Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route langs kust en dan binnenland in - graag advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Carlos1970
Amerika-ontdekker

Route langs kust en dan binnenland in - graag advies

Bericht door Carlos1970 »

Hallo allemaal,

Omdat wijvoor het eerst dit deel van de VS bezoeken graag wat adviezen.

Wij komen aan op za 25 april 2009 in San Francisco en vertrekken 9 mei vanaf Los angeles (15 dagen dus).

Eerste 2 dagen willen wij in San Francisco blijven om dan een camper te huren en binnenland in te gaan. We willen echt afsluiten in Los angeles.

Wij willen graag veel zien , maar zijn op reis met twee kinderen van 7 en 8. Reisafstanden van 300-350 km max per dag en niet elke dag ver rijden dus. Na eerdere adviezen zijn we nu op deze route gekomen. "Helaas" offeren we Yosimite (parchtig, maar mogelijkheden in april nog wat beperkt) op ten koste van de kustweg. We moeten keuzes maken...

Graag jullie adviezen!

Dag 1 aankomst SFA
Dag 2 SFA
Dag 3 SFA - Monterrey 203 km
Dag 4 Monterrey - Big sur 50 km
Dag 5 Big Sur - San simeneon 111 km
Dag 6 San simeneon
Dag 7 San simeneon - red rock canyon state national park (tussen bakersfield en death valley) 360 km
Dag 8 red rock canyon state national park - death valley 280 km
Dag 9 death valley - las vegas 249 km
Dag 10 Las vegas (dagdeel helicoptervlucht naar west rim Grand Canyon)
dag 11 Las Vegas - needles 199 km
Dag 12 Needles - Joshua Tree 225 km
Dag 13 Joshua Tree - LA (Kamperen in omgeving LA) 228 km
Dag 14 LA (camper terugbrengen, evt huurauto en overnachten in Airport Hotel) > Hollywood , etc
Dag 15 zaterdag terugvlucht (11u 50)

Alvast bedankt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Route langs kust en dan binnenland in - graag advies

Bericht door nieuwenoord »

Carlos, we rijden een paar dagen met elkaar op denk ik :wink:

Ook wij komen op 25 april aan in San Francisco en blijven die zondag in de stad. Wij halen op maandag de camper op bij Road Bear en vertrekken dan via Gilroy (voor de eerste boodschappen e.d.) naar Moss Landing. In Monterey zit geen camping die een beetje fatsoenlijke reviews krijgt, dus kiezen we voor Moss Landing KOA. Een alternatief is Marina Dunes RV Park in Marina, maar zeker met de kinderen is er meer te beleven in Moss Landing, denk ik.

Van Monterey naar Big Sur is niet ver en hoewel Big Sur prachtig is, biedt het niet echt veel wat betreft campings e.d. Wij kiezen er zelf voor om door te rijden naar Pismo Beach en onderweg een tijd zeker te stoppen in San Simeon voor de zeeleeuwen. Behalve Hearst Castle is er weinig te zien in San Simeon denk ik ... waarom daar een hele dag blijven?

Tussen Bakersfield en Death Valley zou je nog kunnen overnachten op de KOA in Calico/Barstow (Yermo). Er zit een spookstadje bij wat voor kleine kinderen misschien erg leuk is. Ik weet niet hoe de overnachtingsmogelijkheden zijn in Red Rock Canyon.

Met het overige deel van jullie route heb ik geen ervaring.

Mijn man en onze vrienden maken op 3 mei een helicoptervlucht naar de Grand Canyon (west) vanuit Las Vegas, jullie een dag eerder als ik goed tel??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich prima om niet te veel willen rijden op een dag, maar bedenk dat het echt geen ramp is als je een keer wat verder moet rijden. Het is over het algemeen prettig rijden, en het rijden op zich is ook al een belevenis. Dus ik zou met de afstanden wat flexibel omgaan. Je wilt ook niet na 2 of 3 uur rijden op een camping aankomen waar niets te beleven is. Bedenk dat de campings niet te vergelijken zijn met die in Fankrijk, en dat er meestal weinig voorzieningen zijn.
Jullie zitten erg lang aan de kust. Monterey (aquarium?) is leuk voor de kinderen denk ik, maar San Simeon zal wat minder zijn.. Big Sur vond ik mooi en er zijn meerdere campings, maar of het voor de kinderen erg leuk is vraag ik me af.
Yosemite heeft zo vroeg in het jaar het nadeel dat er delen afgesloten zijn maar de vallei met de watervallen is schitterend en je zou er een paar uurtjes kunnen fietsen en de in het zuiden de sequoia's kunnen bekijken.
Ik geef wat suggesties om aan te geven dat er in 15 dagen veel meer mogelijk is.

Je zou met Yosemite zoiets kunnen doen:
Dag 1 aankomst SFA
Dag 2 SFA
Dag 3 SF Monterey
Dag 4 Monterey Yosemite/Oakhurst
Dag 5 Yosemite/Oakhurst Yosemite/Oakhurst
Dag 6 Yosemite/Oakhurst Bakersfield
Dag 7 Bakersfield DV
Dag 8 DV Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon Williams
Dag 12 Williams Joshua Tree
Dag 13 Joshua Tree LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA

Zonder Yosemite kun je Zion, Page en de Grand Canyon meenemen, bv door via Lake Tahoe te rijden. Onderlangs is natuurlijk ook mogelijk.

Dag 1 aankomst SFA
Dag 2 SFA
Dag 3 SF Lake Tahoe
Dag 4 Lake Tahoe Lee Vining (bezoek Bodie)
Dag 5 Lee Vining Death valley
Dag 6 Death valley Las Vegas
Dag 7 Las Vegas Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion Page
Dag 10 Page Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon Williams
Dag 12 Williams Joshua Tree
Dag 13 Joshua Tree LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Op deze manier mis je een heel erg mooi stuk van Highway 1 vind ik.

Ik zou van Monterey wel doorgaan langs Big Sur en San Simeon. Misschien zelfs tot Pismo Beach, je rijdt dat echt in een paar uur met wat stops en Pismo is een heel leuke kustplaats.

Misschien ben ik eigenwijs, maar ook ik zou Yosemite in deze periode van het jaar laten zitten. Ik hoorde gisteren van mijn vriendin Elly (ze woont anderhalf uur van Yosemite) dat het nu nog veel sneeuwt daar en ik zou ook eerder voor het zonniger Zuiden kiezen. Wij gaan misschien 1 dag naar Yosemite, maar zitten er dan ook vrij dicht bij als we bij onze vrienden zijn. Maar dan nog: niet met de camper, maar met een huurauto.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad wel vroeg voor Yosemite, maar ze hebben nog een maand. Er ligt nu geen sneeuw meer in de vallei, hogerop zal het wel anders zijn natuurlijk.
Het was ook alleen maar een idee, als ik dit lees lijkt het me wel geweldig om er eens te zijn in die tijd van het jaar. Zonder Yosemite kun je de kust meenemen (maar niet zoveel als in het voorstel) en dan via Bakersfield naar DV.

Mijn tweede route met een deel van de kust kan natuurlijk ook:
Dag 1 aankomst SFA
Dag 2 SFA
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey - San Simeon
Dag 5 San Simeon- Calico
dag 6 Calico - Death valley
Dag 7 Death valley - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion - Page (Lower Antelope Canyon)
Dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Williams
Dag 12 Williams - Joshua Tree
Dag 13 Joshua Tree - LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA

De verdeling kan wat anders, maar je kunt toch nog aardig wat doen in 15 dagen. Jammer dat mijn kinderen maar 1 week meivakantie hebben, ik krijg ook wel zin in zo'n rondje.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik snap ook wel dat Yosemite geweldig is hoor, maar ik weet ook hoe het is om met nat en kou in een camper te leven met kinderen. Vandaar dat ik mijn keuze niet op Yosemite zou laten vallen in deze periode. Wij hebben vorig jaar veel kou en sneeuw gehad rondom Yellowstone en dan is een camper toch gauw kil en vochtig en leef je amper buiten, terwijl dat nou juist zo heerlijk is in Amerika. Albert en ik samen vermaken ons ook wel in die camper, maar met kinderen zou ik niet graag daar gezeten hebben in de kou.

Je tweede route zou ik zo rijden, leuk!
Carlos1970
Amerika-ontdekker

Bericht door Carlos1970 »

Dames, Hartelijk dank voor jullie adviezen. Dit helpt ons echt. Er is zoveel dat het maken van keuzes lastig is en we mogelijk een te druk programma samenstellen.

We wilden eerst naar Yosimeti maar veel mensen hebben aangegeven dat we de kustweg echt niet mogen missen.

Deze route spreek me daarom wel erg aan:
Dag 1 aankomst SFA
Dag 2 SFA
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey - San Simeon
Dag 5 San Simeon- Calico
dag 6 Calico - Death valley
Dag 7 Death valley - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion - Page (Lower Antelope Canyon)
Dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Williams
Dag 12 Williams - Joshua Tree
Dag 13 Joshua Tree - LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA

We willen twee nachten in Las Vegas blijven dus even kijken of we ergens nog een dag kunnen winnen.

Nog een paar vragen:
- hebben we met deze route het mooiste gedeelte van de kustweg? Volgens mij wel, maar hoor het graag van de experts.
- op internet en in onze gids gezocht maar williams is redelijk onbekend. Is dit gewoon een handige tussenstop of heb je dit bewust opgenomen vanwege een bezienswaardigheid.

groeten, Carlo
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Williams is door Marianne waarschijnlijk genoemd als handige tussenstop, maar het is daarnaast ook best een leuke plaatsje met de echte Route 66-sfeer.

Ik denk dat je inderdaad het mooiste stuk Highway 1 zo zeker wel gaat zien! Lopen we gelijk wat data betreft op dat stuk? Wij overnachten bij Monterey op 27 april en in Pismo Beach op 28 april.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had Williams inderdaad genoemd om alvast de rit naar LA wat te breken maar ook omdat er een KOA camping is - misschien aardig voor de kinderen ter afwisseling.
Ik begrijp dat er nu 2 zelfs KOA's zijn in Williams.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Er is een camping in Williams die met kinderen nog veel leuker is én die veel dichter bij het stadje zit.

Wij hebben in 2006 op Railside RV Ranch gestaan. Zingende cowboys op het deck bij het kantoor als je aan komt, een clubhuis, wij hadden er een cook out diner en 's avonds was er film voor de kinderen. Ze kregen zelfs dekens over de benen heen voor de kou. Helemaal super is het daar. Ze krijgen ook geweldige reviews op RV Park Reviews, nog steeds: http://www.rvparkreviews.com/regions/Ar ... liams.html .

Als je het stadje in wil, kan je bij hen even vragen waar je makkelijk parkeert met de camper, er is ruimte genoeg in de buurt van het station van de Grand Canyon Railway. De trein komt langs de camping en iedereen staat dan op of bij het deck te zwaaien, hardstikke leuk!!

Beide KOA's liggen veel verder van het stadje, zou ik niet doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer