Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 dag Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1 dag Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Bestaat dit kaartje ook van als je uit Los Angeles vertrkekt??
Kom op jongens, een beetje zelfredzaamheid is toch niet te veel gevraagd? Hoe vaak is de link naar de NPS-site nu al niet genoemd? Of de tip om eens in reisverslagen te kijken?

En nee, een vergelijkbare kaart met routetips is er niet voor de route vanuit LA, dat is zelf ook hier te vinden. Bekijk deze site eens goed en bestudeer de kaarten. Zelf een kaart kopen (zoals de Hallwag nr 5) is ook een aanrader, dan kun je de wegen bekijken en ook zien welke wegen als scenic aangemerkt worden.
Vanuit LA kun je de 190 of de 178 nemen, de laatste hebben wij vorig jaar gereden, zie ons 2008-verslag.

Marianne
unbelievable
Amerika-newbie

Bericht door unbelievable »

Martin & Marianne schreef:
Kom op jongens, een beetje zelfredzaamheid is toch niet te veel gevraagd?

Marianne
Marianne, de fun en nut van een forum is om gebruik te maken van jullie kennis en expertise! Er is zoveel te vinden op het internet.. Daarom is een forum als deze voor newies zoals ik dé manier op direct goede informatie te vinden!

Dank voor de link iig, ik zag op de site mooie maps van de DV zelf met daarin de highlights. Wordt zeker uitgeprint en gaat in het mapje 'to go' ;)
2009 - Roadtrip Los Angeles - San Francisco - Las Vegas (Yosemite & Grand Canyon)
2011 - New York & Las Vegas
2012 - Roadtrop Florida - New Orleans
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad lastig zoeken op internet, daarom worden hier ook handige links gegeven, zoals die naar de NPS-site. Ik kan iedereen aanraden om daar zelf eens te gaan rondneuzen, wellicht kom je daar dingen tegen die niet op het forum genoemd worden en die je toch interessant vindt. Hier op het forum krijg je ook maar een beperkte selectie van alle mogelijkheden. Als je zelf al wat speurwerk hebt verricht kun je ook gerichtere vragen stellen en krijg je ook minder algemene antwoorden.

Marianne
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Ik heb ook ale maps al lang uitgeprint, maar als beginner is het fijn om te weten wat te doen is en wat niet.
Ik heb eerst uitgezocht bv wat ik wilde zien, hier gevraagd wat een goede volgorde is en nu hebben we in google-maps de route helemaal uitgestippeld en de uren bekeken (rijden/bezichtigen).
Wanneer je naar een land gaat waar de afstanden zoveel anders zijn is hulp van mensen die er al geweest zijn heel erg nuttig.
Daar is dit forum toch ook gedeeltelijk voor?
trucker jack
Amerika-ontdekker

Bericht door trucker jack »

hoi petra,death valley is prachtig,3jaar geleden ben ik er dwars door gereden,ik kwam van reno af en ben zo naar las vegas gereden,maar ik moet u wel telleurstellen,helemaal zien dat gaat niet,je kan er de mooiste bezienswaardigheden uithalen en die gaan bekijken,anders ga je alles in een blik zien en niet veel tijd hebben om ergens een tijdje te verblijven,bovendien was het die dag 52 GRADEN, dus erg heet,zorg dat je voldoende water meeneemt,want er zijn uiteraard geen winkels in dv.
neem ook water mee voor de auto,want daar wil je niet met pech staan :cry: ,in shoshone kan je een terrasje doen in de crow bar :beerchug: ,een gezellig tentje waar je ook een erg lekkere apple cake met ijs kunt verorberen,gaan wij dit jaar ook doen.
ik wens je een hele leuke reis.

trucker jack
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Bedankt voor de tips!

De Crow bar klinkt gezellig :D
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Vanaf Lone Pine is dit kaartje misschien wel handig:

http://home.nps.gov/deva/planyourvisit/ ... uteMap.jpg

Er staan wederom geen viewpoints op, maar ik geloof dat als je de volgende route aanhoudt, de meeste bezienswaardigheden wel op je route zult hebben:

Vanaf Lone Pine: 136, daarna 190 tot aan Furnace Creek, zuidelijk de 178 (Badwater Road), rechtsaf de 127, linksaf de Old Spanish Trail (Tecopa Road), rechtsaf de 160 richting Interstate 15 naar Las Vegas. Je komt dan langs: Artists Drive incl. Artist Palette, Devil's Golf Course, Badwater, Ashford Mill en dit is schijnbaar de meest scenic route, volgens de NPS website althans. :mrgreen:
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

De korste route vanuit LA is via Shoshone, maar dat ligt er aan waar je heen wilt en welke route daarna gaat doen.
Als je doorgaat naar Vegas, dan zou ik via de 14/395 gaan en dan de west ingang nemen zodat je via Shoshone, Pahrump of Indian Springs naar Las Vegas kan.
Via de westingang is het een half uurtje langer.

Wij zijn zelf via Shoshone en de badwater road van Vegas naar DV gegaan en vervolgens via de 395 weer er uit. Maar dat kost je dus anderhalf uur extra.
Maar ja als je Badwater Bassin wilt zien is dit wel een handige route.
brugk000
Amerika-ontdekker

Bericht door brugk000 »

Ik heb nog een aanvullende vraag:
Kent iemand van jullie de Tecopa Hot Springs road, door Tecopa Hot Springs Park.
Wij willen die weg nemen op weg naar DV.
Alvast bedankt.

Kees
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ken de weg niet, maar er is al eens over geschreven op het forum, je zult met de zoekfunctie wat wat kunnen vinden.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

trucker jack schreef:zorg dat je voldoende water meeneemt,want er zijn uiteraard geen winkels in dv.
Het is inderdaad goed om volodende water mee te nemen hoewel het allemaal erg mee valt als je niet te lang buiten de auto bent (en dan doe je niet als het tegen de 50 graden is). Maar er zijn zeker wel winkels in DV. Die bij Furnace Creek Ranch is goed gesorteerd. De winkel bij Stovepipe Wells is wat kleiner maar ook daar kun je voldoende water, eten en andere zaken kopen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Petra schreef:Bedankt voor de tips!

De Crow bar klinkt gezellig :D

Aanrader,echt ontzettend leuk.

Ik ben daar in 2004 of 2005 een paar uur blijven hangen op het terras in gesprek met een paar oude mannetjes die daar al hun hele leven in de buurt woonden of werkten,ze herkenden zelfs de vliegtuigjes die overkwamen,en wisten dan precies te vertellen wie daar overkwam,schitterend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer