemite lakes. Iemand ervaringen????
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Ik heb vrijdagavond gebeld en onze reservering (heated tent van 18-20 juni) blijft ook gewoon staan! :doublethumb: Ben er erg blij om, scheelt me weer zoeken naar andere accommodaties en het lijkt me toch een geweldige ervaring om in Yosemite zelf te overnachten in een tent!
angi666
Amerika-ontdekker

Bericht door angi666 »

Wij hebben nog steeds geen bevestigingsmail gekregen van ons gesprek/onze reservering.
Ik vroeg me af of de anderen wel allemaal een bevestiging hebben ontvangen??
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Ik kreeg gelijk na mijn gesprek een e-mail van Yosemite. Zit de mail niet toevallig in je anti-spam box?
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Ik heb de bevestiging gekregen net na het toeleggen van de telefoon
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

angi666 schreef: Ik vroeg me af of de anderen wel allemaal een bevestiging hebben ontvangen??
Ik heb geen bevestiging gekregen dat het geanuleerd werd, heb vandaag wel op mijn mastercard een terugstorting gezien van het betaalde deposit bedrag.

Hans
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

angi666 schreef:Wij hebben nog steeds geen bevestigingsmail gekregen van ons gesprek/onze reservering.
Ik vroeg me af of de anderen wel allemaal een bevestiging hebben ontvangen??
Ik ook niet. Heb vrijdag nog expiciet gevraagd of ik nu een nieuwe bevestiginsmail zou krijgen, maar dit is niet zo zei de meneer aan de telefoon. Dus dan vertrouw ik daar op en ga ik er vanuit dat mijn reservering nog steeds staat (wat mij ook aan de telefoon is verteld).
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Wij hebben ook nog geen bevestiging gekregen.

Weet er iemand ondertussen al meer hoe dat nu allemaal in elkaar steekt ginder?
De ene mag zijn reservering houden, de andere niet, vind het allemaal wel beetje onredelijk klinken.
Op de site van Yosemite vind ik daar ook geen officieel bericht van.

Kenny
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Evi&Kenny schreef: De ene mag zijn reservering houden, de andere niet, vind het allemaal wel beetje onredelijk klinken.
Kenny
Zal wel met tijdstip van boeken te maken hebben zeker. Wie eerst boekte krijgt voorrang. En wss zullen tour operators ook voorrang krijgen.

Hans
angi666
Amerika-ontdekker

Bericht door angi666 »

Zou kunnen, misschien even inventariseren?

Wij boekten in oktober/november voor 31 mei. (huisje met eigen badkamer)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik boekte 17 januari 2009 een heated canvas tent
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Wij hebben 9 december 2008 een Curry Canvas Tent voor 18 tot 21 juni geboekt. Die boeking kon uiteindelijk geen doorgang vinden.
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Hier ook nog geen bevestigingsmail, hoewel gevraagd. Ik ga er maar van uit dat het in orde is. Wij hebben trouwens begin februari geboekt (tent cabin).
Annouk
Amerikafan

Bericht door Annouk »

Wij hebben 24 januari een tent geboekt voor 22 tot 24 juni.
Ik heb gebeld en een bevestigingsmail gekregen dat onze reservering blijft staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer