Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste Amerikareis - zelf regelen of via reiskantoor?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste Amerikareis - zelf regelen of via reiskantoor?

Bericht door jokaluma »

Vluchten en mobilhome/camper/huurauto zou ik via een reisbureau boeken. Die vind ik bij een reisbureau toch steeds goedkoper dan on-line
zou je dan eens kunnen aangeven welke organisatie dat is? Voor onze reis afgelopen juli ( met 2 kinderen) was dit echt absoluut niet zo ! Het kost natuurlijk wel even speur/lees werk maar zelf boeken is toch echt voordeliger !
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jokaluma schreef:zou je dan eens kunnen aangeven welke organisatie dat is? Voor onze reis afgelopen juli ( met 2 kinderen) was dit echt absoluut niet zo ! Het kost natuurlijk wel even speur/lees werk maar zelf boeken is toch echt voordeliger !
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind via internet toch echt goedkopere tickets en een huurauto dan bij het reisbureau.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fenda
Amerika-ontdekker

Bericht door Fenda »

Hallo,

Wij hebben geboekt via het Vertrekpunt.
Maar deze hebben alles ondergebracht bij Travel Trend.

Wij waren zeer tevreden over de prijzen.

Wij hebben tickets:
* Amsterdam - New York
* New York - Los Angeles
* Las Vegas - Miami (overstap in Atlanta)
* Miami - Amsterdam (overstap in Atlanta)

Camperhuur van 10 dagen
Autohuur van 6 dagen
Hotel New York: 3 nachten
Hotel Los Angels: 1 nacht
Hotel Key Largo: 6 nachten

Wij vonden de prijs reuze meevallen :D

Groetjes Fenda
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Wij vonden de prijs reuze meevallen
mag ik dan eens vragen wat je betaald hebt en wat je betaald zou hebben als je het zelf via internet geboekt had ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenda
Amerika-ontdekker

Bericht door Fenda »

Hej hej,

Via het reisbureau (hier zit trouwens ook een transfer bij in van en naar het vliegveld / hotel in New York en nog een transfer naar het hotel in Los Angeles)

Via internet kon ik de tickets niet onder de € 1.000,00 krijgen.
Dan hadden wij nog de auto en camper huur zat ook een verschil in.

Hotels maakte niet super veel verschil uit. Maar ja wij waren toch al bij het reisbureau en we wisten welke hotels we wouden dus druk er maar bij.

Reisverzekering hebben wij gewoon via het Groeneland gedaan! Veeeeel goedkoper dan via welke organisatie ook.

Als je precies weet wat je wilt... dan stuur je gewoon een emailbericht naar verschillende reisorganisaties en dan zie je welke de goedkoopste is en zoek je het zelf via internet uit :P

Heel veel succes.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Fenda op 02 okt 2008, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Via het reisbureau bijna € 1.550,00 (hier zit trouwens ook een transfer bij in van en naar het vliegveld / hotel in New York en nog een transfer naar het hotel in Los Angeles)

Via internet kon ik de tickets niet onder de € 1.000,00 krijgen.
Dan hadden wij nog de auto en camper huur zat ook een verschil in.
zou je iets specifieker kunnen zijn ?
over welke periode heb je het , wanneer ben je naar de tickets/reis gaan kijken dus ook met andere woorden hoe lang geleden heb je geboekt, wat zit er in het bedrag van 1.550 , is dit per persoon?
De ervaring hier op het forum ( en van mezelf ook afgelopen juli) is dat het zelf boeken veel voordeliger is dan via reis buro. Dus ik ben voor een eventuele volgende reis erg nieuwsgierig naar andere ervaringen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Toch kan het...

Wij kwamen vorig jaar juli 3,300 euro voor 4 personen bij jetair, annulatieverzekering in.
Wij wilden perse met united ivm de schermpjes in de stoelen.

Bij united zelf kwamen we op 3,600 en bij connections op 3,300 maar zonder annulatieverzekering in.
Ik had toen maar 1 goedkopere prijs en dat was via een site waarvan ik de naam vergeten ben, maar waar je alle vluchten kan bekijken, maar niet boeken. Dat moet je dan via een reisbureau doen, maar hier wilden z ehe tniet doen. Ergens op het forum staat er iets van..

Ook deze keer kwamen we het goedkoopst uit bij connections wat toch ook een reisbureau is?

Carine
Groetjes,
Carine
Fenda
Amerika-ontdekker

Bericht door Fenda »

Hallo,

Wij hebben dit halverwege Juli geboekt.
Het bedrag is per persoon.

In dat bedrag zit:

De Vluchten:
* Amsterdam - New York
* New York - Los Angeles
* Las Vegas - Miami (tussenstop Atlanta)
* Miami - Amsterdam (tussenstop Atlanta)

Huur:
Camperhuur 25 ft. + 140 mijl extra per dag: voor 10 dagen
Autohuur + navigatie: voor 6 dagen

Hotels:
Hotel New York: 3 nachten
Hotel Los Angeles: 1 nacht
Hotel Las Vegas: 1 nacht
Hotel Key Largo: 6 nachten

Transfer: Airport JFK naar Hotel en van Hotel naar Airport JFK
Transfer: Airport Los Angeles naar Hotel

Dit zit allemaal in dat bedrag.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Klopt het dat dit voor 4 personen in November is?
Hoe oud zijn de kinderen?
B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Hoi,

wij zijn bezig met onze reis voor volgende zomer te plannen en ik kan je echt aanraden om alles zelf te regelen!

Eerst dachten wij ook om alles via het reisbureau te regelen, om dezelfde reden. Maar geen enkele rondreis was exact wat wij wilden, tenzij we een reis op maat lieten samenstellen. Ook zei men ons dat het nog veel te vroeg was om alles te boeken. We moesten midden december maar eens terugkomen als de nieuwe brochures binnen waren :? Als je dan hoort hoe snel de nationale parken volzet zijn dan stel ik me hier toch wel vragen bij hoor.

Wij hebben deze week reeds de overnachtingen in de parken (of er vlak langs) geboekt zodat we zeker zijn dat we goede locaties hebben en niet telkens een uur of twee buiten het park ergens zitten. Dit ging echt supervlot!! Ook hadden we van elk hotel binnen de paar uren een definitieve bevestiging binnen.

Dus ik zou zeggen, genoeg opzoeken, reisverlagen lezen, en dan kan je het gerust allemaal zelf hoor!

En zoals velen hier al aangeven: het plannen is enorm leuk :D
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Er is een groot verschil tussen enkel vliegtickets online boeken of een hele pakketreis. In dit draadje worden de dingen door elkaar gehaald denk ik.
Ik zou zeker nooit een pakketreis boeken, maar enkel vliegtickets kunnen in sommige gevallen wel goedkoper zijn via het reisbureau.
Met een pakketreis zal dat vermoedelijk niet het geval zijn. Indien wel, vermoed ik dat je veelal hotels/motels hebt die goedkoop zijn en niet centraal gelegen zodat je altijd ver moet rijden.
Groetjes,
Carine
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik mis in dit draadje ook nog het volgende nadeel van hotels boeken via een reisburo: Bij de meeste hotels die je online boekt (dus op de website van hotel zelf) kun je tot 24 uur vantevoren nog cancellen. Als er opeens iets tegenzit (of meezit) tijdens je reis, kun je dus gewoon je reservering nog afzeggen, terwijl je er bij een reisburo aan vast zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer