Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee weken SF - Las Vegas met twee kinderen
Twee weken SF - Las Vegas met twee kinderen
Goede dag,
In de meivakantie willen wij twee weken naar het Zuid Westen van Amerika.
Wij zijn, mijn vriend en ik en onze twee kinderen van zes jaar en drie jaar. We gaan rondtrekken met een auto en willen overnachten in (redelijk)goede hotels.
Mijn vriend heeft vorig jaar zijn rug geborken dus een goed bed is voor hem wel van belang. (helaas kun je ook in goede hotels slechte bedden treffen)
De afgelopen weken heb ik vooral heel veel gelezen op dit forum. Allemaal bedankt voor al deze nutigge informatie.
Naar aanleiding van vele tips heb ik nog geen tickets geboekt. Ik wil dit uiteraad wel zo snel mogelijk doen. Op dit moment kan ik dus nog alle kanten op.
Ook weer niet alle kanten, want de prijs van de tickets is ook niet geheel onbelangrijk.
Ik heb nu vluchten SF-SF, LA-Las Vegas en SF - Las Vegas op het oog.
Na veel gepuzzel (twee weken is erg kort dus ik moest helaas wel plaatsen schrappen) ben ik op de onderstaande route gekomen.
Is deze route goed te doen in 16 dagen of zouden jullie het heel anders doen? Alle tips zijn welkom.
Ik heb na veel wikken en wegen Yosemite laten vallen, omdat Yosemite, naar mijn idee, in verhouding veel tijd gaat kosten, vanwege de Tioga Pas die is gesloten.
Is dit een juiste keuze geweest of zouden jullie het toch anders doen?
Dag 1 (24 april) Dusseldorf - SF
Dag 2 (25 april) SF (fietsen Goldengate, Alcatraz)
Dag 3 (26 april) SF – Montery 180 km
Dag 4 (27 april) Montery (Whale watching)
Dag 5 (28 april) Montery(Big Sur, zee olifanten in San Simeon) – St. Barbara 389 km
Dag 6 (29 april) St. Barbara – LA (Venice Beach, Hollywood sign, Hollywood Boulevard 152 km
Dag 7 (30 april) LA (Disney)
Dag 8 (1 mei) LA – Death Valley 470 km
Dag 9 (2 mei) Death Valley – Las Vegas 380 km
Dag 10 (3 mei) Las Vegas
Dag 11 (4 mei) Las Vegas – Grand Canyon 445 km
Dag 12 (5 mei) Grand Canyon – Bryce Canyon 420 km
Dag 13 (6 mei) Bryce Canyon – Zion 175 km
Dag 14 (7 mei) Zion
Dag 15 (8 mei) Zion – Las Vegas 315 km
Dag 16 (9 mei) Las Vegas - Dusseldorf
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Larie
In de meivakantie willen wij twee weken naar het Zuid Westen van Amerika.
Wij zijn, mijn vriend en ik en onze twee kinderen van zes jaar en drie jaar. We gaan rondtrekken met een auto en willen overnachten in (redelijk)goede hotels.
Mijn vriend heeft vorig jaar zijn rug geborken dus een goed bed is voor hem wel van belang. (helaas kun je ook in goede hotels slechte bedden treffen)
De afgelopen weken heb ik vooral heel veel gelezen op dit forum. Allemaal bedankt voor al deze nutigge informatie.
Naar aanleiding van vele tips heb ik nog geen tickets geboekt. Ik wil dit uiteraad wel zo snel mogelijk doen. Op dit moment kan ik dus nog alle kanten op.
Ook weer niet alle kanten, want de prijs van de tickets is ook niet geheel onbelangrijk.
Ik heb nu vluchten SF-SF, LA-Las Vegas en SF - Las Vegas op het oog.
Na veel gepuzzel (twee weken is erg kort dus ik moest helaas wel plaatsen schrappen) ben ik op de onderstaande route gekomen.
Is deze route goed te doen in 16 dagen of zouden jullie het heel anders doen? Alle tips zijn welkom.
Ik heb na veel wikken en wegen Yosemite laten vallen, omdat Yosemite, naar mijn idee, in verhouding veel tijd gaat kosten, vanwege de Tioga Pas die is gesloten.
Is dit een juiste keuze geweest of zouden jullie het toch anders doen?
Dag 5 (28 april) Montery(Big Sur, zee olifanten in San Simeon) – St. Barbara 389 km
Dag 6 (29 april) St. Barbara – LA (Venice Beach, Hollywood sign, Hollywood Boulevard 152 km
Dag 8 (1 mei) LA – Death Valley 470 km
Dag 9 (2 mei) Death Valley – Las Vegas 380 km
Dag 10 (3 mei) Las Vegas
Dag 11 (4 mei) Las Vegas – Grand Canyon 445 km
Dag 12 (5 mei) Grand Canyon – Bryce Canyon 420 km
Dag 13 (6 mei) Bryce Canyon – Zion 175 km
Dag 14 (7 mei) Zion
Dag 15 (8 mei) Zion – Las Vegas 315 km
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Larie
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Twee weken SF - Las Vegas met twee kinderen
Ik denk dat je een goede keus maakt door Yosemite te laten vallen in deze periode en met zo'n korte tijd om vakantie te vieren in het Zuidwesten.
Grappig is dat we tegelijk langs de kust van Californië rijden en ook nog gelijk in Las Vegas zitten. Ik vind eind april een heerlijke tijd van het jaar voor de plaatsen waar jullie (en ook wij weer) naar toe gaan. Wij deden het eerder zo'n beetje zo in 2002 en 2007. Jullie schema ziet er prima uit, al zitten er een paar pittige ritten in, maar dat zul je best wel zelf al weten.
Grappig is dat we tegelijk langs de kust van Californië rijden en ook nog gelijk in Las Vegas zitten. Ik vind eind april een heerlijke tijd van het jaar voor de plaatsen waar jullie (en ook wij weer) naar toe gaan. Wij deden het eerder zo'n beetje zo in 2002 en 2007. Jullie schema ziet er prima uit, al zitten er een paar pittige ritten in, maar dat zul je best wel zelf al weten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Is het een idee om direct van Los Angeles naar de Grand Canyon te gaan? Je komt nu 2x in Las Vegas. Je kunt zo een dag winnen die je ergens anders kunt gebruiken, bijv. aan het eind voor Las Vegas. Vanuit Las Vegas kun je eventueel een dagtocht naar Death Valley maken. Is heel goed te doen, heb ik ook al eens gedaan. Bovendien is het wel lekker om met een paar dagen Las Vegas af te sluiten na zo'n vakantie.
Roland
Roland
Hoi Monique,
Inderdaad toevallig dat we tegelijk langs de kust trekken. Ook toevallig is dat ik vanmiddag al ergens en reactie van jou gelezen heb, dat jij vanwege jullie paarden en niet vanwege schoolgaande kinderen in de meivakantie weggaat. Dat heb ik nog onthouden. Over die pittige afstanden maakte ik me al een beetje zorgen. Er blijft vooral weinig tijd over voor de Crand Canyon met twee dagen van zo'n 450km achter elkaar.
Ronald bedankt voor je tip. In eerste instantie was mijn route ook elke keer van LA naar de Crand Canyon. Ik denk dat ik de route ondertussen zo vaak heb omgegooid dat ik die mogelijkheid weer over het hoofd heb gezien. Een dagtocht naar Death Valley had ik ook al overwogen, maar ik las ergens op dit forum dat de avond en nacht in Death Valley ook erg mooi is, daarom had ik bovenstaande route bedacht zodat we wel een overnachting in Death Valley hebben.
Is een dagtocht Death Valley echt goed te doen? Twee keer 380 km (klopt dat wel?) lijkt me aardig veel.
In dat geval zijn de route zo worden:
Dag 8 (1 mei) LA – Needles (of Williams??)
Dag 9 (2 mei) Needles - Grand Canyon
Dag 10 (3 mei) Grand Canyon - Bryce Canyon 420 km
Dag 11 (4 mei) Bryce Canyon – Zion 175 km
Dag 12 (5 mei) Zion
Dag 13 (6 mei) Zion - Las Vegas 315 km
Dag 14 (7 mei) Las vegas
Dag 15 (8 mei) Las Vegas (dagtocht Death Valley)
Inderdaad toevallig dat we tegelijk langs de kust trekken. Ook toevallig is dat ik vanmiddag al ergens en reactie van jou gelezen heb, dat jij vanwege jullie paarden en niet vanwege schoolgaande kinderen in de meivakantie weggaat. Dat heb ik nog onthouden. Over die pittige afstanden maakte ik me al een beetje zorgen. Er blijft vooral weinig tijd over voor de Crand Canyon met twee dagen van zo'n 450km achter elkaar.
Ronald bedankt voor je tip. In eerste instantie was mijn route ook elke keer van LA naar de Crand Canyon. Ik denk dat ik de route ondertussen zo vaak heb omgegooid dat ik die mogelijkheid weer over het hoofd heb gezien. Een dagtocht naar Death Valley had ik ook al overwogen, maar ik las ergens op dit forum dat de avond en nacht in Death Valley ook erg mooi is, daarom had ik bovenstaande route bedacht zodat we wel een overnachting in Death Valley hebben.
Is een dagtocht Death Valley echt goed te doen? Twee keer 380 km (klopt dat wel?) lijkt me aardig veel.
In dat geval zijn de route zo worden:
Dag 8 (1 mei) LA – Needles (of Williams??)
Dag 9 (2 mei) Needles - Grand Canyon
Dag 10 (3 mei) Grand Canyon - Bryce Canyon 420 km
Dag 11 (4 mei) Bryce Canyon – Zion 175 km
Dag 12 (5 mei) Zion
Dag 13 (6 mei) Zion - Las Vegas 315 km
Dag 14 (7 mei) Las vegas
Dag 15 (8 mei) Las Vegas (dagtocht Death Valley)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Een nacht in Death Valley is heel bijzonder. Dat zou op deze manier weer niet zo goed kunnen. Althans, niet voor de hand liggend. Een dagtocht is goed te doen. Van Las Vegas naar Badwater in Death Valley is zo'n 138 mijl en volgens Streets & Trips doe je er 2 uur en 40 min. over. In totaal dus ruim 5 uur rijden en dat moet je natuurlijk wel willen. Op de weg er naartoe zou je ook nog even een bezoekje kunnen brengen aan Red Rock Canyon NCA (nabij Las Vegas).Larie schreef:Ronald bedankt voor je tip. In eerste instantie was mijn route ook elke keer van LA naar de Crand Canyon. Ik denk dat ik de route ondertussen zo vaak heb omgegooid dat ik die mogelijkheid weer over het hoofd heb gezien. Een dagtocht naar Death Valley had ik ook al overwogen, maar ik las ergens op dit forum dat de avond en nacht in Death Valley ook erg mooi is, daarom had ik bovenstaande route bedacht zodat we wel een overnachting in Death Valley hebben.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou als het even kan toch een overnachting in DV plannen, het lijkt me ook efficienter om het onderweg te doen.
Je zou vanuit LA naar de GC kunnen gaan, en dan Bryce, Zion, Death Valley, en dan afsluiten in Las Vegas. Je rijdt wel langs Las Vegas als je van Zion naar Death Valley gaat, maar je kunt het wel in 1 dag doen.
Ik weet niet hoe het in april is met de kans op walvissen spotten, maar ik vraag me af og het leuk is voor jonge kinderen, zeker als je lang moet varen om walvissen te zien. Het lijkt mij ook aardig koud, zo vroeg in het jaar.
Als je van LA naar de GC rijdt zou ik zo ver mogelijk doorrijden (reserveren zal niet nodig zijn dus je kunt kijken hoe ver je komt). Als je tot Williams komt heb je de volgende dag veel meer tijd voor de GC en heb je ter afwisseling een dag met nauwelijks reistijd.
Marianne
Je zou vanuit LA naar de GC kunnen gaan, en dan Bryce, Zion, Death Valley, en dan afsluiten in Las Vegas. Je rijdt wel langs Las Vegas als je van Zion naar Death Valley gaat, maar je kunt het wel in 1 dag doen.
Ik weet niet hoe het in april is met de kans op walvissen spotten, maar ik vraag me af og het leuk is voor jonge kinderen, zeker als je lang moet varen om walvissen te zien. Het lijkt mij ook aardig koud, zo vroeg in het jaar.
Als je van LA naar de GC rijdt zou ik zo ver mogelijk doorrijden (reserveren zal niet nodig zijn dus je kunt kijken hoe ver je komt). Als je tot Williams komt heb je de volgende dag veel meer tijd voor de GC en heb je ter afwisseling een dag met nauwelijks reistijd.
Marianne
Ik kan natuurlijk ook nog dit er van maken
Dag 13 (6 mei) Zion - Death Valley 444 km
Dag 14 (7 mei) Death Valley - Las vegas
Dag 15 (8 mei) Las Vegas
Op deze manier heb ik wel weer een lange rit van Zion naar Death Valley, maar eindig ik toch met twee nachten Las vegas.
Ten opzichte van de eerst route is mijn winst dat ik meer tijd heb bij de Grand Canyon.
Dag 13 (6 mei) Zion - Death Valley 444 km
Dag 14 (7 mei) Death Valley - Las vegas
Dag 15 (8 mei) Las Vegas
Op deze manier heb ik wel weer een lange rit van Zion naar Death Valley, maar eindig ik toch met twee nachten Las vegas.
Ten opzichte van de eerst route is mijn winst dat ik meer tijd heb bij de Grand Canyon.
Marinne, bedankt voor je reactie. Onze berichten hebben elkaar precies gekruisd. Jij kwam precies met het voorstel wat ik net zat te tikken, meteen doorrijden naar Death Valley.
Als het weer goed is en de boten uitvaren maken we volgens mij wel kans om walvissen te spotten. Tenminste volgens deze site http://www.gowhales.com/sightings/slst0804.htm.
In april hebben ook nog ene tocht van drie uur waar o.a. dit bij staat "Junior Marine Biologist for children". Ik weet niet precies wat ze er mee bedoelen, maar mij leek het iets speciaal voor kinderen.
Over de temperatuur heb ik nog niet echt nagedacht. Hoe koud zal het er denk je zijn eind april?
Als het weer goed is en de boten uitvaren maken we volgens mij wel kans om walvissen te spotten. Tenminste volgens deze site http://www.gowhales.com/sightings/slst0804.htm.
In april hebben ook nog ene tocht van drie uur waar o.a. dit bij staat "Junior Marine Biologist for children". Ik weet niet precies wat ze er mee bedoelen, maar mij leek het iets speciaal voor kinderen.
Over de temperatuur heb ik nog niet echt nagedacht. Hoe koud zal het er denk je zijn eind april?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4327 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-
- 10 Reacties