Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
25 dagen zuidwest tour
25 dagen zuidwest tour
Hallo,
Ik heb een reis gepland van 30/3/2009 t.em. 23/4/2009. Kunnen jullie mij enkele tips geven ivm het verloop van mijn reis? Zijn de afstanden haalbaar? Zijn de nationale parken open die periode? Ik heb me laten vertellen dat je enkel de dag van aankomst en vetrek je hotel op voorhand moet boeken en dat dat je gedurende de reis wel genoeg slaaplaats vind. Hieronder mijn voorlopig reisschema:
Dag 1: Brussel-Frankfurt-San Fracisco ( om overstap in usa te vermijden )
Dag 2 : San Francisco
Dag 3 : Dan Francisco - Santa Barbara
Dag 4: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los angeles
Dag 7: Los Angeles - Palm Springs
Dag 8 : Palm Springs
Dag 9 : Palm Springs - Lake Havasu
Dag 10:Lake Havasu - Flagstaff
Dag 11: Flagstaff - Grand Canyon
Dag 12 : Grand Canyon - Monument Valley
Dag 13 : Monument Valley -Cortez
Dag 14: Cortez - Moab
Dag 15: Moab - Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - St.George
Dag 18 : St.George - Lasd Vegas
Dag 19 : Las Vegas
Dag 20 : Las Vegas - Death Valley
Dag 21: Death Valley - Sequoia
Dag 22 : Sequoia - Yosemite
Dag 23: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 24 : Lake Tahoe - san Francisco
Dag 25: San Francisco - Frankfurt - Brussel
Alvast Bedankt
Barbara
Ik heb een reis gepland van 30/3/2009 t.em. 23/4/2009. Kunnen jullie mij enkele tips geven ivm het verloop van mijn reis? Zijn de afstanden haalbaar? Zijn de nationale parken open die periode? Ik heb me laten vertellen dat je enkel de dag van aankomst en vetrek je hotel op voorhand moet boeken en dat dat je gedurende de reis wel genoeg slaaplaats vind. Hieronder mijn voorlopig reisschema:
Dag 1: Brussel-Frankfurt-San Fracisco ( om overstap in usa te vermijden )
Dag 2 : San Francisco
Dag 3 : Dan Francisco - Santa Barbara
Dag 4: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los angeles
Dag 7: Los Angeles - Palm Springs
Dag 8 : Palm Springs
Dag 9 : Palm Springs - Lake Havasu
Dag 10:Lake Havasu - Flagstaff
Dag 11: Flagstaff - Grand Canyon
Dag 12 : Grand Canyon - Monument Valley
Dag 13 : Monument Valley -Cortez
Dag 14: Cortez - Moab
Dag 15: Moab - Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - St.George
Dag 18 : St.George - Lasd Vegas
Dag 19 : Las Vegas
Dag 20 : Las Vegas - Death Valley
Dag 21: Death Valley - Sequoia
Dag 22 : Sequoia - Yosemite
Dag 23: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 24 : Lake Tahoe - san Francisco
Dag 25: San Francisco - Frankfurt - Brussel
Alvast Bedankt
Barbara
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 25 dagen zuidwest tour
Hallo Barbara,
Welkom op het forum!
Je gaat erg vroeg in het jaar, dus van te voren boeken zal niet nodig zijn. De eerste nacht vastleggen is wel handig.
De nationale parken zijn altijd open, kijk eens op http://www.nps.gov voor meer informatie. Het kan wel zijn dat er hier en daar sneeuw ligt of nog valt.
De afstanden zijn allemaal haalbaar, maar zelf zou ik de verdeling iets anders doen.
De kustweg met maar 1 overnachting kan, maar als je veel wilt doen onderweg wordt het wat krap. Een bezoek aan Hearst Castle, of het aquarium in Monterey is de meoite waard, maar kost wel wat tijd.
Je neemt wel erg veel tijd voor de rit van LA naar de Grand Canyon - dit zou in dag kunnen en behalve een bezoek aan Joshua Tree zou ik verder niets doen daar, maar de tijd gebruiken voor andere bezienswaardigheden.
Lake Havasu en Flagstaff zou ik niet doen als overnachtingsplaats, ga liever twee nahten aan de rim zitten, dan heb je voldoende tijd voor de Grand Canyon.
Ik neem aan dat je Cortez hebt opgenomen voor Mesa Verde. Ik zou dan een overnachting in het park aanraden want de beizenswaardigheden liggen op een behoorlijke afstand van Cortez.
Een overnachting in Moab is erg weinig, dat geeft je onvoldoende tijd voor Arches en Canyonlands en als je 's morgens in Mesa Verde nog een tour doet heb je al helemaal geen tijd.
Ik zou ook tijd uittrekken voor Zion, en overnachten in Springdale in plaats van St George. Liefst twee overnachtingen, zodat je een hele dag hebt voor Zion. Lijkt me erg mooi in april.
Van Yosemite en Sequoia zul je weinig zien met maar 1 overnachting in beide parken. Lake Tahoe begrijp ik niet, daar kom je niet langs en het is ook echt niet de moeite, voor 1 nacht.
Ik zou Mesa Verde - hoe mooi en interessant ook - overslaan om wat meer tijd voor de rest te hebben. Het weer kan heel wisselend zijn, dus ik zou wat flexibiliteit inbouwen en niet al in het begin van de route te veel tijd nemen. Zorg dat je ergens langer kunt blijven als het goed bevalt, of dat je een andere route kunt nemen als het weer tegenzit. Zowel bij Bryce als Sequoia en Yosemite is de kans op sneeuw aanwezig.
Marianne
Welkom op het forum!
Je gaat erg vroeg in het jaar, dus van te voren boeken zal niet nodig zijn. De eerste nacht vastleggen is wel handig.
De nationale parken zijn altijd open, kijk eens op http://www.nps.gov voor meer informatie. Het kan wel zijn dat er hier en daar sneeuw ligt of nog valt.
De afstanden zijn allemaal haalbaar, maar zelf zou ik de verdeling iets anders doen.
De kustweg met maar 1 overnachting kan, maar als je veel wilt doen onderweg wordt het wat krap. Een bezoek aan Hearst Castle, of het aquarium in Monterey is de meoite waard, maar kost wel wat tijd.
Je neemt wel erg veel tijd voor de rit van LA naar de Grand Canyon - dit zou in dag kunnen en behalve een bezoek aan Joshua Tree zou ik verder niets doen daar, maar de tijd gebruiken voor andere bezienswaardigheden.
Lake Havasu en Flagstaff zou ik niet doen als overnachtingsplaats, ga liever twee nahten aan de rim zitten, dan heb je voldoende tijd voor de Grand Canyon.
Ik neem aan dat je Cortez hebt opgenomen voor Mesa Verde. Ik zou dan een overnachting in het park aanraden want de beizenswaardigheden liggen op een behoorlijke afstand van Cortez.
Een overnachting in Moab is erg weinig, dat geeft je onvoldoende tijd voor Arches en Canyonlands en als je 's morgens in Mesa Verde nog een tour doet heb je al helemaal geen tijd.
Ik zou ook tijd uittrekken voor Zion, en overnachten in Springdale in plaats van St George. Liefst twee overnachtingen, zodat je een hele dag hebt voor Zion. Lijkt me erg mooi in april.
Van Yosemite en Sequoia zul je weinig zien met maar 1 overnachting in beide parken. Lake Tahoe begrijp ik niet, daar kom je niet langs en het is ook echt niet de moeite, voor 1 nacht.
Ik zou Mesa Verde - hoe mooi en interessant ook - overslaan om wat meer tijd voor de rest te hebben. Het weer kan heel wisselend zijn, dus ik zou wat flexibiliteit inbouwen en niet al in het begin van de route te veel tijd nemen. Zorg dat je ergens langer kunt blijven als het goed bevalt, of dat je een andere route kunt nemen als het weer tegenzit. Zowel bij Bryce als Sequoia en Yosemite is de kans op sneeuw aanwezig.
Marianne
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hallo Barbara,
Ik sluit me aan bij de adviezen die Marianne je heeft gegeven. Zeker in Moab kom je echt tijd te kort, er is zoveel moois te zien in die omgeving. Ik zou echt proberen om iets in je schema te schrappen, zodat je wat meer tijd hebt voor Moab. Persoonlijk zou ik Lake Tahoe overslaan (vond ik niet zo heel speciaal) en ook wat minder tijd nemen voor het stuk Los Angeles - Grand Canyon. Je kan inderdaad beter bij de Grand Canyon zelf overnachten, in plaats van in Flagstaff.
Ik sluit me aan bij de adviezen die Marianne je heeft gegeven. Zeker in Moab kom je echt tijd te kort, er is zoveel moois te zien in die omgeving. Ik zou echt proberen om iets in je schema te schrappen, zodat je wat meer tijd hebt voor Moab. Persoonlijk zou ik Lake Tahoe overslaan (vond ik niet zo heel speciaal) en ook wat minder tijd nemen voor het stuk Los Angeles - Grand Canyon. Je kan inderdaad beter bij de Grand Canyon zelf overnachten, in plaats van in Flagstaff.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Cortez sowieso schrappen. Van Monument Valley naar Moab is maar een paar uurtjes rijden, je kan de halve dag nog in Moab doorbrengen. Ik heb nooit genoeg aan 2 dagen Moab, maar voor een kennismaking is het wel genoeg denk ik.
Lake Tahoe inruilen voor een extra nacht Yosemite!
Lake Tahoe inruilen voor een extra nacht Yosemite!
Ik zou hier en daar schuiven en zoiets doen:
01: Brussel - Frankfurt - san Francisco
02: San Francisco
03: San Francisco - Monterey
04: Monterey - Santa Barbara
05: Santa Barbara - Los Angeles
06: Los Angeles
07: Los angeles - Palm Springs
08: Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman/Williams
09: Kingman/Williams - Grand Canyon
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon / Horseshoe Bend)
11: Page - Monument Valley - Mexican Hat
12: Mexican Hat - Moab (sunset Delicate Arch in Arches NP)
13: Moab (Canyonlands, Arches NP)
14: Moab - Goblin Valley SP - Capitol Reef
15: Capitol Reef - Devils Garden (aan Hole-in-Rock-road) - Bryce Canyon
16: Bryce Canyon - Zion - Springdale
17: Springdale - Las Vegas
18: Las Vegas
19: Las Vegas - Death Valley
20: Death Valley - Bakersfield/Fresno (voor Sequoia ben je vroeg in het jaar en heb je meer tijd nodig)
21: Bakersfield/Fresno - Yosemite
22: Yosemite
23: Yosemite - san Francisco
24: san Francisco
25: San Francisco - Frankfurt - Brussel
Johan
01: Brussel - Frankfurt - san Francisco
02: San Francisco
03: San Francisco - Monterey
04: Monterey - Santa Barbara
05: Santa Barbara - Los Angeles
06: Los Angeles
07: Los angeles - Palm Springs
08: Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman/Williams
09: Kingman/Williams - Grand Canyon
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon / Horseshoe Bend)
11: Page - Monument Valley - Mexican Hat
12: Mexican Hat - Moab (sunset Delicate Arch in Arches NP)
13: Moab (Canyonlands, Arches NP)
16: Bryce Canyon - Zion - Springdale
17: Springdale - Las Vegas
18: Las Vegas
19: Las Vegas - Death Valley
20: Death Valley - Bakersfield/Fresno (voor Sequoia ben je vroeg in het jaar en heb je meer tijd nodig)
21: Bakersfield/Fresno - Yosemite
22: Yosemite
23: Yosemite - san Francisco
24: san Francisco
25: San Francisco - Frankfurt - Brussel
Johan
Jaapjohan1973 schreef: 12: Mexican Hat - Moab (sunset Delicate Arch in Arches NP)
Net 'boven' Mexican Hat vind je ook nog Goosenecks State Park, Moki Dugway en valley of the Gods; vanaf Monticello kun je ook nog 'binnendoor' naar Newspaper Rock. Dan wordt het bijna een hele dag.
Als je nog een makkelijk (en gratis) bereikbare slot canyon wilt bezoeken, dan ligt Little Wild Horse Canyon zo'n 10 minuten van Goblin Valley State Park.
Evt ook Kodachrome Basin State Park, ca. 10 mijl van Cannonville.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo allemaal,
Na weken en maanden jullie forum te lezen, heb ik besloten om jullie wijze raad op te volgen en jullie routevoorstel te volgen (mits enkele aanpassingen). We zouden bij aankomst de volgende dag direct vertrekken langst de kust richting Los Angeles. Wanneer we onze route eindigen, zou ik dan de geplande dagen in San Francisco willen doorbrengen. Dit omdat ik in Vegas wil trouwen en hier niet wil zijn in een weekend.
Is dit te doen of raden jullie toch bij start enkele dagen San Francisco aan?
Op 30 maart 2009 vertrekken we en ik moet zeggen de stress is aan het stijgen. Ik word onzeker over al de planningen die ik in mijn hoofd gemaakt heb ( toch maar dingen op voorhand vastleggen, gaan we onze weg wel vinden?, rijden niet voorbij de parken?,vinden we slaapplaats, Is een huwelijk ( liefst in grand canyon + kleding te huren ) te regelen in dagen? )
Hopelijk kunnen jullie mij wat geruststellen.
Hieronder onze planning:
30/mrt Dag 1 Brussel-Frankfurt-San Francisco
31/mrt Dag 2 San-Francisco-Monterey
1/apr Dag 3 Monterey-Santa Barbara
2/apr Dag 4 Santa Barbara-Los Angeles
3/apr Dag 5 Los Angeles
4/apr Dag 6 Los Angeles - Palm Springs
5/apr Dag 7 Palm Springs - Joshua Tree NP-Kingman/Williams
6/apr Dag 8 Kingman Williams - Grand Canyon
7/apr Dag 9 Grand Canyon-Page
8/apr Dag 10 Page-Momument valley-Mexican Hat
9/apr Dag 11 Mexican Hat- Moab
10/apr Dag 12 Moab
11/apr Dag 13 Moab - Goblin Valley SP-Capitol Reef
12/apr Dag 14 Capitol reef-Devils garden-Bryce Canyon
13/apr Dag 15 Bryce Canyon - Zion-Springdale
14/apr Dag 16 Springdale-las vegas
15/apr Dag 17 Las Vegas
16/apr Dag 18 Las vegas
17/apr Dag 19 Las Vegas -Death Valley
18/apr Dag 20 Death Valley - Bakersfield/Fresno
19/apr Dag 21 Bakersfield /Fresno - Yosemite
20/apr Dag 22 Yosemite
21/apr Dag 23 Yosemite - San fransisco
22/apr Dag 24 San Franscisco
23/apr Dag 25 San fransisco-Franfurt-Brussel
groetjes
Barbara
Na weken en maanden jullie forum te lezen, heb ik besloten om jullie wijze raad op te volgen en jullie routevoorstel te volgen (mits enkele aanpassingen). We zouden bij aankomst de volgende dag direct vertrekken langst de kust richting Los Angeles. Wanneer we onze route eindigen, zou ik dan de geplande dagen in San Francisco willen doorbrengen. Dit omdat ik in Vegas wil trouwen en hier niet wil zijn in een weekend.
Is dit te doen of raden jullie toch bij start enkele dagen San Francisco aan?
Op 30 maart 2009 vertrekken we en ik moet zeggen de stress is aan het stijgen. Ik word onzeker over al de planningen die ik in mijn hoofd gemaakt heb ( toch maar dingen op voorhand vastleggen, gaan we onze weg wel vinden?, rijden niet voorbij de parken?,vinden we slaapplaats, Is een huwelijk ( liefst in grand canyon + kleding te huren ) te regelen in dagen? )
Hopelijk kunnen jullie mij wat geruststellen.
Hieronder onze planning:
30/mrt Dag 1 Brussel-Frankfurt-San Francisco
31/mrt Dag 2 San-Francisco-Monterey
1/apr Dag 3 Monterey-Santa Barbara
2/apr Dag 4 Santa Barbara-Los Angeles
3/apr Dag 5 Los Angeles
4/apr Dag 6 Los Angeles - Palm Springs
5/apr Dag 7 Palm Springs - Joshua Tree NP-Kingman/Williams
6/apr Dag 8 Kingman Williams - Grand Canyon
7/apr Dag 9 Grand Canyon-Page
8/apr Dag 10 Page-Momument valley-Mexican Hat
9/apr Dag 11 Mexican Hat- Moab
10/apr Dag 12 Moab
11/apr Dag 13 Moab - Goblin Valley SP-Capitol Reef
12/apr Dag 14 Capitol reef-Devils garden-Bryce Canyon
13/apr Dag 15 Bryce Canyon - Zion-Springdale
14/apr Dag 16 Springdale-las vegas
15/apr Dag 17 Las Vegas
16/apr Dag 18 Las vegas
17/apr Dag 19 Las Vegas -Death Valley
18/apr Dag 20 Death Valley - Bakersfield/Fresno
19/apr Dag 21 Bakersfield /Fresno - Yosemite
20/apr Dag 22 Yosemite
21/apr Dag 23 Yosemite - San fransisco
22/apr Dag 24 San Franscisco
23/apr Dag 25 San fransisco-Franfurt-Brussel
groetjes
Barbara
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Je spreekt hier over verschillende locaties om te trouwen. Weet jij al waar jouw voorkeur naar uitgaat?babsf schreef:Dit omdat ik in Vegas wil trouwen en hier niet wil zijn in een weekend.
<-- KNIP -->
Is een huwelijk ( liefst in grand canyon + kleding te huren ) te regelen in dagen?
Je zal daar toch iets van te voren voor moeten regelen neem ik aan.
Kijk hier eens voor het trouwen in het Grand Canyon National Park. Doorgelinkt van deze pagina van de National Park Service.
En hier voor trouwen in Las Vegas (NL-tekst).
Marco
misschien in de Grand Canyon voor 'echt' en in Las Vegas voor 'de show' ??
Bart
misschien in de Grand Canyon voor 'echt' en in Las Vegas voor 'de show' ??

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Het liefst zou ik willen trouwen in grand canyon, maar ik was van mening dat dit via Las vegas moet gebeuren? Maar wat ik uit jullie reactie kan afleiden zijn dit 2 verschillende organisaties.
Barbara
Barbara
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1117 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal