Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd voor eerste camperreis Amerika 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor eerste camperreis Amerika 2009

Bericht door Rob »

Ziet er goed uit.
Voor wandeltips in de diverse parken kan je misschien nog wat informatie opdoen in onze reisverslagen.
Reserveren voor Fruita cg in Capitol Reef NP is niet mogelijk dat is een first come first served cg je kan er alleen voor de group cg reserveren an dan moet je met een minimum aantal personen zijn (meestal rond de 10 personen)
Reserveren voor Colter Bay en Moraine cg is niet nodig als je op Signal Mountian cg wil staan wel.
Welk deel van Canyonlands NP wil je bezoeken, het Needles District ligt op de route naar MV en heeft een hele mooie maar kleine cg (11 plekken)
Maak op de route van Natural Bridges NM naar Capitol Reef NP even een zijstap bij Hanksville voor een bezoek aan Goblin Valley SP.
Op de weg van Capitol Reef NP naar Bryce NP heb je natuurlijk al genoeg natuurschoon langs de UT-12 maar onderweg heb je ook nog Calff Creek Falls en Kodachrome Basin NP en langs de UT-12 ook nog de korte hike naar Mossy Cave wat een onderdeel van Bryce NP is.
Voor Zion NP is een hike in de Narrows eigenlijk een must.
Voor DV gaat mijn voorkeur uit naar Stovepipe Wells cg maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Als je moet tanken de pomp bij Sovepipe Wells is zeker $ 0,50 goedkoper dan Fur Creek.
Have fun and happy camping :wink:
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Geweldige route. Ik zou persoonlijk niet 1 hele dag in Monument Valley blijven maar die dag gebruiken voor bijv. Yosemite.

groet, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Bericht door tokeenhenk »

Zitten we zelf ook aan te denken. (meer forumleden deden deze suggestie) We komen de dag ervoor van Canyonlands, een rit waar we volgens google maps 3.50 uur (286 km) over doen. Dus kunnen we misschien diezelfde dag nog een tour doen De dag erna willen we via de (beroemde doch gevreesde) duckway en via goosneck naar Natural bridges (114 km 2.10 uur) Dus kunnen we die ochtend evt. ook de tour nog maken als het de dag ervoor niet lukt.

Ben nog steeds van plan mijn fiets mee te nemen, lijkt me heerlijk om zelf ook even rond zo'n Bute te fietsen of na het avondeten in Yellowstone een ommetje te maken en een beer te spotten. (Brrrr...) Je schijnt in Yellowstone, Zion en Yosemity fietsen te kunnen huren dus fietsen moet lukken.

Is er misschien iemand die ervaring heeft met het meenemen van een fiets? (Misschien moet ik hier wel een nieuw topic voor openen) We hebben op de heenweg een overstap in Minneapolis met een tussentijd van 1.30 uur en ik weet niet of zo'n fietsdoos op de bagageband past. Bovendien begreep ik dat de douane incheck bij de eerste stop in de US plaatsvind dus misschien is het met fiets allemaal wat krap.

Hoe lang duurt dat 'douane gedoe', en het overstappen naar de volgende vlucht doorgaans? En gaan de koffers 'automatisch' naar de volgende vlucht of moet je er zelf mee slepen? (Ga van het laatste uit.)

Alvast en wederom dank voor de reacties en de waardevolle tips die we in ons 'tourschema' hebben kunnen inpassen!!!

Toke&Henk.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

tokeenhenk schreef:Is er misschien iemand die ervaring heeft met het meenemen van een fiets? (Misschien moet ik hier wel een nieuw topic voor openen) We hebben op de heenweg een overstap in Minneapolis met een tussentijd van 1.30 uur en ik weet niet of zo'n fietsdoos op de bagageband past. Bovendien begreep ik dat de douane incheck bij de eerste stop in de US plaatsvind dus misschien is het met fiets allemaal wat krap.
Minneapolis is een middelgroot vliegveld waar je redelijk snel door immigration en customs kan zijn, wij hadden in 2003 ook 1:30 overstaptijd en toen zelfs nog tijd om naar buiten te lopen om even een beetje nicotine te inhaleren.
Hoe lang duurt dat 'douane gedoe', en het overstappen naar de volgende vlucht doorgaans? En gaan de koffers 'automatisch' naar de volgende vlucht of moet je er zelf mee slepen? (Ga van het laatste uit.)
Toke&Henk.
Je moet op de eerste luchthaven in Amerika inderdaad je koffers door customs brengen om ze daarna weer af te geven aan het grondpersoneel van de airline, meestal moet je niet meer dan 100 meter met de koffers lopen voor je ze weer in kan leveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

tokeenhenk schreef:Ben nog steeds van plan mijn fiets mee te nemen, lijkt me heerlijk om zelf ook even rond zo'n Bute te fietsen of na het avondeten in Yellowstone een ommetje te maken en een beer te spotten. (Brrrr...) Je schijnt in Yellowstone, Zion en Yosemity fietsen te kunnen huren dus fietsen moet lukken.
Je zou ook voor de hele vakantie fietsen kunnen huren, dat hebben Jerry en Diana de afgelopen zomer gedaan, zie hier hun reisverslag. In Yellowstone kun je in het park geen fietsen huren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer