Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd voor eerste camperreis Amerika 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Re: Tips gevraagd voor eerste camperreis Amerika 2009

Bericht door tokeenhenk »

Rob, Trudy en Karin ook jullie bedankt voor alle tips. Print morgen eerst alles uit op het werk en zal er dan eens even een studie van maken, want vooral dat gedoe met dat overstappen moet ik eens aandachtig lezen, anders zie ik ons nog ergens in Toekmenistan of zoiets uitkomen.
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

* Na het camper halen en de boodschappen doen (vergeet niet een kortingspas bij de klantenservice te halen, een soort bonuspas als bij AH) blijft er weinig tijd over om na een camping te rijden.
Karin, hadden jullie zo'n 'vroeg ophaal afspraak' toen jullie de camper gingen ophalen?

Golden Gate Canyon SP Zal wel weer een oenige vraag stellen, maar wat is SP? CG is camp ground, zo ver ben ik al.

* Arches NP => probeer 2 nachten te reserveren op de Devils Garden cg aan het eind van de Scenic Drive.
Had deze camping al gezien maar dacht dat het een 4x4 weg was. Lijkt me geweldig daar. Kun je dit soort campings ook telefonisch boeken als je b.v. nog in yellowstone zit. We willen de vakantie niet helemaal van uur tot uur plannen.

* Natural Bridges NM => Let op, voor de camping geldt een max lengte van 26 feet voor campers
Neem aan dat hier maar 1 camping is. Lijkt een heel klein park op de kaart.

Algemene vraag: Denken jullie dat camperverhuurders het goed vinden dat je een fiets meeneemt in zo'n ding? Zou zonde zijn als ik hem in Denver bij vertrek met de camper achter moet laten, mede omdat we vanuit SF weer terugvliegen.

Hoe maken jullie die routekaartjes eigenlijk, met google of zo?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

maar wat is SP?
State Park

Dat is de enige vraag die ik kan beantwoorden, wij gaan ook pas in 2009 voor het eerst. :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

tokeenhenk schreef:
* Arches NP => probeer 2 nachten te reserveren op de Devils Garden cg aan het eind van de Scenic Drive.
Had deze camping al gezien maar dacht dat het een 4x4 weg was. Lijkt me geweldig daar. Kun je dit soort campings ook telefonisch boeken als je b.v. nog in yellowstone zit. We willen de vakantie niet helemaal van uur tot uur plannen.

Van de NPS site:
The campground has 52 individual sites which are $15 per night ($20 starting November 1, 2008) and will accommodate up to ten people. Up to 28 of the individual sites may be reserved for nights between March 1st and October 31st. Reservations must be made no less than 4 days and no more than 180 days in advance. There is an additional $9 booking fee for reservations. To make a reservation, visit www.recreation.gov, or call (877) 444-6777, (877) 833-6777 (TDD), or (518) 885-3639.

The remaining 24 campsites are available on a first-come, first-served basis each day beginning at 7:30 a.m. at the park entrance station or visitor center. Keep in mind that not all sites become available each day.

Algemene vraag: Denken jullie dat camperverhuurders het goed vinden dat je een fiets meeneemt in zo'n ding? Zou zonde zijn als ik hem in Denver bij vertrek met de camper achter moet laten, mede omdat we vanuit SF weer terugvliegen.
Gewoon even bellen, het kan per verhuurder anders zijn.

Hoe maken jullie die routekaartjes eigenlijk, met google of zo?
De kaartje zoals ze in het routetopic staan worden met Street & Trips gemaakt.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Moraine Campgroud in Rocky Mountain NP waren wij ook. Prachtige camping, ook voor campers (wij hadden tent). De aanbeveling om zeker 2 nachten te blijven kan ik alleen maar ondersteunen. Je kunt er erg mooi wandelen, maar let op de hoogte, rond 3000 m.
Ziet er verder uit als rustige route met veel tijd. Ik snap niet helemaal hoe je Grand Canyon wil doen: North Rim? Er is een prachtige camping aan de Rim zelf, midden in het NP. Zeer aan te raden. Langer dan 2 nachten zou ik er niet blijven, want zo veel is daar ook niet te doen.
Groet Alje
USA 2008
Amerika-ontdekker

Bericht door USA 2008 »

Hoi Henk,

* er zijn verschillende soorten campings : SP State Parks, prachtig, vaak rustig gelegen. Tegenwoordig steeds vaker met stroomaansluitingen en douches, maar er zijn er nog genoeg met weinig of geen faciliteiten. De National Forest cg, idem qua ligging, maar over het algemeen geen faciliteiten. En dan nog de Private cg. Deze liggen meestal bijna op de weg, alles behalve rustig dus, over het algemeen kleine plekken, maar wel met alles er op en eraan, zoals vaak een zwembadje en een laundry, waar je voor een prikkie de was kunt doen. KOA is een keten van campings. De KOA gids ligt in de camper net zoals de Woodalls, een 5 centimeter dik boek waar alle campings in staan. Een KOA kortingskaart krijg je of bij de reisbescheiden van het reisbureau of bij (in ons geval) Road Bear.
Vergeet niet je ANWB pasje mee te nemen. Hiermee krijg je korting bij de AAA en Good Sam campings.

*Bij Road Bear is het de bedoeling dat je de middag voor het ophalen van de camper even belt om af te spreken hoe laat je opgehaald gaat worden. Wij hebben dat nog vanuit Nederland gedaan omdat wij pas ’s avonds in Denver aankwamen. Omdat wij aan het eind van augustus ophaalden stond de camper ’s morgens al klaar. Wij konden op eigen gelegenheid (met taxi $25) ’s morgens vroeg de camper al ophalen. Maar vergis je niet. Neem er de tijd voor, vraag alles wat je vragen wilt, zij nemen er ook alle tijd voor. Vraag om een extra deken, ’t kan flink koud zijn in de bergen. Wij hebben op 4 september in Yellowstone 6 graden vorst gehad.
De hoofdkussens stellen niet veel voor, vraag extra en je krijgt ze. Vraag of mensen soms een fluitketel en/of een waterkokertje hebben achter gelaten; je krijgt ze mee. Neem van thuis een aardappelschilmesje, een kaasschaaf als je kaasliefhebber bent en een knoflookpers mee.
Koop bij de eerste de beste WalMart (op 5 minuten rijden) een hoeslaken ($9).

*Voor wat betreft de fiets; bel of mail naar het verhuurbedrijf. Maar vergis je niet met het fietsen. De afstanden zijn groot, nauwelijks of geen fietspaden. In de Black Hills in South Dakota is een naar het schijnt prachtige fietsroute (George S. Mickelson Trail) van 109 mijl uitgezet. Zie ook www. MickelsonTrail.com

* Voor wat betreft Arches: het is waar, ’t is niet leuk om alles al vast te leggen, maar een reservering kun je altijd nog wijzigen. En mocht het nu helemaal niet uitkomen, ben je $15 kwijt. De reserveringskosten die genoemd worden op de website, worden bij het boeken niet in rekening gebracht. Wij hebben $30 voor 2 nachten betaald. September is voor dat deel van Utah hoogseizoen, de campings in de parken zijn dan ook al ’s morgens vroeg vol. Op de ‘gewone’ campings is wel nog plek zat en hoef je zeker niet te reserveren.

Met vriendelijke groet,
Karin
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Hoi,
Probeer door middel van deze

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 67de3d6b7e

of deze

http://tinyurl.com/5am7gy

link een stukje huisvlijt zichtbaar te maken. Het is de route zoals wij die in gedachten hebben, gemaakt in google maps. (nog niet helemaal compleet)

Henk.
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Hoi allemaal,

Nog een paar vraagjes. (al die antwoorden en tips roepen steeds weer nieuwe vragen en ideeën op)

Las in de topic van danny dat de Moki dugway (of hoe je het dan ook schrijft) een zeer lastig route is om te doen is met een camper. Laten wij dat stuk weg nou net in onze route hebben opgenomen, gewoon omdat hij op onze kaart stond. Ons plan is om van Monument Valley naar Capitol Reef te rijden. Maakt het eigenlijk nog wat uit van welke kant je de Dugway begint? En kom je dan ook langs Gooseneck?

Ander vraagje, wat is de beste route vanuit Rocky mountain NP naar Grand Teton. Ons idee was om het park aan de westzijde te verlaten en zo via Walden, Rawlings, Lander en Dubois naar GT te rijden. We zouden dan in de buurt van Dubois (nog geen camping in de buurt gezien) kunnen overnachten om zo de volgende ochtend vroeg naar een camping in Grand Teton te gaan. De routeplanner geeft steeds een route aan die het park aan de oostzijde verlaat en je via snelwegen naar GT brengt. Of moeten we misschien, zoals Marianne al heeft geopperd via Cody naar Yellowstone gaan en daarna Grand Teton doen? Er vanuit gaande dat we niet te veel en te lang in de camper willen rijden en het liefst de rust van de parken opzoeken.

Volgende vraag:
Wat zouden jullie doen om van Grand Teton of Yellowstone naar het zuiden te komen? Via Salt Lake City in twee dagen naar Zion en daarna Bryce, Capitol Reef, Moab met z'n parken in de buurt, Monument Valley en zo naar Grand Canyon en Vegas?
of
Grand Teton via of Salt Lake City of Vernal (ook nog een vraag) naar Moab met z'n parken, dan Naar Monument valley, terug (al of niet via de Moki Dugway) Capitol Reef, Bryce, Zion en daarna naar Grand Canyon en Las Vegas.

Laatste vraagje (voorlopig) Hoe ver van te voren moet je de campings in de parken boeken? Dacht altijd dat we dat onderweg een paar dagen van tevoren wel konden doen maar ik begin na het lezen van jullie reactie en het doorsnuffelen van verschillende topics toch te twijfelen.

O ja, kan iemand even reageren of ons google maps routekaartje te lezen is onde de volgende URL's

Op mijn werk lukt het wel maar dat zegt niet alles omdat ik dan ingelogd ben op mijn google account om er in te kunnen werken.

Alvast bedankt voor jullie evt. reacties.
Toke & Henk.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

tokeenhenk schreef: O ja, kan iemand even reageren of ons google maps routekaartje te lezen is onde de volgende URL's

Alletwee je linken werken bij mij.
tokeenhenk schreef: Las in de topic van danny dat de Moki dugway (of hoe je het dan ook schrijft) een zeer lastig route is om te doen is met een camper. Laten wij dat stuk weg nou net in onze route hebben opgenomen, gewoon omdat hij op onze kaart stond. Ons plan is om van Monument Valley naar Capitol Reef te rijden. Maakt het eigenlijk nog wat uit van welke kant je de Dugway begint? En kom je dan ook langs Gooseneck?
In het andere topic over de Moki dugway staat een link naar een filmpje. Hierop zie je dat de auto een camper passeert. Ik heb hem afgelopen zomer gereden met een 22 ft. camper. Het moeilijke, onverharde stuk is goed te berijden (als de weg droog is), je bent er sneller dan dat ik me vooraf druk maakte :D Wij hebben hem tegengesteld gereden als jullie van plan zijn, wij zijn dus van boven naar beneden gegaan. Ik heb het heel rustig aan gedaan, regelmatig gestopt om foto's te maken. Het was heel rustig, enkele auto's tegengekomen. Van alle onverharde wegen was dit de best onderhouden weg. Maar meteen ook de steilste.
Vanuit Monument Valley kom je eerst langs de Goosenecks, staat goed aangegeven, daarna de Moki dugway. Ik vond het een geweldige ervaring en zou het ook van beneden naar boven met een camper aandurven.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Wat betreft boeken van campings in de Nationale Parken kan ik melden, dat wij dit voorjaar alleen de camping in de Grand Canyon hadden geboekt. Ik had enige maanden van te voren een plaatsje gereserveerd en betaald voor één nacht. We kwamen uiteindelijk rond de middag aan en ik kon toen gemakkelijk nog een nacht bijboeken.
Bij Bryce en Zion kwamen we ook vroeg genoeg aan om een plekje te hebben. Zagen toen wel dat het in de middag vol liep. Ook wij vonden het kamperen in de Nationale parken geweldig. Een kwestie van zorgen dat je er tijdig bent en dan lukt het wel. Met Yellowstone hebben we zelf nog geen ervaring maar men heeft mij hier op het forum al verzekerd dat ook dan geldt: tijdig aankomen. Wij gaan die gok maar nemen.
Jullie schrijven dat je niet te veel wilt rijden. Vergis je niet in de afstanden. Als je veel verschillende dingen wilt zien, dan valt er aan veel rijden niet te ontkomen. Erg opschieten is er met de camper niet bij (tenzij je zo nu en dan een stuk interstate neemt), dus zit je best veel en lang in de camper. Maar als je het afwisselt met een wandeldag in een park, valt het mee. Wil je ook in de parken veel zien, zal dat ook weer rijden betekenen.

Willen jullie de North rim of the South rim van de Grand Canyon doen? Vergis je niet, die liggen een dag rijden uit elkaar.

trudy
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

trudy schreef:Jullie schrijven dat je niet te veel wilt rijden. Vergis je niet in de afstanden. Als je veel verschillende dingen wilt zien, dan valt er aan veel rijden niet te ontkomen. Erg opschieten is er met de camper niet bij (tenzij je zo nu en dan een stuk interstate neemt), dus zit je best veel en lang in de camper. Maar als je het afwisselt met een wandeldag in een park, valt het mee. Wil je ook in de parken veel zien, zal dat ook weer rijden betekenen.

Willen jullie de North rim of the South rim van de Grand Canyon doen? Vergis je niet, die liggen een dag rijden uit elkaar.
Trudy, bedankt voor je antwoord. We willen de South Rim van de Grand Canyon doen en komen de dag ervoor van Zion. Het rijden met de camper willen we een beetje beperken tot enkele dagen met wat forsere afstanden en daarna weer een paar dagen in de parken wandelen en fietsen. Dus niet iedere dag een stukje. We zijn nog nooit met zo'n ding op vakantie geweest en vliegen ook voor de eerste keer zo'n eind, we hebben daarom ook geen idee wat ons aan afstanden te wachten staat en hoe de wegen zijn maar we komen steeds meer aan de weet op dit forum en krijgen er ook steeds meer zin in!

Henk.
USA 2008
Amerika-ontdekker

Bericht door USA 2008 »

Hoi Henk,
Je geeft aan dat je niet te veel in de camper wilt rijden. Een goed plan! Advies, begin de dag vroeg en stop vroeg. Het is in september zo rond half acht donker en fris tot soms wel koud. Over het algemeen gaat het licht dan ook vroeg uit, waardoor je de volgende dag ook vroeg wakker bent. Geniet van de vroege uurtjes. Het is nog stil, de dieren lopen vrij rond en als de zon op is wordt het snel warmer.
Probeer één van de rangertalks die meestal om 8 uur beginnen en 3 kwartier tot een uurtje duren mee te maken. Vrijwilligers vertellen zeer enthousiast over van alles en nog wat, wat met het desbetreffende park te maken heeft.

De mooiste aanrij route voor Grand Teton is naar mijn idee binnen komen via de scenic byway 26/287. Je komt dan pal vanuit het oosten binnen. De pieken zie je al vele mijlen van te voren in de verte en ze worden steeds hoger en groter. Een leuke tussenstop of overnachtingstop is Sink Canyon SP in Lander. In dit SP verdwijnt de rivier in de grond om er 2 mijl later weer uit te komen. In Dubois ligt de Yogi Bear cg. Redelijk rustig gelegen, niet al te grote plekken, wel alles er op en er aan. Maar wat niet vaak voorkomt; op loopafstand van Dubois, waar leuke restaurantjes zijn.

Als je via Zion naar GC gaat, kom je naar alle waarschijnlijkheid via de oost ingang binnen. Overnacht dan op de Desert Vieuw cg. Heb je ’s middags de tijd om te oostkant te doen en de volgende ochtend ben je dan bijtijds op de Mather cg. Mocht je tijd te kort komen pak dan ook nog de volgende ochtend/middag er bij voor de GC en overnacht op de Kaibab Lake cg in het National Forest. Deze prachtige camping ligt op een uurtje, 5 kwartier rijden van GC, 3 mijl ten noorden van Williams aan de 64. Heerlijke camping om alle indrukken op een rijtje te zetten en je voor te bereiden op te glitterstad Las Vegas. Via de Hooverdam heb je dan nog 207 mijl te gaan.

Camping reserveren in de parken? Alleen als je in een weekend plant en als het Labar Day weekend is. Of als je in één van de kleinere parken wilt staan (Arches, Dead Horse SP). Anders echt niet nodig. Maar wel zorgen dat je er zo rond 11, 12 uur bent.

Succes.

Met vriendelijke groet,
USA 2008, Karin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat het wel of niet reserveren betreft: Yosemite zou ik van te voren reserveren, zeker als de cmapings buiten de vallei gesloten zijn. Kijk van te voren of er misschien al campgrounds gesloten zijn in september (Yellowstone?). Het is dan weliswaar minder druk in de parken maar er zijn ook minder voorzieningen open.
Je zult ook niet altijd al 's morgens vroeg aankomen bij de camping, je zou dan voor de zekerheid van te voren kunnen bellen. Je kunt het die dag dan rustig aan doen in de wetenschap dat je een plaatsje hebt.

Marianne
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Hoi Mirjam,

Geeft ons zelfvertrouwen dat stukje van je over de dugway. Gaan we zeker doen, zou zonde zijn om te missen. We hebben jullie verslag ook gelezen (t/m Zion) en alweer wat wijzer geworden. Wat knap dat lopen van de angels trail in Zion. Ik ga hem zeker doen maar Toke heeft wat last van hoogtevrees dus die zal bij de kettingen wel afhaken. Ook die foto's van Bodie waren leuk, komt ook op ons lijstje.

Gr. Toke & Henk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Rob en Annie hebben ons gisteren verzekerd dat de Moki Dugway echt goed te doen is met de camper, dus wie weet doen wij het ook wel :wink:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

tokeenhenk schreef:Toke heeft wat last van hoogtevrees dus die zal bij de kettingen wel afhaken.
Dat van die hoogtevrees herken ik wel. Ik had me voorgenomen om gewoon te kijken hoe ver ik kwam. Hoe graag ik iets ook wil, mijn benen beginnen te trillen als het erg eng wordt. Soms gaat dat pas over als ik weer terug ga. Bij Angels Landing had ik het redelijjk onder controle. Als ik van het uitzicht stond te genieten en het trillen begon, keek ik snel naar de grond naast mijn voeten. Het ging gelukkig steeds over en ben tot boven gekomen. Wel dacht ik steeds: O, hoe kom ik in godsnaam weer beneden? Dalen vind ik sowieso moeilijker dan stijgen. Gelukkig ontmoetten we op de top een leuk gezin. Een van de dochters had tijdens de terugweg zo veel te vertellen, dat ik daar erg door afgeleid werd. Binnen een mum van tijd stonden we aan het begin van de kettingen. Ik vond het geweldig dat het gelukt was. Angels Landing staat voor mij op nummer 1 van alle wandelingen.
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Hoi Karin,
De tussenstop in Lander, op/in het Sink Canyon NP zoals jij die suggereerde lijkt ons een goed plan. Zijn we de volgende dag mooi op tijd in Grand Teton NP en bovendien ligt het aan de transatlantic fietsroute die van kust naar kust loopt. Hoop die ooit nog eens te fietsen.

Desert Vieuw, voor 1 nacht en daarna naar Mather cg hebben we ook op ons lijstje gezet.
Wat zou in Zion de mooiste camping zijn? Of is dat al een keer geopperd, ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

We hebben trouwens nog 4 dagen (wat een vervelend probleem) over. Extra dag in de parken rond Moab, Bryce of Zion of een dag SF erbij? Alle suggesties zijn welkom.

Zag in een ander Topic iets van Marianne over Fiery Furnace, is dit ook een park? (zal er wel weer helemaal naast zitten)

Gr. Henk.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

tokeenhenk schreef: Zag in een ander Topic iets van Marianne over Fiery Furnace, is dit ook een park? (zal er wel weer helemaal naast zitten)
Fiery Furnace Walk is een guidetour in het Arches Nat. Park. Je kunt deze boeken in het Visitorcenter. Twee keer per dag gaat een ranger met een groep deze bijzonder leuke en spectaculaire tocht van totaal 3 uur maken.

Fiery Furnace is nl. een gedeelte van Arches NP waar je niet zonder gids mag komen. Wij hebben hem 2 keer gedaan en ik kan hem iedereen aanbevelen. Af en toe wat klauterwerk door nauwe doorgangen en over rotsen klimmen, maar erg mooi in een fantastische omgeving. De kosten zijn plm $ 10 p.p. Ook voor kinderen is deze tour erg leuk. Je moet het liefst 1 of 2 dagen van te voren reserveren, want er is erg veel belangstelling voor.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Hoi forumleden,

We hebben een groot deel van jullie tips opgenomen in de aangepaste route. We blijven als 'Amerika groentjes' nog met een paar vragen zitten. Een algemene vrraag Is de route zo evenwichtig verdeeld, en moeten we bv een dag Capitol Reef schrapen en die bij Yosemite aanplakken? De rest va de vragen hebben we rood gemaakt.

Niet te veel werk van maken, (We zijn al geweldig op weg geholpen!) desnoods een verwijzing naar een eerder tipic of reisverslag.

Bedankt alvast, Toke en Henk.

Aangepaste route Denver – San Francisco 2009

Dag 1: Maandag 31 aug .
Amsterdam 13.25 uur - Denver 18.00 uur. (10.58 uur met stopover in Minneapolis)
Overnachting in Comfort inn Airport Hotel.

Dag 2: Dinsdag 1 sept. Denver – Rocky Mountain NP 125 km 2.30 uur.
Camper ophalen (early depature) en via de 36 naar Boulder, de 119 naar Nederland en via de 72 en de 7 naar Rocky Mountain NP.
Overnachting op Moraine cg. Plek op C-loop. reserveren?
Rocky Mountain National Park.

Dag 3: Woensdag 2 sept.
Overnachting op Moraine cg.
Rocky Mountain National Park. Wandel- en don’t mis it tips?

Dag 4: Donderdag 3 sept.
Overnachting op Moraine cg.
Rocky Mountain National Park.

Dag 5: Vrijdag 4 sept. Rocky Mountain NP – Lander 557 km 8.10 uur.
Overnachting in Sinks Canyon SP in Lander.

Dag 6: Zaterdag 5 sept. Lander – Grant Tetons 259 km 3 uur. 259 km 3 uur.
Overnachting op Signal Mountain cg of Colter Bay. reserveren?
Grand Teton National Park.

Dag 7: Zondag 6 sept.
Overnachting op Signal Mountain cg of Colter Bay. Wandel- en don’t mis it tips?
Grand Teton National Park.

Dag 8: Maandag 7 sept. Grand Tetons – Yellowstone 140 km. 2.40 uur.
Overnachting op Norris of Madison cg.
Yellowstone National Park.

Dag 9: Dinsdag 8 sept.
Overnachting op Norris of Madison cg. Wandel- en don’t mis it tips?

Dag 10: Woensdag 9 sept. 50 km
Overnachting op Bridge Bay cg. of Grand Village cg.

Dag 11: Donderdag 10 sept. Yellowstone – Salt Lake City of Flaming gorge.
Overnachting in omgeving Flaming Gorge of Salt Lake City (afhankelijk van route)
Yellowstone - Salt Lake City 568 km 5.43 uur
Yellowstone – flaming Gorge 610 km 7 uur. Wat is hier de mooiste en verstandigste route?

Dag 12: Vrijdag 11 sept Flaming gorge – Moab 425 km 4.55 uur.
Salt Lake City – Moab 378 km 4.14 uur.
Overnachting op Devils Garden cg. (nog reserveren) http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/camping.htm
Arches National Park

Dag 13: Zaterdag 12 sept
Overnachting op Devils Garden cg. Wandel- en don’t mis it tips?
Arches National Park

Dag 14: Zondag 13 sept.
Overnachting op Devils Garden cg.
Arches National Park
Fiery Furnace Walk met Ranger 1 dag vooruit boeken $10.

Dag 15: Maandag 14 sept. Arches NP – Canyonlands 60 km 1.20 uur
Overnachting Canyonlands
Via Dead Horse SP naar Canyonlands

Dag 16: Dinsdag 15 sept. 60 km 1.20 uur
Overnachting Canyonlands http://www.canyonlandsrv.com/.

Dag 17: Woensdag 16 sept. Canyonlands – Monument Valley 286 km 3.50 uur.
Overnachting op Primitive Campground. Wandel- en don’t mis it tips?
Monument Valley.

Dag 18: Donderdag 17 sept.
Overnachting op Primitive Campground.
Monument Valley.

Dag 19: Vrijdag 18 sept. Monument Valley - 114 km 2.10 uur.
Overnachting op ? cg.
Via de duckway en Goosneck SP naar Natural Bridges SP.
Natural Bridges SP.

Dag 20: Zaterdag 19 sept. Natural Bridges – Capitol Reef 220 km 4.23 uur.
Overnachting op Fruita cg. reserveren http://www.nps.gov/archive/care/camp.htm
Capitol Reef.

Dag 21: Zondag 20 sept.
Overnachting op Fruita cg. Wandel- en don’t mis it tips?
Capitol Reef.

Dag 22: Maandag 21 sept. Capitol Reef – Bryce Canyon 200 km 3.15 uur
Overnachting op North cg of Sunset cg (voorkeur, kleiner) zonder HU of Ruby's Inn met HU
Bryce Canyon National Park Wandel- en don’t mis it tips?

Dag 23: Dinsdag 22 sept.
Overnachting op North cg of Sunset cg (voorkeur, kleiner) zonder HU of Ruby's Inn met HU
Bryce Canyon National Park

Dag 24: Woensdag 23 sept. Bryce Canyon – Zion 138 km 2.00 uur
Overnachting op South cg of Watchman cg
Zion National Park

Dag 25: Donderdag 24 sept.
Overnachting op South cg of Watchman cg
Angel’s landing trail (proberen) te lopen
Zion National Park

Dag 26: Vrijdag 25 sept.
Overnachting op South cg of Watchman cg Wandel- en don’t mis it tips?
Zion National Park

Dag 27: Zaterdag 26 sept. 188 km 2.23 uur Page 196 km 2.20 uur Grand Canyon Dessert Vieuw
Overnachting op Desert vieuw cg
Grand Canyon National Park

Dag 28: Zondag 27 sept. 20 km 0.30 uur
Overnachting op Mather cg.
Grand Canyon National Park Wandel- en don’t mis it tips?

Dag 29: Maandag 28 sept.
Overnachting op Mather cg.
Grand Canyon National Park

Dag 30: Dinsdag 29 sept. Grand Canyon – Las Vegas 495 km 6.05 uur.
Overnachting Sam's Town hotel&Casino RV Park, Boulder deel , Nellis erg stoffig. met HU.
Bezoek aan ‘Cruiser Café 66’ in Williams.
Las Vegas

Dag 31: Woensdag 30 sept.
Overnachting Sam's Town hotel&Casino RV Park, Boulder deel , Nellis erg stoffig. met HU.
Las Vegas don’t mis it tips?

Dag 32: Donderdag 1 okt. Las Vegas 274.6 km 4.30 uur.
Via Ashford Junction naar Death Valley
Overnachting op Fur. Creek met HU of Stovepipe Wells welke van de twee camping’s?
Death Valley National Park

Dag 33: Vrijdag 2 okt.
Overnachting op Fur. Creek met HU of Stovepipe Wells Wandel- en don’t mis it tips?
Death Valley National Park

Dag 34: Zaterdag 3 okt. Death Valley – Silver Lake 352 km 4.52 uur
Overnachting op Silver lake resort cg.
Silver Lake

Dag 35: Zondag 4 okt Silver Lake – Yosemite 146 km 2.15 uur
Spookstadje Bodie bezoeken.
Overnachting op een van de Pine's cg, (liefst north pine) reserveren
Yosemite National Park. http://www.recreation.gov

Dag 36: Maandag 5 okt.
Overnachting op een van de Pine's cg Wandel- en don’t mis it tips? Waar staan in Yos. die dikke bomen?
Yosemite National Park.

Dag 37:Dinsdag 6 okt. Yosemite – San Francisco 306 km 3.34 uur
Overnachting op Marins RV Park Lakspur, 10 min. lopen van de ferry. Fietsen over Gol.G. bridge, huren bij Blazing Saddles.
San Francisco tips?

Dag 38: Woensdag 7 okt.
Overnachting op Marins RV Park
San Francisco

Dag 39: Donderdag 8 okt.
Camper inleveren in Oakland
Terugvlucht Vertrek San Francisco (15.10 uur) (10.20 uur vliegtijd)

Dag 40: Vrijdag 9 okt.
Aankomst schiphol (11.30 uur)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is prachtig allemaal, misschien wat kleine verschuivingen, maar dat is heel persoonlijk. Vergeleken met de tijd die julie voor Monument valley, Grand canyon en Natural Bridges etc nemen vind ik de tijd voor Yellowstone en Yosemite vrij kort. Twee volle dagen Yellowstone is weinig, en ook voor Yosemite zou ik een dag extra nemen. Als je niet gaat wandelen kan het wel minder, maar dan nog is 1 dag wel weinig.
Tussen Zion en de GC misschien nog een overnachting bij Page?

Kijk eens in ons 2008 verslag, daar staat een groot deel van jullie route in beschreven. Rocky Mountain NP hebben we in 2004 bezocht. Er zijn prachtige wandelingen, wat wij erg leuk vonden was de wandeling die we met een ranger hebben gedaan: "The importance of being a beaver". Dat was in het kader van het junior ranger programma waar de jongste dochter aan meedeed, maar we hebben er allevier van genoten. Kijk bij elk park wat er op het programma staat, de rangerwandelingen (meestal gratis behalve een tour als de fiery Furnace) zijn erg onderhoudend en leerzaam.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer