Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Antelope Canyon
Re: Antelope Canyon
Wij hopen half november een bezoekje te brengen aan Antelope Canyon. Een vriendin vertelde ons echter dat dit bij voorkeur op de middag gebeurde omwille van de zonsinval. Klopt dit? En hoe laat zou dat dan zijn voor ons geval (afreizend in november)?
Tips of afraders van gidsen daar zijn ook welkom.
Je krijgt daar de mooiste foto's als de zon recht boven de canyon staat. Ik neem aan dat dit in de winter ook op het midden van de dag is. Dus de tour van 11.30 uur is dan ook de mooiste. Ben je rond 12 uur in de canyon.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik lees over de smalle doorgangen in antelope canyon. Ik heb claustrofobie. Is het dan wel aangewezen om de canyon te doen?
Carine
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Ik weet niet hoe het voelt om claustrofobie te hebben en hoe erg je het zelf hebt, maar ik denk dat het meevalt.
Wij zijn in de upper canyon geweest, en als je wil kun je binnen maximaal 10 sec. buiten zijn denk ik. De canyon heeft een voor en een achteringang. Dus je gaat niet steeds dieper naar binnen. Je komt uiteindelijk weer buiten uit.
Wij zijn in de upper canyon geweest, en als je wil kun je binnen maximaal 10 sec. buiten zijn denk ik. De canyon heeft een voor en een achteringang. Dus je gaat niet steeds dieper naar binnen. Je komt uiteindelijk weer buiten uit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De canyon is dan wel smal, maar ook weer niet zó smal. Bovendien kun je hier en daar het het daglicht boven je zien en zijn de uitgangen altijd dichtbij.
Maar ik weet niet hoe claustrofobie voelt dus kan niet zeggen of het voor jou te doen is. Je hoeft je in ieder geval nergens tussendoor te wringen en je komt nergens vast te zitten.
Maar ik weet niet hoe claustrofobie voelt dus kan niet zeggen of het voor jou te doen is. Je hoeft je in ieder geval nergens tussendoor te wringen en je komt nergens vast te zitten.
Dat is in de Lower wel anders. Die is op sommige punten wel heel smal en daar zijn de uitgangen ook verder weg.
Carine, ik heb ook last van claustrofobie, maar in de Canyon heb ik nergens
last van gehad.
Bovendien wordt je zo gegrepen door het prachtige schouwspel dat je niets
anders meer ziet en aan niets anders meer denkt.
Ik zou zeggen, gewoon doen, het is niet eng.
last van gehad.
Bovendien wordt je zo gegrepen door het prachtige schouwspel dat je niets
anders meer ziet en aan niets anders meer denkt.
Ik zou zeggen, gewoon doen, het is niet eng.
16x USA / 30 staten
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
OK

Bij deze ben ik weer wat gerustgesteld.
Niet dat ik heel erg last heb van claustrofobie. Maar toch.. in dichte mensenmassa kan ik in paniek geraken en moet ik weg. Ook in het vliegtuig moet ik me bij momenten kalmte inspreken.
Maar als ik weet dat er een in en uitweg is en ik zit niet geplet tussen een massa mensen zodat ik niet meer weg kan, dan zal het wel lukken;
Bedankt allemaal voor de reacties :doublethumb:

