Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de hotels onderweg??west Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tinus1975
Amerika-ontdekker

de hotels onderweg??west Amerika

Bericht door tinus1975 »

hallo ervaren Amerika-gangers,
september 2009 worden wij ontmaagd (1e keer naar Amerika,rondreis in het westen, start en finish in LA
De auto en vlucht hebben we al geboekt!

De route....

1e. aankomst LAX (overnachting in Holiday inn LAX)
2e. LA
3e. LA
4e. Richting SD
5e. SD
6e. SD
7e. Vertrek richting Scottsdale (is dat te halen)
8e. richting Grand Canyon (1 of 2 dagen verblijven,zeg het maar, ik weet het niet)
9e. LV
10e.LV
11e.richting DV (of gelijk door naar Yosemite?)
12e.Yosemite
13e. SF
14e. SF
15e. SF
16e. 17e. 18e. 19e.in te vullen voor hierboven genoemde fouten??
20e. LA
21e. huis toe :(

nu mijn vragen;
*Slaat dit helemaal nergens op, of kan dit gewoon nog wel?????????

*hebben jullie tips voor de hotels/motels/B&B (LA,SD,SF zijn groot,vooraf boeken of 1 a 2 dagen tevoren) met een beetje redelijke recenties en prijzen(we zijn geen krenten,maar iedere dollar minder is natuurlijk mooi meegenomen).
En in de NP ook vooraf boeken?

Om een klein idee te geven wat onze instelling is;
als de bedden en de handdoeken schoon en fris zijn,de auto op een redelijk veilig plekje staat en niet 3uur van het centrum zitten, zijn wij eigenlijk al tevreden!

graag zou ik jullie eerlijk mening horen, brice en zion zijn prachtig (ooit gehoord),maar dat is niet per se nodig,.. daarom straan ze er ook niet bij!

alvast bedankt!!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: de hotels onderweg??west Amerika

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Je hebt nu Los Angeles, San Diego, San Francisco en Las Vegas.
Dat zijn 4 grote steden en meer dan de helft van jullie vakantie.
Zijn jullie echte stadsmensen of willen jullie ook de natuur in.

Ik zou zelf San Diego overslaan en er wat meer natuurpark bij doen.
Van Las Vegas naar Yosemite in één dag :shock: zou ik niet doen.

Misschien dat zoiets wat voor je is;

1. Aankomst LA
2. LA
3. LA
4. LA naar Las Vegas (450km / 4,5 uur)
5. Las Vegas
6. Las Vegas
7. Las Vegas naar de Grand Canyon South Rim (460km / 6 uur)
8. Grand Canyon bekijken daarna naar Page (220km / 3 uur)
9. Page naar Springdale met bezoek aan Zion (200km / 3 uur)
10. Springdale naar Las Vegas met relax bezoek aan Lake Mead (310km / 4 uur)
11. Las Vegas naar Death Valley (270km / 4,5 uur)
12. Death Valley - Bishop / Lee Vining (360km / 5 uur)
13. Lee Vining - Tioga Pass - Yosemite (120km)
14. Yosemite Valley
15. Yosemite - San Francisco (320km / 4 uur)
16. San Francisco
17. San Francisco
18. Morro Bay (385km / 5 uur)
19. Santa Barbara (200km / 2,5 uur)
20. Santa Barbara - LA (160km / 2 uur)
21. Back Home

Zo heb je volgens mij voor de meeste dingen aardig wat tijd.
Plan niet teveel kilometers op één dag tenzij je een echte reisdag wilt inplannen om op te schieten.
De tijden die ik erbij heb gezet zijn pure reistijden dus zonder plas- rook- etens- en andere pauzes.

De Grand Canyon is heel indrukwekkend (zeker de eerste keer) en daar kun je gerust een tijd voor uittrekken.
Een overnachting in het park is dus zeker aan te raden.
Hetzelfde geldt trouwens voor Death Valley en Yosemite.

Voor overnachtingen valt veel te zeggen.
Je kunt alles van te voren boeken of gewoon afwachten en ter plekke zoeken.
Omdat het voor jullie de 1e keer is dat je die kant op gaat, zou ik voorstander zijn om vooraf te boeken.
Dan heb je daar geen omkijken meer naar en kun je er zo naar toe rijden.
Voor overnachtingen in of vlakbij de Nationale Parken is het zeker aangeraden vooraf te boeken omdat die vaak van te voren zijn volgeboekt.

Voor San Francisco kan ik aanraden om de dag na aankomst een bustoer te nemen die je langs alle hoogtepunten (neem er een incl. Alcatraz) voert. De dag erna kun je dan nog eens rustig de punten bekijken die je leuk vond.
Chinatown is ook leuk daar.

Las Vegas is een stad waar overnachten goedkoop kan als je de aanbiedingen in de gaten houdt.
Een groot hotel aan de strip is natuurlijk erg leuk. Genoeg over te lezen hier op dit forum.

Veel plezier met plannen

Bert & Hilda
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik vind dat je wel heel veel San Diego in je reis hebt. Je hebt er bijna 3 volle dagen te besteden. Nou zal het een leuke stad zijn maar 3 volle dagen lijkt mij persoonlijk wat veel, aangezien er ook nog zoveel ander moois is wat je kunt doen.

Voor de Grand Canyon zou ik sowieso 1 volle dag uittrekken. Wij zijn vanuit LA in 1 keer naar de Canyon gereden (7,5 uur rijden..viel ons erg mee) en kwamen eind van de middag aan. Hebben toen nog prachtig de zonsondergang gezien en de dag erna hebben we de hele dag in de canyon besteed. Wandeling gemaakt, 's middags een helicoptervlucht.
Met 1 volle dag heb je het ook wel gezien hoor.

Ook 3 volle dagen SF vind ik veel. Met 2 dagen heb je het ook echt wel gezien (ja uiteraard kan je overal natuurlijk wel weken verblijven maar met 2 dagen heb je voldoende tijd voor alcatraz,winkelen, golden gate etc.).

Persoonlijk zou ik wat meer bestemmingen in je reis proberen te krijgen.
Tenzij jullie een reden hebben om in elke stad 3 dagen te verblijven natuurlijk, maar je ziet meer van het land als je je reis wat veelzijdiger maakt vind ik zelf.

Dit lijkt mij al een betere/veelzijdigere route:

1e. aankomst LAX (overnachting in Holiday inn LAX)
2e. LA
3e. LA- San Diego
4e. San diego
5e. San diego - via Lake Havasu/Williams richting Grand Canyon ( naar Kingman is bijv. 5 u en 40 minuten)
6e. Kingman - Grand Canyon (2,5 uur rijden) - bijna volledige dag in Grand Canyon
7e. Grand Canyon- Monument Valley ('s morgens event. nog GC, overnachten in woonwagen op Gouldings Campground)
8e. Monument Valley - Page (antelope Canyon)
9e. Page (Lake Powell, Horsehoe Bend)
10e. Page- Bryce of Zion
11e. Bryce/Zion - Las Vegas
12e. Las Vegas
13e. Las Vegas- Death Valley (overnachten in Stovepipe Wells)
14e. Death Valley - Yosemite (via Tioga Pass)
15e.Yosemite
16e. Yosemite- San Francisco (wij zijn via Mariposa Grove gereden: Sequioa Trees)
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco - Pismo Beach/Santa Barbara
20e. Santa Barbara - LA (2,5 uur rijden ongeveer, rest van de dag in LA)
21e. LA - Amsterdam

Je zou ook nog kunnen overwegen om vanuit San diego in 1 keer naar de Grand Canyon te rijden. (uur of 8,5 rijden geloof ik). Is even doorrijden maar dan heb je daarna wel een volle dag Grand Canyon zonder reistijd.

Overnachten in Death Valley (http://www.stovepipewells.com) vonden wij een beleving. Wij zijn overdag vanuit Vegas vertrokken en door Death Valley gaan rijden en alle viewpoints afgegaan. Aan het eind van de middag kwamen we bij Stovepipe Wells. Dit ligt al vlakbij de west-uitgang van het park en daardoor al op de route naar Yosemite.

Antelope Canyon in Page en Monument Valley zijn plaatsen die je eigenlijk wel gezien moet hebben vind ik! Vandaar dat ik Page en Monument Valley in jullie route opgenomen heb.

De kustroute is ook ontzettend mooi, maar je kan m zo lang maken als je zelf wilt. Wij zijn van San Francisco tot Monterey gereden en toen weer van San Francisco naar Psimo Beach. En toen van Pismo Beach naar LA.
Maar het kan ook in 2 dagen, of over de snelweg zelfs in 1 dag mocjht je meer tijd in LA willen.

Vanuit yosemite naar San Francisco is niet heel ver rijden. Wij zijn s' morgens naar Mariposa Grove gereden (Sequioa Trees) en daarna door naar San Francisco omdat we daar toch nog 2 volle dagen zouden hebben.

Death Valley - Yosemite is een lange rijdag maar wij vonden het echt prima te doen. We waren al rond half 5 in Camp Curry en hebben echt genoten van de prachtige Tioga Pass. Echt goed te doen dus.

Qua motels hebben wij veel in Travelodges geslapen: goede prijskwaliteit verhouding.
Bij Zion zaten wij in de Travelodge in Hurricane net buiten het park: 45 dollar per nacht
In de Grand Canyon zaten wij in de Maswik Lodge (http://www.xanterra.com), erg mooi om in het park te overnachten.
In Monument Valley zaten wij in een woonwagen op Goulding's Campground met prachtig uitzicht over de valley: echt een enorme aanrader en het kost haast niks (60 dollar in 2007).

In Yosemite zaten wij in een tentcabin in Camp Curry heel basic, maar je verblijft wel middenin de natuur. Vonden wij erg leuk!!
In San Francisco zaten wij in het townhouse motel voor 75 dollar per nacht, met gratis parkeren (erg fijn in SF).
Dit motel was boven Lombard Street gelegen en wij liepen in ongeveer een kwartiertje zo naar fisherman's Warf.
http://www.sftownhousemotel.com

Ps. Persoonlijk zou ik San diego laten vallen omdat je eerst afzakt naar het zuiden en vervolgens weer omhoog moet: kost allemaal extra tijd! Je zou dan in 1 dag van LA naar de Grand Canyon kunnen rijden en de overige dagen ergens anders (bijv. aan de kustroute of nog een dag LA) kunnen besteden. MAar ik weet natuurlijk niet of San diego hoog op jullie verlanglijstje staat.

Kijk ook eens op het Reizen Algemeen forum bij de routekaartjes. Daar komen ontzettend veel van dit soort routes voorbij.
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 09 feb 2009, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Misschien kan je best eens aangeven wat voor type reis je wil?

De reis hierboven vermeld doet de highlights van het westen aan. Je hebt veel gezien, maar je vakantie gaat ook wel in een snel tempo. Zeker voor de eerste keer.
Nu, aan je nickname te lezen ben je wel nog jong ;)
Toch is het belangrijk op voorhand te kiezen voor veel zien op korte tijd, of minder zien, maar uitgebreider.
Ten tweede : leg je de klemtoon op steden, natuurparken, of een fifty-fifty mix van beiden?
Wil je ook (uitgebreide) wandelingen doen in de natuurparken, of er enkel doorrijden? Dit bepaalt nl heel erg de verdeling van je dagen.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Erg goede tips, doe er wat mee!

Even als aanvulling: Ik zou ervoor kiezen niet vanuit LA naar Vegas te gaan en daarna via Grand Canyon,Page en Zion NP weer naar Vegas, dan maak je een soort cirkeltje. Je kunt ook het volgende doen:

: LA-Prescott-Arizona (best lange rit, wel heel mooi, en mooi stadje)
: Prescott-via Sedona (scenic byway 89a heel mooi, zelfde geldt voor Sedona!)-naar Grand Canyon, overnachting aan de Rim (bv Bright Angel Lodge)
: Grand Canyon-Page (onderweg Horsshoe Bend, en later Antalope Canyon), 3 uur rijden
: Page-Zion 3 uur rijden
: Zion, neem hier de tijd voor een mooie hike!
: Zion-Las Vegas , 4 uur rijden (ik zou er niet langer heen gaan dan 2 dagen, maar dat zal lang niet iedereen met me eens zijn!!!!)

Of ipv die volle dag Zion, nog voor Zion een bezoek aan Bryce Canyon....wij kozen daar vorig jaar niet voor omdat we ons niet elke dag wilden verplaatsen....en daarom gaan we dit jaar naar Bryce :D
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

Kijk, hier hebben we wat aan!!
allereerst, superbedankt voor de reacties op dit prima forum (metname de gebruikers ervan)

aan de reacties te lezen kunnen we de "stedentrips" naar SD en SF eigenlijk dus wel halveren?
en met een beetje passen en meten is er veel meer uithalen!?

(tja, iris1982, ik zou er wel een aantal jaren kunnen vullen :wink: )

We willen er een fifty-fifty mix van maken, maar zijn niet van plan om een "uitgebreide" wandeling te maken(en wat voor wandelingen zijn er,.....Carine :roll: , niet dat we om 700uur opstaan voor een wandeling om `s avonds om 1800uur weer terug te komen?)

Onze trip is grofweg een reis in het westen van Amerika,veel mooie dingen zien,proeven,voelen en meemaken!
een leuke mix van steden en natuur, een stuk rijden is niet erg (dat lukt me wel), maar heb ook verhalen gelezen van mensen die om de dag bijna een kleine 8 a 9 uur in de auto zitten(dat lijkt me best zonde en erg vermoeiend)

we gaan lekker puzzelen,forum doorspitten en jullie kennis van de USA raadplegen!
er is niets leuker dan de voorpret en ervaring delen!

bedankt alvast!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien is het een idee om wat reisverslagen door te lezen. Dat is niet alleen erg leuk maar dan kun je ook een beetje een idee krijgen van wat je aanspreekt.
Op dit topic kun je alle reisverslagen zuidwest vinden: viewtopic.php?f=7&t=11994

Lange wandelingen hoef je niet te maken. Bij de meeste parken heb je ook korte hikes van een paar miles.
Op de site van onze forumleden Henriëtte en Hans kun je heel veel informatie over de parken vinden: http://www.ontdek-amerika.nl/
En op deze officiële site kun je ook informatie vinden: http://www.nps.gov/

Marjon
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

tinus1975 schreef: We willen er een fifty-fifty mix van maken, maar zijn niet van plan om een "uitgebreide" wandeling te maken(en wat voor wandelingen zijn er,.....Carine :roll: , niet dat we om 700uur opstaan voor een wandeling om `s avonds om 1800uur weer terug te komen?)

Wel, veel mensen bezoeken de natuurparken en doen er dan ook wandelingen. Bv in Zion doen veel mensen de gekende angels landing, of de narrows (een stuk door de rivier). In de grand canyon kan je afdalen en beneden overnachten.
In Yosemite kan je naar de waterval etc. Heel cru gezeegd : vergelijk het een beetje met de bergen in Oostenrijk : rij je er door, of blijf je er een extra dag om in het gebergte een wandeling te doen?
Dit heeft natuurlijk veel invloed op je planning.
Er zijn er anders velen hoor, die 's morgens om zeven uur opstaan om angels landing te doen.
Maar goed, het is duidelijk dat je dat niet van plan bent, dus kan je je route een stuk sneller laten gaan.
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

sachasenne schreef:
tinus1975 schreef: We willen er een fifty-fifty mix van maken, maar zijn niet van plan om een "uitgebreide" wandeling te maken
In de grand canyon kan je afdalen en beneden overnachten.

:blink: :wink:
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

helemaal goed!!

heerlijk om de ervaringen van andere te lezen op de reisverslagen/verhalen!
hier worden we vrolijk van :D
nu beginnen wij ook wat meer duidelijkheid te krijgen over sommige reizen,
ik kom verhalen tegen van 15 dagen (sommige zelfs 10 tot 12 dagen), die ongelooflijk "vol" zitten met alles wat wij ook willen zien, terwijl wij 21 dagen hebben!(nog te kort in ons idee,we zouden alles wel willen zien,dan maar een keer terug :wink: )
we zullen zeker nog een aantal uurtjes op dit forum rondhangen!

bedankt voor de tips!!!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Tinus: de route die ik voor je heb uitgestippeld bevat eigenlijk maar 2 echt lange rijdagen (van Death Valley naar yosemite en eventueel van San Diego of LA naar de Grand Canyon). De rest is echt goed te doen!
Ik zal onze route ook even posten van 2 jaar geleden, daar zit San Diego niet in, hij lijkt wel op de route die ik voor jullie geschetst heb
Wij hadden overal voldoende tijd. Ja natuurlijk kan je overal wel weken doorbrengen, maar we hoefden ons nergens te haasten.

1. AMS - LA
2. LA (hollywood)
3. LA- Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Page
7. Page
8. Page- Bryce
9. Bryce- zion
10. Zion - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Death Valley (StovepipeWells)
13. Death Valley - Yosemite (via Tioga Pass)
14. Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite- San Francisco (via Mariposa Grove)
17. SF
18. SF
19 SF- Monterey (zeeaquarium bezocht, echt een aanrader)
20 Monterey - Pismo Beach
21. Pismo Beach - LA
22. LA- AMS

Bryce en Monument Valley zijn beiden prachtig maar heb je ook vrij snel gezien. Je hebt daar dus ook aan een middag wel genoeg. In Bruce hebben wij een trail van 1,5 uur gelopen. In Monument Valley hebben wij de "Loop" gereden door het park. ERG mooi en kost je ook maar een uurtje of 2.

In Zion hebben ijw een deel van de Narrows gelopen: je loopt dan in een rivier die steeds smaller wordt. Je kan die wandeling zo lang maken als je zelf wilt (lees: omkeren als je het zat bent) en het is een geweldige ervaring.

In Yosemite hebben wij een simpele trail gelopen naar de Yosemite Falls (is eigenlijk nauwelijks een wandeling te noemen), maar ook een wat zwaardere naar de Vernall Falls ( de Mist trail).
In de Grand Canyon hebben wij een deel van de Kaibab Trail gelopen (geeft prachtig uitzicht de Canyon in en je kan ook omkeren als je het zat bent. Terug is wel een stuk zwaarder dan heen).
Verder hebben wij bij de GC ook de rimtrail nog een deel gedaan, die is heel simpel: je loopt gewoon langs de rand van de Canyon.

Je hoeft dus echt geen urenlange walks te doen om iets moois te zien maar het is wel een aanrader om wat wandelingen te maken, je krijgt een veel betere indruk dan als je alleen maar met de auto wat viewpoints aandoet.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Verder hebben wij bij de GC ook de rimtrail nog een deel gedaan, die is heel simpel: je loopt gewoon langs de rand van de Canyon.
Een voordeel van de Rimtrail (langs de westrim) is dat je op de (gratis) shuttlebus kan stappen als je het genoeg vindt :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

sachasenne schreef: In de grand canyon kan je afdalen en beneden overnachten.
Dat wil zeggen,als je na 5 jaar bellen om te reserveren,iedere eerste van de maand,er eindelijk doorheen bent..... :wink:
Ik ga 1 mei nu in persoon daar voor de balie staan,kijken of ik dan in 2010 eindelijk naar beneden kan. :mrgreen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je geluk hebt mag je gelijk naar beneden Piet, er zijn soms permits beschikbaar omdat er mensen niet op komen dagen die een permit hebben.
Die permits worden dagelijks ter plaatsen uitgegeven, maar zoals gezegt men moet geluk hebben.
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

hallo Amerika-kenners,

nogmaals bedankt voor de info,tips en weetjes,

hierbij onze herziende reisplanning (we houden SD erin,staat nog best hoog op ons verlanglijstje)

1. AMS-LAX (aankomst na-middag)
2. LA (hollywood,Hills,richting hotel in Anaheim..(waarschijnlijk)
3. LA (venice,downtown,boodschappen?)
4. LA-SD (Korte trip,gaslamp,haven)
5. SD (seaworld)
6. SD-(richting Kingman of directe omg.) (ongeveer 6 a 7 uurtjes??)
7. Kingman-GC (3uur)
8. GC
9. GC-Page
10. Page- st. George (we laten Bryce zitten,dat komt de volgende keer wel,zeker weten)
11.st. George-LV (plus omgeving,misschien een hoover dam?)
12. LV (strip,hotels,shoppen,night in Vegas)
13. LV - stovepipe wells (plus de nodige viewpoints in DV)
14. DV- El portal (ceder lodge) Yosemite
15. Yosemite
16.Yosemite - SF
17. SF
18. SF- langs de kust richting Morro Bay??
19. morro bay -Santa Barbara
20. SB- rustig richting LA
21. LA
22. back home :(

de laatste dagen doen we het bewust iets rustiger? aan,als we thuis komen willen we niet een week op vakantie om bij te komen :wink: als je begrijp wat ik bedoel??

dit zal een "ruwe" route kunnen zijn,toch....
laat jullie ervaren Amerika-kenners hier eens jullie ideetjes op los,
met veel plezier jullie verhalen/tips en ideeen gelezen!

groeten,
Martijn & Marlous.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ziet er al veel beter uit dan jullie oorspronkelijke plan!
Persoonlijk zou ik Monument Valley er nog in willen hebben maar ja..je kan nou eenmaal niet alles doen.
Wel heb je nu denk ik bijna 2 volledige dagen in de Grand Canyon, weet niet of dat misschien wat veel is, wij hadden zelf aan 1 volle dag wel genoeg maar wie weet zijn er hier mensen die juist 2 dagen aanbevelen :)

Wat St.George is weet ik niet, dus kan niet zeggen of ik dat een logische tussenstop vind.

Maar verder vind ik het een erg mooie route, leuk ook met een overnachting in Stovepipe Wells er in! Weet zeker dat jullie een prachtige reis gaan maken.
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

hoi Iris,
tja, daar zat ik ook nog even over in(GC)

Kingman - GC is geen grote trip.
als we op tijd uit Kingman vertrekken zijn we toch redelijk vroeg in GC?
dus als we in GC een overnachting nemen, de hele ochtend en vroege middag daar zijn kunnen we dan ook nog ons in de middag verplaatsen naar Page (onderweg Horsshoe Bend, en later Antalope Canyon)(of is dat teveel hooi op ons vorkje.))

we hebben nl aan het einde tussen SF en LA genoeg speling (bewust).

Onze keuze voor St. George is eigenlijk toevallig gekomen, omdat we vanuit Page door Zion gaan en we daar niet doorheen willen "vliegen". Page - LV lijkt me net even te ver(denk ik).

gr. Martijn & Marlous
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

tinus1975 schreef: Onze keuze voor St. George is eigenlijk toevallig gekomen, omdat we vanuit Page door Zion gaan en we daar niet doorheen willen "vliegen". Page - LV lijkt me net even te ver(denk ik).
In dat geval zou een overnachting in Springdale een betere optie zijn.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

oke,jerbia,
en waarom juist Springdale? omdat dat een van de eerste plaatsen na het park is?gezellig?,goedkoop?
het uiterste plaatsje na een trip vanuit page?

GRoet,
Martijn & Marlous.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Omdat Springdale vlakbij Zion NP ligt. Je hebt dan iets meer tijd om Zion te bezoeken en wat wandelingen te maken. Er zitten inderdaad veel hotels in Springdale en je vindt er ook veel goede restaurants. Je kunt je auto bij het hotel parkeren en de shuttle naar Zion NP nemen, er zijn diverse haltes dichtbij de hotels.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer