Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whalewatching in Monterey
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Whalewatching in Monterey
hallo,
is hier al iemand gaan whalewatchen in Monterey?
aanrader?
is hier al iemand gaan whalewatchen in Monterey?
aanrader?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Whalewatching in Monterey
Even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er circuleert zelfs een filmpje.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Leen,
Wij waren het van plan maar spijtig genoeg gooide de wind roet in het eten. Dat was meteen ook de enigste (maar wel een ontzettend grote) tegenvaller van onze vakantie in het zuidwesten.
Wij hadden bij deze organisatie geboekt. Bij "Sightings" kan je zien wat ze iedere dag spotten. Ze zitten gewoon op de Fisherman's Wharf van Monterey.
Wij hadden geboekt met Visa maar omdat ze die dag niet uitvaarden werd er dus niets van onze credit card afgeboekt.
Wij waren het van plan maar spijtig genoeg gooide de wind roet in het eten. Dat was meteen ook de enigste (maar wel een ontzettend grote) tegenvaller van onze vakantie in het zuidwesten.
Wij hadden bij deze organisatie geboekt. Bij "Sightings" kan je zien wat ze iedere dag spotten. Ze zitten gewoon op de Fisherman's Wharf van Monterey.
Wij hadden geboekt met Visa maar omdat ze die dag niet uitvaarden werd er dus niets van onze credit card afgeboekt.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Toevallig vanavond ook gekeken naar Whalewatching in Montery vandaar mijn interesse in dit bericht. Gezocht op whalewatching op het forum maar misschien geef ik geen goede zoekopdracht want wat ik te zien krijg is of oud of niet in de omgeving van Monterey. Waar kan ik volgens jou het beste op zoeken?Martin & Marianne schreef:Even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er circuleert zelfs een filmpje.
Marianne
Marry
-
- Amerika-expert
Hier is de post met de link naar het filmpje http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 70#p265796.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je whale watching monterey intikt vind je onder andere de link die Flipje heeft gegeven.marry schreef:Toevallig vanavond ook gekeken naar Whalewatching in Montery vandaar mijn interesse in dit bericht. Gezocht op whalewatching op het forum maar misschien geef ik geen goede zoekopdracht want wat ik te zien krijg is of oud of niet in de omgeving van Monterey. Waar kan ik volgens jou het beste op zoeken?Martin & Marianne schreef:Even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er circuleert zelfs een filmpje.
Marianne
Marry
Marianne
- LeenG
- Amerika-expert
bedankt voor de tip
na het filmpje en de foto's heb ik dit ook in ons programma geboekt! :dance:
na het filmpje en de foto's heb ik dit ook in ons programma geboekt! :dance:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
alles hangt er een beetje vanaf wanneer je gaat whalewatchen. Wij zijn eind september 2006 in Monterey het water opgegaan en het resultaat kan je in ons filmpje bekijken.
Ik denk dat september wel een goede periode is. Zelfs al zie je geen walvissen, dan nog is het heel mooi om zeeotters, dolfijntjes en dergerlijk te zien. Daarvan ben je zo goed als zeker. Walvissen is uiteraard een categorie apart en daar doe je het natuurlijk voor maar nogmaals: alles hangt af wanneer jullie in Monterey zijn
Ik denk dat september wel een goede periode is. Zelfs al zie je geen walvissen, dan nog is het heel mooi om zeeotters, dolfijntjes en dergerlijk te zien. Daarvan ben je zo goed als zeker. Walvissen is uiteraard een categorie apart en daar doe je het natuurlijk voor maar nogmaals: alles hangt af wanneer jullie in Monterey zijn
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com

New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com

-
- Amerikafan
Hallo,
Wij zijn net terug van een rondreis van 5 weken.
Wij hebben eind september een tour geboekt om walvissen te spotten en we hebben er een aantal gezien
Onwijs mooi, had het echt niet willen missen. Zie ook onze weblog.
Als je de kans krijgt, absoluut DOEN.
Groeten Wilma.
Wij zijn net terug van een rondreis van 5 weken.
Wij hebben eind september een tour geboekt om walvissen te spotten en we hebben er een aantal gezien
Onwijs mooi, had het echt niet willen missen. Zie ook onze weblog.
Als je de kans krijgt, absoluut DOEN.
Groeten Wilma.
- LeenG
- Amerika-expert
wij zouden daar zijn begin juni... heb gelezen dat er walvissen te zien zijn vanaf mei tot ongeveer mid-december
maar je hebt ook een dosis geluk nodig he
maar je hebt ook een dosis geluk nodig he
Wij zijn eind september wezen whale watchen in Monterey en we hebben 2 bultruggen en 3 orka's gezien. Het was echt te gek, ik ben ontzettend blij dat we dit hebben gedaan!
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
-
- Amerika-ontdekker
Ook net terug van 4 weken ZuidWesten. Hadden whalewatchen in San Francisco geboekt maar deze werd gecanceled vanwege het weer. (hoewel het aan land stralend weer was bleek het op zee zo ongeveer te stormen). Heb toen in Monterey geboekt en dat is erg goed bevallen. Een halve dag op weg en 5 humpback whales gezien en 5! orca's. Echt te gek! :dance:
groet,
Marloes
groet,
Marloes
- LeenG
- Amerika-expert
klinkt schitterend! bedankt allemaal voor de reacties
ik heb er nu al zin in :dance:
ik heb er nu al zin in :dance:
Hey,
2 jaar geleden hebben wij in Monterey gewhalewatched (of hoe je het mag zeggen)
En dit was echt super.
We hebben in het geheel 19 walvissen gezien dus dat was echt veel.
De dag ervoor hadden ze 3 uur moeten varen voor ze er 1 zagen.
Als je de kans hebt om dit te doen dan zou ik die echt niet voorbij laten gaan.
Groetjes Tamara
2 jaar geleden hebben wij in Monterey gewhalewatched (of hoe je het mag zeggen)
En dit was echt super.
We hebben in het geheel 19 walvissen gezien dus dat was echt veel.
De dag ervoor hadden ze 3 uur moeten varen voor ze er 1 zagen.
Als je de kans hebt om dit te doen dan zou ik die echt niet voorbij laten gaan.
Groetjes Tamara
Laatst gewijzigd door tamara21 op 20 nov 2008, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Whalewatching in Santa Barbara past eigenlijk beter in onze planningen dan in Monterey en daarom ben ik heel benieuwd of iemand in Santa Barbara of daar in de buurt een walvistocht heeft gemaakt en aanraadt dit absoluut te doen.
In IJsland hebben we eens een walvistocht gemaakt. Er werd maar 1 walvis ergens in de verte gespot en voor ik wist waar ik moest kijken was hij onder water verdwenen en kwam niet meer boven. De vele dolfijnen daarna heel dicht bij de boot maakte het toch een onvergetelijke tocht.
groet, Marry
In IJsland hebben we eens een walvistocht gemaakt. Er werd maar 1 walvis ergens in de verte gespot en voor ik wist waar ik moest kijken was hij onder water verdwenen en kwam niet meer boven. De vele dolfijnen daarna heel dicht bij de boot maakte het toch een onvergetelijke tocht.
groet, Marry
Hoi Marry,
Wij hebben dit jaar een Whale Watching tour gedaan in Santa Barbara met de condor express. We hebben honderden dolfijnen gezien en veel walvissen (Blue Whales en Humpbackwhales). Het was echt top en hadden het niet willen missen.
Wij hebben dit jaar een Whale Watching tour gedaan in Santa Barbara met de condor express. We hebben honderden dolfijnen gezien en veel walvissen (Blue Whales en Humpbackwhales). Het was echt top en hadden het niet willen missen.
@Frannie: Bedankt voor je reacties (ook leuke dingen topic)
Ik gekeken op de site van Condor Expres. :dance: dit gaan we beslist doen.
groet Marry
Ik gekeken op de site van Condor Expres. :dance: dit gaan we beslist doen.
groet Marry
Iemand ervaring met een whale watch tour in San Francisco?
Hoi!!
Moet je whalewatching op voorhand boeken? of kan je ook gewoon daar een boot uitzoeken?
En als we in de namiddag zouden willen vertrekken, kan dit dan? En zie j dan veel? of zie je vooral walvissen in de ochtend??
We zouden namdelijk pas rond 15 uur aankomen in Monterey en zouden dus een tochtje willen maken tussen 15u30 en 19u30...
Moet je whalewatching op voorhand boeken? of kan je ook gewoon daar een boot uitzoeken?
En als we in de namiddag zouden willen vertrekken, kan dit dan? En zie j dan veel? of zie je vooral walvissen in de ochtend??
We zouden namdelijk pas rond 15 uur aankomen in Monterey en zouden dus een tochtje willen maken tussen 15u30 en 19u30...
-
- Amerikafan
Het ligt aan de periode waarin je gaat of je op voorhand moet boeken.
Ik denk trouwens dat het niet gaat lukken vwb het tijdstip. Volgens mij zijn om 15.30 de middagboten al weg en er zijn denk ik geen avondboten.
Hou er ook rekening mee dat het 's middags vaak harder waait op de oceaan.
Ik denk trouwens dat het niet gaat lukken vwb het tijdstip. Volgens mij zijn om 15.30 de middagboten al weg en er zijn denk ik geen avondboten.
Hou er ook rekening mee dat het 's middags vaak harder waait op de oceaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1460 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman
-
- 5 Reacties