Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles en Universal Studio

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gery
Amerika-ontdekker

Los Angeles en Universal Studio

Bericht door gery »

Deze zomer maken we een camper- rondreis waarbij we ook de Universal Studio's willen bezoeken. Het liefst willen vanaf een camping met het openbaar vervoer maar ik kan hier niets over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee ? Is dit mogelijk of zijn er andere manieren . We willen LA verder niet bezoeken.
kabbeker
Amerika-ontdekker

Re: Los Angeles en Universal Studio

Bericht door kabbeker »

Wij hebben vorig jaar met camper een bezoek gebracht aan Universal en ook ik heb gezocht naar een camping in de buurt, echter heb deze ook niet kunnen vinden. Wij hebben de nacht ervoor overnacht op Malibu beach RV Park (schitterende locatie, uitzicht op de oceaan) en zijn toen 's morgens vroeg om een uur of 6 al vertrokken vanaf deze camping richting Universal; dit is maar hoogstens een half uurtje rijden, maar we waren gewaarschuwd voor de afgrijselijke ochtendspits. Het voordeel was dat we al gewoon konden parkeren bij Universal op de grote parkeerplaats (we waren de eerste, dus we hadden een heerlijk plekje in de schaduw) en zijn toen op ons gemak gaan douchen en ontbijten, al met al heerlijk relaxed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook met de camper overnachten bij Universal, zie onder andere dit topic.

Marianne
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

Universal is in de buurt van Disney toch?
In dat geval kan je proberen te gaan staan op Orangeland RV-park, doen wij dit jaar ook als we Universal bezoeken. Prachtig en netjes en op 10 minuten rijden van Disney.

http://www.orangeland.com/

Ik zou voor 1 dag een auto huren, hebben wij de vorige keer ook gedaan. Ze komen je ophalen om de auto te huren en halen de auto ook weer op.
Nico

Afbeelding
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

Universal Studios Hollywood is conveniently located in Los Angeles, California.

Driving to Universal Studios Hollywood is easy (despite the false rumors you may have heard about Los Angeles freeways!).

If you are planning to drive, check out our Driving Directions & Parking info page.

However, if you would prefer to have someone else do the driving, there are numerous options available, including.

The Metropolitan Transportation Authority (MTA):

There is a subway station at Universal City, on the Metro Red Line. See Metro Rail Map.

Also, numerous public bus routes stop in Universal City.

For rail and bus schedules, and additional public transportation information, call MTA at (800) COMMUTE or (213) 626-4455. Or visit www.metro.net

Across the street from the subway station and the bus stop is a free Universal Studios shuttle bus. This free shuttle will conveniently take you to the main entrances of Universal Studios Hollywood and CityWalk Hollywood.

This shuttle service runs 7 days a week, with pick-ups approximately every 10-15 minutes.

Shuttle service begins at 7:00 am every morning. Service continues until approximately 2 hours after the theme park closes. Please refer to the posted times at each shuttle stop for information on the last departing shuttle. Check here for Park hours.
Nico

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

NICO! schreef:Universal is in de buurt van Disney toch?
Nou, niet echt (hoewel dat natuurlijk heel relatief is). En zeker tijdens de spits ben je aardig lang onderweg van Anaheim naar Universal Studios.

Marianne
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

Martin & Marianne schreef:
NICO! schreef:Universal is in de buurt van Disney toch?
Nou, niet echt (hoewel dat natuurlijk heel relatief is). En zeker tijdens de spits ben je aardig lang onderweg van Anaheim naar Universal Studios.

Marianne
In dat geval, oooops, sorry. Vorige keer wel Disney gedaan, maar Universal niet, dus vandaar mijn onwetendheid.
Nico

Afbeelding
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

Ik kreeg het advies om in LA zo dicht mogelijk te overnachten bij de plaatsen/parken die je aandoet.
Dus in mijn geval overnacht ik eerst rondom Hollywood, Universal en Warner Bros en daarna rijd ik door naar Anaheim voor Disney.

Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Er zijn 2 rv campings in het noord-oosten van Los Angeles, n.l. Walnut RV Park in Nordridge en Birmingham RV Park bij het vliegveld van Nuys. Beide campings liggen vlakbij de Interstate 405 en101 en Universel studios zijn vanaf hier snel te bereiken. Ook is er de mogelijkheid vanaf deze campings met openbaar vervoer, bus en metro naar de Hollywood boulevard te reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer