Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips route Oakhurst Stove Pipe Wells

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marjolein 123
Amerika-ontdekker

Tips route Oakhurst Stove Pipe Wells

Bericht door marjolein 123 »

Hier nog even een vraagje.Hoelang duurt deze rit ongeveer, en kunnen we Bodie ook tussendoor nog bezoeken.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips route Oakhurst Stove Pipe Wells

Bericht door tcoppers »

Marjolein,

van Oakhurst naar Death Valley Stove Pipe Wells is te doen in een dag zijn rond de 390 mijlen en pure reistijd is 7 uur.
De route: van Oakhurst over de SR-41 via de zuidingang Yosemite NP via Yosemite Village richting Tiogo Pass over de SR-120.
Dan richting Lee Vining. Bij Lee vining kun je nog naar Bodie en naar Mono Lake en dan over de SR-395 tot Lone Pine en dan over
de SR-136 Death Valley richting Stove Pipe Wells.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me niet te doen op 1 dag. Naar Stovepipe Wells is het inderdaad al 7 uur pure reistijd (je hoeft niet via Yosemite Village trouwens). Voor Bodie komt daar dan nog 1,5 uur bij en om Bodie te bekijken moet je ook een uur rekenen.
Bovendien heb je dan niet de gelegenheid om de oostkant van Yosemite te bekijken terwijl dat deel van het park ook erg mooi is!
Als je echt Bodie wilt doen zul je ergens een overnachting ertussen moeten lassen, of je probeert in plaats van Oakhurst in het park te overnachten (in de vallei of bij White Wolf) of in Lee Vining. Ik weet niet of je ergens nog ruimte hebt, heb je je route ergens staan?

Marianne
marjolein 123
Amerika-ontdekker

Dom foutje

Ik heb een even niet goed gekeken, we overnachten nog in Mammoth Lakes dom van mij. Ik schrok al van de reistijd.
Is Bodie wel te doen? Oja bedankt voor het meedenken. :sorry: :sorry: :sorry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, gelukkig, dat scheelt. Je kunt Bodie dan wel doen, zowel de dag dat je vanaf Yosemite naar Mammoth Lakes gaat, als de dag waarop de naar Stovepipe Wells rijdt. Ik zou een voorkeur hebben voor het laatste, in de ochtend lijkt het me aangenamer in Bodie en je hebt dan de dag ervoor nog tijd voor Yosemite. Je rijdt dan het stuk Lee Vining - ML wel 3 keer. Kun je niet in Lee Vining overnachten in plaats van in ML?

Als je vanuit Oakhurst naar Bodie gaat zou ik wel eerst nog wat tijd nemen voor de Tioga Road of andere delen van Yosemite. Als je om een uur of 4 in Bodie bent heb je nog voldoende tijd (check even de sluitingstijden en houd er rekening mee dat je zelf eten en drinken mee moet nemen). Dan via Mono Lake naar Mammoth Lakes. Is een lange dag, de volgende dag is dan veel rustiger, misschien wel te rustig? Je kunt bij Lone Pine de Alabama Hills bekijken, en in Death Valley misschien nog Mosaic Canyon. Doorrijden naar Furnace creek en daar overnachten is ook een mogelijheid, dan zit je dichter bij de meeste bezienswaardigheden.

Marianne
marjolein 123
Amerika-ontdekker

Hallo Mariane,

Ik denk dat we inderdaad voor het laatste gaan onze hotels liggen al vast dus daar valt niet meer aan te sleutelen.
Bedankt voor de tips.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Voor Bodie kan je, als je het deftig wil bekijken en fotograferen, wel meer tijd uitrekken dan een uur. Wij zijn er een drie-tal uur geweest. Maar ik heb dan ook ruim de tijd genomen om rustig te fotograferen.
Neem ook voldoende tijd voor de Tioga pas zoals Marianne al aangaf. Hoort nog bij het Yosemite park en is even mooi als de valley. Althans mijn mening. :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer