Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in de Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Monica
Amerika-ontdekker

Overnachten in de Grand Canyon

Bericht door Monica »

Komende zomer gaan we weer naar de USA, vorige keer sloegen we de Grand Canyon over maar dit jaar staat die zeker op ons programma.
Het lijkt ons heel gaaf om op de bodem te overnachten, we hebben gehoord dat dat goed mogelijk is. En dat dat in de zomer zeker aan te raden is omdat het te heet is om in 1 dag naar beneden en weer terug naar boven te gaan.

Heeft er iemand ervaring met het overnachten op de bodem van de Grand Canyon? Waar moeten we rekening mee houden en wat moeten we meesjouwen naar beneden? Moeten we het nu al boeken (waar)? Moet je op eigen gelegenheid naar beneden en naar boven? Is er een vaste plaats waar je overnacht?

Groetjes Monica
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Overnachten in de Grand Canyon

Bericht door hdeweert »

pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Op deze website vind je zo ongeveer alles over Phantom Ranch en Bright Angel campground: http://www.hitthetrail.com/index.php
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Monica,ga er maar vanuit dat de Phantom ranch zo goed als onmogelijk te boeken is,je kan iedere eerste van de maand bellen voor die maand van het jaar daarop,(vandaag kon je dus boeken voor december 2009) en als je er doorheen komt,heb je grote kans dat alle plekken al vergeven zijn.

Ik ben zelf al meer dan een jaar bezig om een reservering te krijgen voor de Ranch.....lukt niet,geduldig blijven proberen,en er op rekenen dat je binnen 5 jaar een keer succes hebt.
En ik ben dan geeneens afhankelijk van bepaalde data.....

Kamperen maak je meer kans op,je moet dan een permit aanvragen,ik geloof dat dat een half jaar van te voren al kan.

Zomaar naar beneden lopen en blijven slapen mag niet,en de controle is echt streng.

Er zijn een aantal vaste camp sites,en dus de Phantom Ranch,met een dames en heren dorm,en wat cabins.
De cabins zijn eigenlijk standaard voor de mule tochten,dus reken op een dorm,mannen en vrouwen apart.

Je moet zelf naar beneden lopen en weer terug omhoog,er is geen vervoer,behalve dus als je (ook zeker een jaar eerder) een mule tocht boekt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zit trouwens te twijfelen of ik toch niet zal proberen voor een kampeer permit,maar de extra bagage die ik dan moet mee sjouwen op mijn rug houdt me eigenlijk tegen...ik ben alleen ook nog.
Heb er al over gedacht om het in de zomer te doen met alleen een slaapzak,maar wandelen in de zomer wordt eigenlijk afgeraden ivm de hitte.
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Wij waren sowieso al van plan om beneden te kamperen. We gaan totaal vier weken waarvan we het grootste deel ook al zullen kamperen dus dat is een logische beslissing voor ons.
We hebben inmiddels al van iemand op het werk gehoord dat je een matje met slaapzak mee moet nemen en dan in de open lucht kunt slapen. Maar wel met een matje want die collega had in een slaapzak op de grond gelegen, de volgende ochtend was ze helemaal stijf en pijnlijk.

Dus ik ga maar eens op de hierboven genoemde site kijken naar de campgrounds, en dan alvast reserveren. Het zou jammer zijn als we daarvoor te laat zijn en alles zit vol!

Groetjes, Monica
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hier moet je zijn voor een back country permit, 4 maanden van te voren:

http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/o ... hiking.htm

Succes,het is echt iets wat ik ook nog een keer ga doen,lijkt me waanzinnig om daar te slapen!
pushirubiano
Amerikakenner

Kamperen op de campground daar... dit lijkt mij ECHT leuk om te doen! Ojee... nu begin ik al te plannen voor 2010, ik betrapte mijzelf net op het stiekem tijdens een vergadering uitschrijven van een route... :help:
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Oja, ik heb al wat gelezen over de 'hikes' naar beneden toe (als je tenminste niet voor een mule ride kiest) en de meeste mensen raden aan om twee verschillende trails te gebruiken: South Kaibab naar beneden toe en Bright Angel trail naar boven. (South Kaibab heeft mooiere vergezichten en Bright Angel is korter) Je schijnt wel in redelijk goede conditie te moeten zijn dus op naar die aerobics lessen! :D
Groetjes, Ilona

chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Heb al 2x bright angel trail en plateau point gedaan in juli. Als er beneden geen plaats meer is, kan je ook camperen in Indian Gardens. Dit is 7,5 km van de rim. Je hoeft echt niet helemaal tot aan het water te gaan voor een geweldige tocht ! Je kan ook tot daar gaan en gewoon terugkeren! Slapen in een rustic cabin of de lodge boven is ook leuk! (Cabin is wel HOT, HOT in de zomer)

Chari :D
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

vraag echter wel zo vlug mogelijk in begin van de maand je permit aan, vorig jaar had ik op 2 mei mijn aanvraag gefaxt voor september en ik kreeg een brief terug van de GrCa NPS dat alles vol zat voor mijn aanvraag. we hebben in september dan ook maar tot plateau point gelopen. dit is goed te doen op 1 dag en meer dan de moeite waart. volgend jaar gaan we in mei, dan gaan we een permit proberen krijgen voor van de north rim tot de south rim te lopen. overnachten in cottonwood campground, bright angel campground en indians garden. lekker veel tijd besteden in die canyon, ze zijn machtig mooi, ik krijg er toch niet genoeg van in ieder geval. als je ook een rim to rim hike wil maken zorg wel voor vervoer, de trans canyon shuttle is hier ideaal voor, zij brengen je van de south rim naar de north rim of omgekeerd. wel reserveren op voorhand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer