Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

graag reactie op route!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daphne
Amerika-ontdekker

graag reactie op route!

Bericht door daphne »

Na passen en meten en veel struinen over het forum zou ik graag nog een keer een reactie ontvangen op de volgende route:

dag
1 BRU-NY (aankomst 12.00 uur)
2 NY
3 NY
4 NY-LA (aankomst 12.00 uur) auto ophalen en willicht al wat 'sightseeing'
5 LA 'sightseeing'+ universal studio's is dit haalbaar?
6 LA naar Las Vegas hoelang duurt deze rit? Via google maps 4 uur en 15 min maar redt je dat ook echt?
7Las Vegas (Hoover Dam, outlet enz)
8 Las Vegas
9Las Vegas via Death Valley iemand tips over deze route in Death Vally? naar Lone Pine of verder? Bijv Bishop? Via google maps zag ik ook weer dat naar Lone Pine al zo'n 5 uur rijden is maar op het forum lees ik weer zo tussen de regels door dat Bishop ook haalbaar moet zijn op een dag??
10 Lone Pine (of verder) via Yosemite naar Sonora Gaan we dit in een dag redden???? En zo ja welke (auto)route is aan te raden door het park? We willen graag in Sonora verblijven ivm een gunstig hotel en op de route naar SF. We willen graag de sequoia's zien en wellicht (de kleine) watervallen maar een wandeling van zo'n 1,5 uur en lunch is voldoende voor ons.
11 Sonora (?) naar San Francisco, lees veel goede reacties over de motor inn's in SF..
12 San Francisco
13 San Francisco
14 Via Montery of al eerder? de 101 pakken(kustweg, toch?) overnachten San Simeon of is dit te ver/te dichtbij?)
15 San Simeon naar Santa Barbara
16 Santa Barbara (bruiloft)
17 Santa Barbara
18 Santa Barbara-LAX

Zoals je ziet twijfel ik nogal over de afstanden ookal heb ik ze gecheckt bij google maps..graag ontvangen ik jullie reactie dan ook!

groetjes Daphne
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: graag reactie op route!

Bericht door MichelH »

daphne schreef:6 LA naar Las Vegas hoelang duurt deze rit? Via google maps 4 uur en 15 min maar redt je dat ook echt?

Ja, LA-Las Vegas is normaal gesproken goed te doen in 5 uur.

10 Lone Pine (of verder) via Yosemite naar Sonora Gaan we dit in een dag redden???? En zo ja welke (auto)route is aan te raden door het park? We willen graag in Sonora verblijven ivm een gunstig hotel en op de route naar SF. We willen graag de sequoia's zien en wellicht (de kleine) watervallen maar een wandeling van zo'n 1,5 uur en lunch is voldoende voor ons.

Lijkt mij echt zonde om Yosemite zo over te slaan. Ik zou zeker een overnacting in of bij het park doen zodat je meerdere trails kunt lopen.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Zijn de tickets al gekocht?
Dan zou je kunnen overwegen in San Francisco te beginnen en te eindigen in LA/Santa Barbara...
Dan heb je meer tijd voor Yosemite, minstens één overnachting in Yosemite is aan te raden; Van Lone Pine, via Yosemite naar Sonoro inclusief een bezoek aan het park lijkt me iets te veel van het goede...

Welke data ben je in USA? Het kan zijn dat de Tioga pass (weg van de oostingang van Yosemite naar het westen) dicht is door sneeuwval in een bepaalde periode van het jaar!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
daphne
Amerika-ontdekker

Bericht door daphne »

Hoi Jose,

de tickets zijn inderdaad al geboekt...verder gaan we eind augustus/begin september dus ik neem aan dat die pass dan open is toch? Als ik de berichten goed heb gelezen.
De route wijzigen lukt dan ook niet. Maar zou je dan aanraden om de dag LV-Death Valley-Lone pine langer te maken (bijv tot Bishop) en zo ja hoelang ben je dan die dag weer onderweg? Ik hoor het graag!
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

daphne schreef:9Las Vegas via Death Valley iemand tips over deze route in Death Vally? naar Lone Pine of verder? Bijv Bishop? Via google maps zag ik ook weer dat naar Lone Pine al zo'n 5 uur rijden is maar op het forum lees ik weer zo tussen de regels door dat Bishop ook haalbaar moet zijn op een dag??
Wij hebben deze route afgelopen september gereden: van Las Vegas via Death Valley naar Bishop.
Het is een lange (rij)dag maar wel te doen vonden wij. We zijn om 8.45 uur weggereden uit Las Vegas, hebben in Death Valley alle viewpoints bekeken en zijn daarna doorgereden naar Bishop waar we tegen 18.00 uur aankwamen.

Zie ook ons reisverslag van die dag.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

06 vroeg richting LV gaan
07 LV
08 Las Vegas via DV naar Lone Pine, Mammoth Lake of Bishop, jammer dat je sunset in DV mist maar het is in die periode nog heet.
09 Lone Pine - stop bij Mono Lake - Tioga Pass - in Yosemite NP overnachten
10 Yosemite - (Sequoia's van het Mariposa Grove) - Oahurst
11 Oakhurst - San Francisco (altijd 2 dagen voro deze stad nemen)
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer