komende reis wil ik eventueel een stuk over highway one rijden. ik heb al wat gezocht hier op het forum welke delen het mooiste zijn enz... we kunnen vanaf Morro Bay aan de kust komen en zo dus omhoog rijden richting SF. ik weet dat het stuk tussen Morro Bay en Montery een van de, zoniet het mooiste stuk is van de route...
Het stuk van Santa Cruz tot SF via Redwood City, is dat nog de moeite of kan je dan eventueel al de echte highway one volgen die niet meer langs de kust loopt en zo richting SF rijden...
Heel de 1 is de moeite van het rijden, ook het stuk naar SF is prachtig mooi,ik zou zeker de "echte" highway niet nemen als het niet hoeft, maar mooi langs de kust blijven.
Wij hebben de hele kustroute van LA naar San Fransisco gereden. Prachtig! (zie foto's op onze website: http://www.vacationdreams.nl)
Goeie tip van PeteZ overigens. Blijf inderdaad de kustweg volgen anders mis je zoveel moois!
nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's! http://www.vacationdreams.nl
Hoe lang doe je eigenlijk over de kustweg tussen Monterey en San Francisco?
Ik zou ook heel graag die route willen doen en een stop maken in Santa Cruz.. het "probleem" is alleen dat we die ochtend in Monterey eerst willen gaan whale watchen.. schat dat je dan pas tegen 1 of 2 uur weg kunt.. is dit uberhaupt haalbaar?
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
ok, helder ik vroeg 't omdat de routeplanner misschien wel iets aangeeft.. maar die kustroute kronkelt zo dat je die snelheid niet kunt halen die de routeplanner gebruikt (zo heb ik hier gelezen ) Thanxx!
Wij reden deze kustweg tussen San Simeon en Monterey tijdens de zomer van 2005.
Helaas hebben we niet veel gezien van de mooie vergezichten, de mist was helaas spelbreker
Dit is een fenomeen, waar je tijdens de zomermaanden blijkbaar rekening moet mee houden.
's morgens zijn we hopelijk nog aan het whale watchen
Misschien dat we dan alleen vanaf Monterey naar Santa Cruz rijden (langs de kust) en vanaf daar naar boven de Highway op richting SF.. weet ook niet of het fijn is om in schemer/donker de kustroute te doen Volgens maps doe je er 2 uur over (Santa Cruz-SF) .. misschien dat het dan net lukt, volgens sunrisesunset.com gaat de zon rond 19.20 onder
Wij rijden vanaf LA naar SF en willen uiteraard de Highway one rijden. Rijd je deze automatisch als je de routes ingeeft op je tomtom? Wij rijden eerst van LA naar Pismo Beach en van Pismo naar Pacific Grove (en dan SF). Zou toch zonde zijn als we de mooiste snelweg van de USA mislopen!
In noord LA, bij Santa Monica zoek je de meest westelijke weg op (richting de kust) en dan houd je de kustweg aan naar het noorden.
Ook in de VS staan er richtingborden en ik neem aan dat je behalve de Tom Tom, die je voor deze weg echt niet nodig hebt, een duidelijke landkaart bij je hebt.
Langs de weg staan dit soort verkeersborden.
vista schreef:Rijd je deze automatisch als je de routes ingeeft op je tomtom?
Nee, TomTom zal waarschijnlijk de snelste weg kiezen en dat is via de 101.
Je zou een route vooraf kunnen maken m.b.v. het programma Tyre. Ik heb er al eens een topic aan gewijd hier op het forum, zie hier. Zelf maak ik zo ook de dagroutes voor de TomTom voor onze vakanties in Amerika. Werkt echt heel prettig en je kunt precies aangeven waar je langs wilt rijden.
Pete.Z schreef:Of kijk even op de kaart....TomTom heb je niet echt nodig op de 1,je kan linksaf het water in,of rechtsaf de bergen in,verder alleen rechtdoor.
Gebruik ik toch om de bezienswaardigheden vooraf op aan te geven.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.