Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Los Angeles -> San Francisco in 16dagen<
Van Los Angeles -> San Francisco in 16dagen<
Ik wil samen met mijn vriendin de reis van LA naar SF maken in 15, max 16 daggen. Maar hierbij wil ik niet moeten racen tegen de klok om alles (steden/parken) te kunnen zien. Wie zou mij kunnen helpen met een grove planning? Alvast bedankt!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Van Los Angeles -> San Francisco in 16dagen<
Misschien handig als je zegt wat je ongeveer zou willen zien tussen die twee steden?
[flauw]Lopend moet dat wel kunnen lukken in 2 weken ja[/flauw]
Ik snap je niet helemaal geloof ik..... Welke route? Waarom Los Angeles? Waarom San Fran? Via de kust? Via 't binnenland?
Ik snap je niet helemaal geloof ik..... Welke route? Waarom Los Angeles? Waarom San Fran? Via de kust? Via 't binnenland?
Sorry, ik had inderdaad wat specifieker moeten zijn.
Ik zou graag een reis willen maken per auto van LA naar SF met daarbij als tussenstation Las Vegas.
Om deze route heen liggen een tal van NP's en andere bezienswaardigheden. Als toerist wil je natuurlijk zoveel mogeljk zien van een gebied, maar ik realiseer me (mede op basis van verhalen op dit forum) dat 15/16 dagen wel erg kort is om zowel Grand/Bryce canyon als Zion NP, Death Valley en Yosemite NP te zien. Zeker omdat ik in LA en SF 1 volledige dag zou willen hebben om eea te zien. Mijn vraag aan jullie, welke parken/gebieden zijn goed te doen in een paar uur en welke zou je zeker een volledige dag moeten zien. (natuurlijk blijft het een mening van 1 persoon, maar misschien kan ik een beetje een beeld krijgen)
Om gigantische rij-afstanden per dag te voorkomen (lees: 800km>) vraag ik jullie om je mening. Alvast bedankt!
Ik zou graag een reis willen maken per auto van LA naar SF met daarbij als tussenstation Las Vegas.
Om deze route heen liggen een tal van NP's en andere bezienswaardigheden. Als toerist wil je natuurlijk zoveel mogeljk zien van een gebied, maar ik realiseer me (mede op basis van verhalen op dit forum) dat 15/16 dagen wel erg kort is om zowel Grand/Bryce canyon als Zion NP, Death Valley en Yosemite NP te zien. Zeker omdat ik in LA en SF 1 volledige dag zou willen hebben om eea te zien. Mijn vraag aan jullie, welke parken/gebieden zijn goed te doen in een paar uur en welke zou je zeker een volledige dag moeten zien. (natuurlijk blijft het een mening van 1 persoon, maar misschien kan ik een beetje een beeld krijgen)
Om gigantische rij-afstanden per dag te voorkomen (lees: 800km>) vraag ik jullie om je mening. Alvast bedankt!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De route hangt ook af van wanneer je wilt gaan, dit omdat bijvoorbeeld de Tiogapas gesloten kan zijn. Ook kun je beter niet in het weekend naar Yosemite toe gaan.
Weet je al wanneer je ongeveer naar Amerika toe wilt?
Marjan
Weet je al wanneer je ongeveer naar Amerika toe wilt?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
He Jochem,
hieronder zie je mijn planning voor de komende zomer.
Dit zijn 17 dagen, bryce en zion ga je echt niet halen als je een beetje op je gemak wil.
Of je kan wat dagen schrappen bij LA en Anaheim. Ik blijf hier vrij lang.
Dankzij dit forum ben ik tot dit toch aardige rondje gekomen met voldoende tijd om de dingen te zien (hoop ik dan)
En als je iets overslaat kun je volgende keer nog eens naar Amerika, wat bij mij nu al vast lijkt te staan
Wellicht heb je hier iets aan.
Ik vlieg van Brussel naar Los Angeles en vlieg terug vanuit Las Vegas.
Als je vragen hebt....ik hoor het wel.
21 juli: Brussel - LA
22 juli: LA (Universal Studio's)
23 juli: LA (Hollywood, Walk of Fame, Warner Bros)
24 juli: LA - Anaheim (onderweg rondje Beverly Hills, Bel Air, Santa Monica)
25 juli: Anaheim (Disneyland)
26 juli: Anaheim - Morro Bay (onderweg Santa Barbara, Pismo Beach)
27 juli: Morro Bay - Monterey (onderweg Cambria (zeeleeuwen), Mc Way falls, Big Sur)
28 juli: Monterey - San Francisco (Walvis spotten in de ochtend, Santa Cruz)
29 juli: San Francisco
30 juli: San Francisco (Alcatraz)
31 juli: San Francisco - Yosemite Park
1 aug.: Yosemite Park
2 aug.: Yosemite Park - Lone Pine
3 aug.: Lone Pine - Las Vegas
4 aug.: Las Vegas (hotels bezichtigen, gokken)
5 aug.: Las Vegas (helicoptervlucht Grand Canyon)
6 aug.: Las Vegas - Brussel
Gr.
Barry
hieronder zie je mijn planning voor de komende zomer.
Dit zijn 17 dagen, bryce en zion ga je echt niet halen als je een beetje op je gemak wil.
Of je kan wat dagen schrappen bij LA en Anaheim. Ik blijf hier vrij lang.
Dankzij dit forum ben ik tot dit toch aardige rondje gekomen met voldoende tijd om de dingen te zien (hoop ik dan)
En als je iets overslaat kun je volgende keer nog eens naar Amerika, wat bij mij nu al vast lijkt te staan

Wellicht heb je hier iets aan.
Ik vlieg van Brussel naar Los Angeles en vlieg terug vanuit Las Vegas.
Als je vragen hebt....ik hoor het wel.
21 juli: Brussel - LA
22 juli: LA (Universal Studio's)
23 juli: LA (Hollywood, Walk of Fame, Warner Bros)
24 juli: LA - Anaheim (onderweg rondje Beverly Hills, Bel Air, Santa Monica)
25 juli: Anaheim (Disneyland)
26 juli: Anaheim - Morro Bay (onderweg Santa Barbara, Pismo Beach)
27 juli: Morro Bay - Monterey (onderweg Cambria (zeeleeuwen), Mc Way falls, Big Sur)
28 juli: Monterey - San Francisco (Walvis spotten in de ochtend, Santa Cruz)
29 juli: San Francisco
30 juli: San Francisco (Alcatraz)
31 juli: San Francisco - Yosemite Park
1 aug.: Yosemite Park
2 aug.: Yosemite Park - Lone Pine
3 aug.: Lone Pine - Las Vegas
4 aug.: Las Vegas (hotels bezichtigen, gokken)
5 aug.: Las Vegas (helicoptervlucht Grand Canyon)
6 aug.: Las Vegas - Brussel
Gr.
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Allereerst thnx voor de reacties.
Ik heb nu een opzet gemaakt voor 16 dagen.
1. LA
2. LA
3. LA-Kingman (onderweg naar Grand Canyon)
4. Kingman- Grand Canyon (is Grand Canyon Village een goede plaats om de Canyon starten?)
5. Grand Canyon
6. Grand Canyon- Page
7. Page- Zion NP
8. Zion NP
9. Zion NP- Las Vegas
10.Las Vegas
11. Las Vegas- Lone Pine (onder weg naar Yosemite door DV en Seqoia heen)
12.Lone Pine- Yosemite
13.Yosemite
14.Yosemite-SF
15. SF (oa Alcatraz)
16. SF-huis
Wat vinden jullie van deze opzet. Ik mis wel Bryce, maar dat wordt denk ik in km gekkenwerk.
Volgens mij zitten er nu geen stukken bij waarbij meer dat 5-6uur rijden is. Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.
Zijn er bijvoorbeeld genoeg (betaalbare = 100$<) hotels in de plaatsjes?
Groet,
Jochem
Ik heb nu een opzet gemaakt voor 16 dagen.
1. LA
2. LA
3. LA-Kingman (onderweg naar Grand Canyon)
4. Kingman- Grand Canyon (is Grand Canyon Village een goede plaats om de Canyon starten?)
5. Grand Canyon
6. Grand Canyon- Page
7. Page- Zion NP
8. Zion NP
9. Zion NP- Las Vegas
10.Las Vegas
11. Las Vegas- Lone Pine (onder weg naar Yosemite door DV en Seqoia heen)
12.Lone Pine- Yosemite
13.Yosemite
14.Yosemite-SF
15. SF (oa Alcatraz)
16. SF-huis
Wat vinden jullie van deze opzet. Ik mis wel Bryce, maar dat wordt denk ik in km gekkenwerk.
Volgens mij zitten er nu geen stukken bij waarbij meer dat 5-6uur rijden is. Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.
Zijn er bijvoorbeeld genoeg (betaalbare = 100$<) hotels in de plaatsjes?
Groet,
Jochem
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Jochem,
Die eerste dag is dat een vliegdag? Want anders heb je maar 1 volledige dag LA en dat is weinig. Wij zaten er 2 dagen en vonden er niets aan.
Je kan ook in Phoenix starten en te eindigen in SF (dus LA links laten liggen). Dan zit je ook niet zo heel ver van de Grand Canyon.
1. Vlucht nr Phoenix
2. Phoenix - via Sedona (heel mooie omgeving, staat ook veel over op dit forum) of Flagstaff
3. Sedona - GC
4. GC - Page
5. Page - Bryce
6. Bryce - Zion (overnachting in Springdale = vlakbij het park)
7. Zion
7. Zion - Las Vegas (onderweg Valley of Fire State Park)
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Lone Pine
11. Lone Pine - Yosemite (Tioga Pass)
12. Yosemite
13. Yosemite - SF
14. SF
15. SF
16. Terugvlucht
Ik zou geen volledige dag in de Grand Canyon nemen. Op 2 halve dagen krijg je ook al een heel goed beeld van dit park. Die dag kan je gebruiken in Yosemite of in SF (maar 1 dag in SF is ook weinig voor zo'n coole stad, veel leuker dan LA)
Die eerste dag is dat een vliegdag? Want anders heb je maar 1 volledige dag LA en dat is weinig. Wij zaten er 2 dagen en vonden er niets aan.
Je kan ook in Phoenix starten en te eindigen in SF (dus LA links laten liggen). Dan zit je ook niet zo heel ver van de Grand Canyon.
1. Vlucht nr Phoenix
2. Phoenix - via Sedona (heel mooie omgeving, staat ook veel over op dit forum) of Flagstaff
3. Sedona - GC
4. GC - Page
5. Page - Bryce
6. Bryce - Zion (overnachting in Springdale = vlakbij het park)
7. Zion
7. Zion - Las Vegas (onderweg Valley of Fire State Park)
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Lone Pine
11. Lone Pine - Yosemite (Tioga Pass)
12. Yosemite
13. Yosemite - SF
14. SF
15. SF
16. Terugvlucht
Ik zou geen volledige dag in de Grand Canyon nemen. Op 2 halve dagen krijg je ook al een heel goed beeld van dit park. Die dag kan je gebruiken in Yosemite of in SF (maar 1 dag in SF is ook weinig voor zo'n coole stad, veel leuker dan LA)
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat gaat niet lukken, Lone Pine - Yosemite via de Tioga Pass lukt wel, maar voor Sequoia moet je naar de westingang rijden en het rijden door het park kost veel tijd, aan iets bekijken kom je dan helemaal niet meer toe.Jochem schreef:11. Las Vegas- Lone Pine (onder weg naar Yosemite door DV en Seqoia heen)
12.Lone Pine- Yosemite
Bekijk het eens met google maps (of www.mapquest.com want google maps laat je nu niet over de Tioga Pass gaan).
Marianne
-
- Amerikakenner
Ik denk dat Jochem bedoelt dat ze dan door Death Valley zullen rijden en langs rechts (tov Sequoia) naar boven naar de Tioga Pass zullen rijden. Dus dat ze Sequoia niet zullen aandoen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Jeroen80 schreef: door Jeroen80 op 06 jan 2009, 20:48
Ik denk dat Jochem bedoelt dat ze dan door Death Valley zullen rijden en langs rechts (tov Sequoia) naar boven naar de Tioga Pass zullen rijden. Dus dat ze Sequoia niet zullen aandoen.
Ik had eigenlijk gedacht dat je Squoia via deze weg makkelijk kon aandoen, maar je moet er dus via een hele andere kan in? Dan lijkt het me inderdaad niet verstandig om dit mee te nemen.Jeroen80 schreef:Dat gaat niet lukken, Lone Pine - Yosemite via de Tioga Pass lukt wel, maar voor Sequoia moet je naar de westingang rijden en het rijden door het park kost veel tijd, aan iets bekijken kom je dan helemaal niet meer toe.
Thanx voor de tip!Jeroen80 schreef:Je kan ook in Phoenix starten en te eindigen in SF (dus LA links laten liggen). Dan zit je ook niet zo heel ver van de Grand Canyon.
Ik ga weer verder aan de slag met de planning. Kan iemand mij vertellen weer ik het beste een annual pass voor alle parken kan halen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Gewoon aan de ingang van het eerste park wat je wil bezoeken.Kan iemand mij vertellen weer ik het beste een annual pass voor alle parken kan halen?
-
- Amerikakenner
Nee, Sequoia is enkel te bereiken via de westkant, niet langs het oosten. Als je Sequoia's wil zien: in Yosemite zijn er ook, in het noorden van het park (Mariposa Grove)Jochem schreef:Ik had eigenlijk gedacht dat je Sequoia via deze weg makkelijk kon aandoen, maar je moet er dus via een hele andere kan in? Dan lijkt het me inderdaad niet verstandig om dit mee te nemen.
Inderdaad gewoon aan de ingang van het eerste national park kopen dat je aandoet. 80$ en je kan de rest van de parken binnen op vertoon van de pas. Let wel op, de pas geldt enkel voor de nationale parken maar niet (of slechts enkele) voor State Parks (zoals Valley of Fire) of Monument Valley. De entrance fee bedraagt meestal tussen de 5 - 10$.Jochem schreef:Kan iemand mij vertellen weer ik het beste een annual pass voor alle parken kan halen?
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
ZuidenJeroen80 schreef:Als je Sequoia's wil zien: in Yosemite zijn er ook, in het noorden van het park (Mariposa Grove)

En ook in de Tuolumne Grove en Merced Grove, bij Crane Flat. Zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/sequoias.htm
Marianne
-
- Amerikakenner
Oeps zuiden ja.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015