Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e Amerika rondreis (mei/juni) - Voorlopige planning

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

1e Amerika rondreis (mei/juni) - Voorlopige planning

Bericht door Tom&Camille »

Beste

Wij zijn nieuw hier op dit AA-forum, hebben al hier en daar wat gelezen en vooral veel (praktische) info verzameld.
Meer en meer begint onze (eerste) reis naar Amerika vorm te krijgen. We vertrekken (eind mei - begin juni) naar Amerika.
Vandaar dat wij reeds een korte planning hebben opgesteld en graag hadden we jullie opmerkingen/tips/... gekregen over eventuele aanpassingen.

Korte inleiding:
Periode: 22/5 tem 12/6
We vertrekken richting Washington , meteen via de trein (Amtrak) richting New York. (vraag: trein of extra vlucht?)
In NY verblijven we 4 nachten.
Dan zouden we de trein willen terugnemen naar Washington waar we nog 2 nachten zouden blijven om de "Capital" te bezoeken.
Van daaruit vertrekt op 28/5 onze vlucht richting San Francisco, waar na 3 dagen/4 nachten San Francisco bezoeken onze "roadtrip" begint...

Hieronder volgt onze voorlopige planning (+nog enkele vragen). We hadden graag zoveel mogelijk info & tips van jullie gekregen aub.

Vrijdag 22 mei Brussel → Washington → NY (overnachting)
Zaterdag 23 mei NY
Zondag 24 mei NY
Maandag 25 mei NY
Dinsdag 26 mei trip nr Washington (overnachting)
Woensdag 27 mei Washington
Donderdag 28 mei vlucht nr San Francisco (overnachting)
Vrijdag 29 mei San Francisco
Zaterdag 30 mei San Francisco
Zondag 31 mei San Francisco
Maandag 1 juni Tussenstop richting LA (overnachting unknown?)
Dinsdag 2 juni LA
Woensdag 3 juni LA
Donderdag 4 juni LA
Vrijdag 5 juni LA
Zaterdag 6 juni Tussenstop richting Grand Canyon (gewoon slapen - motel tip?)
Zondag 7 juni Tussenstop richting Las Vegas (gewoon slapen - motel tip?)
Maandag 8 juni Las Vegas
Dinsdag 9 juni Tussenstop in Bishop (afhankelijk van de aan te raden route)
Woensdag 10 juni Tussenstop Yosemite park (tips om in het national park zelf te overnachten?)
Donderdag 11 juni San Francisco
Vrijdag 12 juni San Francisco → Washington → Brussel

Ook hadden wij nog enkele vraagjes:
  • Het weer/klimaat in de periode (mei/juni)? (warme kledij aanbevolen?)
  • Tips voor budgethotels in NY voor periode Mei/Juni? (liefst in centrum - tot Central Park)
  • Verblijftips in San Francisco (eerdere ervaringen voor specifiek hotels?)
  • SF naar LA: We zouden graag langs de kustlijn reizen en ergens nog een tussenstop (overnachting) maken. Hiervoor hebben we echter nog geen idee (iemand tips?)
  • Verblijf in LA (4nachten). Hier zouden we graag "Universal Studios" (en of ander pretpark) bezoeken, Hollywood, Santa Monica beach,... maar zijn die 4 nachten dan niet wat lang?
    Universal Studios: er werd ons een "Front Line Pass" ofzo aangeraden omdat we dan voorrang krijgen op de lange wachtrijen. Maar weet iemand waar we die kunnen kopen en hoeveel die precies kost? Iemand ervaringen? Best tickets en dergelijke op voorhand kopen/bestellen of ter plaatse? (ook voor andere bezoeken)
  • We twijfelen om misschien een dag LA op te geven en - na bezoek aan Grand Canyon - eerder naar Bryce Canyon - Zion NP te kunnen gaan (omdat dit nu niet in onze planning zit) ... raden jullie dit aan? Zoja, enige tips wat te bezoeken (+ eventueel overnachten) in Bryce?
  • één nacht Las Vegas en van daaruit terug richting Yosemite NP.
    Wat is hier dan de beste route die jullie voorstellen om van Las Vegas (via Death Valley liefst) naar Yosemite park te gaan? (Ook hadden we gedacht om te stoppen in Sequoia NP, maar uit ondervindingen van andere reizigers en post hier op dit forum is dit niet zo'n "must see" ??
  • Is er mogelijkheid om in het park zelf te overnachten (bungalow? cabin? ...)
  • Praktisch: reeds gelezen dat we best onze inkopen (drank,eten,... koelbox) doen in supermarkten en daarbij telkens een klantenkaart zouden vragen omdat hierop enige korting kan verkregen worden? Klopt deze tip nog steeds? ;-)
Al jullie tips & opmerkingen zijn meer dan welkom!! :-)
Alvast bedankt iedereen!

Mvg,
Camille & Tom
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Re: 1e Amerika rondreis (mei/juni) - Voorlopige planning

Bericht door marionmarloes »

Hoi Tom en Camille,

Vorig jaar hebbenwij front of line passes online 2 dagen van tevoren besteld. Je print dan je gegevens uit en kunt hiermee in het park je front of line pass ophalen. Wij hebben hiervan veel voordeel ondervonden en alle attracties in het park kunnen doen. Je kunt ook wachten tot in het park zelf, kijken of het druk is en dan evt upgraden naar een front of line pass.
Ik zou zeker een dag LA opgeven om naar Bryce te gaan. Dit is een geweldig en zeer on-Europees park. Overnachten kun je ofwel in het park zelf (snel reserveren) of bij Ruby's Inn, net buiten het park.
Zelf vind ik Yosemite niet de extra moeite waard en zou liever Death Valley bezoeken omdat dit meer 'anders' is dan Yosemite. Voor Yosemite, wil je er echt een goede indruk van krijgen, moet je minstens 2 dagen uittrekken . Gezien de reakties op het forum denk ik dat een overnachting in Yosemite zelf al moeilijk te regelen wordt, maar dit moet je even bekijken. Misschien valt het mee, want je zit niet in het hoofdseizoen.
Vorig jaar nog hebben we bij de Safeway een klantenkaart gehaald, die veel voordeel opleverde. Ik ga er vanuit dat dat nog steeds zo is.
Veel plezier bij de voorbereiding!

groetjes,
Marion
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

Beste AA-leden, bedankt voor een eerste reactie!

We zouden idd een dag LA opgeven, maar zouden dan eerder naar Zion trekken omdat daar wel leuke hiking trails zijn zoals ik op het forum las. (enkele goeie sites voor hikes: http://www.nps.gov)

Is het mogelijk om in lodges of eerder cabins (bungalows) te slapen in Zion NP? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Moet men in de NP's eigenlijk toegang betalen?

Nog een opmerking ivm Death Valley:
Dit zouden we op weg van Las Vegas richting Yosemite/San Francisco eerder doorkruisen ... maar zoals reeds vermeld is een overnachting in death valley "beter" dan in Yosemite??

Kan men eigenlijk Yosemite vergelijken met Bryce en Zion en is het daarom eerder aangeraden om meer tijd uit te trekken voor bvb Death Valley?

Op deze kaart van het park:
Wij zouden dan eerder van OOST (Hell's Gate) naar WEST reizen (Panamint Springs)
Zouden jullie ons deze route aanraden? (misschien eventueel nog tussenstop in Badwater)
Welke andere "MUST SEE LOCATIONS" zouden jullie ons nog aanraden?
Afbeelding

wederom bedankt!
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Veel informatie over Death Valley:
viewtopic.php?f=7&t=19607
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

In de nationale parken moet je betalen. Als je veel nationale parken in je route opneemt kun je voor $80 een America the Beautiful pas kopen waarmee je onbeperkt toegang hebt tot de national parks. Ik geloof dat alleen yosemite al $ 25 kost, Bryce en Zion hetzelfde. Kijk voor informatie over de parken ook op : www.nps.gov.
In jullie route is het misschien niet handig om in DV te overnachten, maar ik vind zelf deze woestijn geweldig mooi en imposant. Bryce (en ook Zion) vind ik persoonlijk mooier dan Yosemite, maar dit is dus heel persoonlijk. Bryce is overweldigend, zoiets vind je niet in Europa. Yosemite is heel mooi, maar dat zijn Zwitserland en Oostenrijk ook. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik Yosemite europees mooi vind en vooral Bryce geweldig buitenaards mooi, maar waarschijnlijk zijn wij al verwend doordat wij al in verschillende landen geweest zijn. Nogmaals: smaken verschillen en iedereen heeft zijn eigen mening. Probeer gewoon alles zelf uit om te ontdekken wat jezelf het mooist vind. Aan jullie route te zien zijn jullie meer stadsmensen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je neemt heel veel tijd voor de steden en weinig voor de natuur.
Tussen SF en LA is Cambria een optie om de route op te splitsen, maar er zijn meer opties en je kunt er ook langer over doen wanneer je meer wil zien. Zoekt maar eens op kustroute (er is al veel over geschreven).
Het mooiste is een overnachting aan de rim van Grand Canyon NP. Dan is de afstand vanaf LA best lang.
Voor Yosemite NP neem je erg weinig tijd. Nu doe je weinig meer dan er doorheen rijden. Die afstand zou je beter kunnen verdelen met een overnachting in Death Valley of Lone Pine en Lee Vining.
Sequoia NP heb je sowieso erg weinig tijd voor.
Over hotels in San Francisco zijn wel topics te vinden.

Een route met Bryce Canon NP en Zion NP gaat alleen lukken wanneer je veel minder tijd neemt voor de steden.
Kijk maar eens:
vr 22/05 Brussel → Washington → NY (overnachting)
za 23/05 NY
zo 24/05 NY
ma 25/05 NY
di 26/05 trip nr Washington (overnachting)
wo 27/05 Washington
do 28/05 vlucht nr San Francisco
vr 29/05 San Francisco
za 30/05 SF - Cambria
zo 31/05 Cambria - LA
ma 01/06 LA - Grand Canyon (lange rit, probeer Bright Angel Lodge)
di 02/06 Grand Canyon - Page
wo 03/06 Page - Bryce Canyon NP
do 04/06 Bryce Canyon NP - Zion NP
vr 05/06 Zion NP - Las Vegas
za 06/06 Las Vegas
zo 07/06 Las Vegas - Lone Pine of Bishop
ma 08/06 Lone Pine of Bishop - Tioga Pass open? - Yosemite NP
di 09/06 Yosemite NP
wo 10/06 Yosemite NP - San Francisco
do 11/06 San Francisco
vr 12/06 San Francisco → Washington → Brussel
za 13/06 aankomst Brussel
Johan
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

bedankt voor de

inderdaad reeds aan het herplannen (enkel nachten minder in de steden) om wat meer verblijf in de natuur te kunnen meemaken!

Op volgende reactie:
...Als je veel nationale parken in je route opneemt kun je voor $80 een America the Beautiful pas kopen waarmee je onbeperkt toegang hebt tot de national parks...
Waar kunnen we dergelijke toegangspas kopen? In eender welk NP? Die kan wel handig zijn omdat we toch wel enkele NP's doorkruisen.

grts
T&C
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Deze koop je in het eerste park waar je komt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Tom en Camille,

Ik kan jullie aanraden om eens wat rond te neuzen op de NPS-site, ook de sites per park zijn erg informatief. Hier kun je informatie vinden over wat te doen, waar te overnachten etc. Je kunt dan ook zien welke parken je het meeste aanspreken.

Erg nuttig is ook het lezen van reisverslagen. Kijk hiervoor naar het bovenste topic, of naar de links in de onderschriften bij veel forummers.

Je kunt hier ook de zoekfunctie gebruiken, bv door te zoeken op front of line pass zul je al heel veel kunnen vinden hierover.

Marianne
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ik zou kiezen als je aanvliegt op Washington, daar een aantal dagen te blijven en aan het eind een stopover te nemen en dan NY te bezoeken. Anders blijf je zo heen en weer rijden.

Mijn mening zou zijn om NY over te slaan en die houden voor een andere trip of een stedenreis.
Groetjes, Nel
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Hier een aantal tips van mijn kant.
  • Het weer/klimaat in de periode (mei/juni)? (warme kledij aanbevolen?) Geen idee, SF kan volgens mij nog wel fris zijn
  • SF naar LA: We zouden graag langs de kustlijn reizen en ergens nog een tussenstop (overnachting) maken. Hiervoor hebben we echter nog geen idee (iemand tips?) Wij hebben vorig jaar in San Simeon geslapen, was niet echt heel mooi, maar wel redelijk goedkoop en toch goed (Sulfer Silf motel oid)
  • Verblijf in LA (4nachten). Hier zouden we graag "Universal Studios" (en of ander pretpark) bezoeken, Hollywood, Santa Monica beach,... maar zijn die 4 nachten dan niet wat lang? 4 lijkt me inderdaad veel te lang. Wij hadden er 3 dagen vorig jaar en dat vonden we al teveel.
    Universal Studios: er werd ons een "Front Line Pass" ofzo aangeraden omdat we dan voorrang krijgen op de lange wachtrijen. Maar weet iemand waar we die kunnen kopen en hoeveel die precies kost? Iemand ervaringen? Best tickets en dergelijke op voorhand kopen/bestellen of ter plaatse? (ook voor andere bezoeken) Wij waren vorig jaar in augustus (hoogseizoen) in het park en we hebben geen FOL passes gekocht. Ik vind dat echt veel te duur en ik heb nergens overdreven moeten wachten. We hebben wel als eerste de Studio Tour gedaan. Mijn inziens dus niet doen.
  • We twijfelen om misschien een dag LA op te geven en - na bezoek aan Grand Canyon - eerder naar Bryce Canyon - Zion NP te kunnen gaan (omdat dit nu niet in onze planning zit) ... raden jullie dit aan? Zoja, enige tips wat te bezoeken (+ eventueel overnachten) in Bryce? Wij zijn vorig jaar maar kort in Zion geweest, maar we gaan dit jaar weer terug en blijven er dan een middag + ochtend. Ik vond (wat ik ervan heb gezien opweg naar Bryce, we zijn met de shuttle wel het hele park doorgeweest en hebben er een paar kleine trails gedaan (weeping rock)) het ontzettend geweldig daar en zou zeker LA laten vallen voor dag in Zion.
  • één nacht Las Vegas en van daaruit terug richting Yosemite NP.
    Wat is hier dan de beste route die jullie voorstellen om van Las Vegas (via Death Valley liefst) naar Yosemite park te gaan? (Ook hadden we gedacht om te stoppen in Sequoia NP, maar uit ondervindingen van andere reizigers en post hier op dit forum is dit niet zo'n "must see" ?? Wij zijn vorig jaar via Death Valley gegaan (geslapen in Mammoth Lakes). Persoonlijk vond ik Death Valley niet zo indrukwekkend (wel ontzettend warm :lol: ), maar er zijn er genoeg die daar anders over denken.
  • Is er mogelijkheid om in het park zelf te overnachten (bungalow? cabin? ...)Jazeker. Wij overnachten zelf in Curry Village. genoeg over te vinden in dit forum
  • Praktisch: reeds gelezen dat we best onze inkopen (drank,eten,... koelbox) doen in supermarkten en daarbij telkens een klantenkaart zouden vragen omdat hierop enige korting kan verkregen worden? Klopt deze tip nog steeds? ;-)
  • Volgens mij wel. Vorig jaar augustus in ieder geval wel. Vooral de koelbox was een gouden tip; ijs is overal te krijgen en een koud drankje ergens onderweg is heerlijk
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

Hello Hello!
Iedereen bedankt voor de tips! Super veel gelezen de laatste dagen en vooral veel nuttige info kunnen sprokkelen!

Hierbij hebben we onze planning wat aangepast en dit zou het (bijna) finale resultaat worden:
(Elke lijn is dus een nacht dat we op die plaats slapen)
Vrijdag 22 mei Brussel → Washington → NY (overnachting)
Zaterdag 23 mei NY
Zondag 24 mei NY
Maandag 25 mei NY
Dinsdag 26 mei trip nr Washington (overnachting)
Woensdag 27 Washington
Donderdag 28 mei vlucht nr San Francisco (overnachting)
Vrijdag 29 mei San Francisco
Zaterdag 30 mei San Francisco
Zondag 31 mei Ts stop richting LA (san simeon, pismo, ...)
Maandag 1 juni LA
Dinsdag 2 juni LA
Woensdag 3 juni LA
Donderdag 4 juni Grand Canyon
Vrijdag 5 juni Page
Zaterdag 6 juni Zion
Zondag 7 juni Las Vegas
Maandag 8 juni Lone Pine
Dinsdag 9 juni Lee vining
Woensdag 10 juni Yosemite Village
Donderdag 11 juni San Francisco
Vrijdag 12 juni San Francisco → Washington → Brussel

Vraagjes:
  • Vinden jullie dit te doen of overschat ik mezelf een beetje?
  • Is het te doen om van LA naar Grand Canyon te gaan in één dag? (we zouden liever meer tijd besteden aan wat dan nog komen zal (Bryce,Zion,...) en daarom niet proberen te stoppen). Of is er echt wel nog iets de moeite om te zien op die route?
  • Is de trip van Las Vegas - Death Valley - Lone Pine ook te doen in één ruk?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tom&Camille schreef: Woensdag 3 juni LA
Donderdag 4 juni Grand Canyon
Vrijdag 5 juni Page
Zaterdag 6 juni Zion
Het is erg veel allemaal. LA - GC kan in 1 dag, en dat zou ik jullie ook aanraden, maar blijf dan wel een dag in de Grand Canyon. Misschien een dag LA minder om meer tijd te hebben voor de Grand canyon en om Bryce nog toe te kunnen voegen?
Tom&Camille schreef: Zondag 7 juni Las Vegas
Maandag 8 juni Lone Pine
Dinsdag 9 juni Lee vining
Woensdag 10 juni Yosemite Village
Las Vegas - Lone Pine kan in een keer, maar als je daarna in Lee Vining overnacht kun je beter in Death Valley overnachten. Dan heb je daar meer tijd, en DV - Lee Vining is goed te doen in 1 dag, zelfs met een eventueel bezoek aan Mono Lake en Bodie.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Tom&Camille schreef:[*] Is het te doen om van LA naar Grand Canyon te gaan in één dag? (we zouden liever meer tijd besteden aan wat dan nog komen zal (Bryce,Zion,...) en daarom niet proberen te stoppen). Of is er echt wel nog iets de moeite om te zien op die route?
[*] Is de trip van Las Vegas - Death Valley - Lone Pine ook te doen in één ruk?[/list]
Van LAX (luchthaven LA) naar Grand Canyon Village aan de south rim is 949km ! reistijd: 8,5h (volgens strees & trips 2009).
Ga je in 2 dagen dan kun je onderweg ergens overnachten (Needles, Laughlin, 29 palms, Las Vegas) en eventueel wat route66 meepakken op de weg !

Las Vegas - (badwater) Death Valley - Lone Pine is 420km, 4h35 minuten. De tijd kan natuurlijk wat uitlopen als je in DV wat plaatsen bezoekt. Maar dit lijkt me zeker een goede planning.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer