Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camperreis juli 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
betti
Amerika-ontdekker

camperreis juli 2009

Bericht door betti »

Hallo,
Ik heb mij al kort voorgesteld op het speciale deel van dit forum.
Al een tijdje ben ik bezig met de voorbereiding van onze reis en heb veel gelezen op dit forum. Veel goede en nuttige informatie. :doublethumb: Waar ik alleen niet uit kom is hoe ik het het beste kan aanpakken met het uitzoeken van de campings.
Mijn plan is (samen met mijn man en 2 zonen 17 en 15 jaar) 27-06-09 vliegen naar Los Angeles, camper ophalen 29-06-09, terugvliegen van San Francisco op 22-07-09. Vluchten en camper zijn al geboekt.
Bedoeling is bezoek aan GC south rim, page, monument valley, bryce, zion, las vegas, yosemite.
De campings in de nationale parken, lees ik overal, moet je van te voren reserveren. Maar weet iemand hoe het zit met de overige campings?
Is het verstandig om thuis een plan te maken van welke campings je overal gaat aandoen of is het handiger het daar ter plekke te bepalen aan de hand van bv. de Woodall camping gids?
Weet iemand een site waarop je campings aan de hand van een kaart kan zoeken?
Mocht iemand tips hebben over bepaalde leuke campings dan lees ik die ook graag!
Alvast hartelijk dank.
Betti
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: camperreis juli 2009

Bericht door Pete.Z »

Ik zou niks reserveren buiten de parken,je kan makkelijk ter plaatse iets zoeken en vinden.
Je bent dan toch wat flexibeler vind ik zelf.
Woodalls heeft een prima site,waar je ook campings kan zoeken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Fijne zoeksites:

http://www.rvparkreviews.com
http://www.tldirectory.com

Die twee zijn echt mijn favorieten, al jaren!

Ik reserveer wel graag, dan hoef ik me daar in Amerika niet druk meer om te maken, ik weet dan waar we 's avonds heen gaan en kan de hele dag genieten. Maar dat is heel persoonlijk, anderen vinden dat je dan geen vrijheid meer hebt.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij zijn van het niet reserveren en komen soms voor verrassingen te staan.
Maar meestal zijn er meerdere campings in de buurt.
We zoeken al wel een camping uit, als we de planning maken, maar we kunnen ook makkelijk de route omgooien en ergens anders een camping zoeken.
We hebben wel eens gehad dat de camping die we in gedachten hadden, vol was, zij verwezen ons toen wat verder weg, die campings was en goedkoper en veel mooier.
Hebben ook een keer noodgedwongen bij de Wal*mart gestaan, omdat er in de buurt geen campings waren en als ze er alwaren, waren ze nog gesloten.(vroeg in het seizoen)
Als je in een weekend in een erg populair gebied zit, zou ik wel reserveren.
Vorige maand hadden we niet gereserveerd in het weekend van Columbusday, na wat speurwerk een heel mooie camping gevonden, ook weer veel mooier dan we in gedachten hadden.
Ook kwamen we op een camping waar het elektrisch was uitgevallen, die plaatsen mogen ze dan niet verhuren, na wat speurwerk een pracht van een camping gevonden.
Zoals Nieuwenoord al schreef, het is heel persoonlijk,doe wat je zelf het prettigst vind.
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Bedankt voor jullie reactie, vooral die sites zijn handig.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Betti,
Wij reserveren een groot gedeelte van de campings op onze route en dat kan ik aanbevelen, vooral omdat jullie (net als wij) in het hoogseizoen reizen. (mét kinderen) Het weekend van 4 juli zou ik zeker reserveren, want dan is het altijd superdruk omdat de Amerikanen zelf ook gaan camperen. Het is bij een aantal campings op 4 juli zelfs onmogelijk om maar voor één dag te reserveren. Als jullie van SFO langs de kust richting LA gaan zou ik zelfs alle campings reserveren.
In Bryce is het volgens mij ook handig om vooraf te reserveren als je op Ruby's campground wil verblijven. Vorig jaar kwamen wij daar aan omstreeks 13.00 uur en was de camping reeds volgeboekt. (gelukkig hadden wij een reservering)
Ook Monument Valley (Gouldings) en Yosemite zou ik vooraf proberen te reserveren.
Al die reserveringen zorgen wel voor minder vrijheid op de route, maar het is ook een rustig gevoel als je een keer een latere aankomst hebt om zeker te zijn van een plek. Wij stellen ook nogal wat eisen aan de campground, zoals bijvoorbeeld een zwembad.

veel plezier met de planning,
Mas
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij kiezen ook voor het reserveren, vooral ook op kleinere campings in State Parks kan het vol zijn. Je kunt dan ook zonder problemen pas aan het eind van de dag aankomen. Zie ook www.reserveamerica.com/camping, waar veel campings geboekt kunnen worden. Wij waren vorig jaar ook met onze kinderen van 14 en 16, en vooral zij vinden het zoeken niet echt fijn.
Bryce: North Campground. Ligt vlak bij de Rim!
groet, Alje
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Ben erg blij met jullie reactie :D . Als ik het goed begrijp is het doordat het hoogseizoen is soms best lastig een plek te vinden. Zeker als je dus iets met zwembad (voor de jongens) zoekt.
4 July zitten wij, is de voorlopige planning, bij de Grand Canyon. Dat zal dan wel lekker druk worden.
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

Hallo
Wij houden ook niet zo van reserveren. Afgelopen juni hebben wij alleen in Yosemite gereserveerd, het was helemaal vol !!
Road Bear had een paar campinggidsen in de camper liggen, oa.KOA en Woodall's.
Beide organisaties hebben ook een website en daar kan je van alles op vinden vanuit je luie stoel thuis.
Wij hebben veel in de parken overnacht, vooral de kleine regionale parken vonden wij prachtig.

succes er mee
Paula en Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Ton
Amerika-ontdekker

Bericht door Ton »

De enige camping die ik zou reserveren zijn de eerste en de laatste camping.

Wij van de begin tot eind augustus het rondje LA -CG - Page - Moab - Bryce - Zion - LV - Yosemite - SF - LA gedaan en hebben regelmatig op NPS campings overnacht. Je hebt hier toch wel een beetje het "vrije" gevoel.

De Mather Campground in de Grand Canyon is de enige welke we van te voren gereserveerd hadden. Ondanks het hoogseizoen waren er voldoende lege plekken.De overige hebben we op goed geluk aangedaan. Veelal hebben ze wel een plek, zelfs in het hoogseizoen. Veel gereserveerde plekken worden op het laatst geannuleerd vanwege de lage annuleringskosten (USD 7,50). Hierdoor zijn er, ondanks de bordjes "Campground Full" veel lege plekken.
Gewoon naar de ingang rijden en je krijgt een plekje. Als je 's avonds na 6'en aankomt kun je gewoon gaan staan op een lege plek en de volgende dag betalen bij vertrek.

De prijzen zijn werkelijk laag. Varierend van 10 tot 20 USD per nacht.

Hou er wel rekening mee dat je af en toe wel een RV park moet nemen ivm het opladen van Laptop, GSM enz. Tevens kun je hier ook water tanken en dumpen.
Dit zou je eventueel ook op de vele dumpstations kunnen doen die je overal tegenkomt.

PS als je lid bent van de ANWB kan je bij de AAA gratis boekjes halen, maar bij de camper verhuur liggen stapels Campingboeken om mee te nemen,

Veel plezier met jullie reis. Het voorbereiden is al geweldig leuk.
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Allen hartelijk dank voor jullie reactie. Voorbereiding is zeker heel leuk. Op deze manier duurt je vakantie lekker lang.
Ik kom er nog steeds niet uit, mijn gevoel gaat uit naar niet reserveren voor de vrijheid (vorig jaar ook gedaan, maar dat was in het Noordoosten).
Ben alleen bang dat we nu veel vaker voor volle campings komen te staan.
Aan een ieder reageer aub als je ervaring hebt met camperen in juli met camper. Hoe meer meningen des te beter voor mijn beeldvorming
Betti
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten of ze reserveren, maar als jij je gestresst voelt als je niet reserveerd, dan zou ik dus reserveren.
Geeft jou een hoop rust.
Wij reizen nooit in die periode en kan je er dan ook niet in adviseren.
Wat ik wel heb begrepen, dat er dit jaar veel Amerikanen thuis zijn gebleven i.v.m. de hoge benzine prijzen.
Die is nu flink gedaald en hopelijk blijft dat zo, maar dat zou ook inhouden dat er veel Amerikanen, volgend jaar, weer op pad gaan.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

betti schreef:Aan een ieder reageer aub als je ervaring hebt met camperen in juli met camper. Hoe meer meningen des te beter voor mijn beeldvorming
Betti
Hallo Betti,
Wij hebben afgelopen juli/augustus in het Zuidwesten rondgetrokken met een camper. We hebben in alle Nationale Parken en State Parks gereserveerd, in Las Vegas en langs de kustroute. Alle overige campings had ik wel vooraf uitgezocht om ter plekke niet nog iets te moeten zoeken. Het kwam er in de praktijk op neer dat we steeds enkele dagen op gereserveerde campings stonden en dan weer een dag of 4-5 niet gereserveerd. Dit is steeds goed gegaan. We stonden soms alleen op een campground, niet te geloven in het (voor ons) hoogseizoen. De meeste keren hebben we op de vooraf geplande (niet-gereserveerde) camping overnacht, maar ook enkele keren de tijdsplanning aangepast om ergens iets langer of korter te blijven. Waarbij we dan steeds een paar dagen speling hadden. We wilden aan de andere kant de zorgvuldig vooraf uitgezochte route wel helemaal rijden. Doordat we op drukke plaatsen gereserveerd hadden, konden we de hele dag van alles ondernemen, met de zekerheid dat er 's avonds een plekje op ons stond te wachten. Vooraf de overige campings uitzoeken heeft me ter plekke ook veel tijd uitgespaard. Ik kon in alle rust campings vergelijken en invoeren in de geplande route. Voor camping-ideeën zou je ons verslag/planning kunnen lezen. Wie weet heb je er iets aan.
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Iedereen bedankt voor zijn reactie. Ik denk dat ik de route zorgvuldig ga uitzetten en daar dan de campings alvast bij uitzoek. Campings in de Nationale Parken zodra het mogelijk is reserveren. De rest zie ik dan ter plekke zodat je toch wat vrijheid houdt om de route aan te passen.

Miza ik ga je reisverslag zeker lezen. Dankjewel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer