Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route west amerika
-
- Amerika-ontdekker
route west amerika
Hoi,
Ik heb me net aangemeld en dit is de route die we tot nu toe gepland hebben.
Mijn idee is eigenlijk om alleen voor het eerste deel (de canyons) een hotel/lodge te reserveren en de rest ter plekke te regelen. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen hierover zijn.
1 aankomst - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion Canyon (250 km)
4 Zion Canyon - Bryce Canyon (145 km)
5 Bryce Canyon - Page (245 km)
6 Page - Grand Canyon (225 km)
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - Joshua Tree (600 km)
9 Joshua Tree - San Diego (225 km)
10 San Diego - Los Angeles (195 km)
11 Los Angeles
12 Los Angeles - Santa Barbara (155 km)
13 Santa Barbara - Big Sur (340 km)
14 Big Sur - San Francisco (235 km)
15 San Francisco
16 naar huis
gr. Mirjam
Ik heb me net aangemeld en dit is de route die we tot nu toe gepland hebben.
Mijn idee is eigenlijk om alleen voor het eerste deel (de canyons) een hotel/lodge te reserveren en de rest ter plekke te regelen. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen hierover zijn.
1 aankomst - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion Canyon (250 km)
4 Zion Canyon - Bryce Canyon (145 km)
5 Bryce Canyon - Page (245 km)
6 Page - Grand Canyon (225 km)
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - Joshua Tree (600 km)
9 Joshua Tree - San Diego (225 km)
10 San Diego - Los Angeles (195 km)
11 Los Angeles
12 Los Angeles - Santa Barbara (155 km)
13 Santa Barbara - Big Sur (340 km)
14 Big Sur - San Francisco (235 km)
15 San Francisco
16 naar huis
gr. Mirjam
Re: route west amerika
Hi Mirjam.
Ik zou ook de laatste nachten in San Francisco reserveren.
En misschien San Diego overslaan (na Joshua Tree naar LA) en een extra nacht in Page of San Francisco doen.
Johan
Ik zou ook de laatste nachten in San Francisco reserveren.
En misschien San Diego overslaan (na Joshua Tree naar LA) en een extra nacht in Page of San Francisco doen.
Johan
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou Death Valley en Yosemite liever gaan bekijken dan San Diego en Los Angeles, maar dat ligt er ook aan of je met kinderen gaat ja of nee.
Het valt mij in ieder geval op dat ik ze beide mis in je route.
Het valt mij in ieder geval op dat ik ze beide mis in je route.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Michel,
Omdat we maar 16 dagen gaan, skip ik inderdaad het stuk tussen San Francisco en Las Vegas.
Mijn gedachte hierover was meer dat ik dacht niet alles te kunnen zien in 14 dagen of ik zou elke dag zoveel kilometers af moeten leggen. Het lijkt me zo wat relaxter. Maar als ik het mis heb en die twee echt moet zien hoor ik het graag. Kan nu nog alle kanten op met m'n route.
We gaan trouwens niet met kinderen maar met z'n tweeën.
gr. Mirjam
Omdat we maar 16 dagen gaan, skip ik inderdaad het stuk tussen San Francisco en Las Vegas.
Mijn gedachte hierover was meer dat ik dacht niet alles te kunnen zien in 14 dagen of ik zou elke dag zoveel kilometers af moeten leggen. Het lijkt me zo wat relaxter. Maar als ik het mis heb en die twee echt moet zien hoor ik het graag. Kan nu nog alle kanten op met m'n route.
We gaan trouwens niet met kinderen maar met z'n tweeën.
gr. Mirjam
Ik ben het wel met Johan eens, om San Diego over te slaan want je rijdt er op dag 9 heen en dag 10 ga je alweer weg, dan houdt je helemaal geen tijd over om daar iets te zien of te doen.
Wel zonde want San Diego vonden wij erg leuk maar heb je wel minstens 2 volle dagen nodig om iets te zien.
Wel zonde want San Diego vonden wij erg leuk maar heb je wel minstens 2 volle dagen nodig om iets te zien.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerika-ontdekker
Dank je.
Over San Diego zat ik wel een beetje te twijfelen. Ik zou ook graag een dag langer in San Francisco willen zijn.
Maar na de Grand Canyon willen we ook niks meer reserveren. We kunnen dan doorrijden, langer blijven of sneller weggaan.
Maar ik vind het maar spannend hoor.
gr. Mirjam
Over San Diego zat ik wel een beetje te twijfelen. Ik zou ook graag een dag langer in San Francisco willen zijn.
Maar na de Grand Canyon willen we ook niks meer reserveren. We kunnen dan doorrijden, langer blijven of sneller weggaan.
Maar ik vind het maar spannend hoor.
gr. Mirjam
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
hoi mirjam,
Ik zou een dagje langer in zion blijven, de grand canyon is meer om langs te rijden en te stoppen op uitzichtpunten (vind ik).
Ik kan je de best western zion lodge aanbevelen..... ik kan je evntueel mijn verslag emailen, ik ben in 2005 op die route geweest, en nu in 2008 op delen ervan...
groeten. ps , santa barbera is een leuke plek
Ik zou een dagje langer in zion blijven, de grand canyon is meer om langs te rijden en te stoppen op uitzichtpunten (vind ik).
Ik kan je de best western zion lodge aanbevelen..... ik kan je evntueel mijn verslag emailen, ik ben in 2005 op die route geweest, en nu in 2008 op delen ervan...
groeten. ps , santa barbera is een leuke plek

-
- Amerika-ontdekker
O graag, ik ben benieuwd naar je reisverslag.
Ik zou starten in SF en eindigen in LV zodat je optimaal kan genieten van het bekijken van SF en van het nachtleven van LV. Dit ivm de jetlag. Is ons in elk geval heel goed bevallen.
Tevens heeft had het voor ons het voordeel dat je rechtstreeks kunt vliegen op SF waardoor bagageproblemen en vertragingen tot een minimum beperkt worden. Terugweg is dat toch iets minder erg.
groet, Joycee
Tevens heeft had het voor ons het voordeel dat je rechtstreeks kunt vliegen op SF waardoor bagageproblemen en vertragingen tot een minimum beperkt worden. Terugweg is dat toch iets minder erg.
groet, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Mirjam,
wat zijn de drop-offkosten voor je huurwagen (huren in Vegas(nevada), terug afzetten
in San Francisco(californie) ??
wat zijn de drop-offkosten voor je huurwagen (huren in Vegas(nevada), terug afzetten
in San Francisco(californie) ??
van 24 september tot 20 october naar deepsouth!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er zijn bij bijna alle aanbieders geen drop-off kosten tussen Nevada en Californie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Peter,
Tussen Californië en Nevada heb je geen drop off kosten (net zo als tussen Californië en Arizona).
Mirjam,
Voor 16 dagen is dit een mooie route, maar dan zonder San Diego, want zoals hierboven ook al is gezegd heeft dat niet zoveel zin met maar 1 overnachting.
Je zou dan een dag Zion extra kunnen doen, of meer tijd nemen voor San Francisco.
Een heel andere mogelijkheid is een rondje Californië met Las Vegas. Zoiets:
1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite- Death Valley
6 Death Valley Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Joshua Tree
11 Joshua Tree - Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles - Santa Barbara
14 Santa Barbara - Big Sur
15 Big Sur - San Francisco
16 San Francisco
Wanneer willen jullie gaan, en hebben jullie al een vlucht geboekt?
Marianne
Tussen Californië en Nevada heb je geen drop off kosten (net zo als tussen Californië en Arizona).
Mirjam,
Voor 16 dagen is dit een mooie route, maar dan zonder San Diego, want zoals hierboven ook al is gezegd heeft dat niet zoveel zin met maar 1 overnachting.
Je zou dan een dag Zion extra kunnen doen, of meer tijd nemen voor San Francisco.
Een heel andere mogelijkheid is een rondje Californië met Las Vegas. Zoiets:
1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite- Death Valley
6 Death Valley Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Joshua Tree
11 Joshua Tree - Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles - Santa Barbara
14 Santa Barbara - Big Sur
15 Big Sur - San Francisco
16 San Francisco
Wanneer willen jullie gaan, en hebben jullie al een vlucht geboekt?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja de vlucht is al geboekt.
25 april 2009 Amsterdam - Las Vegas (aankomst om 13.15 uur)
10 mei 2009 San Francisco - Amsterdam (aankomst 11 mei om 10.30 uur)
Over jetlag heb ik eigenlijk helemaal niet nagedacht. Wij hebben daar eigenlijk ook nooit zo'n last van.
Maar San Diego laten we vervallen. Of er moet een leuke band daar spelen dan rijden we er wel naartoe. Een van mijn favoriete bands komt uit San Diego.
25 april 2009 Amsterdam - Las Vegas (aankomst om 13.15 uur)
10 mei 2009 San Francisco - Amsterdam (aankomst 11 mei om 10.30 uur)
Over jetlag heb ik eigenlijk helemaal niet nagedacht. Wij hebben daar eigenlijk ook nooit zo'n last van.
Maar San Diego laten we vervallen. Of er moet een leuke band daar spelen dan rijden we er wel naartoe. Een van mijn favoriete bands komt uit San Diego.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor april/mei lijkt me jullie route prima. Bryce kan nog wel koud zijn en de Grand Canyon ook (naar beneden open, dan wordt het snel warmer) maar
In die tijd van het jaar lijkt Death Valley mij ook prachtig, kun je dat niet toevoegen? Misschien eerder naar Zion, dan na de GC nog een overnachting in LAs Vegas en dan via Death Valley naar LA bijvoorbeeld.
Marianne
In die tijd van het jaar lijkt Death Valley mij ook prachtig, kun je dat niet toevoegen? Misschien eerder naar Zion, dan na de GC nog een overnachting in LAs Vegas en dan via Death Valley naar LA bijvoorbeeld.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1181 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke
-