Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kampeervraagjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joinke
Amerika-ontdekker

kampeervraagjes

Bericht door joinke »

Hallo,

Van 3 sep tot 22 sept zullen wij de grote parken aandoen (oa Grand Canyon, Zion, Monument, Yosemite, Bryce,...)
Op yosemite na hebben wij nog geen kampeerplaats vooruitgeboekt.
Is dit noodzakelijk (we hebben enkel een tentje)??
Het meeste schrik heb ik voor kamperen in de nationale parken (oa Grand canyon, Zion en Bryce) Ik zie al dat we daar aankomen en ze ons vertellen dat er geen plaatsje meer is...(realistisch scenario?)
of moet ik op goed geluk spelen? Is echt daar in deze periode echt zo druk of valt het allemaal nog wel mee?

graag advies, bedankt
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het is dan Labor weekend, 2 t/m 4 september....alle Amerikanen zijn dit weekend en maandag vrij, dus druk druk druk overal, met vliegen en misschien ook wel kamperen.....
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

de eerste dagen is geen probleem, het is vooral de dagen erna...

vb op 6 september komen we met onze huurwagen in de grand canyon aan (waarschijnlijk south Rim)
Laatst gewijzigd door joinke op 11 aug 2005, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Daar durf ik niets over te zeggen, heb een keer dat weekend meegemaakt in september en het was een gekkenhuis op het vliegveld met domestic flights.

Veel plezier alvast :wink: .
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Laborday weekend is inderdaad een gekkenhuis; maar dat heb je al ondervangen.

Weinig ervaring met kamperen; wel een aantal keren in een kamping kabin overnacht in september. Deze liepen meestal wel vol; maar voor tentjes was er over het algemeen genoeg plek; dit was wel buiten de parken.

Ik denk dat het in de parken erg snel vol kan lopen. Toen wij bij de Grand Canyon waren was er geen hotelkamer meer te krijgen in het park en hetzelfde gold voor Yellowstone, Yosemite, Bryce en Zion. Juist voor kampeerders kan ik me voorstellen dat de plekken nog sneller vol lopen. Het was toen wel zo dat je vaak niet op voorhand kon reserveren voor plekken in het park; maar dat het ging op first-come-first-serve. Dan is het dus belangrijk al vroeg op de plaats van bestemming te zijn.
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

wie heeft er wel ervaring met kamperen? personen die vorig jaar in september de nationale parken hebben bezocht?

alvast bedankt voor de voorgaande reacties :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Geen probleem, alleen de weekenden zijn nog druk.
Probeer 's morgens al in het park te zijn en ga dan eerst een site vatsleggen (plaats uitzoeken, envelope invullen, strook van envelope bij de site bevestigen [staat vaak een paal voor], geld in envelope, envelope in de bus doen, eventueel je tent al opzetten.
EEN BESPROKEN PLAATS ZAL NIET DOOR EEN ANDER BEZET WORDEN, dit word vaak gedacht maar dat zal je niet tegenkomen.
Gr.
Rob
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Hallo

Ik veronderstel toch dat je in de week rustig kunt aankomen op een camping en dat er nog plaats is :?: Want vroeg aankomen op een campingplaats lijkt me nogal onhandig omdat rijden ook wel een beetje vakantie is (uitstapjes, diverse stops), ... Meestal kom ik savonds ergens aan..

Ps wij kamperen met een tentje (mini)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Joinke,

Wij kamperen ook met een tentje en meestal in september. Ook dit jaar jaar weer, alleen vorig jaar zijn we in juni 6 weken met een tent op stap geweest.
Ik zou me niet al te druk maken over een plek op een camping. Wij hebben tot nu toe altijd een plekje gevonden. Soms in een weekend kan het wat moeilijker zijn, maar dan is er wel plek op een campground in de buurt van een park. Maar meestal gaat het goed.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Bedankt hekkie,

Nu ben ik wat meer gerustgesteld :)
yann
Amerika-ontdekker

Bericht door yann »

net terug van de wild wild west (en kan zo ook eens reageren met een nuttig tipje) met een paar overnachtingen in de tent

Als je reisplanning een beetje vast ligt, is het handig dat ook de campings vast liggen. Je moet je geen zorgen maken, je hebt zeker een plaatsje en kan dus op je gemak later aankomen.

We hebben in Mammouth lake een nachtje in de auto/buiten geslapen omdat in de weide omgeving geen vrij bed of camping plaats te vinden was. Is een spannende ervaring maar goed slapen doe je toch ook niet.

yann
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

bedankt voor de zeer recente info: onze planning ligt grotendeels vast doch heb zeer weinig op voorhand gereserveerd. Daarom denk ik mij een goede campinggids aan te schaffen en elke ochtend zelf een reservatie te maken via telefoon...dan behouden we nog steeds onze vrijheid.

heeft er iemand tips voor een goede gids en waar ik die dan bij aankomst kan kopen? (we arriveren in LAX)

THX!
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn erg gek van de WOODALL'S, dat is een soort van campgroundbijbel waar echt haast elke campground in staat!
Te koop bij de Walmart of bij een boekhandel.
http://www.woodalls.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gypsygirl schreef:Wij zijn erg gek van de WOODALL'S, dat is een soort van campgroundbijbel waar echt haast elke campground in staat!
Te koop bij de Walmart of bij een boekhandel.
http://www.woodalls.com/
Die gebruik ik ook!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

bedankt voor deze tip, als we aankomen in LA kopen we hem meteen! :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer