Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kustroute

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
states08
Amerika-newbie

kustroute

Bericht door states08 »

Ik heb al behoorlijk wat reisschema's bekeken, maar ik zie eigenlijk iedereen de kustroute vrij snel voorbij gaan.... Wij hebben juist begrepen dat dat zeker de moeite waard is.

Hieronder staat onze route die a.s. zaterdag van start gaat. Juist over de kustroute zou ik graag jullie commentaar horen. Overige mag uiteraard ook, zoals in het andere topic te lezen staat staat er niets vast. Muv Flagstaff... daar gaat ons vliegtuig ! :D

Zat AMS- SF
Zon SF
Ma Sf-Yosemite
Di Yosemite sequolia
Woe sequolia - death valley
Do death valley - las vegas
Vrij las vegas
Zat canyon, grand, bryce, zion
Zon canyon, grand, bryce, zion (op de juiste volgorder dus :D)
Ma canyon
Di canyon
Woe canyon - flaagstaff
Do flagstaff - LA
Vrij LA
Zat Malibu
Zon Santa barbara
Ma Morro Bay
Di Montery
Woe Santa Cruz
Do SF
Vrij SF
Zat SF - AMS
Ralph123
Amerika-ontdekker

Re: kustroute

Bericht door Ralph123 »

Hoe mooi ik de kustroute ook vond, lijkt mij 3 nachten toch wel het maximum. Ik zou liever 2 nachten ergens anders besteden.
states08
Amerika-newbie

Bericht door states08 »

3 de max? Wij hebben er 5, omdat een dagje strand mij ook wel relax lijkt... zeker na al die km rijden... zouden we dan een dag aan kunnen passen, maar zou je dan gaan voor dag extra in LA of wat anders?
THX
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Wij zijn net terug. Hebben een week geleden de kustroute gereden. En als het weer hetzelfde blijft ga jij niet op het strand liggen.
Misschien met je winterjas aan :D .

Zonder gekheid. Het was toen 15 graden met een hele gure wind. m.a.w. lekker zonnen in Malibu zit er niet in denk ik.

Persoonlijk zou ik de route ook omgooien. Lijkt mij ook zonde om met 1,5 dag SF te beginnen en met 3 dagen SF te eindigen.
Er zijn nog zoveel andere dingen te zien. Page, Monument valley etc. Misschien een dagje extra Zion.

Ik zou wat meer plaatsen in je route kiezen en dan met 2 a 3 dagen SF eindigen.
Of je begint met enkele dagen SF en rijdt op het laatst naar een hotel bij de luchthaven in SF

SF is een hele leuke gezellige stad, maar met 2 a 3 dagen heb je het echt wel gezien.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou wat meer tijd nemen tussen Flagstaff en LA,eerlijk gezegd,en 1 of 2 dagen kust minder doen.

Overigens vind ik 5 dagen kust niks te veel,en SF kan je ook makkelijk een week doorbrengen,maar er is genoeg moois te zien wat je ook zou kunnen doen.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Ralph123 schreef:Wij zijn net terug. Hebben een week geleden de kustroute gereden. En als het weer hetzelfde blijft ga jij niet op het strand liggen.
Misschien met je winterjas aan :D .

Zonder gekheid. Het was toen 15 graden met een hele gure wind. m.a.w. lekker zonnen in Malibu zit er niet in denk ik.
Ik kan dit alleen maar beamen, wij hebben de kustroute gereden eind augustus met 2 overnachtingen. De eerste dag hadden we geluk met het weer, maar dag 2 en 3 was het serieus mistig en frisjes, en dat de hele dag. Ons plan om een namiddagje strand te doen op Venice Beach is dus in duigen gevallen.

Eerlijk gezegd lijkt 2 of 3 nachten mij meer dan genoeg voor de kustroute, maar ieder zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker minder tijd voor de kust nemen, want je hebt elders veel te weinig tijd. Yosemite en Sequoia kun je nauwelijks zien met maar 1 overnachting in beide parken (heb je daar al geboekt? als je buiten het park zit blijft er helemaal geen tijd over om iets te zien).
Voor Sequoia moet je echt voldoende tijd nemen, er alleen maar doorheen rijden heeft geen zin. Houd er ook rekening mee dat het een behoorlijk eind rijden is van Sequoia naar Death Valley.

Marianne
states08
Amerika-newbie

Bericht door states08 »

:( mijn vriendin had me idd ook al gewaarschuwd voor het weer... Balen...
We zitten nl vast aan onze vliegreis op 9 okt naar LA.

Dus de canyon etc. kunnen we niet meer verlengen.
Yosemite hebben we wel met een dag verlengd, sequoila slaan we over.... Een reden om nog s terug te gaan, mocht het bevallen :wink:

SF staat juist lang op het programma omdat we daar mensen bezoeken. Daar kunnen we onze tijd zeker wel besteden, omdat zij meer weten, dan de meeste Hollanders :D (nouja misschien wat uitzonderingen hier op het forum daargelaten! :mrgreen: )

De kustroute inkorten krijgt steeds meer mijn voorkeur, zeker als het slecht weer is zeg! Nouja dagje langer LA kan. En als we eerder in SF terug zijn zouden we altijd nog naar boven kunnen rijden. Begrepen dat daar een van de mooiste wijngaarden ligt?

Verder nog tips hoe we (dus na 9 okt) we de reis aan kunnen passen? Bedankt dat jullie meedenken iig!
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

wij hadden eigenlijk heel goei weer toen we de kust route genomen hebben. We hebben 2 nachten tussen SF en LA doorgebracht, in Monterey (donderdag is daar een toffe lokale markt 's avonds! En ze hebben daar Belgian (!!!!) Fries tentje) en in San Luis Obispo. Het noorden van de kustroute is het mooiste, maar eigenlijk een echte strandvakantie moet je daar ook niet pakken imho (mss wel in Santa Monica ofzo). Op de weg tussen SF en LA hebben wij de Universiteit van Stanford bezocht (gratis rondleiding gekregen door een studente) en Hearst Castle, en een tussenstop om iets te eten in Nepenthe :) (hebben daar lekker gegeten en gedronken voor $40 (€28))

Maar echt langer daar blijven zou ik ook niet doen, plus als ge pech hebt, hebt ge nog last van die "mist" (?) die daar zo bekend is, dit is niet alleen in SF, ook Venice Beach enz had daar last van.
eelde1904
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eelde1904 »

niks mis mee kijk maar eens op website

http://home.concepts.nl/~honest/usa2000/
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Wij zijn net een krappe week terug van onze reis, wij hebben de kustroute gereden in 3 dagen van 15 t/m 17 September, bij ons was het weer heerlijk, zo'n 20-25 graden. Ik zou wel aanraden als je aan het strand wilt liggen om dit te doen in de eerste helft van de kustroute (uit eigen ervaring) wij hebben heerlijk op het strand vertoeft in Venice Beach, Santa Monica, Malibu, Santa Barbara en Pismo Beach. Na Pismo rij je de bergen in en word het ook een stuk kouder en mistiger. In het Big Sur gedeelte vind je wel enkele stranden maar die vond ik er niet heel schoon uitzien. Hoe meer naar het noorden je komt des te mooier word de kustroute echt prachtig!!!
Echte aanraders trouwens: Kon Tiki Inn hotel aan het strand in Pismo, super hotel direct aan het strand, met zwembad, jacuzzi en de zee voor je neus, en het Ripplewood Resort in Big Sur (vlak bij het Nepenthe terras hieronder ook al genoemd) je verblijft in een simpel houten cabin bij de rivier midden in het bos, met openhaard en BBQ plaats. (kijk op de site van rtl travel daar zie je een hele reportage over de route van de highway 1 ook met het ripplewood resort) vlakbij het resort op 5-10 minuten rijden heb je toegang tot het julia pfeiffer state beach, mooie zonsondergang gezien!!!
Succes met de planning!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

angelab,
haha wij zijn van plan om volgend jaar ook in ripplewood / big sur te overnachten,
lijkt me geweldig. ook vond ik op internet de site van de kontiki inn, in pismo beach.
weet je wat de kosten ongeveer zijn per nacht?
ik kon het op hun site nergens vinden (ook trouwens niet op andere sites :? )
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Hoi Kimmy, heb even voor je gekeken, wij betaalden 150 dollar per nacht incl. alle taxes, dit is een redelijke prijs als je het met de rest van de hotels gaat vergelijken in de buurt, behalve de ketens als motel 6 etc. Maar je zit echt op de perfecte locatie!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

angelab, bedankt voor het nakijken!
was toch zo benieuwd haha maar 150 valt me wel mee moet ik zeggen!
bedankt! en weet je zo nog in welke cabin je zat in ripplewood??
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

he kimmy, wij zaten in cabin 10, vrij vooraan in het park bij de weg, toen ik ging boeken (6 maanden voor de vakantie) zat de rest helaas al vol, een gewilde locatie dus. Ondanks dat het huisje vlak bij de weg stond was het een leuk huisje met keuken,badkamer, woonkamer en open haard. Wij zijn het park verder in gelopen en achterin bij de rivier zitten de allermooiste cabins! Ik zou je zeker aanraden een van die cabins te reserveren, deze hebben ook een soort vuurkorf buiten staan waar je dus savonds lekker buiten bij het vuur kunt zitten, dat hadden wij niet.Succes
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Kimmy,
Wij zaten anderhalve week geleden (ik wil terug :cry: ) in cabin #2 bij Ripplewood. Een leuke cabin voor twee personen aan de rivier. We hadden zo'n veranda die van de zijkant van de cabin doorliep naar de achterkant en het beekje (je kunt het nauwelijks een rivier noemen maar het is wel heel sfeervol) liep onder de veranda door. Ik kan die cabin zeker aanraden, maar hij heeft geen open haard. Als je in de winter gaat zal ik een andere cabin aan de rivier nemen die wel een open haard heeft. We hadden ongeveer 4/5 maanden van tevoren geboekt en konden het net aan krijgen. We wilden eigenlijk twee nachten maar dat kon al niet meer. Vooral de vrijdag t/m zondag is populair, daarbuiten heb je wel grotere kans dat er nog cabins zijn.
Op hun website kun je uitzoeken welke de beste cabins voor jou zijn, maar ik zou zeker gaan voor de rivercabins. Als je gaat: geef Jojo een knuffel van me (lief hondje dat tegenover cabin #4 woont)
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Mocht je langs je kustroute nog gaan slapen in Pismo of omgeving, dan heb ik nog een leuke tip voor een ontspannen avondje: in Avila Beach heb je Sycamore Springs, een spa-resort. Als je daar niet slaapt, kan je wel voor 25 dollar een uur een hot-tub huren. Via houten trappetjes loop je dan tegen de heuvel op en daar ligt dan ergens jouw afgeschermde privé-badje, omringd door de natuur. Echt heel erg leuk om te doen... Ze hebben er meer dan genoeg dus reserveren leek ons niet nodig.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Dikkie schreef:Kimmy,
Wij zaten anderhalve week geleden (ik wil terug :cry: ) in cabin #2 bij Ripplewood.
Wat leuk, wij zitten begin mei ook in cabin #2! :) Heb je toevallig nog foto's ervan gemaakt? Ik ga even op jullie weblog kijken!
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

jostravels, bedankt voor de tip! lijkt me erg relaxen! leuk hoor, hou ik in gedachten!
angelab en dikkie: ook bedankt voor de reactie! ik zag al op de site dat ik inderdaad
de cabins aan het riviertje moet hebben! lijkt me zo'n sfeervol parkje!
hoop dat we volgende maand of die maand erop kunnen boeken, dus hoop dat er dan
nog plek / keus is... :)
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Probeer iets meer terug te vallen op 'standaardroutes'. Want veel tijd voor de kustroute gaat nu wel erg ten koste van de eerste helft van de reis. Bij voorbeeld onderstaande route, waarbij je meer tijd voor Zion kunt nemen, Monument Valley (omweg) eventueel kunt overslaan, en zeker ook de tijd zou moeten nemen voor Grand Canyon - LA.
01 Za AMS - SF
02 Zo SF
03 Ma SF - Yosemite
04 Di Yosemite
05 Wo Yosemite - Lone Pine
06 Do Lone Pine - Death Valley
07 Vr Death Valley - Las Vegas
08 Za Las Vegas
09 Zo Las Vegas - Zion
10 Ma Zion - Bryce
11 Di Bryce - Mexican Hat
12 Wo Mexican Hat - Page