Niet dat ik heel erg last heb van claustrofobie. Maar toch.. in dichte mensenmassa kan ik in paniek geraken en moet ik weg. Ook in het vliegtuig moet ik me bij momenten kalmte inspreken.
Maar als ik weet dat er een in en uitweg is en ik zit niet geplet tussen een massa mensen zodat ik niet meer weg kan, dan zal het wel lukken;
Groetjes,
Carine
Carine
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Musty schreef:Wij hopen half november een bezoekje te brengen aan Antelope Canyon. Een vriendin vertelde ons echter dat dit bij voorkeur op de middag gebeurde omwille van de zonsinval. Klopt dit? En hoe laat zou dat dan zijn voor ons geval (afreizend in november)?
Joycee schreef:Je krijgt daar de mooiste foto's als de zon recht boven de canyon staat. Ik neem aan dat dit in de winter ook op het midden van de dag is. Dus de tour van 11.30 uur is dan ook de mooiste. Ben je rond 12 uur in de canyon.
Antelope Canyon is altijd mooi, de kleuren zijn er prachtig. Om dat te kunnen vastleggen hoeft de zon niet recht boven de canyon te staan. Om echter de zonnestralen in de canyon te kunnen vastleggen (zie onze voorbeeldfoto onderaan dit bericht) moet de zon recht boven de canyon staan. De openingen in de canyon zijn niet zo groot, dus de bundel met licht hangt af van de stand van de zon ten opzichte van de stand van de aarde, en dan precies dat plekje in Utah natuurlijk. Die bundel met licht kun je in november niet meer waarnemen! De zon komt in de winter niet meer recht boven de canyon, daarvoor moet je er zijn tussen mei en oktober. Wij waren er begin oktober in 2004, en toen al was de tijd dat je deze foto kan maken maar 5 minuten, na 5 minuten was de lichtbundel weer verdwenen. Helaas........ Maar het is toch de moeite waard om te canyon te bezichten, het blijft heel mooi.
Om al onze foto's te bekijken van Antelope Canyon: http://albums.pixagogo.com/0275025453
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
en nog een klein weetje, die bundel van licht is in de zomer (of toch wanneer wij er waren half september) alleen maar rond 11u te zien!
Wij hadden de tour van 13u.
Inkom kost $6 per persoon (eigenlijk is dit enkel om te mogen parkeren!!!) en dan nog is $25 per persoon om er binnen te gaan.
nog een tip: pak een statief mee!!! Ik heb foto's getrokken met een sluitertijd van 30 seconden. En de meeste van mijn mooie foto's zijn eigenlijk foto's van nen donkere gang, maar door de lange openingstijd krijgt hij de mooie kleur
http://picasaweb.google.com/herrraus/AntelopeCanyon#
op de foto's kan je ook zien hoe smal de gang is. En Antelope Canyon is trouwens toch een 250-300 km van Monument Valley.
PS: Prachtige foto's Jacqueline, jammer genoeg kunnen de mijne er niet aan tippen
Wij hadden de tour van 13u.
Inkom kost $6 per persoon (eigenlijk is dit enkel om te mogen parkeren!!!) en dan nog is $25 per persoon om er binnen te gaan.
nog een tip: pak een statief mee!!! Ik heb foto's getrokken met een sluitertijd van 30 seconden. En de meeste van mijn mooie foto's zijn eigenlijk foto's van nen donkere gang, maar door de lange openingstijd krijgt hij de mooie kleur

http://picasaweb.google.com/herrraus/AntelopeCanyon#
op de foto's kan je ook zien hoe smal de gang is. En Antelope Canyon is trouwens toch een 250-300 km van Monument Valley.
PS: Prachtige foto's Jacqueline, jammer genoeg kunnen de mijne er niet aan tippen

Ook wij hebben hem gelopen (lower canyon wel te verstaan) , maar vond het echter de prijs niet waard. 56 dollar voor twee personen. Het is officieel een een weg tour, maar wij hebben hem ook weer terug gelopen. Als je rond twaalf uur bent, dan zit je goed. De lichinval is dan het best. Rond half twee zie je de spots niet meer. Neem inderdaad een statief mee, want ook ik zat met sluitertijden van rond de 20-30 seconden.
Kijk anders eens op onze website:
http://www.kipfjensgoesusa.de
en dan reisverslag week 3....Als je belang hebt bij de rest, dan mag je die natuurlijk ook lezen.
hoop dat je er wat aan hebt.
PS ik zou er dus niet voor omrijden....maar dat is dus mijn eigen mening.
Kijk anders eens op onze website:
http://www.kipfjensgoesusa.de
en dan reisverslag week 3....Als je belang hebt bij de rest, dan mag je die natuurlijk ook lezen.

hoop dat je er wat aan hebt.
PS ik zou er dus niet voor omrijden....maar dat is dus mijn eigen mening.
-
- Amerika-ontdekker
Persoonlijk vind ik dat je dan beter de lower canyon kunt doen,kwestie dat het daar veel rustiger is en die is ook een beetje klaarder dan de upper, want tussen 11 & 13u is het heel druk in de upper canyon, maar na 13u is het kalm maar zeer donker.Terwijl de lower nog steeds goed klaar is en niet zo druk heb je tenminste tijd om foto's te nemen.sachasenne schreef:OK![]()
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben niet zo dol op klein ruimtes en vond de lower toch wel erg krap. Op sommige punten moet je je haast tussen de rotsen doorwringen (vooral op voetniveau is het soms maar 1 voet breed) en je kan er alleen aan het begin en aan het einde uit. Neem daarbij de 'fijne' waarschuwing dat er enkele jaren geleden een groep mensen is overleden door een overstroming, dan zou ik als ik echt last had van claustrofobie toch de upper nemen. Die is breder en veel korter.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Mag ik even mijn mening geven over Antelope Canyon? Wij zijn naar de Upper geweest en eerlijk gezegd vond ik er (in eerste instantie) niet veel aan. Wij hadden de tour van 11.30 (roger ekis) en het was echt druk,druk, druk. De canyon is echt prachtig, maar door de drukte zag je er weinig van. Je stond echt man aan man en werd er maar een beetje doorheen gedrukt. Echt zonde van al dat moois, ik kon er in ieder geval niet van genieten. Nu moet ik zeggen dat onze gids dit doorhad en toen ze ons groepje door de canyon had geloodst nam ze me apart en ben ik alleen met haar de hele canyon weer doorgeweest en heeft ze me ook nog geholpen mooie foto's te maken. Lucky me dus. Op dat moment was het ook al lang zo druk niet meer en daardoor heb ik toch een superervaring gehad, ik heb het lieve mens ook maar een goeie fooi gegeven. Maar als dit niet gebeurt was had ik er weinig aangevonden. Ben ik dan de enige die dit vind (samen met mijn vriend dan) of hadden we gewoon pech?
Ik zou in ieder geval adviseren om juist niet de tour van 11.30 te nemen. (of je moet echt alleen gaan voor mooie foto's, persoonlijk geniet ik liever wat meer en zie ik het zelf beter, dan dat ik een perfecte foto heb..) Of ik zou naar de Lower gaan.. (hoewel ik niet weet hoe die er uitziet, dus daar kan ik eigelijk niet over oordelen).
Maar goed, ik ben eigelijk wel benieuwd naar jullie mening...
Ik zou in ieder geval adviseren om juist niet de tour van 11.30 te nemen. (of je moet echt alleen gaan voor mooie foto's, persoonlijk geniet ik liever wat meer en zie ik het zelf beter, dan dat ik een perfecte foto heb..) Of ik zou naar de Lower gaan.. (hoewel ik niet weet hoe die er uitziet, dus daar kan ik eigelijk niet over oordelen).
Dat kan ik je wel zeggentukkertje schreef:Ik zou in ieder geval adviseren om juist niet de tour van 11.30 te nemen. (of je moet echt alleen gaan voor mooie foto's, persoonlijk geniet ik liever wat meer en zie ik het zelf beter, dan dat ik een perfecte foto heb..) Of ik zou naar de Lower gaan.. (hoewel ik niet weet hoe die er uitziet, dus daar kan ik eigelijk niet over oordelen).

Bart
Opmerking moderator - Marco
Quote ingekort.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Gister (3 oktober 08) in de lower canyon geweest. Dit is absoluut iets wat je niet wilt missen. We hebben er denk ik een uurtje over gedaan. Het kan af en toe idd erg krap worden, maar het is niet echt dat het benauwend is, want om de paar meter word het wel weel wat wijder. De canyons liggen vlak bij Page (ong 3 mi schat ik zo). Om het in een bezoek met de Grand Canyon te bezoeken is mijns inzien wel wat te veel. En rondom Page is veel meer te bezichtigen zoals o.a. horseshoe bend, en de Glen canyon dam. Bij deze laatste vanmorgen nog een rondleiding gehad. Tijdens de rondleiding op de Glen canyon dam zagen we een bootverhuur aan de voet van de dam. Hier kun je een boot huren voor een tochtje door o.a. de horseshoe bend. Wij hadden er helaas geen tijd meer voor, maar anders hadden wij het zeker gedaan.
Groet vanuit een regenachtig Monument valley (gouldings lodge cabin 2 voor de insiders
)
Groet vanuit een regenachtig Monument valley (gouldings lodge cabin 2 voor de insiders

Hey dat is de onze, hebben jullie ook de boel verbouwd of zijn jullie maar met zijn 2en ?Woutergoesusa schreef: Groet vanuit een regenachtig Monument valley (gouldings lodge cabin 2 voor de insiders)
Groetjes Marian
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
We waren met zijn tweeen en volgens mij hebben we het netjes gehouden dit keer :beerchug:M&M+D schreef:Hey dat is de onze, hebben jullie ook de boel verbouwd of zijn jullie maar met zijn 2en ?
-
- Amerika-ontdekker
Tussen 04-10-08 en 05-10-08 was het toch echt onze condo :beerchug:
* Opmerking moderator - Marco
In de laatste berichten heb ik de quotes ingekort of verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
* Opmerking moderator - Marco
In de laatste berichten heb ik de quotes ingekort of verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht