Wij hebben vorige week kaartjes gekocht voor in juli, dit moet je telefonisch doen, je krijgt per post een bevestiging met het reserveringsnummer en moet de treinkaartjes ophalen op dezelfde dag als dat de treinreis is, ongeveer een half uur van tevoren.
Ik heb de tickets inmiddels ook telefonisch geboekt en krijg via e-mail de bevestiging en het reserveringsnummer toegestuurd.......hiermee moet ik ze tenminste een uur voor vertrek afhalen en een half uur voor vertrek moeten we in de trein zitten ........werd me echt op 't hart gedrukt om me aan deze tijden houden. Lijkt mij een beetje overdreven temeer Paula te horen kreeg dat ze de tickets ongeveer een 1/2 uur van te voren moet afhalen.Wie heeft hier ervaring mee ?.......zijn ze echt zo streng ?
Tegen mij is gisteren in ieder geval niet gezegd dat ik ze een uur van tevoren moet ophalen, wel dat ik er een half uur van tevoren moet zijn.
Misschien staat dat nog in de bevestigingsmail, maar die heb ik nu een dag later nog niet gehad.
Aangezien we de dag ervoor al op de camping in Durango aankomen kan ik ze natuurlijk dan voor alle zekerheid gelijk even langshalen.
Station zou ongeveer 5 mijl van de United Campground zijn. Er schijnt trouwens ook een soort pendelbusje vanaf die camping naar het station
te rijden, maar mogelijk is dat alleen in het hoogseizoen.
Je zou ook voor je na de campground gaat even langs het station kunnen rijden. Wij konden er destijds heel makkelijk parkeren. De spoorlijn ligt tussen het station en de parkeerplaats, kan niet missen. Wij hebben toen de dag van tevoren de kaartjes even opgehaald en een wandeling door het stadje gemaakt. Achter op het parkeerterrein stonden meer bussen en campers.
Nou ja, dat bespreken we toch nog wel in Moab onder het genot van een kop koffie of borrel??
bbeurden schreef:Tegen mij is gisteren in ieder geval niet gezegd dat ik ze een uur van tevoren moet ophalen, wel dat ik er een half uur van tevoren moet zijn.
Misschien staat dat nog in de bevestigingsmail, maar die heb ik nu een dag later nog niet gehad.
Aangezien we de dag ervoor al op de camping in Durango aankomen kan ik ze natuurlijk dan voor alle zekerheid gelijk even langshalen.
Station zou ongeveer 5 mijl van de United Campground zijn. Er schijnt trouwens ook een soort pendelbusje vanaf die camping naar het station
te rijden, maar mogelijk is dat alleen in het hoogseizoen.
Wij stonden vorig jaar ook op de United Campground op 23, 24 en 25 mei en maakten gebruik van de pendelbus. Hij gaat dus niet alleen in het hoogseizoen.
Toen we daar aankwamen hadden we ook eerst even de kaarten opgehaald voor de volgende dag bij het station.
Ik zag inderdaad later op de Durango website dat er een trolley en/of een bus rijdt langs de camping ground. Trolley gratis en bus erg goedkoop.
Zal dus wel goedkomen.
kat schreef:Ik heb de tickets inmiddels ook telefonisch geboekt en krijg via e-mail de bevestiging en het reserveringsnummer toegestuurd.......hiermee moet ik ze tenminste een uur voor vertrek afhalen en een half uur voor vertrek moeten we in de trein zitten ........werd me echt op 't hart gedrukt om me aan deze tijden houden. Lijkt mij een beetje overdreven temeer Paula te horen kreeg dat ze de tickets ongeveer een 1/2 uur van te voren moet afhalen.Wie heeft hier ervaring mee ?.......zijn ze echt zo streng ?
Ik kan alleen van een aantal jaar geleden spreken. Toen wij, niet gereserveerd, aan het loket stonden 's morgens vroeg om circa drie kwartier voor vertrek van de trein, waren er geen plaatsen meer voor de heenreis. De dame achter het loket vroeg ons te wachten, want er waren kaarten voor die treinrit nog niet opgehaald. Toen een kwartier voor vertrek er nog steeds reeds besproken kaarten lagen, konden wij die tegen betaling krijgen en zodoende konden wij mee.
Dus neem geen risico en wees maar op tijd.
markro schreef:
Ik kan alleen van een aantal jaar geleden spreken. Toen wij, niet gereserveerd, aan het loket stonden 's morgens vroeg om circa drie kwartier voor vertrek van de trein, waren er geen plaatsen meer voor de heenreis. De dame achter het loket vroeg ons te wachten, want er waren kaarten voor die treinrit nog niet opgehaald. Toen een kwartier voor vertrek er nog steeds reeds besproken kaarten lagen, konden wij die tegen betaling krijgen en zodoende konden wij mee.
Dus neem geen risico en wees maar op tijd.
Dank Marco voor de tip..........we komen 's ochtends aanreizen vanuit Mesa Verde (Morefield Campgrond) en zullen dus op tijd vertrekken om de trein van 9.45 te halen .................ik denk dat als we daar om 7.30 uur vertrekken het zeker moet lukken !
bbeurden schreef:
Ik heb maandag telefonisch geboekt en tot nu toe ook nog geen bevestigingsmail ontvangen. Ik heb nu zelf een mail gestuurd om te vragen hoe eea zit , maar daar is ook nog niet op gereageerd. Een paar weken geleden heb ik ook 2 mails gestuurd met de vraag om informatie .......daar is ook nooit op gereageerd.............beetje jammer !
Ik heb wel een reserveringsnummer ontvangen ; dat moet volgens mij voldoende zijn om de tickets af te halen hoop ik !
Ik heb gisterenavond nog een keer gebeld, ik had wel een reserveringsnummer maar er was bij het bespreken iets mis met het computersysteem en konden toen het nummer van mijn cc niet invoeren dus moest nog een keer terugbellen.
Gisteren is het wel gelukt en gelijk nog maar over die tijd gevraagd.
Onze trein vertrekt om 9.00 uur en je wordt om 8.30 al de trein ingeloodst, wij moeten de kaartjes tussen 8.00 en 8.15 ophalen.
Of er nog een email zou komen met je reservering wisten ze niet want ze zijn bezig het hele computersysteem te veranderen en hadden zoveel werk wat ze dan moesten invoeren dat het wel een paar maanden kon duren voordat die mail kwam als je pech had en misschien krijg je het helemaal niet.
Maar volgens hun was het ook niet nodig, je naam en reserveringsnummer was genoeg om die kaartjes op de desbetreffende dag op te halen.
ok, ik had inderdaad ook nog een mail erachter aan gestuurd om voor de bevestigings email te vragen, maar nog steeds niets gehoord.
Wel vreemd dat ze dat aan de telefoon niet vertellen, want ze vroeg wel mijn email adres om de bevestigings email naar toe te sturen.
paula58 schreef:
Maar volgens hun was het ook niet nodig, je naam en reserveringsnummer was genoeg om die kaartjes op de desbetreffende dag op te halen.
dat is dan duidelijk ........bedankt voor deze informatie !
veel plezier in de USA en vooral met jullie treinreis,
bbeurden schreef:Afgelopen vrijdag uiteindelijk toch een uitgebreide bevestigings email ontvangen.
Bijna een maand dus na (telefonische) boeking.
ik heb de bevestiging dus ook na ruim een maand (en 2 e-mails van mijn kant) eindelijk ontvangen !..........telefonisch is mij beloofd dat we plaatsen aan de rechter kant van de trein ( we gaan heen met de trein en terug met de bus) zullen krijgen...........hier wordt echter in de bevestigings-mail geen melding van gemaakt...............nou ja , we zullen de tickets maar op tijd op halen en hopen dat we dan idd aan de rechter kant kunnen zitten !
Wij hopen ook rechts te zitten, maar aangezien in de Alamosa Parlor car volgens de plattegrond aan de rechterzijde alleen maar 2 persoons tafeltjes zijn en links 4-persoons tafeltjes, ben ik bang dat we toch links worden geplaatst (we zijn dus met 4-en)
Dat klopt, de vierpersoonstafels zitten links (wij zaten dus rechts ), maar in de Parlorcar is dat helemaal geen probleem, omdat het de laatste wagon is van de trein heb je een soort balkon aan de achterzijde waarvandaan je prachtige foto's kunt maken, er is daar ongeveer ruimte voor 6 personen, het is dus niet de bedoeling om er de hele reis te gaan staan, maar toen wij de reis gemaakt hebben, was dat geen enkel probleem.
Het is het geld volledig waard, denk er wel aan dat je aan het eind van de dag behoorlijk zwart bent van de roet, je kunt beter geen lichte kleding aandoen.
Wij hebben de treinreis voor komende zomer geboekt via http://www.gatewayreservations.com/
Hier kan je gewoon online reserveren en krijg je zo goed als direct een bevestiging per mail.
Wij kunnen de tickets of de avond van te voren of een uur voor vertrek ophalen.
Gr. Tim
PS. Wij zitten gewoon in de gewone goedkope Open Gondola
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.