Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tioga Pass closed
Tioga Pass closed
Dit weekend is de Tioga Pass (ca120) en de Sonora pass (ca108) gesloten vanwege de weersomstandigheden. Waarschijnlijk zullen beiden snel weer open zijn maar het geeft maar aan dat je er, zelfs in oktober, nooit zeker van kan zijn dat de passen open zijn.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tioga Pass closed
Had ik wel gedacht. Zitten nu zelf in Monument valley en het heeft hier de hele dag al geregend. Gelukkkig zegt de wetterchannel dat het weer weer wat beter word de aankomende dagen. Dus hopelijk is de pass weer open als ik er volgende week over wil 
Bedankt voor de post btw. Zo kan ik indien nodig nog de route wijzigen.

Bedankt voor de post btw. Zo kan ik indien nodig nog de route wijzigen.
yeehaw,
ik moet op woensdag 15 oktober over de Tioga Pass, is de pass nu tijdelijk dicht en
wat denk je voor binnen 10 dagen ?
peter
ik moet op woensdag 15 oktober over de Tioga Pass, is de pass nu tijdelijk dicht en
peter
van 24 september tot 20 october naar deepsouth!
De verwachting is dat de passen snel weer open zullen zijn. Info over roadconditions: 1.800.427.7623
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me dat niemand kan voorspellen hoe het over 10 dagen is. Hou sites als http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm en http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi in de gaten.PF297856 schreef:yeehaw,
peter
Het weerbericht ziet er goed uit.
Ik zie trouwens niets staan over een afsluiting Yeehaw, waar heb je dat gezien?
Marianne
Tripadvisor post van een local Marianne.
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wie weet volgt de winter heel vroeg dit jaar en kunnen wij eind april er wel over...

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms weet je pas of een weg open is als je ervoor staat. Op de CDOT site stond vanochtend bijvoorbeeld dat Trail Ridge Road door Rocky Mountain NP momenteel "Open pending weather conditions" is, maar volgens een collega die uit Grand Lake moet komen vanochtend, was dat niet het geval. Hij belde net op en zal veel later op het werk zijn, want hij moet helemaal omrijden omdat de weg dicht is. Het blijft een kwestie van geluk hebben met hooggelegen passen.
Zo stonden wij enkele jaren geleden eens begin october voor de Independence pass Loek. Gewoon weer moeten terug rijden. In Moab was het 75F en in Aspen vroor het. Bij Lake Dillon lagen 10 inches sneeuw en vrachtwagens moesten kettingen om op I70. Je kan het idd nooit zeggen.
Yeehaw.
Yeehaw.
-
- Amerika-ontdekker
Morgen rijden we vanuit Stovepipe wells (waar ik nu dus zit te typen) naar Mammoth lakes. Overmorgen (13-10-08) willen we dan over de Tioga pass. Is er toevallig iemand die nu in Yosemite zit die mij kan vertellen wat de actuele status is? Die sites die hierboven genoemd zijn spreken elkaar soms tegen. Niet dat ik de route nog zal omgooien, want daar is het al te laat voor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Groet, Wouter

Groet, Wouter

Kan per dag verschillen. Veel plezier nog!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als hij gesloten is zal je toch echt de route om moeten gooienWoutergoesusa schreef:Morgen rijden we vanuit Stovepipe wells (waar ik nu dus zit te typen) naar Mammoth lakes. Overmorgen (13-10-08) willen we dan over de Tioga pass. Is er toevallig iemand die nu in Yosemite zit die mij kan vertellen wat de actuele status is? Die sites die hierboven genoemd zijn spreken elkaar soms tegen. Niet dat ik de route nog zal omgooien, want daar is het al te laat voor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.![]()

Als je het nu wilt weten zou ik even bellen, het nummer staat hier ergens.
Marianne
Sonora Pass is af en toe ook gesloten.......Valt allemaal niet mee-lol-
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier kan je het checken:
http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
(120 invullen voor Tioga pass road)
http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
(120 invullen voor Tioga pass road)
Als ik dat doe komt er te staan:
SR 120
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA]
IS CLOSED FROM CRANE FLAT TO 5 MI WEST OF THE JCT OF US 395 /TIOGA PASS/
(TUOLUMNE, MONO CO) - DUE TO SNOW - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE
ROUTE
[YOSEMITE NAT'L PARK]
FOR YOSEMITE NAT'L PARK ROAD INFORMATION CALL 209-372-0200
Dat is niet voor de tioga road van toepassing toch? Mocht hij gesloten zijn, staat het er dan duidelijker op?
SR 120
ROUTE
[YOSEMITE NAT'L PARK]
Dat is niet voor de tioga road van toepassing toch? Mocht hij gesloten zijn, staat het er dan duidelijker op?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De hele Tioga Road (de 120) is afgesloten, Crane Flat ligt in het park, aan de westkant van de 120. 5 mijl ten westen van de 395 zal ongeveer ter hoogte van de pas zijn.
Marianne
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jedinja schreef:Als ik dat doe komt er te staan:
SR 120
ROUTE
[YOSEMITE NAT'L PARK]
Dat is exact de Tioga Road: US 395 is bij Lee Vining,Crane Flat is in Yosemite, afgesloten dus, en het zou kunnen dat het voor de rest van de winter is,als er flink sneeuw ligt.
Dat zou pas heeeeel jammer zijn, in al de tijd dat het wordt bijgehouden is het nog maar 1x gesloten op de dag dat wij er door zouden rijden (29okt)... hopelijk gaat ie terug open! Wie meer info heeft, posten eh 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De weersverwachting voor de komende dagen ziet er goed uit, temperaturen oplopend naar 84 Fahrenheit (bijna 30 graden!). Jammer dat de webcams het niet allemaal doen, maar op degenen die het wel doen is geen sneeuw te zien.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6326 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne